Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of geen jas?
Moderator: moderatorteam
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Wel of geen jas?
Heeft jouw hond een jas? Waarom wel of niet?
Ik heb altijd een beetje bezwaren tegen honden en kleren, maar je ziet het steeds vaker en ik overweeg het ook een beetje voor onze koukleum.
Ik heb altijd een beetje bezwaren tegen honden en kleren, maar je ziet het steeds vaker en ik overweeg het ook een beetje voor onze koukleum.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Wel of geen jas?
Nee. Maar ik ga er denk ik wel eentje aanschaffen/maken. Rakoes wordt met die korte pootjes keivies en nat in het bos. Terug in de fietsmand is dan net iets te koud vind ik.
Fribbel, mijn bull terrier vroeger, kreeg er één toen hij 11 was. Ook vooral omdat hij veel bij mijn vriend in de (koude) werkplaats lag. Hij vond het heerlijk en eigenlijk had ik het jaren eerder moeten doen.
Fribbel, mijn bull terrier vroeger, kreeg er één toen hij 11 was. Ook vooral omdat hij veel bij mijn vriend in de (koude) werkplaats lag. Hij vond het heerlijk en eigenlijk had ik het jaren eerder moeten doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Mijn oude Ben heeft een fijne jas die hij aankrijgt als het onder de 5 graden is.
Dirkje heeft tijdens haar werk een jas aan als het hard regent en waait.
Dirkje heeft tijdens haar werk een jas aan als het hard regent en waait.
-
- Zeer actief
Geen jas voor buiten, maar wel een badjas voor als ze nat terugkomen. Dat lijken ze wel te waarderen, ik in elk geval wel voor het huis haha.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Als je een hond hebt die het koud hebt, waarom niet. Dat kun je dan simpel verhelpen met een jasje.
Gewoon voor 'de leuk en het staat zo schattig', dikke nee.
Gewoon voor 'de leuk en het staat zo schattig', dikke nee.
_Esmee
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja hier bij koud weer en bij koud/nat weer zeker.
Minihondjes die laag bij de grond staan. Verder ben ik ook geen voorstander van kleertjes.

Minihondjes die laag bij de grond staan. Verder ben ik ook geen voorstander van kleertjes.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
De mechels die ik heb gehad willen met vorst nog zwemmen en lijken het nooit koud te hebben, de staffords daarentegen
We wonen in de polder aan de kust en het waait hier bijna heel het jaar behoorlijk. De combinatie van wind, kou en zeker regen was voor alle 3 de staffords alsof je ze rechtstreeks naar de hel stuurde i.p.v. ging uitlaten. Dus die kregen zeker een jas aan. Vooral gebaseerd op de gevoelstemperatuur. Nauwelijks wind, 5 gr en zon, dan leken ze het niet koud te hebben. 9 graden, snijdende wind en zeker met regen was wel een jas aan. Met jas gingen ze graag mee naar buiten.
Ik kocht alleen van die technische jasjes van bijv Amigo of Weatherbeeta. Water- en winddicht, brede buikband en makkelijk aan/uit te trekken.

We wonen in de polder aan de kust en het waait hier bijna heel het jaar behoorlijk. De combinatie van wind, kou en zeker regen was voor alle 3 de staffords alsof je ze rechtstreeks naar de hel stuurde i.p.v. ging uitlaten. Dus die kregen zeker een jas aan. Vooral gebaseerd op de gevoelstemperatuur. Nauwelijks wind, 5 gr en zon, dan leken ze het niet koud te hebben. 9 graden, snijdende wind en zeker met regen was wel een jas aan. Met jas gingen ze graag mee naar buiten.
Ik kocht alleen van die technische jasjes van bijv Amigo of Weatherbeeta. Water- en winddicht, brede buikband en makkelijk aan/uit te trekken.
- ninnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie
Ik vond het eerst ook onzin tot mijn toller (die geen ondervacht heeft) een koudwaterstaart kreeg doordat hij het te koud had (nee hij had toen niet gezwommen, het vroor buiten wel)
Sindsdien krijgt hij bij vrieskou een jas aan tijdens het wandelen.
Tevens krijgen ze voor en na de training een jas aan (de toller een dikke warme en de border enkel een maasdeken van back on track, die heeft t snel te warm en molt het dan)
Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Sindsdien krijgt hij bij vrieskou een jas aan tijdens het wandelen.
Tevens krijgen ze voor en na de training een jas aan (de toller een dikke warme en de border enkel een maasdeken van back on track, die heeft t snel te warm en molt het dan)
Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
- Doyaquba
- Zeer actief
Dat klinkt wel herkenbaar ja, hier ook polder en bij het water. Meestal wil Quira dan gewoon niet mee naar buiten. En wachten in de auto is ook bij regen verschrikkelijk. Zelfs met een extra wollen deken. Dus dan misschien toch maar een jas. Bay heeft een dikkere vacht en Donner en Cato rennen zo hard dat ze het niet voelen denk ikHippo schreef: ↑14 dec 2020 10:16 De mechels die ik heb gehad willen met vorst nog zwemmen en lijken het nooit koud te hebben, de staffords daarentegen![]()

Ik zal eens naar die jasjes kijken voor onze oppermuts
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Taartje had vaak een jas of trui aan als het koud was. Die had het gewoon snel koud en was dan heel zielig. Ze piepte, trilde en mekkerde dan net zo lang tot ik haar een trui aan deed.
Amy heeft weinig vacht, maar zij is heel beweeglijk en actief en kan zichzelf zo meestal prima warm houden. Zij heeft enkel wel eens een jas gedragen bij echt nat en guur weer, met snijdende wind en striemende regen.
Arlo heeft het net als Taartje snel koud als het onder de ca. 15 graden is, dus krijgt dan een trui aan.
Al mijn honden laten het eigenlijk wel duidelijk zien als ze het koud hebben door te rillen en met een kromme rug en staart tussen de poten te staan.
Amoz en Mila hebben het nooit zichtbaar koud, maar die hebben ook een veel dikkere vacht. Die doe ik uiteraard geen jas of trui aan.
Amy heeft weinig vacht, maar zij is heel beweeglijk en actief en kan zichzelf zo meestal prima warm houden. Zij heeft enkel wel eens een jas gedragen bij echt nat en guur weer, met snijdende wind en striemende regen.
Arlo heeft het net als Taartje snel koud als het onder de ca. 15 graden is, dus krijgt dan een trui aan.
Al mijn honden laten het eigenlijk wel duidelijk zien als ze het koud hebben door te rillen en met een kromme rug en staart tussen de poten te staan.
Amoz en Mila hebben het nooit zichtbaar koud, maar die hebben ook een veel dikkere vacht. Die doe ik uiteraard geen jas of trui aan.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Voor Balu heb ik een jas in de auto als het koud is, hij kan zichzelf dan niet goed genoeg warm houden met zijn bejaarde lijf. Met wandelen gaat de jas uit, dan blijft hij warm genoeg, weer terug bij de auto gaat hij weer aan.
Als de honden nat zijn geworden door regen of zwemmen gaat de badjas aan, ook bij de honden die meegaan met mijn hus, kan ik ze tenminste nog een beetje schoon en droog weer thuis brengen.
Als de honden nat zijn geworden door regen of zwemmen gaat de badjas aan, ook bij de honden die meegaan met mijn hus, kan ik ze tenminste nog een beetje schoon en droog weer thuis brengen.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Mijn honden hebben geen jas, want ze hebben het nooit koud. Ze hebben een dikke dubbele vacht dus met een jas doe ik ze echt geen lol. Karel heeft het altijd warm, die slaapt ook het liefst op de grond of buiten op het balkon (als ik het niet te koud vind om de deur open te laten).
Maar, als ze het koud hadden, deed ik ze gerust een jas aan hoor. Het is alleen niet nodig
Maar, als ze het koud hadden, deed ik ze gerust een jas aan hoor. Het is alleen niet nodig
- dagmar88
- Zeer actief
Daar kun je niets mee. Gewoon naar je hond kijken. Als die niet comfortabel is, zou ik niet weten wat je op een jas tegen kunt hebben.
-
- Zeer actief
Ik heb whippets.
Dat gezegd hebbende, ik doe ze alleen een jas aan met gure wind, neerslag of lage temperaturen, en of ze tijdens de wandeling los kunnen om te rennen maakt ook nog verschil in wel of niet een jas aan. De afgelopen dagen hebben ze bijvoorbeeld helemaal geen jas aangehad.

- Doyaquba
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Staat je paard in de gang naast de radiator?

De huskymixen hebben een wintervacht ja. Die zijn meestal buiten en binnen is het hooguit 15 graden. Anders heeft jaap minder vacht, maar het nog steeds te warm en verhaart hij de hele winter.
Als je een boxer in een kennel steekt is het verschil tussen een buitenvacht en cv vacht verwaarloosbaar.
En ook per individu scheelt het enorm. De minihondjes hierboven hebben het koud, terwijl die van mij rond het vriespunt in zee springt, door de drek stampt en zich wel weer warm rent. Die vindt dat ie doodgaat van kleertjes.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Hier heb ik voor de honden wel een jas, puur te gebruiken wanneer ze langere tijd in de auto of buiten bij een training moeten wachten. Ik wil dat hun spieren fijn warm blijven, dat voorkomt blessures en ze zijn de hele dag bij 19 graden gewend, dus het is geen overbodige luxe als ze een paar uur met temperaturen rond het vriespunt moeten wachten. Ik sta dan ook niet graag een tijd stil zonder een fatsoenlijke jas aan.
Mijn oudere hond heeft nu ook een trui (Jumppa Pomppa), zodat hij zijn energie fijn kan gebruiken voor andere zaken dan zichzelf warm houden
Met een boxer, die in huis leeft en gedurende IGP training moet wachten in auto of kar, zou ik zeker een jas overwegen, die trainingen hebben vaak het kenmerk dat het meer dan een halve dag in beslag neemt, waarin de hond dus met regelmaat een tijd moet wachten. Dan is het extra lekker dat zijn spieren warm gehouden worden, je hebt ze dan ook sneller warm als je aan het stelwerk gaat beginnen
Mijn oudere hond heeft nu ook een trui (Jumppa Pomppa), zodat hij zijn energie fijn kan gebruiken voor andere zaken dan zichzelf warm houden

Met een boxer, die in huis leeft en gedurende IGP training moet wachten in auto of kar, zou ik zeker een jas overwegen, die trainingen hebben vaak het kenmerk dat het meer dan een halve dag in beslag neemt, waarin de hond dus met regelmaat een tijd moet wachten. Dan is het extra lekker dat zijn spieren warm gehouden worden, je hebt ze dan ook sneller warm als je aan het stelwerk gaat beginnen

- Doyaquba
- Zeer actief
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
De vorige mantrailles was het een beetje guur weer... Het was niet al te warm en het regende. Ik heb mevrouw uit de auto moeten trekken terwijl ze een jas aan had.
Maar hier vooral bij wachten in de auto een jas aan bij koud weer. Als het koud is en regent ook een jas aan ivm afkoelen tijdens de les. Onze eerste boxer ging niet eens liggen als het nat of koud was. Die wilde dus ook echt alleen een jas met buikflap. Boxer van nu is eentje welke in een soort van winterstand gaat. Die zou graag wat later willen opstaan, onder een dekentje de avond ronde hoeft van haar ook niet perse. Als ze mee gaat dan stuitert ze trouwens wel gewoon alle kanten op.
Met een gewoon rondje plassen krijgen ze geen jas aan als het niet vriest, dan lopen ze zich wel warm. Wel zie ik bij de boxer dat haar rugharen toch wel meer omhoog gaan staan, voor mij wel een teken dat ze het wat koud heeft.

Maar hier vooral bij wachten in de auto een jas aan bij koud weer. Als het koud is en regent ook een jas aan ivm afkoelen tijdens de les. Onze eerste boxer ging niet eens liggen als het nat of koud was. Die wilde dus ook echt alleen een jas met buikflap. Boxer van nu is eentje welke in een soort van winterstand gaat. Die zou graag wat later willen opstaan, onder een dekentje de avond ronde hoeft van haar ook niet perse. Als ze mee gaat dan stuitert ze trouwens wel gewoon alle kanten op.
Met een gewoon rondje plassen krijgen ze geen jas aan als het niet vriest, dan lopen ze zich wel warm. Wel zie ik bij de boxer dat haar rugharen toch wel meer omhoog gaan staan, voor mij wel een teken dat ze het wat koud heeft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Zowel een regen/winterjas als een badjas.
De badjas als ze nat zijn, scheelt me uren aan natte hond in huis. En de regen/winterjas voor als het zeikt van de regen of als het (voor Jamie dan) rond het vriespunt of lager is. Hij is nu ruim 10 en niet meer zo kou-bestendig. Dus dan maar een jasje aan. Yara heeft het nooit echt koud.
De badjas als ze nat zijn, scheelt me uren aan natte hond in huis. En de regen/winterjas voor als het zeikt van de regen of als het (voor Jamie dan) rond het vriespunt of lager is. Hij is nu ruim 10 en niet meer zo kou-bestendig. Dus dan maar een jasje aan. Yara heeft het nooit echt koud.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ja, voor na het trainen of gewoon tijdens echt guur wandelweer (trui voor droog weer, jas bij natte).
Runar krijgt 's nachts een deken om, die slaapt op de slaapkamer en mijn raam staat altijd open.
Runar krijgt 's nachts een deken om, die slaapt op de slaapkamer en mijn raam staat altijd open.
-
- Vaste gebruiker
Nee geen jas.
Mijn vorige hond heeft het 1x wel koud gehad toen ze lang moest liggen wachten. Toen heeft ze de winterjas van mijn vriend gehad om lekker tussen te kruipen.
Ze heeft ondertussen wel een jas, is 12, woont nu bij mijn ouders in Canada en onder de -15 wordt het voor haar te koud.
Mijn vorige hond heeft het 1x wel koud gehad toen ze lang moest liggen wachten. Toen heeft ze de winterjas van mijn vriend gehad om lekker tussen te kruipen.
Ze heeft ondertussen wel een jas, is 12, woont nu bij mijn ouders in Canada en onder de -15 wordt het voor haar te koud.
-
- Zeer actief
Uma zeker, het zou sneu zijn als ze zonder jas zou moeten. Ze heeft een blote buik en dijen en geen ondervacht. Wij wonen aan de kust en het is hier vaak aan het waaien. Op het strand is het vaak ook kouder dan rondom ons huis.
Zonder jas wil ze zo snel mogelijk weer naar binnen, piept ze onderweg en gaat de staart al tegen de buik zodra ik de voordeur open. Met jas staat die staart in een krul en kwispelt ze onderweg, snuffelt ze erop los en is ze duidelijk blij.
Zonder jas wil ze zo snel mogelijk weer naar binnen, piept ze onderweg en gaat de staart al tegen de buik zodra ik de voordeur open. Met jas staat die staart in een krul en kwispelt ze onderweg, snuffelt ze erop los en is ze duidelijk blij.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- dre
- Zeer actief
Ja ik heb jassen en truien hier liggen voor de honden.
Shelly (oud) een trui voor als ze langer in de auto moet zitten met kou (gebeurd nu bijna niet meer omdat ze niet meer in de auto wil) en een dunne regenjas voor wanneer het regent.
Juno (heeft het vrij snel koud) heeft een trui voor langere ritten in de auto (of vorige winter toen het koud was en we er geen gewicht op kregen) en een dikkere jas voor wanneer ze moet wachten met trainingen.
Kenzi heeft een jas voor wanneer het echt koud is buiten en ze na de trainingen moet wachten, dan vind ik het fijn voor de spieren (uitgebreid uitlopen is er niet altijd bij want aansluitende les met een ander) en een badjas voor wanneer het regent of ze gewoon zeiknat is geworden, maar dat laatste is meer voor mijn gemak dan het hare
Shelly (oud) een trui voor als ze langer in de auto moet zitten met kou (gebeurd nu bijna niet meer omdat ze niet meer in de auto wil) en een dunne regenjas voor wanneer het regent.
Juno (heeft het vrij snel koud) heeft een trui voor langere ritten in de auto (of vorige winter toen het koud was en we er geen gewicht op kregen) en een dikkere jas voor wanneer ze moet wachten met trainingen.
Kenzi heeft een jas voor wanneer het echt koud is buiten en ze na de trainingen moet wachten, dan vind ik het fijn voor de spieren (uitgebreid uitlopen is er niet altijd bij want aansluitende les met een ander) en een badjas voor wanneer het regent of ze gewoon zeiknat is geworden, maar dat laatste is meer voor mijn gemak dan het hare

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco heeft eigenlijk alleen een jasje nodig als hij met kou stil moet zitten (wachten op OV, op de fiets). Gait heeft het duidelijk sneller koud. Zeker als hij nat geworden is, ligt bij gewoon te rillen van de kou. Ook wordt z'n lontje naar andere honden duidelijk korter als hij het koud heeft. Buiten heeft hij liever geen jas aan. Ik ben nog aan het uitzoeken of hij liever nat regent en dan thuis z'n badjas aan krijgt of dat hij dan toch liever een regenjas heeft. Woonkamer koelt in de nacht af naar 15 graden en dat vindt hij, ook met cave, toch te koud. Hij vraagt nu halverwege de avond om z'n trui. Volgende ochtend in de verwarmde kamer waar we koffie drinken, wil hij hem weer graag uit.
Gisteren vond Elco dat hij te nat was bij thuiskomst (buik en poten), dus wilde hij graag z'n badjas aan. Gait had dit keer nergens last van. Elco wil overigens als Gait wat aan krijgt zelf ook absoluut iets aan en van mij mag dat dan best.
Eergisteren bleek Gait het bij het wandelen ook te koud te hebben, dus ik moet even kijken of hij bij temperaturen rond het vriespunt (zonder neerslag) z'n trui niet aan moet hebben om zich comfortabel te voelen. Met een graad of vijf loopt hij zich wel voldoende warm
Gisteren vond Elco dat hij te nat was bij thuiskomst (buik en poten), dus wilde hij graag z'n badjas aan. Gait had dit keer nergens last van. Elco wil overigens als Gait wat aan krijgt zelf ook absoluut iets aan en van mij mag dat dan best.
Eergisteren bleek Gait het bij het wandelen ook te koud te hebben, dus ik moet even kijken of hij bij temperaturen rond het vriespunt (zonder neerslag) z'n trui niet aan moet hebben om zich comfortabel te voelen. Met een graad of vijf loopt hij zich wel voldoende warm
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ziva krijgt er een voor na t trainen
Gewoon dun dingetje hoor , maar ondanks de dikke vacht merk ik dat ze op d’r ouwe dag wat kou heeft na t trainen
En dan mag ze van mij best een jas hebben
Gewoon dun dingetje hoor , maar ondanks de dikke vacht merk ik dat ze op d’r ouwe dag wat kou heeft na t trainen
En dan mag ze van mij best een jas hebben
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Ja hier wel een jas die alleen gebruikt wordt na de training. Na het manwerk in IGP laten we hem weliswaar eerst goed uitlopen maar dan is het voor de spieren toch wel fijn dat ze geen "opdonder" krijgen in een koude auto.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Diesel heeft voor en na de agility training een jas aan. Een heel enkele keer met de wandeling als het bijv. heel guur/koud weer is.