Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben absoluut niet thuis in de grote honden en vriend heeft besloten dat hij een grote lobbes wil. Want daarom.
Ik vind het ook wel leuk, zo'n grote lobbes die een beetje gemoedelijk meehobbelt.
Maar wat zijn dan een beetje geschikte rassen?
Groot, gemoedelijk, sociaal naar soortgenoten en relatief gezond. Liefst ook nog een beetje trainbaar of in ieder geval niet stronteigenwijs.
Ik dacht zelf aan een newfoundlander/landseer of leonberger?
Wie kan mij wat vertellen over leuke grote lobbesen?
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Ongetwijfeld kunnen andere mensen je véél meer vertellen, maar bij oude schoolvriendin hadden ze een landseer en een westie. Stinken dat het huis deed, maar het waren wél hele leuke, gezellige honden. Banjer en Spetter.
Moet het een pup zijn? Anders kun je vast wel wat opsnorkelen op een site voor buitenlandse honden. Weet je gelijk of het een échte lobbes is. Newfies vind ik ook wel heel leuk, maar inderdaad, de gezondheid...
Anders een Mastin? Of een Pyrenese Berghond? Geen idee hoe handig hij is met opvoeding
Het moet inderdaad een pup zijn. Lou vindt grote honden echt reuzespannend dus liever dat zo'n lobbes dan eerst klein is zodat Lou het beest op ziet groeien
Shibby schreef: ↑13 dec 2020 20:54
Het moet inderdaad een pup zijn. Lou vindt grote honden echt reuzespannend dus liever dat zo'n lobbes dan eerst klein is zodat Lou het beest op ziet groeien
Hoe groot is Lou? Als in: als je echt een grote hebt, is ie dan niet als pup al groter dan zij?
Een jaar of twee geleden toen Dex dus nog pup was heb ik kennis gemaakt met een x van een New foundlander en Royal Ridgeback (Ik vroeg me de hele tijd af wat het voor ras was) want ik zag het niet Ik vind Molossers etc meestal niet echt iets. Maar dit wat een gave hond. Die was trainbaar, verrassend sociaal iig toen hij rond een jaar was.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Ja Rhodasian ik noem ze altijd Royal haha . Dat heb ik ooit zo gezegd en dat is altijd blijven hangen (dat ga ik dus nog vaker zo zeggen krijg het er gewoon niet uit ) en ja dat is stom.
Ik bedoel dus de x met een Rhodasian Ridgeback.
De newfies die hier lopen zijn echt verschrikkelijk qua gezondheid/gestel. Nog veel erger dan de stoere honden die hier lopen (de stamboomloze ambullen en bourdeauxdoggen). Ze halen de 5 niet. Ze lopen met braces en moeten onder begeleiding therapeutisch zwemmen (eigenaresse heeft een dry suit om hier in het water met haar hond te gaan zwemmen). Als ik ze zie lopen krijg ik gewoon buikpijn. Eergisteren kwam er een langsgelopen die ik nog nooit had gezien. Mvr in haar hardlooptenue en canicrosslijn, de hond 2 meter erachter. Niet vooruit te branden! Als jullie het ook leuk vinden om samen met de honden straks op stap te gaan zou ik dat ras mooi overslaan. Of laat je lieve Lobbes dan thuis met zijn mankementen?
Een vriendin heeft een Spaanse mastif. Ik vind het een geweldig beest. Annie (10kg) is dol op die hond en ze kunnen leuk met elkaar spelen. Ik lig iedere keer weer in een deuk als vriendin gehoorzaamheid van die hond verwacht en haar roept dat ze NU hier moet komen ! Terwijl je hond verstoort ziet opkijken en duidelijk denkt. "Ja ja kom er zo aan, eerst nog even dit grassprietje ruiken, doe maar kalm aan". T is ook eigenlijk een heel braaf beest, je moet alleen even geduld hebben. Zo'n lobbes zou ik best willen hebben voor erbij, maar ja. Ook deze heeft d'r achterpoten al kapot.
Ik ken alleen maar stronteigenwijze grote lobbessen. Er loopt hier een leuke newfie rond maar als hij geen zin meer heeft dan verzet hij geen stap meer.
Barkley schreef: ↑14 dec 2020 09:04
Ik ken alleen maar stronteigenwijze grote lobbessen. Er loopt hier een leuke newfie rond maar als hij geen zin meer heeft dan verzet hij geen stap meer.
Zo één ken ik ook. Hoewel, ik denk dat die New Foundlander eigenlijk niet meer verder kón maar het zou ook eigenwijsheid kunnen zijn. Wij hadden best veel bankjes in het park, en de eigenaar liep standaard van bankje naar bankje en ging daar weer op zijn hond zitten wachten. Ik zou er niet tegenkunnen hoor. Doe dan maar een leuke kruising met een fit, gezond ras.
De Leonbergers die hier lopen zijn niet gezellig. Loop er met een boog omheen.
Berghonden zoals de Pyrenese Berghond en Kuvasz blinken niet echt uit in sociaalheid naar soortgenoten.
Hovawarts en komondors ook niet.
Vind hij een kortharige groot uitgevallen hond ook niet leuk? Ik denk dan aan bijvoorbeeld een viszla of Weimaraner, die zijn ook nog wel trainbaar maar niet fluffy cute.
En niet mega maar wel een leuk format: een samoyeed?
Van die mega honden vreten ook veel, dan mag je heul veul gaan drogen
Vroeger zag ik weinig Landseren, maar kom er nu regelmatig wel een tegen. Weet niet hoe het met de gezondheid is gesteld, maar ik vind het prachtige honden en volgens mij hebben ze ook een prima karakter.
Jion schreef: ↑13 dec 2020 23:00
Onze buren hebben een Cao da Serra da Estrela, en dat is me toch een lief beest.
Wantrouwend naar vreemden maar als ze je eenmaal als eigen beschouwen zijn het de liefste honden van de wereld. Ze is wel heel waaks en blaft veel.
Een kennis van me heeft er twee. Die zijn niet wantrouwend naar vreemden en erg lief inderdaad. Maar dat blaffen! Lieve hemel! Ik heb nog liever 20 Duitse herders, een batterij chi's of een roedel beagles. Allemachtig dat is echt niet grappig meer Ik heb werkelijk waar nog nooit honden meegemaakt die zo veel blaften. Aan één stuk door gewoon. Verschrikkelijk.
Barkley schreef: ↑14 dec 2020 09:04
Toen ik als klein meisje eens met een van onze Newfoundlanders mocht wandelen had hij ook geen zin meer. Ik heb aan de lijn staan trekken als een idioot maar hij kwam niet. Hij was gewoon fit, maar had gewoon geen zin om terug naar huis te gaan, stronteigenwijs. Mijn vader moest me komen redden.
Onze laatste Newfoundlander was heel trainbaar. Ook heel druk trouwens, die wilde altijd wel mee rennen en vliegen. Dat kon dus ook nog.
haha, Fred weigert ook wel eens. Dan zet hij 1 stap buiten de deur, tilt zn poot op en draait om de voordeur door om vervolgens voor de slaapkamer deur te gaan staan terug zn warme bed in
Laatst gewijzigd door Barkley op 14 dec 2020 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou dan toch denken aan een leuke mix. Er loopt hier in het park een ontzettend grote reu rond. Vader was iets van rottweiler x herder en de moeder een bordeaux oid. Hij is zelf een hele lieve gematigde lobbes.
Hetzelfde voor de hond van mijn tante. Ouders waren beide mixen van oa; bordeaux, berner sennen, rottweiler, labrador. Allemaal hele leuke hondjes ( )
Fred is ook wel echt een leuke Lobbes. Veel leuker dan die Berghonden en Molossers. Vind ik
Een kennis heeft een Bull Mastiff, ik heb er niks mee. Maar moet bekennen dat het wel een makkelijke en lieve rustige hond is. Dus als dat net is wat je zoekt dan zou je ook in die hoek kunnen kijken. Het is echt een schatje. Helaas moest ze wel op jonge leeftijd geopereerd worden aan iets met gewrichten? Maar geen idee meer wat. Dat is denk wel iets wat bij veel hele grote honden voorkomt.
Hier loopt momenteel een Newfoundlander pup. Allemachtig wat een knuffelbeest. De passende naam Gijs maakt het helemaal af. Ik was meteen verliefd. Hoe hij qua gezondheid gaat zijn is nu nog niet veel van te zeggen natuurlijk...
Bernersennen zou ik qua gezondheid al helemaal niet meer aandurven, de weinige die ik van dichtbij gekend hebben, hebben geen van allen de vijf jaar mogen halen.
Mijn tante heeft Leonbergers, de eerste is op zich gezond genoeg vrij oud geworden, de tweede is afwachten, maar qua karakter vind ik ze toch wat pittiger dan de gemiddelde Newfoundlanders die ik gekend heb.
Ik zie dat ook de Bullmastiff net werd genoemd, vriendin van me had er een. Superlieve lobbes maar wat een pech had die hond met zijn gezondheid.
Ik zou een Morris nemen, dat is pas een leuke lobbes.
Ik weet het hoe het algemeen gesteld is met het ras, maar ik ken een paar erg leuke exemplaren en de kleur is natuurlijk goed
Nou, die Lobbes komt er pas als er ook een nieuw huis is.
Want om naast een hond, kat en een vent ook nog een grote, harige hond te nemen als huisdier op 42m2 zie ik niet zitten.
Maar ik ga eens een beetje rondzoeken verder naar groot, harig en gemoedelijk
Een Thyra pupje!
Dat is een leonbergerteefje dat ik goed ken. Onwijs leuke hond. Gaat waarschijnlijk eenmalig een heel zorgvuldig gefokt nestje krijgen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Chihuahua-paws schreef: ↑14 dec 2020 15:59Fred is ook wel echt een leuke Lobbes. Veel leuker dan die Berghonden en Molossers. Vind ik
Een kennis heeft een Bull Mastiff, ik heb er niks mee. Maar moet bekennen dat het wel een makkelijke en lieve rustige hond is. Dus als dat net is wat je zoekt dan zou je ook in die hoek kunnen kijken. Het is echt een schatje. Helaas moest ze wel op jonge leeftijd geopereerd worden aan iets met gewrichten? Maar geen idee meer wat. Dat is denk wel iets wat bij veel hele grote honden voorkomt.
hij is alleen echt heel erg koppig
op zich past hij best in het plaatje. Groot, gemoedelijk, gaat met de meeste honden goed, trainbaar, vind niets leuker dan samen een beetje aanklooien en het grootste voordeel is dat hij een plukvacht heeft. Maar de nadelen zoals heel erg kwijlen en ik ken er her en der wat die angstig zijn aangelegd - hoewel dat bij de huidige groep wel meevalt trouwens.
Ik zou zeker (nooit meer) ook geen leonberger aanraden, vanwege de grote problemen die het ras heeft. Echt, wil je een gezonde hond, dan moet je dit ras zeker niet nemen, of een stevige portomonee....
Het is een heerlijk ras, heb ze 30 jaar gehad, en vele, vele leo's ontmoet in binnen- en buitenland. En ja vaak wordt de leonberger als een ongelofelijke goedzak, familiehond neer gezet, maar het is en blijft een hond, vind ze zeker niet voor iedereen geschikt. En daar gaat het mis denk ik, plaatsing van een pup, ervaring enz.
Zelf heb ik 3 super makkelijke honden gehad en 2 iets moeilijker, zeg maar ondeugender en net altijd gemakkelijk. ( geen knokkers, maar ook geen doetjes), maar dat moet je wel onderkennen en voor werken.
Kan zijn dat er tegenwoordig toch wat meer gedragsproblemen zijn, dat weet ik niet - wat dat aan gaat heb ik totaal geen zicht meer, ondanks dat de meesten gewoon goedgekeurd worden, maar onzekere honden zie je ook (meer?) in het ras, en onzekerheid...., wat ik wel weet dat sinds jaar en dag een karaktertest wordt gedaan ( 30 jaar geleden al) maar of dit werkt, heb er zo mijn twijfels over.
Zo'n grote lobbes lijkt leuk als je ook zin hebt in 11 jaar kwijl.
Ik kom ze weleens tegen in losloopgebied, en geheid dat ik mijn kleinere hondje kan afvegen of wassen, want die is ondergekwijld
Weet waar je aan begint
Ik heb een engelse mastiff . Dat is echt een lobbes . Kan met alles en iedereen . Leeft hier tss 5 kleine honden. IS wel een blijvende puber gebleven qua gedrag. Ik weet dat daar ook hele ongezonde honden tussen zitten maar ken er verschillenden die 10 jaar of ouder zijn of zijn geworden. Moet je geluk mee hebben he. Mijn volgende grote hond wordt weer een mastiff maar ja wacht er al 4 bijn a5 jaar op . WIl maar een hond van een bepaalde fokker. Zij gaat een outcross doen en heeft er al 1 gedaan . Hele leuke grote honden