Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen diatomeeenaarde?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Re: ervaringen diatomeeenaarde?

Ongelezen bericht door Charlie »

Ja, ik heb er ervaring mee. Ik doe het niet door hun eten, maar als tussendoortje in wat yoghurt

Mijn honden zijn rond de 24 kg en krijgen dan 2 à 3 gram per dag door de yoghurt heen. De kuur is wel 60 dagen..... maar werkt heel goed.

Is dat wat je wilde weten ? Of heb je nog vragen :)
Groetjes Charlie

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik volg ook even mee. Lees dat het kan helpen bij giardia
Perry en Noah

Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Heb je het toevallig al besteld?
Hippo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Een vriendin heeft 3 honden met giardia. Na 3 gewone kuren met panacur, een antibioticakuur waren haar honden na de 3e keer testen en nog niet vanaf. 1 heeft geen symptomen, 2 wel.
Ik heb toen advies aan Crutz gevraagd omdat ik wist dat zij ook eens met een besmetting heeft gekampt nadat een hond bij haar was terug gekomen. De vriendin heeft toen nog een 10 dagen panacur 5 dagen niet, weer 10 dagen panacur gedaan i.c.m. diatomeeenaarde en probiotica van Puur. Die laatste 2 geeft ze nog steeds. De klachten zijn nu wel minder, maar de 2 jongste honden hebben nog steeds paar keer per week wat dunne, gelige ontlasting. Op advies van een oudere dierenarts gaat ze niet meer testen, maar is het nu gericht op behandelen tot de symptomen uitblijven en daar is ze ondanks de diatomeeenaarde nog niet vanaf.
Ze heeft overigens ook nog zo'n lange kuur gegeven van Giardex (van Huisdierendokter, is homeopatisch), dat gaf geen verschil.

Mijn eigen dierenarts zegt dat ze schatten dat 1 op de 5 honden in Nederland nu Giardia heeft en dat het heel moeilijk is om een Giardia besmetting te ontlopen wanneer je met andere honden traint of gewoon dagelijks ergens wandelt. Als ik zie hoeveel van die natte, stinkende giardiadrollen/vlaaien overal liggen, zal het mij niet verbazen dat het aantal besmette honden nog veel hoger is.

Wij hebben pakweg 12 jaar geleden eens een herplaatser gehad met een fixe besmetting (waterdunne diarree met bloed), die was toen godszijdank na 5 dagen panacur er vanaf.
Persistence
Zeer actief

Alleen Panacur helpt nu echt niet meer bij giardia, helaas. Ik geloof meteen wat je zegt Hippo, ik hoorde bij de dierenarts ook dat er nu zoveel besmettingen zijn. En ik zie en ruik het vooral zelf als ik door het park loop. Goddank laatste keer negatief getest, maar voor hoe lang?

Ik hoor wél goede verhalen over de combi van Giardex en Gastro, voor de duur van 3 maanden. Katsjing, dat wel.
Persistence
Zeer actief

Wacht. Ik ben in de war, ik dacht dat je ze ermee in smeerde tegen vlooien, maar je voert ze dit dus tegen wormen?
Werkt het dan ook tegen vlooien?

Opgezocht op pestfree.nl, maar ik zie geen ontworming... wel ontdoen van overtollig vet :lol1:

Voordelen van diatomeeënaarde als voedingssupplement

Diatomeeënaarde als voedingssupplement voor mens en dier bestaat simpelweg gezegd uit gefossiliseerde algen, welke een positief effect kunnen hebben op je gezondheid.

Voordelen van diatomeeënaarde als voedingssupplement:

Reiniging van het spijsverteringskanaal
Ondersteuning van een gezonde spijsvertering
Kan giftige stoffen binden waardoor die het lichaam kunnen verlaten
Silicium is als sporenelement belangrijk voor botten, pezen, kraakbeen en bloedvaten
Verbetert het immuunsysteem
Silicium helpt het lichaam te ontdoen van overtollig vet
Goed voor gewrichten
Sterkere botten, tanden en nagels
Kan verbetering van algehele gezondheid bevorderen
Diatomeeënaarde heeft een sterk ontgiftende werking
Studies tonen aan dat diatomeeënaarde helpt om cholesterol te verlagen

Edit 3 op de aaipad... nu kap ik.

Diatomeeënaarde helpt met het reduceren van parasieten en ontwormt, waardoor dieren minder stress ervaren en het helpt de spijsvertering te verbeteren.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Persistence schreef: 11 dec 2020 23:02 Wacht. Ik ben in de war, ik dacht dat je ze ermee in smeerde tegen vlooien, maar je voert ze dit dus tegen wormen?
Werkt het dan ook tegen vlooien?
Ja. En beessies op je planten :mrgreen:

Voor vlooien werkt dier/dekens/bank/stofzuiger inpoederen en lekker overdadig in alle naden en kieren vegen.
Wel even rondkijken, want voor kippen is het veel goedkoper dan voor huisdieren.
Charlie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Ik bestel het altijd hier.... Er staat ook een duidelijke beschrijving/gebruiksaanwijzing bij :lol1:

https://www.baroen.nl/voeding/supplemen ... tom-detail
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”