Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef loops en opgeblazen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
Teef loops en opgeblazen
Hoi allemaal,
Wat fijn dat het forum weer online is! Ik post eigenlijk maar weinig maar heb nu toch een vraag. Ik heb een Rhodesian Ridgeback teef van nu 11 maanden. Ze is sinds 1 december voor de eerste keer loops (weg is mijn puppy en hallo jongvolwassene!). Dit is voor het eerst dat ik een loopse teef meemaak en ik heb me natuurlijk ingelezen met wat me te wachten staat maar dit ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Naast dat haar vulva en tepels erg gezwollen zijn, wordt ook haar buik dikker (nee, ze is niet drachtig). Het lijkt er een beetje op alsof ze vocht vasthoudt of iets dergelijks. Ze is gewoon nogal opgeblazen, waar ze eerder echt een strak lijntje had. Van sportieve hond naar papzakje vind ik toch wel wat opmerkelijk.
Ze lijkt er verder niet veel last van te hebben. Ik mag overal aankomen en ze is niet misselijk o.i.d. Ze slaapt wel heel veel maar als ze eenmaal wakker is, is ze gewoon mijn vrolijke actieve meisje. Misschien maak ik me druk om niks maar ik hoor graag ervaringen. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
Alvast bedankt voor de input!
Wat fijn dat het forum weer online is! Ik post eigenlijk maar weinig maar heb nu toch een vraag. Ik heb een Rhodesian Ridgeback teef van nu 11 maanden. Ze is sinds 1 december voor de eerste keer loops (weg is mijn puppy en hallo jongvolwassene!). Dit is voor het eerst dat ik een loopse teef meemaak en ik heb me natuurlijk ingelezen met wat me te wachten staat maar dit ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen. Naast dat haar vulva en tepels erg gezwollen zijn, wordt ook haar buik dikker (nee, ze is niet drachtig). Het lijkt er een beetje op alsof ze vocht vasthoudt of iets dergelijks. Ze is gewoon nogal opgeblazen, waar ze eerder echt een strak lijntje had. Van sportieve hond naar papzakje vind ik toch wel wat opmerkelijk.
Ze lijkt er verder niet veel last van te hebben. Ik mag overal aankomen en ze is niet misselijk o.i.d. Ze slaapt wel heel veel maar als ze eenmaal wakker is, is ze gewoon mijn vrolijke actieve meisje. Misschien maak ik me druk om niks maar ik hoor graag ervaringen. Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
Alvast bedankt voor de input!
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Teef loops en opgeblazen
Mijn dame is ook altijd wat pafferig als ze loops is...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ja Saartje is wel een heel ander soort hondje maar ook zij heeft een wat opgeblazen buik tijdens haar loopsheid. De eerste loopsheid was alles het heftigst, ook haar dikke buik 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Rakoes is ook uit vorm als ze loops is.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de antwoorden! Dan is het dus niet zo gek. Dan laat ik haar lekker dikkig wezen. Wanneer neemt alles een beetje af? Als de schijndracht begint of daarna pas?
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Is normaal
Net als bij ons dames
Slinkt vanzelf weer als de loopsheid over is
De een heeft t wel erger dan de ander
Net als bij ons dames

Slinkt vanzelf weer als de loopsheid over is
De een heeft t wel erger dan de ander
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Vaste gebruiker
@Zinodo, er valt een kwartje. Ik heb er dus geen seconde bij stil gestaan dat het bij honden ook zo zou kunnen zijn haha. Fijn om te weten dat het allemaal normaal is. Ben benieuwd hoe ze het doet tijdens de schijndracht.
- dagmar88
- Zeer actief
In die periode kunnen ze ook weer opzwellen. Charlie kreeg echt een grote buik, alsof ze drachtig was.Zinodo schreef: ↑10 dec 2020 22:07 Mijn buik is ook hartstikke opgeblazen als ik ongesteld ben. Nog geen seconde stil bij gestaan dat dat bij honden niet zo zou zijnmaar het komt vanzelf wel goed. Tijdens schijndracht worden haar tietjes ook groter en kan ze zelfs melk aanmaken, maar ook dat trekt weer weg.
![]()
Die verdwijnt dan weer na de fictieve uitgerekende datum, dan is ze schijnbevallen en komt de melk op gang.
Even goed gebeurt dat niet en merk je amper wat van een schijndracht, maar zo wel dan zijn er geen alarmbellen nodig.

- ** Angela **
- Zeer actief
Ik ken 2 gevallen , en heel toevallig kort na mekaar
Wel 2 versch rassen
Beide teven hartstikke dik , en pups gevoeld
Dag 70 toch maar ff rx maken
Beiden hartstikke leeg en vet schijndrachtig
Die pups waren wrs de darmen
Wel 2 versch rassen
Beide teven hartstikke dik , en pups gevoeld
Dag 70 toch maar ff rx maken
Beiden hartstikke leeg en vet schijndrachtig
Die pups waren wrs de darmen
-
- Vaste gebruiker
Ik werd dus ook een beetje zenuwachtig van die buik. Ze is de afgelopen 11 dagen alleen maar aan de lijn geweest, zonder ook maar 1 reu in de buurt en opeens ziet ze eruit als een ballonnetje. Ik ging me toch eens achter de oren krabben haha.dagmar88 schreef: ↑11 dec 2020 11:49In die periode kunnen ze ook weer opzwellen. Charlie kreeg echt een grote buik, alsof ze drachtig was.Zinodo schreef: ↑10 dec 2020 22:07 Mijn buik is ook hartstikke opgeblazen als ik ongesteld ben. Nog geen seconde stil bij gestaan dat dat bij honden niet zo zou zijnmaar het komt vanzelf wel goed. Tijdens schijndracht worden haar tietjes ook groter en kan ze zelfs melk aanmaken, maar ook dat trekt weer weg.
![]()
Die verdwijnt dan weer na de fictieve uitgerekende datum, dan is ze schijnbevallen en komt de melk op gang.
Even goed gebeurt dat niet en merk je amper wat van een schijndracht, maar zo wel dan zijn er geen alarmbellen nodig.
Ik werd toch altijd weer een beetje zenuwachtig van die pens, met nachtmerries van horrorpitbullkruisingpups
![]()
Ze bloed wel erg veel. Na het slapen of bij opwinding ligt mijn vloer vol
Excuus voor de dummy vragen maar ik merk dat ervaringen lezen of bevestiging krijgen mij toch wel geruststelt.
- ** Angela **
- Zeer actief
Elke loopsheid is anders , mijn teef heeft of veel of weinig bloedverlies
Schijndrachtig is ze sinds haar 2 nesten altijd wel erger dan ervoor
Als in d’r theezakjes zijn ineens hangtieten , maar verder merk ik er niks aan
Ook toen ik haar dochters nog had was dat zo
De enige die er echt last van had was mijn eerste teef Elena
Bijna geen bloed , maar wel hartstikke schijndrachtig
Dikke buik en tepels , gelukkig nooit gedoe met speeltjes gehad
Schijndrachtig is ze sinds haar 2 nesten altijd wel erger dan ervoor
Als in d’r theezakjes zijn ineens hangtieten , maar verder merk ik er niks aan
Ook toen ik haar dochters nog had was dat zo
De enige die er echt last van had was mijn eerste teef Elena
Bijna geen bloed , maar wel hartstikke schijndrachtig
Dikke buik en tepels , gelukkig nooit gedoe met speeltjes gehad
- dagmar88
- Zeer actief
Expedition schreef: ↑11 dec 2020 13:14 Ik werd dus ook een beetje zenuwachtig van die buik. Ze is de afgelopen 11 dagen alleen maar aan de lijn geweest, zonder ook maar 1 reu in de buurt en opeens ziet ze eruit als een ballonnetje. Ik ging me toch eens achter de oren krabben haha.
Ze bloed wel erg veel. Na het slapen of bij opwinding ligt mijn vloer volZou dat een voorbode zijn voor een flinke schijndracht, of heeft dat vele bloeden er niets mee te maken?
Excuus voor de dummy vragen maar ik merk dat ervaringen lezen of bevestiging krijgen mij toch wel geruststelt.
Charlie bloedde ook veel ja. Met kwispelen zat het tegen de muren en gordijnen op en het viel niet bij te houden door haarzelf, ze moest voor het frisse echt een luier aan.
Aan mijn huidige teefje merk je heel weinig. Zelfs haar vulva geeft weinig prijs.
Haar lontje wordt wat korter en ze plast vaker, in huis als dat haar zo uitkomt. Ik moet al voor ik het verwacht iedere dag met stukje keukenpapier controleren, tijdens de hele loopsheid vind je met geluk een enkele drup.
Van de schijndracht merk je zo goed als niets. Een paar dagen eet ze wat minder enthousiast.
Maar of daar nou echt een verband in valt te ontdekken durf ik niet te zeggen.

-
- Zeer actief
Zowel Bluf als Jol werden rond de loopsheid en tijdens de loopsheid wat vadsiger. Jol had vaak wel wat meer last, die voelde zich nooit zo jofel, haar buik zette ook altijd wel wat op en zij ging nesteldrang vertonen, ging kleedjes verzamelen, kluifjes verstoppen en dat soort dingen en zij was buiten fanatiek op zoek naar een partner. Bluf had dat nooit zo, die werd alleen tijdelijk wat dikker.
-
- Vaste gebruiker
Haar afscheiding is nu helderrood, soms wat roze druppels ertussen. Op zich maakt het me weinig uit hoe lang ze erover doet, het is wat het is. Ik heb nu zo'n broekje voor haar, want ik bleef dweilen. Haar achterkant ziet er trouwens uit als van een baviaan.
Qua gedrag heeft ze ook een korter lontje naar andere honden en ze is weer onzeker buiten in de avond. Net als in haar puppy tijd, daar had ik toen een topic over gemaakt. Ze is wel prima te handelen of te corrigeren dus ik maak er niet zo'n punt van. In huis is ze heel aanhankelijk. Niet geheel Ridgeback eigen is ze altijd al super aanhankelijk geweest, echt een onwijze knuffel, maar nu is ze echt zwaan-kleef-aan. Ik vind het wel schattig, maar stuur haar naar haar plaats als ze teveel aan me hangt. Verder heeft ze een bovenmatige interesse voor andere honden, niet alleen reuen. Als we langs de andere kant van de straat een hond zien moet ze er ineens met alle geweld naartoe. KIJK! EEN ANDERE HOND! Voorheen kon ze prima rustig passeren.
Ik zal voor de zekerheid haar knuffels verstoppen. Dekentjes is ze echt dol op, dus die laat ik nog even liggen en kijk hoe het gaat.
Qua gedrag heeft ze ook een korter lontje naar andere honden en ze is weer onzeker buiten in de avond. Net als in haar puppy tijd, daar had ik toen een topic over gemaakt. Ze is wel prima te handelen of te corrigeren dus ik maak er niet zo'n punt van. In huis is ze heel aanhankelijk. Niet geheel Ridgeback eigen is ze altijd al super aanhankelijk geweest, echt een onwijze knuffel, maar nu is ze echt zwaan-kleef-aan. Ik vind het wel schattig, maar stuur haar naar haar plaats als ze teveel aan me hangt. Verder heeft ze een bovenmatige interesse voor andere honden, niet alleen reuen. Als we langs de andere kant van de straat een hond zien moet ze er ineens met alle geweld naartoe. KIJK! EEN ANDERE HOND! Voorheen kon ze prima rustig passeren.
Ik zal voor de zekerheid haar knuffels verstoppen. Dekentjes is ze echt dol op, dus die laat ik nog even liggen en kijk hoe het gaat.