Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Docu: Dierbaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Docu: Dierbaren

Ongelezen bericht door Nakisha »

Catho schreef: 07 dec 2020 17:38
Nakisha schreef: 07 dec 2020 17:24
laeken schreef: 07 dec 2020 17:21 Daar zit wat in. Of aan de poort zeggen bij inleveren dat de eigenaar een contract moet tekenen met akkoord euthanasie en wel direct. Laat het ze maar voelen. Ik ben sowieso tegen het plaatsen van staff en co met hond en dieragressie. Maar dat was dit asiel ook. Te veel hond fixatie en hup het hield op. Tijdbom zeiden ze letterlijk en dus inslapen.
Ja, dat deel vond ik ook super. Het is ook niet te verkopen dat je agressieve honden vrolijk plaatst, om vervolgens te horen dat ze andermans honden aan gort getrokken hebben... Hier zijn daadwerkelijk een paar asiels die die honden nog gewoon plaatsen met een reeks waarschuwingen, ik vind dat volslagen onverantwoord. :ugh:
Zuidwolde had er een rits van zitten, wellicht gezellig uitgeplaatst bij jullie :oeps: . En heus, ik ben ook zo'n softie hoor, kon wel janken toen die honden werden ingeslapen. Maar dat was meer om hoe dieptriest de situatie is en hoe onnadenkend de mensen die maar aanschaffen, natuurlijk ga je die dieren niet herplaatsen. Ik ben bang dat het door dat volk weer wordt opgevangen als "sie je wel se hate op me hond en maken em dood!!11!!" maar goed.

Ik werd er echt intriest van. Intriest omdat er pagina's vol van dat soort honden op ikzoekbaas te vinden is. Intriest omdat Marktplaats er vol mee staat want se hebbe tog reg op die hond!! Ik vind staffies vreselijk leuke honden (ja, sorry Nanna :tongue: ) maar juist daarom wil ik er nooit eentje hebben (en hierna geen trek meer an heel oplettend wandelen), beter wordt heel dat spul verboden.
Klopt en zover ik weet zijn die van Zuidwolde ook gewoon geplaatst toen, maar misschien ook een paar niet... dat weet ik niet. Ik kan wel zeggen dat we er VEEL meer in de wijk hebben gekregen en dat er een stuk meer rotzakken tussen lopen dan lieve knuffels. En ik heb van die groep er precies 2 ook als pup zien lopen.
Eergisteren een nieuwe gespot die ik inmiddels een paar keer heb zien langskomen; eigenaar heeft een capuchon op en zijn broek hangt van zijn kont. Telefoon aan het oor en weinig interesse in zijn hond. Pit loopt aan de flexi, goddank niet zo'n mager touwtjesding als ik meestal zie maar een iets steviger exemplaar... maar dan nog. Staart als een antenne stijf de lucht in, en maar scannend om zich heen kijken terwijl hij half trekkend voortgaat.... Brrr. Ik wist oprecht niet hoe snel ik Kyuubi in de auto moest zetten toen die gast langskwam. De andere twee keer zat ik gelukkig in de auto.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik snap sowieso niet dat onplaatsbare honden geen rust wordt gegund.
Dat je agressieve types in laat slapen lijkt mij een prima keuze , maar ook honden die er al jaren zitten.
Je kunt op je vingers toch natellen dat een hond onmogelijk gelukkig kan zijn in een asiel, hoe vrijwilligers ook hun best doen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het heel erg om te lezen dat hondenliefhebbers de sympathie voor bepaalde honden verloren zijn. Zie het als slachtoffers. Niet als daders. Die beesten zijn vaak superleuk en kunnen er niks aan doen dat ze het woord idioot op hun voorhoofd hebben staan als ze als pup uit een nest gepikt worden.

Want ik vind het eigenlijk vooral dieptriets voor die honden en de slachtoffers van die honden. De enige schuldigen zijn hun baasjes die hun verantwoordelijkheid niet nemen en mensen die ze fokken. Zo'n hond zelf zou ik zo willen hebben als ik de verantwoordelijkheid wilde nemen. Want een leuke pitbull is echt een geweldige hond om te hebben. Dat is geen zo'n beest. Vaak zijn het schatten van honden. Daarom ook al dat verdriet bij die medewerkers.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

lor1_1984 schreef: 07 dec 2020 21:11 Het zijn vaak ook ontzéttend leuke honden, alleen niet in combinatie met andere honden.
En dat was voor mij een reden om er geen te nemen.
Ik mijd ze ook als de pest als ik met mijn honden loop terwijl ik ze nog net niet kirrend knuffel als ik ze zonder mijn honden tegenkom.
Dat heb ik dus ook. Ik zag laatst een oud Engels staffordje. Die dikke billen met dat zweepstaartje dat maar heen en weer ging bij elke stap en net een slagje sneller en wijder als ik naar haar keek. Zo'n blije grijze kikkerbek. Het was zo'n heerlijk hondje. Een oud teefje. Ik zou haar echt zo willen hebben. Totaal mijn ding.
Maar dat gaat niet met Bas. Er zijn genoeg sociale Engelse Stafford teefjes. Als er ooit een oud sociaal teefje in mijn handen komt ben ik bang dat ik het ga houden....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je had een hekel aan je buren. Die moeten dat voorkomen. Want als dat hondje gezellig met jou kon spelen als je zonder honden was en aangelijnd en opgevoed was als je met honden was had je niet eens geweten dat ze zo was. Dat is de hele pest.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Heel veel mensen vonden mijn hond Wuilus heel leuk. Die wisten helemaal niet dat ze hun hond zou aanvallen als ik haar los zou laten. Ik zei alleen ze wil niet snuffelen dus doe je hond even vast. En dan was ze verder heel lief en braaf. Als er een teef kwam snuffelen en ik liet de lijn vieren zou ze er meteen opklappen. Maar dat wist niemand die iedereen zei leuk hallo op straat tijdens het wandelen. En ik zei nee nee. Niet spelen. Dat vindt ze niet leuk want ze is oud.
Afbeelding
Nakisha
moderator

Nanna schreef: 07 dec 2020 21:49 Dat is het hele probleem. De idioten, gemankeerden en gefrustreerden in deze maatschappij worden tot dit type hond aangetrokken als vliegen op de stront.
Tel daar de ingebakken hondagressie bij op en klaar ben je.
Precies.
Ik vind die honden hardstikke lief en leuk als ik zelf geen hond heb. Dat hele pitspul is inderdaad vaak hardstikke leuk met mensen.
Maar ja. Ik heb zelf een hond. En die is nu meermalen zowat gepakt door lokale pits omdat die HERSENLOZEN ze zelfs AAN DE LIJN teveel ruimte geven. En dan moet ik weer binnen de miliseconde zien in te grijpen, anders heb ik geen hondje meer. :ugh: Je word verdorie steeds banger dat je het misschien de volgende keer net NIET op tijd zou zien...

En als klap op de vuurpijl krijg ik tegenwoordig een grote snavel van die lui omdat ik Kyuubi nu meteen preventief op de arm hijs.
Ja, dikke worst. Ik geloof het wel met ze. Als die ENE van HEN dan TOEVALLIG lief is, hardstikke fijn, maar ik riskeer dat niet meer. Lijkt me niks verkeerds aan.
Daarbij is na een paar van die grappen Kyuubi ook al aan het brommen zodra hij zo'n hond maar ZIET komen. Die heeft de ervaring nu ook wel een keer begrepen. En natuuuuuurlijk is het dan de schuld van die ''Sjiewawa, want DIE gromde!'', als het misgaat. Nee hoor, foeter maar mooi op me, roep maar ''daj juh hum nie OP moet tilluh, da weet IEDEREEN, da worduh het valsuh leijers...!'' De mening van een derde zal me roesten, ik hou van die hond en ik wil hem in 1 stuk mee naar huis.

Het is verdorie van de gekke dat ik steeds vaker overalert of met hond op de arm over straat moet. Ik wil gewoon in alle rust mijn micromormeltje uitlaten... en dat kan niet doordat een ander zo nodig zo'n stoere agressieve hond mot. Idioot gewoon.

En daar zit het hem ook. Er zijn ZOVEEL lieve leuke brave knuffelhonden voor mensen. Dat is niet alleen de pitbull. Maar het is WEL de pitbull die meteen spaghetti wenst te maken van zijn medehondjes. Ja, dat vind ik dus even minder. Graag gewoon een fok- en importverbod... allerliefst gecombineerd met aanlijnplicht, en bij gedoe graag een muilkorf erbij. Ik wil niemand zijn geliefde pitbull afpakken, maar ik wil ook niet dat mijn geliefde fluff word afgemaakt. Dat lijkt me toch redelijk...?
Afbeelding
Nakisha
moderator

Célie schreef: 08 dec 2020 15:32
Nanna schreef: 07 dec 2020 21:49 Dat is het hele probleem. De idioten, gemankeerden en gefrustreerden in deze maatschappij worden tot dit type hond aangetrokken als vliegen op de stront.
Tel daar de ingebakken hondagressie bij op en klaar ben je.
DIT DAN Van de week hier weggehaald in het dorp, mens kan niet eens voor zichzelf zorgen maar dacht even lekker wat geld voor de kerst te kunnen binnenhalen. :ugh: :ugh: Zulke figuren zijn het vaak die ermee fokken.
En dan mocht ze ook nog een hond houden! :80:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:hmmm: Kakkerlakken zijn niet uit te roeien.. ( sorry dat is het eerste wat me te binnen schiet als ik zoiets lees) waar komen die pups terecht en wie is de volgende die denkt er wat centen mee te verdienen :blauwoog:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Célie schreef: 08 dec 2020 18:43
Nakisha schreef: 08 dec 2020 15:50

En dan mocht ze ook nog een hond houden! :80:
Nou hè idioot toch :piew:
Dat zal lekker geroken hebben :80: Wat doen mensen zichzelf toch aan.

Op zich is dat niet gek. Die hond heeft een band met de eigenaresse en omgekeerd. Ik vind het niet meteen erg dat ie daar een tijd blijft terwijl de dierenbescherming er dik bovenop zit.
Misschien lukt het met die begeleiding wel om het met één dier weer op de rit te krijgen en anders wordt de hond alsnog in beslag genomen. Die mevrouw is duidelijk niet in orde geweest, anders leef je niet zo, maar dat is niet per se het eindstation.
Niemand wint wat met een stafford in een asiel, die hond ook niet.
Als je alles afneemt heeft ze volgende week weer twee puppies van marktplaats en met een houdverbod heb je hetzelfde scenario na een x aantal jaar.
Ik betwijfel dat daar een plan achter zit om geld te verdienen. Als dat de motivatie is, zorg je toch dat die pups verkoopbaar zijn.
Denk eerder gewoon een reu en een teef en zelf van voor niet geweten dat ze van achteren leeft.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”