Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Docu: Dierbaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Docu: Dierbaren

Ongelezen bericht door Laura84 »

Wie o wie heeft hem vanavond gezien?
Persistence
Zeer actief

Re: Docu: Dierbaren

Ongelezen bericht door Persistence »

Yep! Moest wel ff paar keer slikken bij dat laten inslapen...
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jep, altijd leuk oud collega’s te zien. Maar jeetje vond het behoorlijk heftig/kil. Werk toch liever met gezellige lieve huishonden.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ga hem morgen kijken
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb hem gister ook zitten kijken. De hardheid vs. het personeel dat toch duidelijk om die dieren geeft vond ik best heftig om te zien..

Het benadrukt voor mij weer dat staffords en aanverwanten een van de meest zielige rassen zijn
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vreselijk. Ik heb een stukje gezien en kijk binnenkort de rest.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ik vond het fijn te zien dat er op een eerlijke en nuchtere manier naar die honden wordt gekeken. En niet zomaar weer de maatschappij insturen. Hoewel die rotweiler die terugkwam toch ook geen lekkertje was en die was wel geplaatst. Misschien niet bij de meest capabele eigenaar, maar ik kreeg de indruk dat ze wat aanvragers betreft ook niet al te kritisch kunnen zijn
Laatst gewijzigd door lucie op 24 nov 2020 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Ik vond het kaliber honden gewoon heel erg triest. Zeker als je hoorde waar ze allemaal bij betrokken waren. Een eigenaar die doodleuk zei dat het grapje van het kapot bijten van het kleine hondje zomaar 1500 euro kon gaan kosten. Volledig met zichzelf bezig. Wat denk je van de eigenaars van dat kleine hondje waarvan de ribben gebroken waren en de nek open lag toen de Rottweiler het greep. Idiote lui met idiote honden...ook dat kleine hondje dat ze gewoon naast die ambull lieten zitten die net zijn oog eruit gebeten had....triest....onbegrepen dieren.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Wij hebben de docu ook gezien. Triest en aangrijpend. En petje af voor de medewerkers, die met zoveel inzet en liefde hun werk doen.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik had een stukje gekeken en moest vooral heel erg fronsen.
Na de lovende reacties hier en elders op het internet heb ik toch een tweede poging gewaagd. Ik keek samen met mijn vriend en die komt nooit hier op het forum, dus die is niet bekend met de begrippen klapkaak, roze spuit, tokken met probleem in de broek enz. Maar hij riep bij de eerste rottweiler al direct "Jemig mensen! Zet er AUB een spuit in!"
En ik had dat direct bij die rode kat. Ik snap dat je baalt en het is nooit leuk als een dier sterft (ik werk zelf ook met dieren), maar ik verbaasde me wel over de reactie van de verzorger. Da zei "ik kan niks meer voor hem doen." En zij riep uit "Echt niet?!" terwijl dat beest van hechtingen aan elkaar hing en op sterven na dood was.

Maar die dag dat er vier honden werden ingeslapen.....hemel, wat verschrikkelijk :(
Allemaal heel erg terecht hoor, die honden konden niet terug in de maatschappij.
Wat een k*tbaan.

Dat asiel is wel super de luxe trouwens. Mooi hoor. En heel mooi gefilmd ook, mooie composities.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Waar is deze documentaire te zien dan ?
Floortje
Zeer actief

Tineke schreef:
> Waar is deze documentaire te zien dan ?

NPO gemist.
https://www.npostart.nl/2doc-idfa-prime ... _101402115
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Floortje schreef:
> Tineke schreef:
> > Waar is deze documentaire te zien dan ?
>
> NPO gemist.
> https://www.npostart.nl/2doc-idfa-prime ... _101402115

Dank je wel 👍
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

alinelaila schreef: 25 nov 2020 13:34
Floortje schreef: 25 nov 2020 11:11
Dat asiel is wel super de luxe trouwens. Mooi hoor. En heel mooi gefilmd ook, mooie composities.
Paradepaardje van de dierenbescherming. Kleine asiels worden gesloten, niet meer de moeite om geld in te steken, maar bij dit asiel kan het niet gek genoeg. Echt alles zit er bij.

Edit: Quote verkloot.
Niet helemaal. Ze hebben het slim aangepakt. Er zijn namelijk nog andere velden die er niet luxe uit zien, maar de velden die ze lieten zien worden met name voor de dagopvang gebruikt. Dat houdt in dat weinig asielhonden die velden zien. Misschien op een zondag. De aansluitingen naar die velden zijn ook allemaal dagopvang kennels.

Alle honden die op die velden stonden in de documentaire waren ook dagopvang honden.

Nu weet ik het niet met kleinere asielen, maar ik ga er zomaar vanuit dat die niet een dagopvang of pensioen voor extra inkomsten heeft.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier zit een niet al te groot asiel van de dierenbescherming. Inclusief een pension
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vond het een intens zwarte docu die een ijskoud beeld schept van een soort concentratiekamp voor beesten. Brrr. Constant trieste muziek en akelige geluidseffectjes erop. Een en al ellende en gedoe, dieren die gewond zijn, gewond raken, worden afgemaakt. Mensen die ijskoud zakelijk naar de dieren lijken te kijken of juist extreem emotioneel lijken met zelf een intens trieste achtergrond die besproken word. Veel te weinig beeld van de wat lichtere zaken. Ik ken dit asiel persoonlijk niet, maar ik mag hopen dat die intense zwartgalligheid niet de dagelijkse gang van zaken is....
Afbeelding
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Ik kan de docu niet terug kijken, welk asiel is er gefilmd amersfoort ?
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

jenn90 schreef: 05 dec 2020 07:27 Ik kan de docu niet terug kijken, welk asiel is er gefilmd amersfoort ?
Amsterdam volgens mij. Want die mensen praatten allemaal heel raar.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

jenn90 schreef: 05 dec 2020 07:27 Ik kan de docu niet terug kijken, welk asiel is er gefilmd amersfoort ?

Hierboven heeft Floortje een link geplaatst. Ik kan die wel openen. Heb je dat linkje gezien? Het asiel is in Amsterdam.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Floortje schreef: 05 dec 2020 07:44
Amsterdam volgens mij. Want die mensen praatten allemaal heel raar.
Het is Amsterdam.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 05 dec 2020 12:31
Cleva schreef: 05 dec 2020 01:02 Ik kijk nooit televisie (twee keer per jaar 10 minuten bij iemand anders thuis) dus ik heb het gemist.
Mijn oh zo stoïcijnse vader moest het kwijt want die had het wel gezien.

"En dat asiel zat helemaal vol met van die vechthonden en die beesten kregen helemaal geen eigen aandacht en niemand wilde ze nemen. En snachts waren ze alleen in dat hok.
Waarom worden die gefokt? "
Goed zo, pa.
Foor Djelayno en Samaira want die hebbe daor reg op. En dan moet je zeggen dat er een fokverbod op moet komen omdat de asiels vol zit met valse vechthonden. Dan krijg je de goegemeente over je heen met gekrijs dattet an de opfoeding leg.
Hoe kun je toch zó ziende blind zijn.
:LOL: En twintig keer dezelfde cameraopname van een langsrennende normale hond die ook gefoarlijk zou zijn.
Ik zie regelmatig oproepen voorbij komen in groepen, op zoek naar een zo bruut mogelijke partner voor hun lieve pitbull van nog geen jaar.
Van het niveau dat er een kind in alleen een luier of onderbroek naast moet op de foto en schrijven niet wil lukken. En de daarop volgende reacties dat Deentsjer al dertig groffe pups heb gemoak die lekker breed en laag staan en geen oren hebben. Met wat pech volgen de kopers van die pups die boos zijn dat er van alles aan mankeert of hun pup al ingeslapen is.
Ze zijn niet blind, ze hebben geen overzicht. Het hele ras/type hangt op fokkers met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische problematiek. Diezelfde mensen laat je ook niet naar eigen inzicht wapens produceren en verkopen, dus waarom die honden wel.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: 05 dec 2020 13:25
dagmar88 schreef: 05 dec 2020 13:12 Het hele ras/type hangt op fokkers met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische problematiek. Diezelfde mensen laat je ook niet naar eigen inzicht wapens produceren en verkopen, dus waarom die honden wel.
Jao maor een gewone hond is geen échte hond.
Je hebt blijkbaar alleen een échte hond aan de lijn als het een moordlustig type is waar mensen bang voor zijn. :roll:
Roei toch uit. Je bewijst er iedereen een dienst mee.
En dat Djelano op zijn snufferd kijkt is heel jammer dan.
Charlie was het voer niet waard omdat ze met drie maanden nutteloos ongevaarlijk was en kind nummer vijf met allerlei afwijkingen opjutte.
De papa had haar met zes weken van de buurman overgenomen. Die had nog wat aan gramsverkochte neusproducten bij hem openstaan.
Hij was voornemens een elftal kinderen te maken. Dat stond viriel en dan had hij steeds binnen een jaar na zijn vrijlating weer een weekje verlof. Een minivakantie.
Ik "ken" er veel te veel met een vergelijkbare achtergrond.

Daar gaan we niets aan vragen. Djelano, Vayenne en kids worden gelukkiger van een gezellige tsjietsoemiks, die moeten solidair bij het handje genomen worden.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Gaia schreef: 04 dec 2020 16:13
alinelaila schreef: 25 nov 2020 13:34
Floortje schreef: 25 nov 2020 11:11
Paradepaardje van de dierenbescherming. Kleine asiels worden gesloten, niet meer de moeite om geld in te steken, maar bij dit asiel kan het niet gek genoeg. Echt alles zit er bij.

Edit: Quote verkloot.
Niet helemaal. Ze hebben het slim aangepakt. Er zijn namelijk nog andere velden die er niet luxe uit zien, maar de velden die ze lieten zien worden met name voor de dagopvang gebruikt. Dat houdt in dat weinig asielhonden die velden zien. Misschien op een zondag. De aansluitingen naar die velden zijn ook allemaal dagopvang kennels.

Alle honden die op die velden stonden in de documentaire waren ook dagopvang honden.

Nu weet ik het niet met kleinere asielen, maar ik ga er zomaar vanuit dat die niet een dagopvang of pensioen voor extra inkomsten heeft.

Volgens mij is Amsterdam geen onderdeel van de DB.

Meeste asiels hebben idd wel een pension en dagopvang gedeelte. Maar dat gaat inderdaad niet om zulke grote aantallen.
Nakisha
moderator

Cleva schreef: 05 dec 2020 01:12
Nakisha schreef: 04 dec 2020 18:49 Ik ken dit asiel persoonlijk niet, maar ik mag hopen dat die intense zwartgalligheid niet de dagelijkse gang van zaken is....
Want? Waarom zou het een lusthof zijn?
Het is gewoon een asiel. Een hondendump. Natuurlijk is het daar niet leuk. Anders was het een pension.
Natuurlijk niet, maar de asiels hier in het hoge Noorden zijn wel wat fleuriger dan de grafstemming die je krijgt als je zag wat daar gefilmd werd... :schrik:

Over die pitbullzooi denk ik hetzelfde als de rest hier, het wemelt er hier van het laatste jaar. Niet leuk meer. Er lopen een paar leuke vriendelijke exemplaren tussen, maar inmiddels kan ik die niet meer tussen de hele bups onvriendelijke types uithalen, zeker niet als er meer dan twee verschillende mensen mee lopen. Ik riskeer het niet in de buurt van mijn hond, teveel ''bijna incidentjes'', zelfs met aangelijnde pit types. Na een dode beagle en maltezermix een paar jaar terug was nu weer een middenmaat boomermixje een weekje of twee terug te grazen genomen, hele nek kapot gescheurd. En dat zijn dan nog de incidenten waar ik van hoor... want ik merk dat steeds meer wijkbewoners het net zo ontlopen als ik, dus we komen elkaar minder en minder tegen, omdat we alle uitlaattijden van die hele vechthondzooi actief proberen te mijden met z'n allen.

Ik ben dus geen seconde verbaasd om te zien dat de asiels de ''schone taak'' krijgen die honden af te maken, terwijl de voormalige eigenaren hun blanke handjes in onschuld wassen, want DIE hebben de hond ''een tweeduh kans gegevuh'' toen ze hem naar het asiel brachten.... Misselijkmakend.

Verbied de fok van die ellende toch es...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat mij betreft nemen asielen ze niet meer aan en mag de eigenaar ze zelf inslapen. Kijken hoe leuk dat je als je je hond van twee zelf mag gaan inslapen omdat hij te gevaarlijk is voor de mate van verantwoordelijkheid die die baas kan nemen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of aan een boom in het park, of gewoon aan t hek bij het asiel.. dat soort mensen doet niet aan de legale normale manier..
laeken
Zeer actief

Daar zit wat in. Of aan de poort zeggen bij inleveren dat de eigenaar een contract moet tekenen met akkoord euthanasie en wel direct. Laat het ze maar voelen. Ik ben sowieso tegen het plaatsen van staff en co met hond en dieragressie. Maar dat was dit asiel ook. Te veel hond fixatie en hup het hield op. Tijdbom zeiden ze letterlijk en dus inslapen.
Afbeelding
Nakisha
moderator

laeken schreef: 07 dec 2020 17:21 Daar zit wat in. Of aan de poort zeggen bij inleveren dat de eigenaar een contract moet tekenen met akkoord euthanasie en wel direct. Laat het ze maar voelen. Ik ben sowieso tegen het plaatsen van staff en co met hond en dieragressie. Maar dat was dit asiel ook. Te veel hond fixatie en hup het hield op. Tijdbom zeiden ze letterlijk en dus inslapen.
Ja, dat deel vond ik ook super. Het is ook niet te verkopen dat je agressieve honden vrolijk plaatst, om vervolgens te horen dat ze andermans honden aan gort getrokken hebben... Hier zijn daadwerkelijk een paar asiels die die honden nog gewoon plaatsen met een reeks waarschuwingen, ik vind dat volslagen onverantwoord. :ugh:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Dat is niet nodig. Gewoon geen opblaasbare honden aannemen en zeggen dat ze daardoor de functie van asiel niet meer kunnen uitvoeren. Het is toch van de zotte dat dierenliefhebbers met dit leed moeten dealen als ze honden willen helpen aan een nieuw baasje. Het hele asiel zit vol honden die alleen 1 op 1 verzorgd kunnen worden en per stuk de wei op moeten. Zo komen ze allemaal tekort. En alle hokken zitten vol.

Ik vind het vreselijk voor de lieve exemplaren maar die belanden ook niet in asielen maar lopen goed op marktplaats en dus blijven die wel leven. De exemplaren die ingeleverd worden na het killen van de oude golden of het grommen naar het kindje hoeven van mij ook niet herplaatst te worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

laeken schreef: 07 dec 2020 17:39 Dat is niet nodig. Gewoon geen onplaatsbare honden aannemen en zeggen dat ze daardoor de functie van asiel niet meer kunnen uitvoeren. Het is toch van de zotte dat dierenliefhebbers met dit leed moeten dealen als ze honden willen helpen aan een nieuw baasje. Het hele asiel zit vol honden die alleen 1 op 1 verzorgd kunnen worden en per stuk de wei op moeten. Zo komen ze allemaal tekort. En alle hokken zitten vol.

Ik vind het vreselijk voor de lieve exemplaren maar die belanden ook niet in asielen maar lopen goed op marktplaats en dus blijven die wel leven. De exemplaren die ingeleverd worden na het killen van de oude golden of het grommen naar het kindje hoeven van mij ook niet herplaatst te worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”