Onze oudste teef, Quira (6.5 jaar) is ontzettend vervelend tijdens loopsheid en laatste weken van de schijndracht. Dat is dus 4 keer per jaar een paar weken van zorgen dat ze geen knokpartijtjes start vanwege voer of speelgoed en naar een chagrijnige trut kijken, kort gezegd. Ik hou ontzettend van die hond hoor, maar in die weken is ze echt niet leuk, voor zichzelf ook niet, met dat vechten en gebrom ook tegen ons. Ik heb er ook al eens m'n arm tussengegooid, zo'n knokpartij, en daardoor 2 gaatjes opgelopen.
Buiten die weken om is ze lief en kan ze gewoon lekker spelen met de rest.
Ze is natuurlijk wel 4 jaar lang enig hond geweest, dat heeft zeker niet geholpen met het aanleren van 'delen'.
Nu is mijn vraag eigenlijk of dit opgelost kan worden door castratie, omdat ze die hormoonschommelingen dan niet meer heeft en dus die weken ook stabiel is of dat ze eigenlijk permanent een chagrijnige trut wordt

In principe hoeft ze niet gecastreerd te worden natuurlijk, maar als het het slechte gedrag oplost is het het overwegen waard. Echter, als het een grote kans is dat het dan permanent een hond wordt die niet goed met soortgenoten kan delen kan het niet, er lopen hier nog meer honden in huis.
Graag jullie input/ervaringen