DeDiana schreef: ↑30 nov 2020 21:20
Ik kan me voorstellen dat de stapjes groter worden nu hij eenmaal zelf kan staan en wat kan lopen. Dan gaat z'n bespiering ook weer sneller vooruit. Hopelijk gaat dat poepen ook beter nu hij wat meer kan bewegen
Ja, dat blijkt, het poepen gaat nu iets te goed helaas. Hij doet het maar één keer per dag, maar dan is het heel dun met wat bloed aan het einde. Ik heb het de fysio/da laten weten, en zij zegt dat het hoogstwaarschijnlijk niks ernstigs is. De endeldarm wat ontstoken en dan is er vaak een kapot bloedvat waardoor er wat vers bloed met de ontlasting meekomt. Vanmiddag moeten we weer naar haar toe en dan leg ik het nog een keer voor.
Wat fijn is is dat het plassen nu heel goed gaat. Het feit dat hij kan staan en gestimuleerd wordt door allerlei geurtjes (ik laat hem inmiddels in het gebied voor ons huis uit), maakt dat hij markeert zoals vanouds, ook gewoon op drie poten. Dus dat loopt nu lekker door.
Ik ben heel blij dat zijn bespiering nu langzaamaan beter wordt. Tegelijkertijd denk ik dat de zenuwen nog niet helemaal hersteld zijn (schijnt heel langzaam te gaan), dus dat hij nog maar kleine stukjes achter elkaar kan lopen, zo´n 50 meter, dan is hij moe en moet hij uitrusten, is niet gek.