Ik hoop dat ze op de MRI zien wat er aan de hand is.
Moderator: moderatorteam
Wat bedoel je met stroomversnelling? Een tijdspanne van een week of een paar maanden?Lieske_1977 schreef:Bij mijn Bo raakte de MG in een stroomversnelling nadat ze gevaccineerd was. Achteraf bleek ze al langer klachten te hebben (meer kwijlen vooral), maar door de vaccinatie werd haar immuunsysteem geactiveerd en ging het met de MG (autoimmuunziekte) ineens een stuk harder.
Ik hoop dat de artsen de puzzelstukjes na de onderzoeken kunnen leggen en dat er een diagnose komt, want die onzekerheid is moordend.
Toch eerder weken/maanden. Ze is in juni gevaccineerd (parainfluenza en lepto) en in augustus ben ik voor het eerst naar de dierenarts geweest, omdat ze toen een paar keer haar eten niet binnen kon houden en het kwijlen erger werd. Ook vond ik haar sloom en langzaam lopen en kreeg ze slikproblemen met eten (soort reverse sneezing en kuchen). Ondanks medicatie bleef ze hard achteruitgaan en heb ik haar drie weken na het eerste dierenartsbezoek laten inslapen.Alfilillo schreef:Wat bedoel je met stroomversnelling? Een tijdspanne van een week of een paar maanden?Lieske_1977 schreef:Bij mijn Bo raakte de MG in een stroomversnelling nadat ze gevaccineerd was. Achteraf bleek ze al langer klachten te hebben (meer kwijlen vooral), maar door de vaccinatie werd haar immuunsysteem geactiveerd en ging het met de MG (autoimmuunziekte) ineens een stuk harder.
Ik hoop dat de artsen de puzzelstukjes na de onderzoeken kunnen leggen en dat er een diagnose komt, want die onzekerheid is moordend.
Dank voor het artikel. Alfil krijgt soms wel eens stukjes rauwe kip.Célie schreef:Wat een zorgen zeg, gelukkig nu wel wat meer duidelijkheid.
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/k ... %20racoon.
Ik vond wel dit in het Nederlands daar staat dat herstel wel tot 6 maanden kan duren, was hij nou nog door de MRI geweest dan (kon het niet echt uit je bericht halen)
Ik vroeg nog of dit betekent dat hij in het vervolg niet meer geënt mag worden, maar ze zei dat dat niet uitmaakte. Het is van later zorg, maar ik er ga er toch heel voorzichtig mee zijn aangezien het een auto-immuunziekte is.ranetje schreef:Klinkt niet erg geweldig, maar houd het voorlopig maar op positief.
Succes en sterkte met de fysio.
Mens wat een narigheid ineens voor Alfil en jullie![]()
Ik schrok even van die L4, door mijn eigen ervaringen daarmee.
Hopelijk heeft dat geen invloed gehad.
Inderdaad, dat zei de da ook, dat je het daarmee kon vergelijken.Fotogravinnetje schreef:Het lijkt op het syndroom van Guillain-Barré bij mensen, zo te lezen. Wordt bij mensen meestal getriggerd door een virus, een enkele keer door vaccinatie. Ca 1 op 1 miljoen mensen die de griepprik krijgen ontwikkelt het ook. Exacte oorzaak is onbekend
Zou toch maar heel voorzichtig zijn met entingen.Alfilillo schreef:Ik vroeg nog of dit betekent dat hij in het vervolg niet meer geënt mag worden, maar ze zei dat dat niet uitmaakte. Het is van later zorg, maar ik er ga er toch heel voorzichtig mee zijn aangezien het een auto-immuunziekte is.ranetje schreef:Klinkt niet erg geweldig, maar houd het voorlopig maar op positief.
Succes en sterkte met de fysio.
Mens wat een narigheid ineens voor Alfil en jullie![]()
Ik schrok even van die L4, door mijn eigen ervaringen daarmee.
Hopelijk heeft dat geen invloed gehad.
Ja, dat weet ik nog. Dat duurder toen vrij lang voordat ze de diagnose stelden, toch? Maar Puchu takelde ook niet zo snel af als Alfil.Caro. schreef:Oei jee, dat klinkt ook wel heftigmaar het zou dan wel te genezen zijn. Ergens is te hopen dat dit er dan uitkomt, want
bij MG is er weinig hoop meer.
Onze hond, Puchu, is ruim 2 jaar geleden ingeslapen omdat hij MG had, dan ben je praktisch kansloos gewoon.
Ik duim hard verder!![]()
Maar je weet dus niet zeker of het een ruggenmerginfarct was? En guillain barre of polirradiculoneuritis hadden ze voor 100% uitgesloten?Boutje schreef:Even kort het verhaal van Sherlock, mss heb je er iets aan.
Kuchen en hoesten ook, andere hoest eerst van klank en in een latere fase zonder geluid bijna. Begon met raar lopen, bollere rug (buikpijn dachten we of nierproblemen), dan achteraan verlamd en nog later ook vooraan.
Guillain Barre was ook een optie en nog een boel andere dingen. Uiteindelijk ruim 2000 euro aan onderzoeken armer en geen diagnose... tot aan de hand van het verhaal enkele jaren later bij nieuwe/andere problemen een andere arts aan ruggenmerginfarct dacht. En toe ik dat nalas klopte eht ook wel, alleen trager achteruit gaande, maar dat kon dus zei ze.
Al bij al is hij een week volledig verlamd geweest. Ik had hem echt bijna laten inslapen.... maar omdat we geen diagnose hadden toch maar afgewacht.
Ik moest zijn blaas leeg duwen, lavementen geven en nog de keutels er uit helpen, halfvast voedsel in de bek stoppen en kop ondersteunen tot hij kon slikken.
En bewegen, buiten en strekken van alle gewirichtjes beurt om beurt 2 keer per dag, om spierverkortingen te voorkomen.
Na een week wou hij uit de mand tijgeren, de dag nadien steunde hij kort voor en na een hele tijd (met oa fysiotherapie in het Waterhof waar Perle nu werkt) was hij zo goed als helemaal terug in orde.
Hij heeft zelfs korte tijd terug agility gelopen, zo goed was hij hersteld!
Enige blijft hele gevoelige luchtwegen, bij de minste druk op hals hoest hij.
Maar dit is nu denk ik 7 jaar geleden ondertussen.
Moed houden dus!
Ja, dat heeft vrij lang geduurd.Alfilillo schreef:Ja, dat weet ik nog. Dat duurder toen vrij lang voordat ze de diagnose stelden, toch? Maar Puchu takelde ook niet zo snel af als Alfil.Caro. schreef:Oei jee, dat klinkt ook wel heftigmaar het zou dan wel te genezen zijn. Ergens is te hopen dat dit er dan uitkomt, want
bij MG is er weinig hoop meer.
Onze hond, Puchu, is ruim 2 jaar geleden ingeslapen omdat hij MG had, dan ben je praktisch kansloos gewoon.
Ik duim hard verder!![]()
Hoesten en kokhalzen een beetje.Caro. schreef:O ja, toen werd tegen ons gezegd dat het kenmerkende van MG is, dat ze bv 10 passen lopen en dan gaan zitten (of liggen) om letterlijk
bij te komen en daarna kunnen ze weer 5 of 10 passen zetten.
Dus je ziet de hond echt bijkomen van dat hele kleine stukje lopen 'bijtanken'.
Ik weet niet of je dat herkend?
En natuurlijk het hoesten/kokhalzen, de verlamming heeft duidelijk ook gevolgen op de slokdarm.
Hoe ze de diagnose precies gesteld hebben weet ik niet. Daar zullen ze zo direct wel meer over vertellen. De echte zekerheid komt als de uitslagen van het lab binnenkomen, morgen of overmorgen.Johnny Jones schreef:Tjemig zeg, wat een narigheid.
Hoe hebben ze nu deze diagnose gesteld? Komt daar nog zekerheid over?
Toch fijn dat je hem op kunt halen, hopelijk komt hij er bovenop.
Ja heel moeilijk zo te beoordelen.. ook MG leidt wel tot echt niet meer op kunnen staan, alleen bij Puchu was dat nog (net) niet zo, maar dat had 24 uur later wel zo kunnen zijn.Alfilillo schreef:Hoesten en kokhalzen een beetje.Caro. schreef:O ja, toen werd tegen ons gezegd dat het kenmerkende van MG is, dat ze bv 10 passen lopen en dan gaan zitten (of liggen) om letterlijk
bij te komen en daarna kunnen ze weer 5 of 10 passen zetten.
Dus je ziet de hond echt bijkomen van dat hele kleine stukje lopen 'bijtanken'.
Ik weet niet of je dat herkend?
En natuurlijk het hoesten/kokhalzen, de verlamming heeft duidelijk ook gevolgen op de slokdarm.
Maar bij hem was er geen sprake van bijkomen en dan weer iets kunnen. In 4 dagen echt steeds slechter tot uiteindelijk alleen maar kunnen liggen.