Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk hondenras past in onze situatie?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Welk hondenras past in onze situatie?

Ongelezen bericht door fenneke »

GrethavW schreef:
Zinodo schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik zou een herplaatser van 60-70 kilo niet echt van harte naast mijn vijfjarig kind zetten. Of 9 of 11jarige. Ja, karakter is dan wel bekend, maar er kan er net zo goed om gelogen zijn. Je vertrouwt dan op andermans woord. Naahhhh, ik zou het toch maar niet doen. :19:
Met een Newfoundlander zou ik dat geen enkel probleem vinden. De herplaatsing via de rasvereniging gaat ook niet over 1 nacht ijs en geeft absoluut eerlijke info.
fenneke schreef: Ik zie dan het verschil niet tussen een leo of een newfy.
Daar zit qua karakter toch wel een hoop verschil in. Leonbergers zijn een stukje pittiger en niet allemaal even sociaal naar andere honden.
Qwa karakter wel maar ik dacht dat het om de grootte ging :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Lanoibaira »

Laura84 schreef:En toch zie ik een Wetter ook nog wel voor me eigenlijk
Een Wetterhoun bedoel je? Ik heb die eens opgezocht. Ik ken ze niet, maar mooi zijn ze wel! Ga er eens wat meer over lezen.
Hammetime schreef:Ik zou dan toch kijken om een herder.
Dan doel je op een mechelse/hollandse/duitse herder? Of alle herdersoorten in het algemeen?
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Oh ja, tolerantie naar andere honden vind ik wel belangrijk. Wij wonen in een hondrijk gebied en ook met het wandelen kom ik altijd veel honden tegen.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Ja goldens staan zeker genoteerd. Lijkt mij ook een prima en veilige optie. Wel even uitzoeken via welke weg, ik denk dat er toch heel veel broodfok, met wellicht de bijbehorende gezondheidsproblemen, is bij de goldens. Ze zijn toch behoorlijk populair. Maar daar kan ik natuurlijk naast zitten.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Lanoibaira schreef:
Hippo schreef:Ik heb ze zelf niet gehad, maar de Newfoundlanders hier in buurt (5 honden bij 3 verschillende baasjes) vind ik verre van actief overkomen. Ze worden stuk voor stuk door hun eigenaar voortgetrokken aan de riem. Bij ons in de straat woonden mensen met 2 landseers. Die mochten blij zijn als ze 3km/u konden lopen, werkelijk geen vaart in die honden te krijgen en die waren nog jong. Weet overigens niet of dat voor alle newfoundlanders en landseers geldt, maar ik vind ze echt een enorme hondenlucht hebben :schrik:
De leonberger uit het dorp was echt een heerlijk beest tot een jaar, ineens was hij agressief naar andere honden :19:

Zeker met een gedragstherapeut die kan helpen, zou ik herplaatsers op Marktplaats niet links laten liggen. Staan met regelmaat ontzettend leuke honden op aangeboden van mensen die hun hond niet via een asiel willen herplaatsen.

Succes met je zoektocht!
Ja dat is wel een beetje wat mij tegen staat. Ik houd van wandelen en zou graag een hond hebben die met mij mee gaat. Maar dan liever niet slenteren.

Wat ik mij vannacht ineens bedacht is de auto, wij hebben een station, de meeste honden passen hier makkelijk in. Maar of een Newfoundlander en andere honden van dat formaat daar nou zo comfortabel in zouden zitten.... vermoed dat ze niet eens rechtop kunnen zitten. En ik ben zeker niet van plan om een busje aan te schaffen voor een hond.
Waar een wil is, is een weg. Er staat hier regelmatig iemand bij het strand geparkeerd met een oude Renault Twingo waar 3(!) Newfoundlanders in gaan. Het is proppen en de achterbank is eruit :LOL:

Een formaat Golden past in elk geval gemakkelijk in de gemiddelde stationwagon.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Haha ja dat zeker, maar als wij een paar uren willen rijden om naar het strand te gaan zou het zonde zijn als de hond thuis moet blijven omdat het niet meer past.

Formaat Golden past idd prima in onze auto.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Boutje schreef:Ik zou herders (Mechelse, Hollandse, Duitse, witte etc) vermijden, velen zijn toch behoorlijk reactief vaak.

Golden of bearded collie lijken me beter geschikt.
Dat ja, en doorgaans geen allemansvrienden met vreemde honden.
Was een cocker spaniel al genoemd, of is dat te klein naar jullie wens?
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

De hondenlucht bij een Newf ligt aan jezelf en staat of valt bij vachtverzorging.
Die van ons rook je echt niet.
De buren hadden een keer bezoek en zeiden ook: die beesten meuren altijd zo.
Ik mijn honden opgehaald en hem verzocht om zijn neus eens in de vacht te hangen.
Hij moest toch toegeven dat ze fris roken.

Het liever lui dan moe zijn ligt ook aan jezelf. Het is maar net wat ze gewend zijn.
Toen ik met de oudste als pup voor het eerst wat verder wilde lopen, ging hij in de ankers.
Ja daaaahaaag, dat ben ik niet gewend. Geef je daar aan toe, dan krijg je zo'n zoutzak.
Later nooit meer problemen mee. Ze ging beide met gemak 5 km mee wandelen.
En vlogen als idioten door het park. Hun nestgenoten ook.
Het zijn in basis echt werkhonden. Dat wordt vaak vergeten.
En 9 vd 10 zijn veel te dik, dat helpt natuurlijk ook niet.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Persistence schreef:
Boutje schreef:Ik zou herders (Mechelse, Hollandse, Duitse, witte etc) vermijden, velen zijn toch behoorlijk reactief vaak.

Dat ja, en doorgaans geen allemansvrienden met vreemde honden.
Was een cocker spaniel al genoemd, of is dat te klein naar jullie wens?
Was nog niet genoemd. Ik had hem wel al opgeschreven. Maar stiekem vind ik ze zelf er helemaal niet zo leuk uit zien. Maar ik moet natuurlijk verder kijken dan dat.

Dat was eigenlijk ook mijn idee van de herders.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

GrethavW schreef:De hondenlucht bij een Newf ligt aan jezelf en staat of valt bij vachtverzorging.
Ik mijn honden opgehaald en hem verzocht om zijn neus eens in de vacht te hangen.

Het liever lui dan moe zijn ligt ook aan jezelf. Het is maar net wat ze gewend zijn.
Toen ik met de oudste als pup voor het eerst wat verder wilde lopen, ging hij in de ankers.
Ja daaaahaaag, dat ben ik niet gewend. Geef je daar aan toe, dan krijg je zo'n zoutzak.
Afbeelding

Afbeelding
Ze zijn wel prachtig. Diegene die ik gezien heb lijken mij idd ook wel overgewicht te hebben.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Lanoibaira schreef:
Was nog niet genoemd. Ik had hem wel al opgeschreven. Maar stiekem vind ik ze zelf er helemaal niet zo leuk uit zien. Maar ik moet natuurlijk verder kijken dan dat.
waarom, je moet er ook naar kijken toch... :wink: en daarin mag je best je voorkeuren hebben
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Mijn ervaring met Schapendoezen en kleine kinderen is geweldig. Ze vinden het heerlijk als ze er maar bij mogen zijn. Meedoen in druk gedrag gebeurd wel maar dat kan je begeleiden. Ik denk trouwens dat dat bij elke jonge hond wel gebeurd

Als je echt een hond wil die bomproof tussen de kinderen gaat liggen dan denk ik aan een labrador of golden retriever

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ach wat een leuke foto's. Ik ben echt verliefd op de schapendoes. Deze gaat er ook absoluut ooit komen, is het niet nu dan later wel.
Ik ga ook gewoon eens wat contact opnemen met fokkers en hun de situatie voorleggen. Kijken wat hun ervan vinden.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:
Lanoibaira schreef:
waarom, je moet er ook naar kijken toch... :wink: en daarin mag je best je voorkeuren hebben
Klopt zeker. Maar ja, alleen beoordelen op uiterlijk is ook niet goed he. Stel je voor dat wij de perfecte herplaatser zouden vinden qua gedrag, die ik minder mooi vind, dan wint gedrag het toch.

Maar zeker in deze fase waarbij het vooral nog zoeken naar informatie en oriënteren is, vind ik het leuker om te kijken naar honden die ik ook echt leuk vind.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Lanoibaira schreef:
GrethavW schreef:De hondenlucht bij een Newf ligt aan jezelf en staat of valt bij vachtverzorging.

Afbeelding

Afbeelding
Ze zijn wel prachtig. Diegene die ik gezien heb lijken mij idd ook wel overgewicht te hebben.
Deze heren wogen 50 en 60 kilo. De meeste eigenaren staan trots te pochen dat hun hond wel 80 kilo weegt.
Nou, fantastisch :(:
Afbeelding
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Ik ben zelf ook opgegroeid net bouviers maar een Schapendoes is echt heel wat anders :wink:
De kuif is hetzelfde maar dat is het dan ook wel.
Ze zijn heel gevoelig en daardoor juist wel heel geschikt voor je zoon denk ik

Een herder zou ik echt niet doen met jonge kinderen en vriendjes over de vloer
Waarom past een pup niet ?
Vooral mijn zoon heeft moeite met het onvoorspelbare van een pup. Zijn vader heeft een engelse bulldog en ook dat vond hij heel eng toen hij pup was.
Inmiddels is die volwassen en doet niks meer dan slapen en eten als ik zoon mag geloven. En is dus ook niet eng meer.
Dit ras zou er bij mij nooit inkomen gezien de korte snuit.

Ik denk dat zelfs de meeste bouviers anders zullen zijn dan diegene die wij hadden. Elke dief had het hele huis leeg kunnen halen voordat hij eindelijk eens zin had om op te staan, waarschijnlijk in de hoop dan eten te krijgen :LOL:

Een herder wil ik ook liever niet, die lijken mij als herplaatser toch minder geschikt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Heel indrukwekkend zijn ze niet hoor, die schapendoes puppies :wink:
https://youtu.be/oSh436cUp2o

Ik denk dat een schapendoes prima bij je wensen zou passen.
Houd er wel rekening mee dat sommige te gevoelig/onzeker kunnen zijn voor een jong en druk gezin. Ook het gedrag naar andere honden, met name aan de lijn, kan soms wat training vragen: er zitten types bij die graag woest blaffend andere honden weg willen jagen bij hun roedel. Al zijn het geen vechters hoor, de meeste zullen proberen conflicten met hun uitstekende sociale vaardigheden op te lossen of uit de weg te gaan.
Afbeelding
Lanoibaira
Vaste gebruiker

pioenroos schreef:Heel indrukwekkend zijn ze niet hoor, die schapendoes puppies :wink:
https://youtu.be/oSh436cUp2o

Ik denk dat een schapendoes prima bij je wensen zou passen.
Houd er wel rekening mee dat sommige te gevoelig/onzeker kunnen zijn voor een jong en druk gezin. Ook het gedrag naar andere honden, met name aan de lijn, kan soms wat training vragen: er zitten types bij die graag woest blaffend andere honden weg willen jagen bij hun roedel. Al zijn het geen vechters hoor, de meeste zullen proberen conflicten met hun uitstekende sociale vaardigheden op te lossen of uit de weg te gaan.
Oh wat schattig! Ik zou zelf 100% voor een pup gaan. Maar ook de therapeut waar hij hondentherapie heeft is het er over eens dat een pup op dit moment zeker niet het handigste is.

Maar nu kan er natuurlijk van alles gebeuren. Een geschikte herplaatser zullen we ook niet binnen een paar dagen vinden. Wie weet duurt het allemaal lang en groeit hij zoveel verder dat we op dat moment alsnog voor een pup zouden kunnen gaan.

Het is onduidelijk hoe lang het allemaal gaat duren.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik weet niet of je deze herplaatsing al hebt gevonden. Ik heb de indruk dat ze erg zorgvuldig zijn: https://www.facebook.com/Stichting-Char ... 5384330397
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Dan een mini herder; de corgi! Ik weet niet of het 'ras' bij jullie past (vind dat sowieso een heel breed iets om te zeggen of aan te bevelen) Maar onze Tobi en andere corgi's die ik ken, zou ik zo bij jullie kunnen plaatsen. Misschien een herplaatser of eens informatie over op zoeken of jullie het iets vinden.
_Esmee
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Cleva schreef:
Lanoibaira schreef:Maar ook de therapeut waar hij hondentherapie heeft is het er over eens dat een pup op dit moment zeker niet het handigste is.

Ehm...geen honden nemen is altijd het handigst en ondertussen is te weinig durven doen meestal het risico.

Pups zijn niet moeilijk. Ze hebben veel zorg nodig, dat is iets anders. Als je dat gewoon accepteert en biedt wat ze nodig hebben /ze weg houdt bij wat ze nog niet kunnen dan zijn het in feite juist ontzettend makkelijkste hondjes. Wat doet een pup dat eerste jaar nou helemaal verkeerd? Niets.

Herplaatsen is vooral heel erg nuttig voor de honden zelf en dat is net zo belangrijk maar we hoeven elkaar geen mietje te noemen. Het maakt natuurlijk wel uit dat je het cruciale stuk van dat leven niet gezien hebt, laat staan dat je er invloed op hebt.
Het is niet zo dat het even leuk is. Andere mensen vinden natuurlijk van wel maar ik vind echt van niet.

Het is niet dat herplaatsers niet leuk zijn maar ik heb ook nog nooit een herplaatser gehad die ik niet liever als pup al had gekregen.

Persoonlijk gesproken zijn de honden die ik als pup al had veeeeel beter in meedraaien in het dagelijks leven dan de herplaatsers.
Pups zijn veel onvoorspelbaarder dan een stabiele volwassen hond. En daar heeft mijn zoon echt moeite mee. Als hij dat zelfs bij zijn vader al heel erg moeilijk vond, met een engelse bulldog pup (zijn nou ook niet de drukste honden natuurlijk), zegt dat mij genoeg.

Natuurlijk zijn er vast ook pups die beter zouden gaan, maar het is een risico die ik nu niet wil nemen. Ik wil absoluut voorkomen dat het echt niet werkt, er daardoor een verkeerde hiërarchie in huis komt en uiteindelijk een herplaatsing onvermijdelijk zal zijn.

Is het doemdenken, ja misschien wel. Maar ik ben wat dat betreft liever te voorzichtig dan dat ik er te makkelijk over denk.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Heavy schreef:
Ik vond mijn Schapendoespups echt pittig. Veel bijten en in broek hangen enz. Heel druk en wild. Ik kan me voorstellen dat je zoon daar moeite mee heeft.
Dat is idd het pupgedrag waar hij niet goed mee om kan gaan. Bij zijn vader was hij hierdoor non-stop op zijn hoede. De hele dag de pup in de gaten houden zodat hij erbij weg kon blijven. Dit was heel vermoeiend voor hem. En die zag hij 1 dag per 2 weken. Nou zou het misschien zo kunnen zijn dat het sneller went als hij de pup elke dag ziet. Maar ik vermoed dat de kans groter is dat dat niet gebeurd en hij thuis dan ook niet meer kan ontspannen. Hij vindt pups echt lief, schattig enz. Maar niet binnen een straal van 2 meter van hem. Terwijl hij, ondanks zijn angst, een volwassen hond die hij vertrouwd wel bij zich laat en aait.
ZorroMax schreef:Ik weet niet of je deze herplaatsing al hebt gevonden. Ik heb de indruk dat ze erg zorgvuldig zijn: https://www.facebook.com/Stichting-Char ... 5384330397
Ja, die volg ik idd! Dank je.
tobi__ schreef:Dan een mini herder; de corgi! Ik weet niet of het 'ras' bij jullie past (vind dat sowieso een heel breed iets om te zeggen of aan te bevelen) Maar onze Tobi en andere corgi's die ik ken, zou ik zo bij jullie kunnen plaatsen. Misschien een herplaatser of eens informatie over op zoeken of jullie het iets vinden.
Mijn oudste vind die zo mooi haha. Al vind zij volgens mij alle honden mooi en smelt bij elke hond die ze ziet. Maar laatst in het bos kwamen een een corgi tegen en ze was wild enthousiast. Ik ga er eens naar kijken. Dank je.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou in zo'n geval met een puppyren werken. Wel in dezelfde ruimte, maar zoon hoeft niet bang te zijn dat pup bij hem in de buurt komt, terwijl ze allebei ruimte hebben om zich te bewegen in huis. Zo kun je hond en kind vanaf het begin leren elkaar met rust te laten en alleen onder begeleiding en met rust interactie met elkaar te hebben. Dat vraagt wel wat management, maar geeft ook handvatten om kind en hond te leren niet te sterk op elkaar te reageren
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Ik zou in zo'n geval met een puppyren werken. Wel in dezelfde ruimte, maar zoon hoeft niet bang te zijn dat pup bij hem in de buurt komt, terwijl ze allebei ruimte hebben om zich te bewegen in huis. Zo kun je hond en kind vanaf het begin leren elkaar met rust te laten en alleen onder begeleiding en met rust interactie met elkaar te hebben. Dat vraagt wel wat management, maar geeft ook handvatten om kind en hond te leren niet te sterk op elkaar te reageren
Hmm.... daar had ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht. Daar ga ik eens goed over nadenken. Best een idee denk ik.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Heavy schreef:Een puppyren is handig maar dat werkt niet bij angst. Ik werkte ook met een hekje maar dat was om praktische redenen . Zodat de kinderen konden spelen zonder dat de pup de Lego inpikte of barbies opvrat

Daarnaast was ook nog genoeg tijd om de pup los in huis te lopen. Toen er eens een vriendje kwam spelen die echt angst had voor de pup was het een drama. Zelfs al lag de pup gewoon te slapen en moest het kindje naar de wc durfde hij niet in huis te lopen. Bang dat de pup naar hem toe kwam,als pup bewoog gilde het kind al waardoor pup druk werd en juist kwam aanrennen
Ik denk zelf dat mijn zoon niet op die manier zou reageren. Hij vindt ze namelijk wel leuk, maar is bang dat ze naar hem toe komen.
Ik zou er goed over na moeten denken hoe het praktisch haalbaar zou zijn met een ren. Het zou momenten van rust kunnen creeeren, maar natuurlijk niet de hele dag door kunnen. Scheelt al dat ze 5 volle dagen op school zitten (5 dagen dezelfde tijden), hij zijn gametijd graag op zijn kamer zit voor rust. Maar of het een juiste oplossing is weet ik zo niet. Stof om over na te denken.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

dubbel
Laatst gewijzigd door Lanoibaira op 17 sep 2020 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Heavy schreef:
Lanoibaira schreef:
Heavy schreef:Een puppyren is handig maar dat werkt niet bij angst. Ik werkte ook met een hekje maar dat was om praktische redenen . Zodat de kinderen konden spelen zonder dat de pup de Lego inpikte of barbies opvrat

Daarnaast was ook nog genoeg tijd om de pup los in huis te lopen. Toen er eens een vriendje kwam spelen die echt angst had voor de pup was het een drama. Zelfs al lag de pup gewoon te slapen en moest het kindje naar de wc durfde hij niet in huis te lopen. Bang dat de pup naar hem toe kwam,als pup bewoog gilde het kind al waardoor pup druk werd en juist kwam aanrennen
Ik denk zelf dat mijn zoon niet op die manier zou reageren. Hij vindt ze namelijk wel leuk, maar is bang dat ze naar hem toe komen.
Ik zou er goed over na moeten denken hoe het praktisch haalbaar zou zijn met een ren. Het zou momenten van rust kunnen creeeren, maar natuurlijk niet de hele dag door kunnen. Scheelt al dat ze 5 volle dagen op school zitten (5 dagen dezelfde tijden), hij zijn gametijd graag op zijn kamer zit voor rust. Maar of het een juiste oplossing is weet ik zo niet. Stof om over na te denken.
Ik weet natuurlijk niet hoe bang jouw zoon is. Dat kindje wat ik op bezoek had was echt extreem bang. Later toen de hond ouder en rustiger was is dat helemaal goed gekomen. Het geeft inderdaad even rust en zo zijn er wel meer dingen die je kunt gebruiken

Een pup is na een nacht slapen hyperactief en om dan een paar kinderen naar school te helpen met een stuiterende pup is ook een klus. Dan gaf ik de pup zijn eten in een voerbal en daarmee was hij dan weer even bezig.

Verder vlak voordat de kinderen uit school kwamen lekker moe maken en dan in de ren met een kluif is geen probleem
Zo bang is hij inderdaad niet. Wel buiten als loslopende honden op hem af komen. Hoewel hij nu weet hoe hij ze bij hem weg kan houden door de hondentherapie en heeft dit afgelopen week al in de praktijk mogen ervaren. En verder is hij vooral angstig voor springen, happen, onvoorspelbaarheid enz. Maar dit is dan echt binnen een straal van hem af. Hij kan zonder problemen op 2 meter van elke hond af lopen als hij weet dat ze niet bij hem kunnen komen (buiten bijv aan de riem). Wel durft hij drukke honden te aaien e.d. mits iemand die hij vertrouwd de hond heel goed vast heeft. Of eerder bij buurhonden, waar hij ook bang voor was, als ik bij de hond ging zitten en bij de kop ging aaien dan durfde hij wel verderop het lichaam te aaien. Maar als diezelfde hond dan los liep en zijn richting op ging was er paniek.

De angst is ergens dus niet eens naar honden toe, maar een controle ding. Bepaalde onvoorspelbare acties/bewegingen triggeren zijn angst. Dit is veelal erger bij kleine drukke hondjes en pups. Of jonge grote puberhonden die in onze vorige buurt veelvuldig los speelden bij het speelveld.

Daar bleef hij bang voor kleine hondjes. Wel was er een golden retriever waar hij als pup dus heel bang voor was, maar toen die een jaar of 2 was durfde hij daar gewoon naast te staan. Dat was ook zo'n goedzak geworden. Liep altijd heel langzaam onze kant op, alsof hij het aanvoelde dat zoon bang was. Niet lang daarna zijn wij verhuisd.

En gisteren haalde ik hem op bij een vriendje van school. Hier had hij nog niet eerder gespeeld. Ze bleken daar 3 kleine hondjes te hebben. Zoon keek er helemaal niet naar. Zei tegen mij, oh die zijn niet eng hoor, die doen niks.

Vanmiddag mag hij weer naar hondentherapie. Hij heeft er erg veel zin in. Hij wilt de hele week al een labrador net als daar :LOL:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hij maakt al flinke stappen vooruit dan!
Ik weet niet waar je woont, maar je mag van mij wel een keer met hem met mijn hondjes kennis komen maken. Ze zijn sowieso niet groot (37 - 38 cm hoog, 7,5 - 8 kg zwaar). De ene is over het algemeen ook vrij rustig in z'n contact met kinderen (gezien je beschrijving verwacht ik dat het met alleen hem al goed zou gaan). De ander wil graag opspringen en likken bij kinderen, maar doet verder geen kwaad, is alleen wat druk in z'n gedrag in zo'n situatie (lijkt het me nu nog te vroeg voor, maar zou mogelijk over een poosje een goede oefening kunnen zijn, omdat Elco wél heel voorspelbaar is in dat gedrag en je zoon daar dus op voorbereid kan worden. Dan kan het hem helpen bij meer onverwachte situaties, omdat hij al eens gecontroleerd geeft meegemaakt wat er kan gebeuren. Nogmaals: het lijkt me daar nu echt nog te vroeg voor, maar het zou een latere stap in zijn proces kunnen zijn).
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Fotogravinnetje schreef:Hij maakt al flinke stappen vooruit dan!
Ik weet niet waar je woont, maar je mag van mij wel een keer met hem met mijn hondjes kennis komen maken. Ze zijn sowieso niet groot (37 - 38 cm hoog, 7,5 - 8 kg zwaar). De ene is over het algemeen ook vrij rustig in z'n contact met kinderen (gezien je beschrijving verwacht ik dat het met alleen hem al goed zou gaan). De ander wil graag opspringen en likken bij kinderen, maar doet verder geen kwaad, is alleen wat druk in z'n gedrag in zo'n situatie (lijkt het me nu nog te vroeg voor, maar zou mogelijk over een poosje een goede oefening kunnen zijn, omdat Elco wél heel voorspelbaar is in dat gedrag en je zoon daar dus op voorbereid kan worden. Dan kan het hem helpen bij meer onverwachte situaties, omdat hij al eens gecontroleerd geeft meegemaakt wat er kan gebeuren. Nogmaals: het lijkt me daar nu echt nog te vroeg voor, maar het zou een latere stap in zijn proces kunnen zijn).
Bedankt voor de aanbieding! Wij wonen in Overijssel.
Ik ben heel erg benieuwd hoe de hondentraining gaat vorderen en hoe snel hij groeit.
Lanoibaira
Vaste gebruiker

Toen ik net aan kwam om hem op te halen liep hij met de labrador aan de riem (en de therapeut er tussen). Zelf is hij het meest trots op het feit dat hij de labrador een brokje heeft gegeven uit zijn hand.
Ze hebben samen gekeken welke hondenrassen hij leuk vindt. Nou het leukste vond hij de Dalmatiër :schrik: topidee als je een rustige hond zoekt natuurlijk hahaha. Nee dat wordt hem dus niet.
Wederom gaf ze aan dat een pup geen goed idee is, maar dat veel herplaatsers wel zouden kunnen. Ze verwacht wel een herplaatsers golf na al die aangeschafte honden in de coronatijd.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Haha nee een dalmatier pup zou ik je niet aanraden :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”