En aub niet denken, "ooooh dan ga ik op de eerdere signalen al corrigeren". Dank krijg je een tikkende tijdbom die inderdaad niet meer waarschuwt

Moderator: moderatorteam
Puur naar aanleiding van het filmpje zou ik juist even wat minder met hem ondernemen, vanuit jouw initiatief dan. Er ligt spanning op jullie relatie die hij niet begrijpt. Hij is in afwachting van wat je nu weer van hem wilt. Hij toont in dit filmpje enorm veel stress. Hij gaapt, hij slikt, hij schudt zich uit.kimmx3 schreef:Hi! Ik dacht ik geef even een update door middel van een video. Even nog een toelichting. Ik snap wat iedereen bedoelt. En als ik de filmpjes terug kijk zie je ook een duidelijk verschil in houding. Sammy is eigenlijk heel vaak zo als in een filmpje 1. Nu zocht ik zijn aandacht, maar zo komt hij ook zelf om aandacht vragen. Ik heb hier heel lang mee gezeten. Na het incident 4 jaar geleden ook constant op mijn hoede geweest. Echter omdat het altijd zo is, heb ik het los proberen te laten. Op bed was hij dus niet anders voor mij. Ik zoek dit uiteraard bij mezelf hoor, ik wil er graag aan werken, dus hoor heel graag feedback. Ik heb heel veel met Sammy getraind en het is wel altijd zo geweest dat hij het beste naar mij luisterde. Iets wat hij trouwens ook veel doet is constant onder mijn stoel liggen als ik zit, onder mijn bed als ik op bed lig ed.
Let niet op de troep, ik ben aan het verbouwen :
Ik onderneem genoeg met Sammy en heel vaak ongecompliceerd zonder commando's. Maar zijn houding is altijd zo gebleven -
Ik zou zeker ook met hem naar de dierenarts gaan, want een (mede) oorzaak kan ook zeker pijn en ongemak zijn.kimmx3 schreef:Wat een goede adviezen. Ik kan hier zoveel mee. Ik ben jullie heel dankbaar. Ik ga het initiatief inderdaad van uit Sammy laten komen. En ik ga sowieso wel even met hem naar de dierenarts. Om alles uit te sluiten. Als jullie willen, houd ik jullie op de hoogte!
Ik weet niet wat jij leest, hij is daar nu pas weer een half jaar. En dat oma van 80 niet met hem kon wandelen en niet goed kon sturen is natuurlijk geen opzettelijke verwaarlozing, maar het is wel verwaarlozing.lucie schreef: Ik vind het op zich wel heftig om een hond zo angstig te zien die al 6 jaar, zijn hele leven, bij (dezelfde) mensen zit. Het is niet dat hij een verleden heeft van verwaarlozing en mishandeling![]()
zeker, maar er staat dat ie vanaf het begin al heel angstig was en snel onder de indruk. Die oma ging pas de laatste maanden niet meer met hem weg, daarvoor neem ik aan nog wel. Dat zijn issues bij oma alleen maar groter zijn geworden door gebrek aan goede begeleiding, is duidelijk, maar daarvoor zat het dus ook al niet helemaal goed.dagmar88 schreef:Ik weet niet wat jij leest, hij is daar nu pas weer een half jaar. En dat oma van 80 niet met hem kon wandelen en niet goed kon sturen is natuurlijk geen opzettelijke verwaarlozing, maar het is wel verwaarlozing.lucie schreef: Ik vind het op zich wel heftig om een hond zo angstig te zien die al 6 jaar, zijn hele leven, bij (dezelfde) mensen zit. Het is niet dat hij een verleden heeft van verwaarlozing en mishandeling![]()
Dank je!Laura84 schreef:Speciaal voor Hammertime, in in een stripverhaaltje. Het is misschien een beetje zwart/wit uitgelegd, zo zit het in de praktijk niet maar als lijdraad is dit best wel aardig om eens mee te beginnen![]()
En aub niet denken, "ooooh dan ga ik op de eerdere signalen al corrigeren". Dank krijg je een tikkende tijdbom die inderdaad niet meer waarschuwt