Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Simparica

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Simparica

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mijn honden betrap ik al ruim een week op krabben. Na vachtcontrole niets kunnen ontdekken. Fleurtje maakte me vanavond helemaal gek met haar gekrab. Net even op tafel gelegd onder een sterke lamp en zag korstjes van vlooienbeten. Na lang zoeken heb ik er toch een gevonden.
Alle drie de honden Simparica toegediend. Bij Lut die nog pijnstillers en antibiotica gebruikt had ik even mijn twijfels om het te geven. Na de beschrijving gelezen te hebben dat er geen contra indicaties bekend zijn met het gecombineerd toedienen van andere reguliere medicijnen voor honden zag ik daar dan ook geen gevaar in om het haar toe te dienen.
Heeft iemand ervaring met dit vlooienbestrijdingsmiddel voor oraal gebruik?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Re: Simparica

Ongelezen bericht door Galga's »

Ik heb het voor mijn windhonden gebruikt. Begin van het jaar werd ik gek van de hoeveelheid teken bij ze. Dus toch maar 1x aan de pil. Daarna alleen nog wat dode teken van ze af geplukt. Het is dus wel een middel waarbij de vlooien en teken eerst moeten bijten, voordat ze dood gaan aan het gif. Omdat ik verder geen teken meer bij ze gezien heb, is het bij 1x geven gebleven. Geen bijwerkingen gezien.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ja, ik heb het dit jaar aan mijn honden gegeven omdat hetgene wat ik normaal gaf op was en we onderweg op vakantie waren. (Ja ik weet het niet goed getimed).

Meteen vanaf het geven was Skye niet helemaal lekker. Na een paar dagen lag hij bijna dood bij die dierenarts. Zijn lever en nieren waren en bijna mee opgehouden. Uiteindelijk gelukkig goed gekomen. Waarschijnlijk was er een onderliggend probleem. Maar alsnog, ik geef het niet meer.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:80: wow, dat moet angstig geweest zijn.. zelf ben ik niet zo van het pillen poppen als het om ongedierte bestrijding gaar, gewoon omdat je nooit helemaal zeker weet hoe of wat je hond in zijn vel steekt en er zal eens iets gebeuren - iets zoals hier boven :schrik: ..
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

*Skye* schreef:Ja, ik heb het dit jaar aan mijn honden gegeven omdat hetgene wat ik normaal gaf op was en we onderweg op vakantie waren. (Ja ik weet het niet goed getimed).

Meteen vanaf het geven was Skye niet helemaal lekker. Na een paar dagen lag hij bijna dood bij die dierenarts. Zijn lever en nieren waren en bijna mee opgehouden. Uiteindelijk gelukkig goed gekomen. Waarschijnlijk was er een onderliggend probleem. Maar alsnog, ik geef het niet meer.
Heftig. Gelukkig goed gegaan..
Gaat het om een border collie?
Heb je al het MDRI gen defect laten testen?
Ik durfde onze border Collie vroeger ook geen vlooienmiddelen te geven...
Had waarschijnlijk ook Mdri gen defect..
Laatst gewijzigd door Jetski op 14 sep 2020 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
*Skye*
Zeer actief

@sandra: Precies wat jij zegt eigenlijk hoor. Ik voelde me zo dom en schuldig. Ze wilde eerst bravecto geven, maar dat wilde ik natuurlijk echt niet. Dit was heel iets anders volgens haar. Te goed van vertrouwen, haast, gewoon niet nadenken. Ik dacht mmm we zijn onderweg naar Duitsland, gaan in de bossen lopen, beter dit dan niets dan maar dacht ik... later voor hij ziek was al gaan Googlen en toen had ik er al spijt van.

Het waren echt verschrikkelijke dagen. Je zag echt aan de gezichten van de dierenarts en assistentes dat dit echt heel serieus was. Hij is zo een druktemaker en nu zat er echt geen leven meer in. Zijn bloedwaardes zijn ook nog best lang heel slecht geweest. Gelukkig is nu alles weer ok. En hebben ze seresto banden aan.

@Jetski: ja een border collie. Nee hij is niet getest. Eigenlijk dom ook want zijn bloed is nu wel 6x naar het lab al geweest. Volgende controle maar mee laten testen. Onze andere border heb ik wel laten testen en die heeft het niet.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het middel heeft uitstekend zijn werk gedaan Het gekrab is voorbij. Lut merk ik ook niets bijzonders aan. Voor haar was er dan ook enige twijfel omdat ze midden in een antibioticakuur zit.
In het verleden heb ik Comfortis gebruikt waar ik ook zeer tevreden over was. Maar inderdaad zoals al iemand aangaf, het blijft vergif. Dat geldt overigens ook voor veel andere middelen tegen vlooien. Velen daarvan worden dermaal opgenomen en komen ook in het lichaam terecht.
Het is dan ook keuzes maken uit twee kwaden.

Voor het geval anderen dit middel ook gebruiken of willen gaan gebruiken, zelf doseren scheelt enorm in prijs als je meerdere honden hebt. Ik heb een voorraad van 120 mg pillen. Een pil is precies genoeg voor mijn drie honden. Met een schilmesje laat het zich goed verdelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

*Skye* schreef:@sandra: Precies wat jij zegt eigenlijk hoor. Ik voelde me zo dom en schuldig. Ze wilde eerst bravecto geven, maar dat wilde ik natuurlijk echt niet. Dit was heel iets anders volgens haar. Te goed van vertrouwen, haast, gewoon niet nadenken. Ik dacht mmm we zijn onderweg naar Duitsland, gaan in de bossen lopen, beter dit dan niets dan maar dacht ik... later voor hij ziek was al gaan Googlen en toen had ik er al spijt van.

Het waren echt verschrikkelijke dagen. Je zag echt aan de gezichten van de dierenarts en assistentes dat dit echt heel serieus was. Hij is zo een druktemaker en nu zat er echt geen leven meer in. Zijn bloedwaardes zijn ook nog best lang heel slecht geweest. Gelukkig is nu alles weer ok. En hebben ze seresto banden aan.

@Jetski: ja een border collie. Nee hij is niet getest. Eigenlijk dom ook want zijn bloed is nu wel 6x naar het lab al geweest. Volgende controle maar mee laten testen. Onze andere border heb ik wel laten testen en die heeft het niet.

Oh, wat eng :(: . Gelukkig nu weer in orde maar wat zullen jullie geschrokken zijn.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel <3
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Jetski schreef:
*Skye* schreef:Ja, ik heb het dit jaar aan mijn honden gegeven omdat hetgene wat ik normaal gaf op was en we onderweg op vakantie waren. (Ja ik weet het niet goed getimed).

Heftig.
Had waarschijnlijk ook Mdri gen...
Het gaat om een defect MDR-1 gen.
https://collieclub.nl/site/mdr1/
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Wildflower schreef:
Jetski schreef:

Heftig.
Had waarschijnlijk ook Mdri gen...
Het gaat om een defect MDR-1 gen.
https://collieclub.nl/site/mdr1/
Dank je. Heb m'n bericht even aangepast.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”