Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:Ik wil dat je ophoudt met gespannen lopen doen.
Blijf gewoon lekker hier en lul lekker van je af.

Ik zie dat er een paar mensen een beetje een tic hebben als het om jou gaat en dat ze proberen je plezier te verzeiken maar waarom zou jou dat boeien. Dat is toch hun idee?

Er zijn er ook genoeg die vinden dat je wel heel leuk bezig bent en het overgrote deel weet niet eens dat je er bent.

Echt gewoon niets van aantrekken. Wie zijn zij nou helemaal?
:roos: Thanks
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

blondie schreef:
Cleva schreef:Ik wil dat je ophoudt met gespannen lopen doen.
Blijf gewoon lekker hier en lul lekker van je af.

Ik zie dat er een paar mensen een beetje een tic hebben als het om jou gaat en dat ze proberen je plezier te verzeiken maar waarom zou jou dat boeien. Dat is toch hun idee?

Er zijn er ook genoeg die vinden dat je wel heel leuk bezig bent en het overgrote deel weet niet eens dat je er bent.

Echt gewoon niets van aantrekken. Wie zijn zij nou helemaal?
:roos: Thanks
Trut. :flower:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

malinois schreef:
Hammetime schreef:Gisteren werd Benthe weer aangevallen door een loslopende hond die op haar afstormde. Gelukkig was ze veel sterker en had de hond zomaar op de rug gewerkt maar ik vind zulke dingen erg vervelend en schrik er van.
Ik zou daar toch zelf op gaan ingrijpen en niet haar t laten oplossen. Hier mogen ze niet knokken, dat doe ik wel. Dwz een daadwerkelijk aanvallende hond kan een schop krijgen.
Hoe zie je het dan voor je? Er komt een hond aan, die snuffelt aan jouw hond en besluit toch te knokken. Je gaat mij niet wijsmaken dat jouw hond(en) dan staan en niks doen :O: Dat zou dan de eerste hond zijn die dat doet. Eerste reactie is toch altijd terug vechten. Het enige waar je invloed op kan hebben is de andere hond zo snel mogelijk eraf halen en het niet zelf verder laten oplossen. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat jouw hond niet terug vecht ‘omdat ik dat niet wil’.
Perry en Noah

Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Hammetime schreef:Toch nog een update ook al kan ik volgens sommigen hier niks goed doen.

Ondertussen gaat ook het wandelen met Benthe geweldig, de lijn hangt mooi slap en ze trekt nog zelden. Meestal fiets ik met haar als het even kan maar als het regent niet - want dan word ik zo nat - en dan is het fijn dat er gewoon gelopen kan worden zonder trekken. Ze let nog wel op andere honden als ze aangelijnd is maar wil er niet meer naartoe. En het uitvallen naar mensen heb ik er helemaal uit getraind. Ik kan rustig met Benthe over de markt lopen terwijl de lijn slap hangt.

Het heeft veel tijd en geduld gekost haar zover te krijgen, maar ik kan wel zeggen: missie geslaagd. Niet alleen wandelt Benthe voorbeeldig, ze is ook super sociaal en kan prima een paar uur in huis met alleen mijn poes. Ze slaapt nog zelden in de bench en steeds als ik thuiskom of 's ochtends uit bed is het huis keurig en ligt alles nog op tafel.
Klinkt goed toch!
_Esmee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
malinois schreef:
Hammetime schreef:Gisteren werd Benthe weer aangevallen door een loslopende hond die op haar afstormde. Gelukkig was ze veel sterker en had de hond zomaar op de rug gewerkt maar ik vind zulke dingen erg vervelend en schrik er van.
Ik zou daar toch zelf op gaan ingrijpen en niet haar t laten oplossen. Hier mogen ze niet knokken, dat doe ik wel. Dwz een daadwerkelijk aanvallende hond kan een schop krijgen.
Hoe zie je het dan voor je? Er komt een hond aan, die snuffelt aan jouw hond en besluit toch te knokken. Je gaat mij niet wijsmaken dat jouw hond(en) dan staan en niks doen :O: Dat zou dan de eerste hond zijn die dat doet. Eerste reactie is toch altijd terug vechten. Het enige waar je invloed op kan hebben is de andere hond zo snel mogelijk eraf halen en het niet zelf verder laten oplossen. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat jouw hond niet terug vecht ‘omdat ik dat niet wil’.
Als er een hond op hoge poten komt dan gaat ie al weg, dan wordt er niks gesnuffeld. Mijn honden mogen niet knokken dus daar ga ik voor staan. Daarom loop ik aangelijnd dus ook niet met 3 honden.
Komt er een hond aangerend brul ik hem weg, helpt dat niet dan schup ik hem weg. Oprotten. Ik zie prima wat een hond in t zin heeft inmiddels hoor ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Wat een goed gevoel, toch Hammetime?!
Jullie zijn gewoon een super match :love:

En dat honden wegschoppen weten we nou wel :roll:
Mijn honden mogen gewoon van zich af bijten als ze dusdanig lastig gevallen worden.
Heeft niets met laten knokken te maken.
Je kan altijd meteen ingrijpen als het matten word maar hoe vaak komt dat nou voor :19:

Niet altijd alles is te voorkomen, zoals een hond uit het niets bijvoorbeeld.
Net zoiets als met die noodstop (sorry Zinodo :mrgreen: )
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dennenappel schreef:Wat een goed gevoel, toch Hammetime?!

En dat honden wegschoppen weten we nou wel :roll:
Mijn honden mogen gewoon van zich af bijten als ze dusdanig lastig gevallen worden.
Heeft niets met laten knokken te maken.
Je kan altijd meteen ingrijpen als het matten word maar hoe vaak komt dat nou voor :19:

Niet altijd alles is te voorkomen, zoals een hond uit het niets bijvoorbeeld.
Net zoiets als met die noodstop (sorry Zinodo :mrgreen: )
De mijne niet omdat ik.dat gelul niet wil, dus ik los t inderdaad op desnoods met een schup. Omdat je niet kunt lezen bij een aanvallende hond. Dus geen hond die je hond even wegsnauwt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hammetime
Zeer actief

Al hoe voorbereid je ook denkt te zijn, als er een hond uit het niets op de jouwe afstormt terwijl je aan het fietsen bent dan schop je die er niet zomaar van af. Zo'n gevecht gebeurt zo razendsnel dat voor je goed en wel bent afgestapt de plukken haar al in de rondte vliegen.
Hammetime
Zeer actief

Dennenappel schreef:Wat een goed gevoel, toch Hammetime?!
Ja ben heel blij dat ik deze hond genomen heb! :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hammetime schreef:Al hoe voorbereid je ook denkt te zijn, als er een hond uit het niets op de jouwe afstormt terwijl je aan het fietsen bent dan schop je die er niet zomaar van af. Zo'n gevecht gebeurt zo razendsnel dat voor je goed en wel bent afgestapt de plukken haar al in de rondte vliegen.
Dat snap ik ook en dat was mijn intentie ook niet. Ik bedoel gewoon dat je haar er niet aan moet laten wennen dat ze dat zo op kan lossen want voor je t weet heb je een hond die met alles wil knokken. Ze zijn al van die regelneefjes dus dat is zo aangeleerd.
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

Gelukkig houdt Benthe helemaal niet van knokken en als ze met rust gelaten wordt gebeurt er niks. Ze is heel sociaal maar speelt liever met mij dan met soortgenoten. En dat vind ik prima. Ik wil ook niet dat andere honden op me afrennen want dat zijn meestal ongeleide projectielen die je kleding bevlekken.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Dat was mijn herplaatser ook
Tot ze een aantal x te grazen is genomen

Dat werd angst agressie en dat werd weer ik maak jou af voor je mij afmaakt
Daar word je echt niet blij van

Jaren kort aangelijnd en gemuilkorfd moeten uitlaten
Tot het echt niet meer ging en ik haar moest laten gaan

Nee ik pas er ook echt mee op
Ben sindsdien al niet van de hond hond contacten
Alles is hier sociaal ( behalve mijn oudste reu , dat zit in de bloedlijn ) , en dat wil ik graag zo houden
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hammetime
Zeer actief

De hond hond contacten hoeft van mij ook niet zo nodig.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik vind het ook leuk dat het een hond was met een uitdagend begin en nu een succesverhaal!

Wel wil ik graag meer foto's zien :hmmm:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Goed bezig, maareh: fotoooo!
Hammetime
Zeer actief

Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

Heavy schreef::LOL: we hebben dezelfde tuin ,herderproof :ok:
Dan is jouw tuin ook net een hondenren, zeer herderproof inderdaad! :D
Heavy schreef:Maar zonder ballen want die worden ook gesloopt :roll:
Ja dat kan de mijne ook wel! Er zijn al enkele voetballen gesneuveld en ook deze is al het nodige van afgeknabbeld! Maar het liefs heeft Benthe een tennisbal in de bek en dan bijt ze niet in de voetbal. Zodoende blijft de voetbal (langer) heel!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tip: Kijk uit met (vilten) tennisballen, die schijnen de tanden flink af te slijten omdat er zand in de haartjes blijft zitten en da's dus net schuurpapier. Ik gebruik daarom rubberen/chuckit ballen ;) Die gaan ook langer mee. M'n Stafford knaagde daar flink op en kreeg ze niet gauw kapot.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sandra&co schreef:Tip: Kijk uit met (vilten) tennisballen, die schijnen de tanden flink af te slijten omdat er zand in de haartjes blijft zitten en da's dus net schuurpapier. Ik gebruik daarom rubberen/chuckit ballen ;) Die gaan ook langer mee. M'n Stafford knaagde daar flink op en kreeg ze niet gauw kapot.
Shib had inderdaad nog maar halve hoektanden over door het kauwen op tennisballen :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hammetime
Zeer actief

Sandra&co schreef:Tip: Kijk uit met (vilten) tennisballen, die schijnen de tanden flink af te slijten omdat er zand in de haartjes blijft zitten en da's dus net schuurpapier. Ik gebruik daarom rubberen/chuckit ballen ;) Die gaan ook langer mee. M'n Stafford knaagde daar flink op en kreeg ze niet gauw kapot.
Die rubberen tennisballen zijn inderdaad ideaal maar kosten hier dertien euro en ze raakt ze altijd kwijt in de bosjes en daarna zijn ze onvindbaar. Maar je hebt gelijk, die vilten tennisballen blijft zand en alles insteken en ze worden te goor om beet te pakken. Zal komende week maar weer een paar rubberen tennisballen halen.
Carla - Mica
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Carla - Mica »

Misschien vindt ze een touwbal ook wel wat. Daar zit een lus aan zodat ze ze niet in kunnen slikken en de tanden slijten er ook niet van.
Inslikken kunnen ze ook niet.

Je hebt een mooie hond :D
Hammetime
Zeer actief

Dank je!

Ja zal eens kijken naar een bal met touw morgen, dat lijkt me wel ideaal.
Hammetime
Zeer actief

Vanavond was ik aan het voetballen met Benthe in het park. Toen kwam er een stabij op haar afgelopen die ze op niet mis te verstane wijze wegjoeg onder luid gegrom. Gelukkig respecteerde hij haar grenzen en ging meteen weer terug naar z'n baas. Spelen met andere honden is er niet meer bij.

Wandelen aan de lijn gaat goed, heb de laatste dagen weer een paar keer met Benthe gelopen en ze loopt weliswaar graag voorop maar trekt niet meer.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, Stabijtjes, leer me ze kennen , de teven zijn vaak wel heel zacht, maar de reuen vaak klerelijers eerste klas.( niet altijd maar wel heel vaak). ik kijk altijd om me heen voor signalen van andere honden, ik wens mijn CC in ieder geval te besparen dat hij een nare ervaring krijgt.. hij moet nog een hoop leren, maar dan wel graag leuke dingen ( en dan heb ik t niet over een snauw en een grauw in het voorbij gaan )
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Al de honden die ik heb gehad en nu heb lopen voor ons uit aan de lijn. Zolang ze niet trekken vind ik dat prima, en soms met passeren van iemand of vlak bij een bocht moet hij even naast of achter ons lopen. Dat gaat verder goed.
Alleen met naar strand lopen is het een dingetje, dan is er maar 1 stand en dat is bananen in de oren en gáán! Maar ook dat is herkenbaar ook van de vorige honden.. ik vergeef hem dat dan maar :engel:

Met die stabij vraag ik me dan af, reageer jij dan naar Benthe zelf nog of accepteer je dat zij zo reageert omdat die hond zelf zo op haar afkomt?

Pure interesse, zelf vind ik dat altijd moeilijke dingen nog steeds omdat ik gewoonweg geen gedoe wil met andere honden in combi met mijn herder.
Hammetime
Zeer actief

blondie schreef:Al de honden die ik heb gehad en nu heb lopen voor ons uit aan de lijn. Zolang ze niet trekken vind ik dat prima, en soms met passeren van iemand of vlak bij een bocht moet hij even naast of achter ons lopen. Dat gaat verder goed.
Alleen met naar strand lopen is het een dingetje, dan is er maar 1 stand en dat is bananen in de oren en gáán! Maar ook dat is herkenbaar ook van de vorige honden.. ik vergeef hem dat dan maar :engel:
Ja het blijven honden, als ik met Benthe langs het losloop gebied loop trekt ze ook.
blondie schreef:Met die stabij vraag ik me dan af, reageer jij dan naar Benthe zelf nog of accepteer je dat zij zo reageert omdat die hond zelf zo op haar afkomt?

Pure interesse, zelf vind ik dat altijd moeilijke dingen nog steeds omdat ik gewoonweg geen gedoe wil met andere honden in combi met mijn herder.
Het gebeurde voor ik kon reageren en ja, aangezien de stabij op mijn hond afkwam i.p.v. andersom vond ik het prima dat ze haar grenzen aangaf. Gedoe wil ik ook niet en daarom heb ik Benthe geleerd om nooit op andere honden af te stormen. Dat sommige anderen hun honden dat niet hebben bijgebracht weerhoudt mij er niet van om te voetballen met Benthe in het park.
Hammetime
Zeer actief

Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

Benthe en de ballen.

Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Op die foto aan je voeten zie je toch nog wat bruin er doorheen, is ze stiekem gestroomd? Ik dacht steeds dat ze helemaal zwart was.
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief

Goed gezien!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”