Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na een uur door het bos struinen

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Na een uur door het bos struinen

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zou je denken dat ze wel een beetje moe zou zijn.
Nou......... kijk maar,

:Q:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Na een uur door het bos struinen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fanatieke hond :cheer:
Volgens mij heeft ze zo'n piepertje ingeslikt :wink:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Haha raketje. En inderdaad dat piepertje :LOL: . Lekker ding is het.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Haha die energie is herkenbaar 'komnoukomnoutoenou-stuiterstuiter-kef-schietnouohooop-kefstuiter-ikhouhetnietmeerschietop-kef'
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Precies dat ja :LOL:
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

:LOL:

Net alsof ik Jet zie :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Koeristoes... en ik dacht dat Jessie erg was :LOL: :LOL:

Nou ja, in ieder geval verveel je je nooit ermee :mrgreen: :I:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

En dan zeggen ze dat mechels en borders high drive honden zijn.....
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Nikki90 schreef::LOL:

Net alsof ik Jet zie :mrgreen:
Ik wist eerlijk gezegd niet dat Jack Russels zo bloedfanatiek waren en dan heeft Tux ook nog Pincher bloed.
Caro. schreef:Koeristoes... en ik dacht dat Jessie erg was :LOL: :LOL:

Nou ja, in ieder geval verveel je je nooit ermee :mrgreen: :I:
Zeer zeker niet nee, daar krijg je de kans niet voor. :mrgreen: Maar ik heb ook nog nooit zo ontzettend veel gelachen om een hond.
Habibi schreef:En dan zeggen ze dat mechels en borders high drive honden zijn.....
Ze heeft echt een enorme drive en die moet ook bevredigd worden, anders is ze schijt irritant
Maar ook ontzettend leergierig en bereid om samen te werken. Ze vind het geweldig om iets samen met je te doen.
En zo verschrikkelijk slim, iets aanleren gaat zo makkelijk.
Behalve "blijf", daar heeft ze geen tijd voor :LOL:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tanja van ons is ook zo fanatiek, als ik iets opraap van straat om in een vuilnisbak te gooien springt ze ook zo omhoog.
En als ik haar wil beletten om iets van straat te pakken stelt ze alles in het werk om het toch te pakken, dan zet ze gewoon haar voorpoten erop en sleept ze het mee.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Hahahaha, toch wel mooi zo'n sterke wil.

Afgelopen week liep ik met haar en de ballenstok naar het kavelpad van de boer tegenover ons.
Tux continu stuiterend naast me. Op een gegeven moment voel ik haar bek op mijn bovenarm en ik ben 1,80 m lang!!
Heb haar toen wel even goed duidelijk gemaakt dat dat nou ook weer niet de bedoeling was :piew: :LOL:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ze zijn afgeleverd met high-quality springveren en tomeloze energie. Wat hou je haar mooi in conditie. Ik blijf het leuk vinden om een paar pups zo op het forum te blijven volgen :I:
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Dank je wel. :mann:
Het is geen gezicht als je achter haar loopt. Die achterpootjes zijn zo gespierd dat ze loopt alsof ze in haar broek gescheten heeft :LOL:
Kikkerbillen :mrgreen:

Zelf vind ze haar slanke lijntje van ondergeschikt belang, ze vind eerder dat ze veeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig te vreten krijgt.

Ik vind het ook leuk om op deze manier regelmatig contact met de fokster van mijn hondje te hebben. Dat hebben we nooit eerder gehad.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heerlijk om te zien, leeft haar beste leven, hoe dingen toch allemaal op hun plek kunnen vallen soms :LOL:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een leuk hondje. Ik zou haar zelf wel gaan trainen op geduld en proberen druk gedoe niet te belonen. Want al denk je dat ze zo is dit is aangeleerd. Dat hele gepiep en gespring doet ze om jou te dwingen de bal te gooien. Dwingen klinkt verkeerd.... overtuigen. De hond zelf is super enthousiast maar als ze aangeleerd krijgt dat ze juist heel kalm moet zijn om te zorgen dat jij gooit doet ze dat ook.

Ik vind het zelf een beetje zielig als hondjes zich in duizend bochtjes wringen en half hysterisch worden omdat ze denken dat ze dan hun zin krijgen. Ik heb er ook zoeen thuis. Guus springt non stop als een konijn op zijn achterpoten om op de aanrecht te kijken of er eten staat. Draait vervolgens als een gek om zijn as als ik dat eten neerzet. Krijg ik er niet uit.

Hij gaat soms aan een stuk dwangmatig keffen als we gaan wandelen. Krijg ik er ook niet uit. Zwemmen doen we met een stok. Die vind ik ter plekke en die gooi ik een keer en dan lopen we door. Ineens. En onaangekondigd. Anders gaat hij buiten ook zo gek doen. Dus ik probeer die hysterische trekjes heel erg te negeren. Ik vind het voor het hondje zelf niet leuk als ze zo dol gaan doen omdat ze denken dat ze dan sneller de bal krijgen of eten.

Dus rust rust rust en zeker niet hun zin geven als ze zo opgewonden raken is mijn idee. En dat is lastig. Zoals ik zeg is Guus echt in staat ook zo te doen. Hier dus geen bal en geen werpstok. En dan gaat hij jagen. Hondjes met zoveel energie zijn erg lastig te kalmeren.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vind het ook enig. Sofi was precies zo, tot ze puppies kreeg. Daarna is ze veel kalmer geworden. Van mij mocht ze best wat van dat pit terug krijgen, ze had er in mijn ogen geen centje last van. Het is ook niet dat ze continue aan staan hè. Het is pas echt sneu als ze thuis ook geen seconde rust in de kop hebben ;)
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Ik snap wel wat je bedoelt Laeken, maar ik zie er bij haar geen probleem in.
Als ik zeg dat het klaar is, is het klaar. Ben juist blij dat ik een hondje heb die ballengek is. Dat traint zoveel makkelijker.

De bal neem ik zelden mee tijdens wandelingen, maar afgelopen week merkte ik dat ze steeds meer ruimte nam en niet meer meteen luisterde. De snoepjes waren geen motivatie genoeg meer. Daarbij is het ook nog een stropertje en heeft daar ook succes mee gehad (paar dagen geleden had ze een jonge haas te pakken).
Balletje mee en ze vond het weer een feest om bij me te komen. 3x gooien als ze luisterde, bal weer in de zak en ze gaat weer lekker haar eigen ding doen.
Netjes zonder tetteren honden passeren, balletje. Ze brengt hem iedere keer ook keurig weer terug.
Het is niet alleen fanatisme, maar ze vind het ook geweldig om met me bezig te zijn.
Lukraak keffen vanuit het niets, doet ze niet. Ze geniet ook zo volop van wandelen zonder bal, lekker rennen en vliegen.
Dat ze dan extreem blij is met de beloning, of dat dan een snoepje of bal is, vind ik alleen een pluspunt.
Ik wil heel graag dat ze betrouwbaar los kan blijven lopen en als ik dat op deze manier kan bereiken vind ik dat helemaal prima.

Van drammen word ik heel erg sacherijnig, daar zal ik ook niet aan toe geven. Maar dit was na de wandeling bij de auto. Even een keer of 4 gooien en klaar is het weer. Hup de auto in en naar huis.

Verder in huis vertoont ze dit gedrag niet (behalve met eten, net als bij jou). Als ze voldoende beweging en uitdaging krijgt is ze de rust zelve in huis.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar dan doe je het goed. Je snapt gelukkig precies wat ik bedoel. Ik hou ook van fanatiek gedrag. En ik vind het gejump in de keuken ook leuk en zolang klaar klaar is gaat het prima. Als ik thuis kom van de avondwandeling weten ze dat ze snoep of eten krijgen. Guus stuift dan uit de auto en springt heel hard tegen de glazen deur. Soms is die open en dan gaat hij dus open. Vervolgens gaat hij draaiend om zijn as richting voerbak. Prima. Dat mag hij.

Toen hij apporteren had ontdekt en zwemmen begon ik dwangmatig gedoe te zien en zag ik dat hij plichtmatig en dwangmatig om me heen ging draaien. Gooien gooien gooien. Dat heb ik afgekapt. Want hij moet snuffelen en wolfje zijn en geen junk die alleen nog wil ballen in zo'n mooi natuurgebied.

Je doet het goed dus. Ik bedoelde het ook echt zo. Ik heb last van honden die niet meer rondkijken en genieten maar leven voor een bal. Te arm en sneu. Gelukkig voorkom jij dat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

En dit soort begeleid fanatisme is dus inderdaad leuk in een hond. Zolang je zorgt dat het de hond niet in de weg gaat zitten en het een doel wordt. Nog een van Guus als we toch bezig zijn. Guus kan een half uur aan een stuk alleen in de berm turen om muizen te vangen en is dan onbereikbaar. Ik lijn hem dan aan want hij reageert nergens meer op. Muis muis muis. Ik trek hem echt uit die dwang om weer samen te wandelen.

En keihard in je gezicht blaffen als hij denkt dat we iets leuks gaan doen. Aan een stuk en keihard. Dat kap ik af met dominant gedrag en zelfs dreiging. Zo ongepast. Klaar! Desnoods een boze stap zijn kant op om dat te laten stoppen. Nodig want hij heeft er een handje van dwingend in mensen hun gezicht te gillen en op straat vinden mensen dat eng en ik vind het bloedje irritant haha.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Het is ook een heel fijn lijntje hoor. Dit soort hondjes zijn slim en weten precies wat ze willen en hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen als je ze de kans geeft.
Als het er een keer een dag niet van gekomen is om een goede wandeling te maken, is ze wel eens op schoot gesprongen om dan met haar puntneus in mijn gezicht te prikken.
IK VERVEEL ME!!! :boos:
Daar ben ik niet van gediend en dat laat ik dan ook echt wel heel duidelijk weten.

Met stokjes in het water gooien staat ze ook te gillen. Maar zodra ik daar mee stop gaat ze weer struinen en snorkelen.
Ze blijft niet staan keffen om me te bewegen nog meer te gooien.

Ze is vooral extreem vrolijk en blij en dat laat ik lekker gaan.
Extreme focus waar ze niet vanaf te brengen zijn ken ik heel erg goed van Bronco. Zo is het bij Tux (gelukkig) absoluut niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Leuk want ik herken het. Het is inderdaad een heel fijn lijntje. Gelukkig heeft je gevoel het meestal feilloos in de gaten en corrigeer je het als het over je grens gaat. Hier precies zo. Die kleintjes zijn retelslim en voor je het weet worden het dwingelandjes. Ik merk echt verschil tussen grote en kleine honden. Die kleintjes zijn veel manipulatiever. Geen idee hoe dat kan. Waarschijnlijk omdat de grens minder absoluut is als ze klein en dus minder aanwezig zijn. En daar leren ze van aanwezig te zijn.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat is het een heerlijk fanatiek hondje om te zien :I:

Hier gaat de bal mee met zwemmen en heel soms daarna even gooien, maar ze kennen het woordje klaar perfect, en dan is het ook klaar en gaan ze hun ding doen.
Truus is helemaal fanatiek en daar eindigde het ballen voor de lol steeds vaker in gescheurde nagels, dus dan maar niet meer, niet dat ze het mist want dan doen we andere dingen. :wink:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Kruising

Jeetje, gescheurde nagels... Omdat ze te fanatiek afremt of zo?
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Fijn dat Tux ook weer lekker relaxed kan wandelen na het apporteren!

Jet kent het woordje klaar ook perfect, maar dat vergeet ze spontaan als er een bal mee is met wandelen. Ze kan zichzelf dan 0 vermaken en staart alleen maar naar mij met de bal vast. Bal in zak is geen optie want dan springt ze de hele weg tegen me aan of loopt weer te staren. Bal gaat daarom al een aantal jaar niet mee wandelden :mrgreen: Wandelingen na een wandeling met bal waren ook nooit zo leuk, alleen maar vragen om een bal :oeps: Maar buiten dit alles maakte ze zich zo druk en had zoveel spanning in d'r lijf dat ze bloed ging plassen :schrik: Schrok me rot.

Leuk hoor zo'n high energy hondje :mrgreen: Maar ballen zijn voor thuis en voor het hooperen :E:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

GrethavW schreef:Jeetje, gescheurde nagels... Omdat ze te fanatiek afremt of zo?
Ja, ze keert zo snel en debiel dat haar nagels breken of afscheuren en nu alleen nog op wat hoger gras af en toe.

En ik met mijn gooitalent helpt daar ook niet aan mee, laatst belande de bal per ongeluk op het asfalt ( doodlopende weg) ipv in het water :oeps: ze remt maar glijdt dan nog even verder, gelukkig ging het toen goed.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”