Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatser gezocht!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Herplaatser gezocht!

Ongelezen bericht door Maeve »

Niet voor mij, maar voor familie van me :wink: Een paar maanden geleden hebben ze hun (herplaats) Beagle met 9 jaar moeten laten inslapen vanwege tumoren. Ze hebben haar gekregen toen ze net een jaar was, als derde eigenaar, oorspronkelijk kwam ze uit de broodfok. Maar een heerlijke hond hebben ze er aan gehad. Nu zijn ze weer langzaam op zoek naar een hond, maar ze zitten er niet echt "in" en vinden het daarom lastig om de betrouwbaarheid van een stichting/organisatie te peilen. En daarom heb ik ze beloofd om mee te helpen :ok: Ze hebben absoluut geen haast, de keuze voor een herplaatser is ze de vorige keer goed bevallen en ze willen nu ook gerust langer wachten tot de perfecte match langskomt. En aangezien hier best veel mensen zijn die "in" de herplaatsers zitten.. :engel: Het maakt ze overigens niet uit of het een buitenlandertje is of een hond hier die een nieuw thuis zoekt. Wat ze wel belangrijk vinden is dat de hond al in Nederland is, zodat ze kunnen gaan kijken voor ze een beslissing maken. En verder:

- Reu of teef maakt niet zo veel uit. Geen vroeg gecastreerde hond. Een contract dat de hond vanaf 1-2 jaar wordt gecastreerd vinden ze prima.
- Moet met kinderen kunnen, ze hebben een zoon van 5 en daarmee ook regelmatig klasgenootjes over de vloer
- Moet met andere honden kunnen. Hoeft geen allemansvriend te zijn, maar ze willen geen gedoe met hond-hondagressie.
- Middelmaatje, maximaal het formaat Toller/Stabij ongeveer. Ook weer niet te klein, niet richting de kleine gezelschapshonden.
- Een Beagle vinden ze nog steeds het einde. Kruising Beagle of soortgelijke jachthondenkruising mag ook zeker. En onherleidbare bastaarden vinden ze ook leuk.
- Een pup mag, maar wat oudere herplaatser ook. Het liefst niet ouder dan een jaar of 3.
- Los kunnen lopen zouden ze fijn vinden, maar is geen must. Hun Beagle kon dat niet en daarmee maakten ze dan aangelijnd lange wandelingen :wink:
- Geen enorme trainingsambities. Ze zijn wel van plan een basiscursus te doen, maar daar houdt het waarschijnlijk wel op. Een enorme will-to-please hoeft dus niet.
- De hond zal t.z.t. wel een paar uurtjes alleen thuis moeten zijn. Op dit moment is er altijd iemand thuis, maar mijn nichtje wil wel weer part-time werken in de toekomst. Dat dat opgebouwd moet worden snappen ze :wink:

Dus...shoot! :mrgreen:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Re: Herplaatser gezocht!

Ongelezen bericht door chaos »

Gewoon weer een leuke Beagle.
Ik ken zo geen fokkers maar de tevredenheid over het ras spat eraf.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Gewoon weer een leuke Beagle.
Ik ken zo geen fokkers maar de tevredenheid over het ras spat eraf.
Klopt, een Beagle is wel precies wat bij ze past :wink: Eigenlijk was de vorige situatie ideaal voor ze. Een herplaatser behalve gebrek aan opvoeding vrij ongecompliceerd was. Het hoeft van hen niet perse een pup te zijn, en als het lijkt op een Beagle (of dat type hond) is het ook heel erg welkom :wink: Vandaar dat ze momenteel kijken naar herplaatsers in plaats van zich in te schrijven bij een fokker.
En ik weet niet hoe het bij de Beagles zit, maar bij de Toller is er tegenwoordig zelfs een wachtlijst voor herplaatsers :schrik: De hond hoeft er niet morgen al te zijn, maar ze staan open voor heel veel, en dan is minstens een jaar wachten op een pup waarschijnlijk niet eens nodig.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dit is misschien wel wat voor ze? Ex-lab beagles. Zitten onzekere tot angstige honden tussen maar ook gewoon vrolijke dartels.
https://www.shhh.nl/bent-beagle-proof/

Edit: is wel heel traject waar ze zin in moeten hebben hoor. Ik hoor er hele positieve en mindere verhalen over. Maar wie weet vinden ze dit super dus wilde het toch even delen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising

Ongelezen bericht door naomi12 »

Qua stichting kan ik sos-strays erg aanraden!
Heb er voor opgevangen en Jara komt er vandaan. Ze zijn heel eerlijk en open over de honden. Alle honden komen eerst in NL in opvang en ze selecteren in het asiel de honden die het meest geschikt zijn als huishond
Al onze opvangers van hun waren heel makkelijk en heel leuk! :D
Ze hebben ook wel eens beagle (kruisingen).
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

hakunamatata schreef:Dit is misschien wel wat voor ze? Ex-lab beagles. Zitten onzekere tot angstige honden tussen maar ook gewoon vrolijke dartels.

Edit: is wel heel traject waar ze zin in moeten hebben hoor. Ik hoor er hele positieve en mindere verhalen over. Maar wie weet vinden ze dit super dus wilde het toch even delen.
Ja moest hier ook meteen aan denken toen ik het verhaal las.
_Esmee
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Zelf laten zoeken.
Als je dat al niet leuk vindt of kunt opbrengen dan snap ik niet waarom je uberhaupt een hond wil.

Ik geef met liefde tips en trucs over waar je kunt zoeken maar als ik voor je moet gaan zoeken heb ik vragen.
Aha, waar staat dat ze dat niet kunnen opbrengen?
Het leek me niet nodig om dit uit te leggen, maar speciaal voor jou dan. Ze zijn zelf op zoek, maar ze zitten er niet zo in. Ze kwamen o.a. een pup tegen, buitenlander, maar die was 3 maanden en al gecastreerd. Daarover vroegen ze mij advies, en dat zijn dus dingen waar ze nu over struikelen. Nu ben ik ook niet dusdanig thuis in de stichtingen dat ik weet welke wel/niet te vertrouwen. En aangezien er genoeg HFers zijn die dat wel weten of zelf honden opvangen lijkt me dit een prima bron. Van daar uit kijken ze uiteraard zelf verder wat er wel of niet bij ze past.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

hakunamatata schreef:Dit is misschien wel wat voor ze? Ex-lab beagles. Zitten onzekere tot angstige honden tussen maar ook gewoon vrolijke dartels.

Thanks!
Ik weet het ook niet zeker eigenlijk, of het wat voor ze is. Zal heel erg afhankelijk zijn van de hond. Ze begrijpen wel dat je aan een herplaatser altijd werk hebt, maar ik zie ze niet een hond met kennelsyndroom rehabiliteren zeg maar :wink: Maar ik stuur het sowieso door naar ze!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Jezus :LOL:
Ok Cleva, dat "shoot" was in z'n algemeenheid bedoelt. Als jij dat niet wil neem ik het je niet kwalijk. Als je voorbarige conclusies trekt wel. En wat je daar mee doet moet je uiteraard ook zelf weten :ok:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

laat ze eens kijken op verhuisdieren.nl
Afbeelding
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising

Ongelezen bericht door naomi12 »

Cleva schreef:
naomi12 schreef:. Alle honden komen eerst in NL in opvang en ze selecteren in het asiel de honden die het meest geschikt zijn als huishond
En wat doen ze dan met de rest?
Zie dat het er een beetje onduidelijk staat.
De geschikte huishonden worden in het asiel in het buitenland al geselecteerd . De rest blijft in het asiel of wordt daar geplaatst ofzo. Daar heeft de stichting niks mee van doen. Ze bemiddelen voor het asiel, dus de honden die daar blijven zijn niet van de stichting.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Zou een Breton mix iets kunnen zijn? Die kom je nog wel eens tegen bij de Spaanse stichtingen.
Zoiets bijvoorbeeld https://animalinneed.com/component/sobi ... 0?Itemid=0 Ik vang niet meer op voor deze stichting, maar deze adoptiemedewerker zal je eerlijke informatie geven.
Er zijn natuurlijk nog veel andere Spaanse stichtingen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Met de honden uit het Oostblok moet je wat meer geluk hebben.
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Ovidefarm heeft verschillende leuke hondjes ter adoptie en bij Ohana dog center zag ik er ook wat voorbij komen zijn allebei goede stichtingen die eerlijk zijn over de honden
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

daar kom ik weer met mijn Bodeguero :engel: :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”