Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jonge hond en kinderen
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Jonge hond en kinderen
Ik zal de situatie eerst kort schetsen.
Onze 1e hond was een bijna 7 jaar oude herplaatser, super lieve dame, had geen opvoeding meer nodig. Vond alles en iedereen leuk en lief. Eigenlijk een voorbeeldhond. Toen de oudste geboren werd was ze lief voor hem en regelmatig lagen ze later samen op de grond, zoontje met zn hoofd rustend op haar borst een boekje lezen. En zij slapend.
1,5 jaar geleden hebben we haar in moeten laten slapen. Hadden inmiddels ook een 2e. Jongens waren toen 1,5 en een half jaar. Besloten om even geen hond meer te nemen tot de jongens groter waren.
Dat punt is inmiddels bereikt en sinds maandag hebben we een pup van 8 maanden uit Griekenland. Ze doet het echt super goed en boven verwachting. Is dol op mensen en laat zich goed sturen. Overwint snel haar angsten en leert snel.
Er is echter 1 maar. De kinderen... deze zijn nu bijna 2 en net 3 en lief met dieren. (Hebben ook katten die ze rustig aaien). Alleen Otje lijkt erg onzeker over wat ze moet doen met hen. En bijt/hapt in hun handen, tenen, benen. Daarbij een kort, hoog blafje en soms wat grommen.
De jongens vinden het nu behoorlijk spannend en ontlopen haar.
We hebben als heel snel Otje in haar eigen hoek gezet als de jongens aan het spelen waren vanwege dit gedrag en op het moment dat ze hapte gestraft (ehh ehh roepen en bij de snuit gepakt, op het moment dat ze het deed).
Het in haar eigen hoek zetten vind zij prima, ze ligt dan aan haar lijn van 2 meter, op haar eigen kleed, met haar speelgoed en ligt te pitten. De jongens spelen aan de andere kant van de kamer dan rustig.
Vanmiddag rustig over alles nagedacht en bedacht hoe we dit aan gaan pakken. Wil het gewoon goed doen en niet dat of zij of de jongens straks doodsbang zijn.
Het plan. De jongens meerdere keren per dag, met ons, een koekje voeren. En met ons aaien. Even een rustig, positief moment. En uiteindelijk dat ze beiden weten wat ze met elkaar moeten.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En tips zijn zeker welkom!
Onze 1e hond was een bijna 7 jaar oude herplaatser, super lieve dame, had geen opvoeding meer nodig. Vond alles en iedereen leuk en lief. Eigenlijk een voorbeeldhond. Toen de oudste geboren werd was ze lief voor hem en regelmatig lagen ze later samen op de grond, zoontje met zn hoofd rustend op haar borst een boekje lezen. En zij slapend.
1,5 jaar geleden hebben we haar in moeten laten slapen. Hadden inmiddels ook een 2e. Jongens waren toen 1,5 en een half jaar. Besloten om even geen hond meer te nemen tot de jongens groter waren.
Dat punt is inmiddels bereikt en sinds maandag hebben we een pup van 8 maanden uit Griekenland. Ze doet het echt super goed en boven verwachting. Is dol op mensen en laat zich goed sturen. Overwint snel haar angsten en leert snel.
Er is echter 1 maar. De kinderen... deze zijn nu bijna 2 en net 3 en lief met dieren. (Hebben ook katten die ze rustig aaien). Alleen Otje lijkt erg onzeker over wat ze moet doen met hen. En bijt/hapt in hun handen, tenen, benen. Daarbij een kort, hoog blafje en soms wat grommen.
De jongens vinden het nu behoorlijk spannend en ontlopen haar.
We hebben als heel snel Otje in haar eigen hoek gezet als de jongens aan het spelen waren vanwege dit gedrag en op het moment dat ze hapte gestraft (ehh ehh roepen en bij de snuit gepakt, op het moment dat ze het deed).
Het in haar eigen hoek zetten vind zij prima, ze ligt dan aan haar lijn van 2 meter, op haar eigen kleed, met haar speelgoed en ligt te pitten. De jongens spelen aan de andere kant van de kamer dan rustig.
Vanmiddag rustig over alles nagedacht en bedacht hoe we dit aan gaan pakken. Wil het gewoon goed doen en niet dat of zij of de jongens straks doodsbang zijn.
Het plan. De jongens meerdere keren per dag, met ons, een koekje voeren. En met ons aaien. Even een rustig, positief moment. En uiteindelijk dat ze beiden weten wat ze met elkaar moeten.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? En tips zijn zeker welkom!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Jonge hond en kinderen
Wat leuk, een Grieks meisje in huis
Ik heb geen kinderen en ik vind het lastig in te schatten in hoeverre je van een 2-jarige en 3-jarige kan verwachten dat ze Otje met rust laten, maar dat zou in eerste instantie mijn aanpak zijn. Geen koekjes en niet aaien. Otje is net pas een paar dagen bij jullie en het zal nog wat tijd kosten om haar echt thuis te laten voelen. Als zij het niet prettig vindt om door de kinderen geaaid te worden, dan zal ik dat voorlopig ook gewoon niet doen. Laat haar eerst maar wennen aan hun aanwezigheid. En dan gaat veiligheid boven alles, dus ik zou proberen te voorkomen dat ze de kinderen kan happen. Ik lees dat Otje wel ontspannen lijkt als ze op haar plaats aan een lijntje ligt. Dat vind ik eigenlijk al heel positief. Misschien kun je een aantal puppypanelen plaatsen waarmee je een barrière vormt tussen Otje en de kinderen en het lijntje eraf kan. En dat een poosje zo aanzien, zodat ze elkaar niet in de weg lopen, maar Otje wel aan alle geluiden en bewegingen kan wennen. Koekjes geven kan misschien wel hoor, maar ik zou proberen te voorkomen dat het heel geforceerd verloopt. Dat kan ook averechts werken namelijk. Geef het tijd 

-
- Zeer actief
Dit eigenlijk gewoon jaNanna schreef:Maak er geen toestand van. Niet samen met de kinderen op haar aflopen om een koekje te geven.
Ga lekker met de hele bups naar buiten, wandelen. Voorwaartse beweging doet de hersenen altijd goed. De kinderen doen hun ding en zij ziet dat ze heus niet zo eng zijn. En dan samen een balletje gooien kan natuurlijk wel.

Zo heb ik het ook gedaan met Abel en de nieuwe oppas. Mijn doel was dat hij haar echt heel leuk zou gaan vinden. Niet gewoon oké, maar iemand waar hij graag mee op pad wil gaan. En dat is bij Abel helemaal niet zo gemakkelijk, dus we zijn veel samen gaan wandelen. Pas tijdens de derde wandeling durfde hij aan haar handen te ruiken, waarbij de oppas gewoon met mij bleef kletsen zonder Abel aan te kijken. Bij de vierde wandeling had ze worst bij zich die Abel uit haar handen aannam en pas bij de vijfde wandeling durfde hij echt contact met haar te maken. Dat klinkt als een hele opgave, maar ondertussen liepen wij gewoon heerlijk op de hei te struinen. En inmiddels wordt ze thuis begroet zoals ikzelf thuis ook begroet wordt: door een hele blije hond

Laatst gewijzigd door natalie op 04 sep 2020 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
Evt het koekjes geven en aaien. Dat vind Otje helemaal prima.
Ze heeft vooral moeite met het spelen van de jongens. En als zij ligt, dat zij dan langs lopen.
Als de jongens spelen, wil ze er tussen liggen. Maar vervolgens wel grommen en happen. Vandaar dat ze nu in de eigen hoek ligt. En de jongens mogen absoluut niet daar komen. En ook als ze ligt te slapen moeten ze haar met rust laten. Wat ze erg goed doen (verbaasde me ook, dat dat zo makkelijk ging).
Het koekjes geven en aaien verloopt ontspannen, vandaar dat me dat een goede manier leek.
En ze is verder enorm ontspannen! Echt bijzonder hoe makkelijk ze zich aanpast verder aan alles.
Wandelen doen we enorm veel. Dat vind zij en ook wij heerlijk!
Ze heeft vooral moeite met het spelen van de jongens. En als zij ligt, dat zij dan langs lopen.
Als de jongens spelen, wil ze er tussen liggen. Maar vervolgens wel grommen en happen. Vandaar dat ze nu in de eigen hoek ligt. En de jongens mogen absoluut niet daar komen. En ook als ze ligt te slapen moeten ze haar met rust laten. Wat ze erg goed doen (verbaasde me ook, dat dat zo makkelijk ging).
Het koekjes geven en aaien verloopt ontspannen, vandaar dat me dat een goede manier leek.
En ze is verder enorm ontspannen! Echt bijzonder hoe makkelijk ze zich aanpast verder aan alles.
Wandelen doen we enorm veel. Dat vind zij en ook wij heerlijk!
-
- Zeer actief
Dan zou ik echt puppypanelen plaatsen. Otje aan de ene kant, de jongens aan de andere kant. Kinderen zijn natuurlijk best wel onvoorspelbaar, qua rennen en spelen in huis. Als ze allebei hun eigen plek hebben gebeuren er in ieder geval geen ongelukken en dan kan ze wennen aan alles wat in huis gebeurt. Uiteindelijk kunnen die panelen natuurlijk wel weg, maar voorlopig zou ik ze niet door elkaar heen laten aanrommelen.
-
- Vaste gebruiker
We hebben een soort van puppypanelen.natalie schreef:Dan zou ik echt puppypanelen plaatsen. Otje aan de ene kant, de jongens aan de andere kant. Kinderen zijn natuurlijk best wel onvoorspelbaar, qua rennen en spelen in huis. Als ze allebei hun eigen plek hebben gebeuren er in ieder geval geen ongelukken en dan kan ze wennen aan alles wat in huis gebeurt. Uiteindelijk kunnen die panelen natuurlijk wel weg, maar voorlopig zou ik ze niet door elkaar heen laten aanrommelen.
Alleen ze gaat daar overheen. En ik krijg dat deel ook niet 100% dicht. En een hek wil ze uit. De lijn accepteert ze veel beter. Vandaar dat ze aan de lijn ligt.
Ze ligt in een dode hoek van onze woonkamer, het eetgedeelte. Ze heeft daar dus echt rust en kan van een ruime afstand kijken wat er gebeurt in de kamer. De jongens kwamen daar al niet en nu nog steeds niet. En ben er zelf altijd bij, dus als ze wel die kant op gaan, dan roep ik ze meteen terug. (Maar tot nu toe nog niet nodig geweest)
-
- Zeer actief
Dan ben je volgens mij al hartstikke goed bezig en zou ik het gewoon wat tijd gunnen zonder iets te forceren.Nanoe1 schreef: We hebben een soort van puppypanelen.
Alleen ze gaat daar overheen. En ik krijg dat deel ook niet 100% dicht. En een hek wil ze uit. De lijn accepteert ze veel beter. Vandaar dat ze aan de lijn ligt.
Ze ligt in een dode hoek van onze woonkamer, het eetgedeelte. Ze heeft daar dus echt rust en kan van een ruime afstand kijken wat er gebeurt in de kamer. De jongens kwamen daar al niet en nu nog steeds niet. En ben er zelf altijd bij, dus als ze wel die kant op gaan, dan roep ik ze meteen terug. (Maar tot nu toe nog niet nodig geweest)

-
- Vaste gebruiker
Dank je! We doen ons best. En ze maakt het ons vrij makkelijk moet ik zeggen.natalie schreef:
Dan ben je volgens mij al hartstikke goed bezig en zou ik het gewoon wat tijd gunnen zonder iets te forceren.
We gaan komende tijd gewoon kijken hoe het zo gaat.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik denk dat je het al goed doet, ik zie het hier met de kleinkinderen.
1 en 3 Blacky heeft zijn plek onder het bureau, daar heb ik ze van begin af geleerd weg te blijven, zodat hij zich altijd terug kan trekken.
Voor de rest mogen ze niet achter hem aan, Blacky komt vanzelf naar hun en ja die lange vingers en zo doen wonderen [ die koekjes he]
Ik denk dat het een kwestie is van wennen
1 en 3 Blacky heeft zijn plek onder het bureau, daar heb ik ze van begin af geleerd weg te blijven, zodat hij zich altijd terug kan trekken.
Voor de rest mogen ze niet achter hem aan, Blacky komt vanzelf naar hun en ja die lange vingers en zo doen wonderen [ die koekjes he]
Ik denk dat het een kwestie is van wennen
-
- Vaste gebruiker
Thnx! We gaan dan gewoon zo verder.
Filmpje ook goed? Geen idee wat erin zit.
Border collie zou best kunnen. Ze is nu 18 kilo en een maand of 8.
Filmpje is van de autotraining. In de auto was ze echt in paniek. Inmiddels kunnen we gewoon met haar weg, springt zelf in de auto. Vind het eerste stukje nog wel spannend, maar daarna is het gewoon prima. En die spanning is minimaal. En onderweg gewoon kletsen met goedzo en koekjes erin, werkt erg goed bij deze dame.
Filmpje ook goed? Geen idee wat erin zit.
Border collie zou best kunnen. Ze is nu 18 kilo en een maand of 8.
Filmpje is van de autotraining. In de auto was ze echt in paniek. Inmiddels kunnen we gewoon met haar weg, springt zelf in de auto. Vind het eerste stukje nog wel spannend, maar daarna is het gewoon prima. En die spanning is minimaal. En onderweg gewoon kletsen met goedzo en koekjes erin, werkt erg goed bij deze dame.
-
- Vaste gebruiker
- twinkeltje
- moderator
-
- Vaste gebruiker
Yup, om te voorkomen dat ze tussen de jongens gaat liggen.twinkeltje schreef:Ligt ze nu aan een lijn? of lijkt dat zo
Af en blijf enzo is nog een stapje te ver

- twinkeltje
- moderator
Oke, ja zelf zou ik hem gewoon los laten maar ik zit niet in jou situatie
-
- Vaste gebruiker
Ze loopt ook los zodra de jongens naar bed zijn. En ze ligt in huis sowieso alleen maar te pitten. Alleen nu dus aan de lijn, voor de rust van iedereen. En aangezien ze het niet erg vind lossen we het dus zo op.twinkeltje schreef:Oke, ja zelf zou ik hem gewoon los laten maar ik zit niet in jou situatie
En zodra het goed gaat tussen haar en de jongens gaat ze ook zeker los.
Maar soms is het een tijdelijke oplossing.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik zelf zou geen lijn doen. In een onbewaakt moment gaan de kindeten toch eens naar dat hoekje . Hond kan geen kant op en zal dan zeker bijten . Ze moet de gelegenheid tot kunnen vluchten hebben
Fenneke en Baloe

-
- Vaste gebruiker
Als je goed leest zie je dat de jongens daar absoluut niet mogen komen en ook echt niet komen. Ze zijn ook nooit zonder ons in de woonkamer. Woonkamer is groot zat om ieder aan een eigen kant te spelen.
Alternatief is dat zij los loopt, tussen de jongens in gaat liggen en dan hapt.
Lijkt me dit toch beter
Alternatief is dat zij los loopt, tussen de jongens in gaat liggen en dan hapt.
Lijkt me dit toch beter
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja ik zou ook voor veiligheid gaan en als dat met riem is dan moet dat maar.
Zoals al gezegd veel samen ondernemen dan moet het vast goed komen.
Zoals al gezegd veel samen ondernemen dan moet het vast goed komen.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Zeg nooit nooit
Heb zelf kinderen en nu ook kleinkinderen en altijd honden gehad dus ik weet ook hoe snel even iets opeens wel kan.
Maar goed , jou keuze is voor jou goed dus dan moet je dat doen .

Heb zelf kinderen en nu ook kleinkinderen en altijd honden gehad dus ik weet ook hoe snel even iets opeens wel kan.
Maar goed , jou keuze is voor jou goed dus dan moet je dat doen .
Fenneke en Baloe

-
- Vaste gebruiker
Het is ook niet dat als de jongens erheen lopen dat ze meteen hapt.
Het is vooral als ze rennen, springen of huilen.
Plus dat ze hapt en niet doorbijt of dat ze echt agressief reageert.
Als een hekje een optie was, had ik dat wel gedaan.
Het is vooral als ze rennen, springen of huilen.
Plus dat ze hapt en niet doorbijt of dat ze echt agressief reageert.
Als een hekje een optie was, had ik dat wel gedaan.
-
- Zeer actief
Wat is het voor kruising? Kan het niet zo goed zien vanaf de foto maar zit er herder doorheen (border collie of wellicht duitser?).
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Klinkt inderdaad als het regelgedrag van een herder. Ik denk dat je het voor nu goed aanpakt. Als ze straks wat meer gewend is, kun je erop gaan trainen dat ze zich niet met de jongens bemoeit als ze aan het spelen zijn.
Wat fijn dat je kinderen nu al leren om rustig met dieren om te gaan
Wat fijn dat je kinderen nu al leren om rustig met dieren om te gaan

-
- Vaste gebruiker
Ik weet echt niet wat voor ras erin zit.blondie schreef:Wat is het voor kruising? Kan het niet zo goed zien vanaf de foto maar zit er herder doorheen (border collie of wellicht duitser?).
Weet ook wel dat het soms niks zegt. Onze vorige hond was een kruising border collie x herder, maar dat zou je niet zeggen als je haar zag.
Otje lijkt een beetje op een flatcoat met teveel wit.
Op dit moment gaat het goed zo aan de lijn.
Gisteren lag ze languit bij m’n schoonouders op de vloer. Lekker in de looproute.
Jongens daar weg gehouden, maar ze moesten er toch langs. Dit ging goed, Otje reageerde niet, dus dit meteen goed beloond. Ook fijn om even een paar positieve momenten te hebben die je meteen kan belonen!
-
- Vaste gebruiker
De situatie op dit moment gaat eigenlijk prima.
Otje ligt aan de riem of in de bench als de jongens beneden spelen.
We gaan lekker vaak wandelen, waarbij ze goed los kan lopen en hobbelt dan lekker om ons heen. De oudste krijgt af en toe even een neus tegen zn been aan (die zit op zn loopfiets).
2 dagen terug lag de jongste op bed en was de oudste boekjes aan het lezen op de bank. Otje liep los in huis en kwam bij mij tegen de bank aan liggen.
Oudste ging een boekje wisselen, kwam rustig aanlopen en wil weer op de bank klimmen (in de buurt van otje, maarja kind wil ook bij mama zitten) en kreeg toen een snauw van madam. Dit gecorrigeerd met een harde eh en haar in de bench gestopt.
Dat bij mij liggen kan qua speelhoek van de jongens prima. Alleen die willen ook weleens een knuffel of met mij een boekje lezen. Zeker de oudste loopt netjes om haar heen als ze ligt en laat haar met rust. De jongste negeert haar sowieso, alleen als ze in de bench zit wil hij gaan kijken. En of het dan is dat de jongens over haar heen hangen en het dus bedreigend is (wat ik zelf vermoed, als ik haar gedrag zie).
Wat ik zelf hoopte was dat ze los kom als de jongste op bed ligt. De oudste is rustig, gaat enorm goed om met dieren, laat otje goed met rust, alleen dat kan helaas dus nog niet. Ik kan niet iedere situatie voorkomen. Nu is aan de lijn liggen geen straf voor haar, maar toch.
Overigens hapt ze nu bij ons ook in onze hielen. Vooral in huis, maar ook tijdens uitlaten. Is gewoon zachtjes. Dus we corrigeren het nu met een duidelijke ehh.
Voordat het lijkt alsof niks goed gaat, integendeel!
Ze doet het zoveel beter dan verwacht!! Sta er echt van verstelt.
Alleen happen icm kinderen is iets wat er gewoon graag zsm uit wil hebben, voor beide partijen.
Otje ligt aan de riem of in de bench als de jongens beneden spelen.
We gaan lekker vaak wandelen, waarbij ze goed los kan lopen en hobbelt dan lekker om ons heen. De oudste krijgt af en toe even een neus tegen zn been aan (die zit op zn loopfiets).
2 dagen terug lag de jongste op bed en was de oudste boekjes aan het lezen op de bank. Otje liep los in huis en kwam bij mij tegen de bank aan liggen.
Oudste ging een boekje wisselen, kwam rustig aanlopen en wil weer op de bank klimmen (in de buurt van otje, maarja kind wil ook bij mama zitten) en kreeg toen een snauw van madam. Dit gecorrigeerd met een harde eh en haar in de bench gestopt.
Dat bij mij liggen kan qua speelhoek van de jongens prima. Alleen die willen ook weleens een knuffel of met mij een boekje lezen. Zeker de oudste loopt netjes om haar heen als ze ligt en laat haar met rust. De jongste negeert haar sowieso, alleen als ze in de bench zit wil hij gaan kijken. En of het dan is dat de jongens over haar heen hangen en het dus bedreigend is (wat ik zelf vermoed, als ik haar gedrag zie).
Wat ik zelf hoopte was dat ze los kom als de jongste op bed ligt. De oudste is rustig, gaat enorm goed om met dieren, laat otje goed met rust, alleen dat kan helaas dus nog niet. Ik kan niet iedere situatie voorkomen. Nu is aan de lijn liggen geen straf voor haar, maar toch.
Overigens hapt ze nu bij ons ook in onze hielen. Vooral in huis, maar ook tijdens uitlaten. Is gewoon zachtjes. Dus we corrigeren het nu met een duidelijke ehh.
Voordat het lijkt alsof niks goed gaat, integendeel!
Ze doet het zoveel beter dan verwacht!! Sta er echt van verstelt.
Alleen happen icm kinderen is iets wat er gewoon graag zsm uit wil hebben, voor beide partijen.
-
- Vaste gebruiker
Boutje schreef:Ze drijft en herdert dus zoals ik al vermoedde.
En ze wil de boel regelen.
Bij je op de bank prima, maar dan een kind weg snauwen.. die kreeg even duidelijk de wind van voren hier. Kwam je "eh" en in bench stoppen aan bij haar?
Ik zou meer je kinderen gaan claimen.. ze zijn van jouw en zij moet er af blijven. Beetje zoals een moederhond met haar pups doet, daar moet zich meestal ook geen vreemde hond mee bemoeien.
Begrip voor haar en zachte opvoeding allemaal prima, maar NIET ten koste van je kindreen of jullie eigen hielen.
Misschien toch ietsje meer leiding en sturing, duidelijkheid geven. En daar bedoel ik niet mee fysiek straffen (alhoewel ik wel geneigd ben om bij happen in mij toch even een kneep in de nek te geven), maar wel duidelijk en rustig zeggen wat wel en niet kan en daar zeer consequent in zijn.
Verder lijkt het me voor zover ik het van op afstand kan beoordelen natuurlijk dat jullie het prima doen hoor. Alleen dit nog even er uit en je hebt een wereldhondje!
Hoe meer we zelf kijken, hoe meer we border collie en herder erin zien.
En wees niet bang, als ze naar m’n kinderen snauwt ben ik echt niet zo aardig

Denk dat wij vrij streng en duidelijk zijn. Wat ik gisteren deed was wel duidelijk voor haar. En ze vond het ook niet echt tof.
Ben zelf niet van een zachte aanpak

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou haar gewoon niet op de bank laten als de kinderen erbij zijn, want steeds moeten corrigeren daarvoor maakt niet dat ze de kinderen leuker gaat vinden.
Dat soort priviléges komt later wel als alles loopt zoals je wil.
Je zou het op de bank laten kunnen koppelen aan bijvoorbeeld een dekentje, enkel als jij dat op de bank legt mag ze erop en anders niet.
Dat kun je dan lekker doen als de kinderen op bed liggen.
Je zou het op de bank laten kunnen koppelen aan bijvoorbeeld een dekentje, enkel als jij dat op de bank legt mag ze erop en anders niet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Vaste gebruiker
Ze lag niet op de bank.Tineke schreef:Ik zou haar gewoon niet op de bank laten als de kinderen erbij zijn, want steeds moeten corrigeren daarvoor maakt niet dat ze de kinderen leuker gaat vinden.
Dit mag ze alleen 's avonds, op haar eigen kleed.
Ze lag op de grond, maar wel tegen de bank aan op de plek waar ik zat.
-
- Zeer actief
Dat hielen/kuiten happen herken ik
Het werd hier voorspelbaar. Op het moment dat ik al verwachtte dat hij achter ons aan zou komen om achter de enkels of kuiten aan te komen draaide ik me tijdens de loop om en zei NEE. Het gaf een schrikeffect, en ik was niet superboos of zo. Maar door het nét voor te zijn, en het voor hem onverwachte moment dat ik me omdraaide werd het duidelijk dat we dat niet wilde hebben.
Buiten als pup/puber moesten we er ook op letten met vreemde mensen, dat heb ik wel in de kiem gesmoord en vrij streng. Op strand neigde hij achter een voorbij rennend persoon aan te gaan om die in de kuiten te happen. Ik zag aan zijn kop dat de focus op de benen lag, dus toen heb ik op tijd ingegrepen en behoorlijk streng geweest.
Maar dat is waar ik sowieso toen hij jong was buiten op lette, fietsers, kinderen op fietsjes, skateboarders e.d. waren allemaal wel mogelijke verleidingen om achteraan te gaan. Door telkens het nét voor te zijn, met nee en alternatief geven in de vorm van spel/afleiding (ik had vaak zo'n gevlochten fleecetouw op zak én in huis lagen ze overal) was die verleiding en drang om daar achteraan te gaan snel over. Of in ieder geval snel aangeleerd dat we dat niet wilden hebben.
Bleef altijd wel even opletten toen hij jong was, vriend was er soms niet alert op en op een groot plein waar nogal wat jeugd skeelerde en met de skateboarden bezig waren werd zijn arm bijna uit de kom getrokken. Dus timing en tijdig reageren is best belangrijk

Het werd hier voorspelbaar. Op het moment dat ik al verwachtte dat hij achter ons aan zou komen om achter de enkels of kuiten aan te komen draaide ik me tijdens de loop om en zei NEE. Het gaf een schrikeffect, en ik was niet superboos of zo. Maar door het nét voor te zijn, en het voor hem onverwachte moment dat ik me omdraaide werd het duidelijk dat we dat niet wilde hebben.
Buiten als pup/puber moesten we er ook op letten met vreemde mensen, dat heb ik wel in de kiem gesmoord en vrij streng. Op strand neigde hij achter een voorbij rennend persoon aan te gaan om die in de kuiten te happen. Ik zag aan zijn kop dat de focus op de benen lag, dus toen heb ik op tijd ingegrepen en behoorlijk streng geweest.
Maar dat is waar ik sowieso toen hij jong was buiten op lette, fietsers, kinderen op fietsjes, skateboarders e.d. waren allemaal wel mogelijke verleidingen om achteraan te gaan. Door telkens het nét voor te zijn, met nee en alternatief geven in de vorm van spel/afleiding (ik had vaak zo'n gevlochten fleecetouw op zak én in huis lagen ze overal) was die verleiding en drang om daar achteraan te gaan snel over. Of in ieder geval snel aangeleerd dat we dat niet wilden hebben.
Bleef altijd wel even opletten toen hij jong was, vriend was er soms niet alert op en op een groot plein waar nogal wat jeugd skeelerde en met de skateboarden bezig waren werd zijn arm bijna uit de kom getrokken. Dus timing en tijdig reageren is best belangrijk

-
- Zeer actief
Dat deden we binnen dus ook "met nee en alternatief geven in de vorm van spel/afleiding (ik had vaak zo'n gevlochten fleecetouw op zak én in huis lagen ze overal)"
-
- Vaste gebruiker
Dat alternatief aanbieden is een goeie! Flos gaat maar mee tijdens wandelen.