Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden alleen thuis, samen of alleen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Honden alleen thuis, samen of alleen?

Ongelezen bericht door Marlett »

Sinds juni is Charlie bij ons, inmiddels is hij ruim een half jaar. Wij vinden 'm ontzettend leuk. :I: Tosca moest er in het begin niet zo veel van hebben, snauwde hem nog wel eens stevig af, maar inmiddels zijn ze behoorlijk op elkaar gesteld en wordt er veel en leuk gespeeld. Meestal is dat gelijkwaardig, maar Tosca voert soms wel erg de boventoon en kan uit opwinding ook weleens op Charlie gaan rijden. (Vraag tussendoor: hoe erg is dat? Ik zeg er nu wat van, of moet ik dit gewoon laten gaan?)

Vanaf morgen moeten we weer gaan werken. Het alleen thuis zijn hebben we in de afgelopen weken opgebouwd en dat gaat goed. Op het moment hebben we een hekje tussen de huiskamer en de keuken/gang staan. Charlie zit in de gang en Tosca in de kamer en ze kunnen elkaar zien.
Deze week bouwen we de tijdsduur dat ze alleen moeten zijn weer een beetje op en ik vroeg me af of ik ze ook samen in de gang/keuken kan laten, de ruimte is groot genoeg. De hele ruimte doe ik liever nog niet omdat ik nog niet weet of Charlie ergens op gaat zitten kluiven. Tosca deed dat rond die leeftijd namelijk wel.

Wat zijn volgens jullie de voorwaarden om twee honden samen achter te laten? Zouden jullie het in dit geval doen?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Honden alleen thuis, samen of alleen?

Ongelezen bericht door Emma »

kan je geen cameraatje neerzetten? Dan kan je zien wat ze doen als ze samen zitten.

Onze honden zaten altijd bij elkaar, los in de woonkamer. Maar over honden van een ander oordelen kan ik niet.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Ik denk dat dat heel erg van de honden afhangt. Ik was bang dat de heren zouden gaan keten of dat Abel iets zou slopen, dus Abel lag lange tijd in de (ruime) hal en Jip in de woonkamer. Eerlijk gezegd weet ik niet meer precies wanneer Abel van mij ook een hele ochtend (als ik werken was) in woonkamer mocht blijven, maar het was in ieder geval pas nadat hij bewezen had dat kortere momenten wel goed gingen. Dus als we boodschappen gingen halen ofzo. Dan mocht hij wel steeds vaker en steeds iets langer in de woonkamer zijn. Ik denk dat hij net een jaar oud was toen ik er voldoende vertrouwen in had.

Overigens was hij maar drie ochtenden in de week alleen en hadden we een camera waarop we konden terugkijken wie wat uitgespookt had.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xygan en Xanu lopen samen. Het hangt echt van de honden af, Xavi mag er bijv niet bij, dat wordt chaos. Die blijft alleen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik zou ze gewoon samen in de gang en keuken laten. Ben je bang dat ze mot krijgen?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Behalve Kyto & Pinky zit hier alles apart als we weg zijn

Ze kunnen super samen , maar ik heb in m’n vorige roedel gehad dat de 2 dames met mekaar aan de knok gingen , kon ik van m’n werk met spoed naar huis komen want de buurvrouw durfde ze niet uit elkaar te halen

Dat wil ik dus nooit meer meemaken , dus niemand thuis = alles apart in z’n eigen kennel
Behalve Kyto en Pinky dan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier zijn ze allemaal samen als ik wegga. Bij een nieuwkomer of opvanger laat ik dat afhangen van het moment waarop ik zie dat ze volledig ontspannen en vertrouwd zijn samen. Vaak is dat na een dag al, soms gaan ze de eerste paar keer als ik wegga in de bench, maar dat is tot nu toe nooit langer dan enkele dagen nodig geweest.
Ik heb een ip-camera en als ik weg ben, liggen ze eigenlijk alleen maar te slapen :D

Wat betreft het rijden: raakt Tosca misschien een beetje overprikkeld van het spel op den duur? Dan zou ik haar gewoon even wegroepen en even tot rust laten komen. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat juist Charlie steeds drukker wordt en dat ze het doet om hem te kalmeren. Meestal bemoei ik me niet zo veel met dat soort gedrag onderling, tenzij de andere hond het echt vervelend vindt en het niet goed zelf op kan lossen of als een hond er echt in blijft hangen en het een beetje dwangmatig wordt.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier ook alles samen als ik weg ben, vind het juiste een voordeel dat ze dan niet alleen, zijn zeg maar..:-)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Het ligt natuurlijk ook aan hoe je honden zijn maar hier loopt alles bij elkaar. Katten en honden. Het enige waar ik op let voordat ik weg ga is of er niets ligt wat Nila kan jatten.

Ik vind het ook fijn dat als ik weg ben ze gewoon samen kunnen zijn maar in de praktijk ligt nila dan boven op de slaapkamer en Enzi beneden. Maar goed, ze hebben in ieder geval de keuze.

Je kunt het inderdaad eens uitproberen als je een kort moment weg gaat. Zorg dat ze lekker gewandeld hebben van te voren en dan loop je daarna de deur uit zoals je altijd doet.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Zoals iedereen voor mij al zegt, hangt het helemaal van de honden af. Als je denkt dat er geen enkel probleem tussen die 2 zal ontstaan, zou ik ze lekker samen laten.
Bij de kleinste twijfel niet.

Ik heb een klapkaak, dus die laat ik nooit samen alleen met welke hond dan ook.
Tux en Bronco kunnen het prima samen vinden, maar dat risico wil ik gewoon niet lopen.

Hiervoor had ik 2 Newfoundlander reuen, die zaten altijd bij elkaar.
Mijn Akita teef en Duitse Dog reu ook.
Afbeelding
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hammetime »

Marlett schreef: Wat zijn volgens jullie de voorwaarden om twee honden samen achter te laten? Zouden jullie het in dit geval doen?
De voorwaarden zijn braaf zijn in alle opzichten en anders is het weer de bench. Zo heb ik mijn hond geleerd om samen met mijn kat in de woonkamer te zijn als ik weg ben en wanneer ik terug ben is het nu steeds netjes.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Hier zat Bella eerst in de bench maar al snel samen, zonder botjes want dat wordt ruzie.
Bella heeft juist veel steun aan Vic, ze kruipt letterlijk tegen hem aan en hij accepteert dat, terwijl hij dat niet doet als ik erbij ben.
Heb het wel met een camera in de gaten gehouden en dat doe ik eigenlijk nog steeds, meer ook om te checken of ze stil zijn.

Hoe gaat het met Charlie als hij helemaal alleen is?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco en Gait kunnen best weleens ruzie maken (en dat blijft altijd bij wat herrie en met de poten slaan), maar dat doen ze niet als wij er niet bij zijn. Dus die blijven gewoon samen als wij weg zijn. Ze slapen ook altijd samen beneden
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Hier blijven ze ook samen. Opvangers altijd eerst in de bench, voor de rust van de opvanger die net in Nederland is en voor mijn gemoedsrust. Lekker kluifje of kong en doei. Als het eenmaal goed gaat dan alles los bij elkaar. Mijn laatste twee opvangers Dazzy en Tweety kon ik niet volledig vertrouwen met de katten, dus die moesten om die reden toch in de bench. Maar anders echt los zodra ik het vertrouw.

Het rijden klinkt voor mij eigenlijk ook meer als spanning afreageren/ overprikkeling. Ik zou het eens in de gaten houden en kijken of je daarvoor misschien al wat signalen kan herkennen. Misschien kun je dan voordat ze overprikkeld raakt haar even wegroepen zoals Diana al schreef. Even uit het spel, rust en dan kunnen ze daarna weer verder als zij dat wil.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

De honden kunnen altijd door het hele huis en zitten niet gescheiden, ook als we niet thuis zijn. Ze kunnen ook naar boven in de slaapkamers en badkamer. Laila ligt graag boven want zij vindt de andere honden vaak te druk. Ze komt naar beneden voor de gezelligheid wanneer ze zelf wil. Als het haar teveel wordt verdwijnt ze weer naar boven.

Ik vind het een prettig idee dat ze elkaar uit de weg kunnen gaan als ze dat willen. Nola en Shira en Laila zijn 3 grote teven met alle drie een stevig karakter. Er is nog nooit een probleem geweest en dat wil ik graag zo houden :wink:

Ik zou honden niet snel samen alleen laten in een wat beperktere ruimte. Alleen als ze zich ook van elkaar kunnen afzonderen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

"maar Tosca voert soms wel erg de boventoon en kan uit opwinding ook weleens op Charlie gaan rijden. (Vraag tussendoor: hoe erg is dat? Ik zeg er nu wat van, of moet ik dit gewoon laten gaan?)"

Afhankelijk van hoe Charlie daar op reageert zou mijn insteek zijn. Wellicht opwinding vanuit Tosca, of zij wil af en toe door te rijden hem laten weten dat ze de dominantere is. Zolang hij dat accepteert is dat prima en zou ik het aankijken, en laten gaan tenzij het een dwangmatig iets is, of dat ze het continue doet om middels rijden het af te reageren.
Maar dat zal je zelf moeten bepalen.

Mijn vorige twee herders teef en reu gingen goed met elkaar, dus had ik geen twijfel om ze los bij elkaar te laten (en bij de katten) als ik van huis was. Zij waren als volwassen honden aan elkaar geïntroduceerd.
Prima verstandhouding onderling, dus daar had ik geen twijfel over.

Pup Aki en volwassen teef Jol in combi met de katten ging ook goed. Jol was soms wat sikkeneurig en naarmate Aki ouder werd bleek hij haar gedrag wel eens zat te zijn. Ze hebben bij afwezigheid dus 1x mot gehad waarbij buurman ons belde en onze schoonmama langs ging. Maar dat bleek storm in een glas water. Bij binnenkomst was er niets aan de hand, en niets te merken aan het dispuut wat ze samen hadden gehad.

Zou zelf op je eigen gevoel en observatie afgaan of ze bij elkaar kunnen of niet. Als het vanaf juni al goed gaat, en ze zijn al vaker bij elkaar los geweest als jullie weg waren zou ik nu zelf in ieder geval niet ineens anders gaan indelen of inrichten.
Geeft ook weer zo'n gedoe. Merk dat hier nu we wel nog even bewust de kittens bleven scheiden van de hond als we weg gingen. Nu is alles groot genoeg en als we straks weer gaan werken laten we ook gewoon weer lekker de deuren open voor een vrij leven binnen het huis :8):
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Cleva schreef:
Fotogravinnetje schreef:Elco en Gait kunnen best weleens ruzie maken (en dat blijft altijd bij wat herrie en met de poten slaan), maar dat doen ze niet als wij er niet bij zijn. Dus die blijven gewoon samen als wij weg zijn. Ze slapen ook altijd samen beneden

Soms wordt het ruzie maken ook juist erger als je ze gaat scheiden en ze toestaat territoriaal te gaan lopen doen. Vooral reuen hebben dat al snel.
Dan kun je ze beter samen laten.
Klopt. Het met z'n tweeën beneden slapen heeft hen meer tot team gemaakt en dat werkt door in de rest van de dag. Als ik met maar 1 van de 2 op pad ben geweest, merk je dat ze inderdaad opnieuw even moeten vaststellen hoe het ook alweer tussen hun beide zit
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hier zijn ze altijd samen, en de katten lopen er ook bij. Die hebben wel een kamer waar ze heen kunnen waar de honden niet kunnen komen, maar ik heb niet het idee dat ze daar heel veel gebruik van maken, meestal liggen ze allemaal in de woonkamer als ik thuiskom. Karel vindt alleen zijn zonder Pom lastig, maar samen gaat het prima. Dus ze zitten altijd bij elkaar eigenlijk. Ruzie hebben ze nooit dus daar maak ik me niet druk om, karel heeft niets te zeggen en dat vindt ie prima, dus die krijgen echt geen mot.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier loopt alles samen los als er niemand is behalve Blekz, die vind nog te veel van onze spullen zijn speelgoed ;)
Mijn roedel is heel netjes naar elkaar en maakt geen ruzie, dus die kunnen uitstekend los met elkaar.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier ook alles samen, 3 (af en toe 4) reuen en 1 teefje. Groot en klein. Hoewel ze niet allemaal even veel van elkaar houden leidt dat nooit tot ruzie en is het geheel harmonisch genoeg om ze met elkaar los alleen te laten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

hier zitten de beide reuen gescheiden van elkaar.
Veyron wil alles waarvan hij denkt dat het eetbaar is graag verdedigen ten opzichte van Taxi.
En dat leidt nog wel eens tot een heleboel gemopper en gedoe.
Ik wil dat gedoe niet hebben als ik er niet bij ben.
Laatst gewijzigd door Gimmick op 31 aug 2020 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Hier alles samen, als we langere tijd weggaan, dan gaan de twee "oudjes" samen in de bijkeuken, kunnen ze in elk geval lekker zacht op een dik kussen liggen, en de rest bij elkaar.

Gaat al jaren prima zo, kauwbotten krijgen ze alleen onder toezicht, en wat speelgoed betreft, dat is allemaal van Wolfje, en dat weet de rest, die kleine hoeft maar een keer streng te kijken als ie een dag niet samen wil spelen en wil delen, en de rest druipt af :Q:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb verschillende combinaties gehad van reuen en teven en het was geheel van de individuen afhankelijk of ik ze samen durfde los te laten. Als je weinig problemen verwacht en ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn, zou ik ze samen los laten.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hier ook alles samen, meestal met buitenuitloop. alleen Maverick ligt regelmatig in een eigen afgesloten kamer omdat ie anders gegaarndeerd op rooftocht gaat en altijd wel iets overhoop haalt.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Sinds ik een aantal jaren geleden een enorme vechtpartij heb meegemaakt in mijn eigen roedel zijn ze bij mijn afwezigheid nooit meer bij elkaar.
Ik heb geen doetjes en blijkbaar kan de vlam in pan slaan om niets ( in mijn ogen). Dus in kennels, apart.
Leuk is anders maar blijkbaar noodzakelijk.
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Nanna schreef:Ik denk er niet eens over na. Alles kan gewoon bij elkaar of ik er nou bij ben of niet.
De dag dat er geknokt gaat worden is de dag dat ik ga herplaatsen.
Dat denk ik ook, eigenlijk. Als ik moet scheiden dan hoeft het eigenlijk niet meer voor mij.
Alles heeft altijd bij elkaar gezeten, katten en honden, groot en klein.
Op het hoogtepunt waren dat 2 katten en 4 honden.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel

Ongelezen bericht door Marlett »

Wat veel reacties, bedankt!
Allereerst kan ik zeggen dat ik puur op gevoel denk dat ze het echt wel goed doen met elkaar, ik zie dat ze steeds meer op elkaar gesteld raken en dat Charlie naast het (soms) rijden van Tosca ook een goede invloed op haar heeft. Ik heb Charlie erbij gedaan omdat ik een soortgenoot voor Tosca wel een fijn idee vond en de bedoeling was ook wel om ze op den duur gewoon los in het hele huis te laten. Charlie ziet alleen nog heel veel spullen van ons als speelgoed, die laat ik dus achter het hekje en dan geldt voor nu gewoon even dat Tosca daar bij moet als ik ze samen wil zetten.
Emma schreef:kan je geen cameraatje neerzetten? Dan kan je zien wat ze doen als ze samen zitten.

Onze honden zaten altijd bij elkaar, los in de woonkamer. Maar over honden van een ander oordelen kan ik niet.
Die camera, dat is wel een goede, ik kan nog wel een oude babyfoonapp afstoffen en een tweede telefoon plaatsen.
Alfilillo schreef:Ik zou ze gewoon samen in de gang en keuken laten. Ben je bang dat ze mot krijgen?
Écht mot niet, maar Tosca wil(de) nog weleens ondersteunen in de opvoeding. :zweep: @angela, dat echte vechten, dat verwacht (en hoop) ik niet. Dat is ook de reden dat ik toch voor een reu heb gekozen, met een teef had ik het niet zo vertrouwd. Ze likt 'm graag de oren schoon en helpt ook met pootjes wassen.
Cleva schreef:Het ligt aan de honden maar in principe zou ik ze wel samen laten maar dan zonder speelgoed en gelijkwaardige ligplaatsen en geen stressbronnen van buitenaf.
✓ allebei een oud kussen. Ze zouden er nog vandoor kunnen gaan met de theedoek die in de keuken hangt.
DeDiana schreef:(...)
Wat betreft het rijden: raakt Tosca misschien een beetje overprikkeld van het spel op den duur? Dan zou ik haar gewoon even wegroepen en even tot rust laten komen. Kan bijvoorbeeld ook zijn dat juist Charlie steeds drukker wordt en dat ze het doet om hem te kalmeren. Meestal bemoei ik me niet zo veel met dat soort gedrag onderling, tenzij de andere hond het echt vervelend vindt en het niet goed zelf op kan lossen of als een hond er echt in blijft hangen en het een beetje dwangmatig wordt.
Tosca d'r emmer is wel sneller vol dan die van Charlie, merk ik. Het is niet zozeer Charlie die dan te druk is. Ze houdt er trouwens al mee op als ik 'schei es uit, joh' zeg, ik hoef niet hard in te grijpen ofzo.
Persistence schreef:Hier zat Bella eerst in de bench maar al snel samen, zonder botjes want dat wordt ruzie.
Bella heeft juist veel steun aan Vic, ze kruipt letterlijk tegen hem aan en hij accepteert dat, terwijl hij dat niet doet als ik erbij ben.
Heb het wel met een camera in de gaten gehouden en dat doe ik eigenlijk nog steeds, meer ook om te checken of ze stil zijn.

Hoe gaat het met Charlie als hij helemaal alleen is?
Pas was ik boven en had ik ze dus samen achter het hekje gezet om eens te kijken hoe dat ging en toen werd er leuk gespeeld.
Charlie alleen is nog niet zo veel voorgekomen... Als ik alleen met Tosca wegga, is er meestal wel iemand anders thuis. Ik snap dat het handig is om het alleen zijn voor hem ook aan te leren, maar dat is ten eerste best lastig plannen en ten tweede bijna nooit nodig en dus ook weer lastig om te onderhouden.
Jackira schreef:De honden kunnen altijd door het hele huis en zitten niet gescheiden, ook als we niet thuis zijn. Ze kunnen ook naar boven in de slaapkamers en badkamer. Laila ligt graag boven want zij vindt de andere honden vaak te druk. Ze komt naar beneden voor de gezelligheid wanneer ze zelf wil. Als het haar teveel wordt verdwijnt ze weer naar boven.

Ik vind het een prettig idee dat ze elkaar uit de weg kunnen gaan als ze dat willen. Nola en Shira en Laila zijn 3 grote teven met alle drie een stevig karakter. Er is nog nooit een probleem geweest en dat wil ik graag zo houden :wink:

Ik zou honden niet snel samen alleen laten in een wat beperktere ruimte. Alleen als ze zich ook van elkaar kunnen afzonderen.

De ruimte is pakweg zes bij twee, de hondjes zijn samen nog geen vijftien kilo, het is niet echt krap, maar inderdaad, even afzonderen lukt nu nog niet omdat ik Charlie nog niet in de kamer wil hebben. Ik kan het traphek open laten staan zodat Tosca naar boven zou kunnen, maar Charlie is een teckelig hondje en die kan nog geen traplopen, daar wacht ik ook nog even mee. Ik ben als de dood dat hij in mijn afwezigheid naar boven gaat en niet meer naar beneden kan en/of er van af valt.
Ze zijn trouwens alleen op dinsdag zo'n vijf uur alleen (tussendoor laat mijn man ze wel een keer plassen) en op wo, do, vr ongeveer drie à vier uur.
Cleva schreef: De kunst van het alleen laten is voor mij het afleiden. Ik heb ze op intervalbeloning staan met jatten.
Ontbijtbord met een half gekookt ei en een plakje worst op tafel laten staan. Of gewoon een hand brokken door de keuken en dat ze het dan niet op mogen eten.
Dat doen ze dan "stiekem toch".

Het resultaat is dat mijn honden blijven luisteren tot de auto start en dan als een debiel gaan zoeken of er wat te vreten valt.
Daarna komen ze echt niet terug piepen bij de deur. en heb je er toch sturing in.
Dat deed ik met alleen Tosca ook, brokjes verstoppen in de handdoek voor de pootjes die altijd onder de oven ligt, of in een kartonnen doosje of inderdaad een Kong. Maar samen durf ik dat dus nog even niet aan.
Dennenappel schreef:
Nanna schreef:Ik denk er niet eens over na. Alles kan gewoon bij elkaar of ik er nou bij ben of niet.
De dag dat er geknokt gaat worden is de dag dat ik ga herplaatsen.
Dat denk ik ook, eigenlijk. Als ik moet scheiden dan hoeft het eigenlijk niet meer voor mij.
Alles heeft altijd bij elkaar gezeten, katten en honden, groot en klein.
Op het hoogtepunt waren dat 2 katten en 4 honden.
Dat is inderdaad ook wel door me heen gegaan "stel dat het niet lukt". Gelukkig zie ik elke week vooruitgang, dus dit durfde ik wel uit mijn hoofd te zetten. Het zou voor mij persoonlijk het hebben van honden wel behoorlijk verpesten.

Afbeelding
:cool2:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ze zitten samen, het is ook een absolute eis van me, dat ze samen moeten kunnen. Echt totaal geen zin in om thuis aan scheidingen te doen of o wee per ongeluk eens een deur niet goed dicht gedaan te hebben of een poortje niet afgesloten etc... nee, geen zin in.

Treskor gaat tijdens werk wel mee, maar dit is omdat hij met het huis is gaan knokken toen hij een maand of 6 was :mann: ik vertrouw hem prima 's nachts en overdag voor zo'n 1,5/2u alleen te laten, maar meer (nog) niet.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier zitten ze ook samen. Ook met botjes of wat dan ook. Ze maken ook nooit ruzie of iets dergelijks.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Miezemuis schreef:Hier zitten ze ook samen. Ook met botjes of wat dan ook. Ze maken ook nooit ruzie of iets dergelijks.
Hier ook. Ik zou het heel vervelend vinden als dat niet zou kunnen. En ze snauwen ook echt wel eens naar elkaar om een botje maar daarna is het ook klaar en duidelijk. Ze zijn vooral heel gek op elkaar en zijn graag samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”