Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erger dan Corona

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Erger dan Corona

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Belachelijk stom vergelijk
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

En peren zijn fruitiger dan appels!
Ik kom niet verder dan de eerste zin die dat hele artikel niet relevant, maar belachelijk maakt.
Soeb88
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Laat die hondjes dan maar naast een hond die wel een normale snuit heeft een uithoudingsvermogens test doen, een kijken wie het snelste omvalt. Die rekensom is snel gemaakt..
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

annnie schreef:En peren zijn fruitiger dan appels!
Ik kom niet verder dan de eerste zin die dat hele artikel niet relevant, maar belachelijk maakt.
Dat dacht ik eerst ook maar het is toch wat anders dan ik even dacht. De vergelijking met corona werd door de kortsnuitfokkers zelf gemaakt en dat wordt belachelijk gemaakt.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

op een bepaalde fokkersfacebookgroep is dit onderwerp ook besproken en tussen al het gevloek, getier en gepiep van kortsnuitfokkers (boehoeee wij doen zo ons best en jullie ras is ook kut) is te lezen dat de lengte van de snuit niet, maar dan ook niets, te maken heeft met de ademhalingsproblemen. die problemen zitten namelijk aan de binnenkant van de hond (ik heb geen medische kennis en ben de termen even kwijt)
helaas kwamen daar, ook niet na veler verzoek, geen bronnen voor behalve dan de uitspraak van iemand van de EGCN (dacht ik) dat kortsnuiten misschien wel gezonder waren dan langsnuiten omdat er zo goed op gelet wordt.. ofzo.

wat een soap zonder ook maar even naar het belang van de hondjes te kijken :-(
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

lor1_1984 schreef:Tuurlijk, want hoe durven ze hun 'perfecte' ras te bezoedelen. :schrik:
Nanna schreef:Je mag alleen geen snuitloze pups meer fokken.
Er zijn Shih Tzu fokkers die nu dus hard gillen dat als ze boomers hadden willen fokken ze geen Shih Tzu's waren gaan fokken en dat de Shih Tzu een korte snuit hóórt te hebben.
Met 1,5-2cm meer snuitlengte is de snuit nog kort maar zitten ze allemaal in de groene zone als he het stoplichtmodel erbij pakt.
Een korte snuit is nog wel wat anders dan geen snuit :schrik:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

lor1_1984 schreef:Das waar, echter staat de Shih Tzu ook op de lijst met verbod op fokken. ;)
Ik weet het, maar ze zijn aan het miepen dat een korte snuit hoort, maar ik vind ze daar wel heel erg in doorslaan.
Veel van dat soort hondjes heeft gewoon ongeveer geen snuit.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lor1_1984 schreef: Met 1,5-2cm meer snuitlengte is de snuit nog kort maar zitten ze allemaal in de groene zone als he het stoplichtmodel erbij pakt.
Nee joh. Oranje misschien.

tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Nanna schreef:Er wordt gegild en gewezen. En ze proberen medestanders te krijgen.
"wacht maar, straks zijn de kortpoten en honden met veel vacht aan de beurt! Worden die verboden!"

Niet in de gaten hebbend dat geen enkel ras verboden wordt. Je mag alleen geen snuitloze pups meer fokken.
Goed luisteren en begrijpend lezen is voor sommigen ook heel moeilijk. Maar ik denk dat de grootste schreeuwers in onderstaande categorie vallen: Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lor1_1984 schreef: Vergeet niet dat door die topknot de snuit optisch nog korter lijkt. :schrik:
Maar ik ging uit van Mahdu's snuit, die lijkt een tikkeltje langer dan die van het filmpje maar hij valt tussen de meeste stamboomhonden niet op in zijn snuitlengte.

Tja, dat is iets anders dan "allemaal" De rasstandaard lijkt me ook wel duideliijk.
Ik geloof dat ik met zo'n waterhoofdfonteintje nog steeds snap waar de ogen liggen.
Vergeet niet dat met selectie/outcross op snuitlengte die debiele chrysantenkop ook uitdeukt en dan is het natuurlijk een glijdende schaal :mrgreen:

https://www.egcn.nl/shih-tzu

Head Head broad, round, wide between the eyes. Shock-headed with good beard and whiskers, hair growing upwards on the muzzle giving a distinctly ‘chrysanthemum-like’ effect. Not affecting the dog’s ability to see.

Muzzle: Of ample width, square, short, not wrinkled; flat and hairy. Length about 2,5 cms from tip to stop.

:LOL: Die banner ook.

Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Soeb88 schreef:Laat die hondjes dan maar naast een hond die wel een normale snuit heeft een uithoudingsvermogens test doen, een kijken wie het snelste omvalt. Die rekensom is snel gemaakt..
Nou er was er laatst een die beweerde dat een kortsnuit beter en gezonder was dan de gemiddelde langsnuit. Op mijn aanbod dat ik mijn 10 jaar oude mechelaar wel wilde laten lopen tegen haar 1 jarige kortsnuit is helaas niet op ingegaan ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Haha! En samen met z'n maat Henny Huisman gebrainstormd. Snuitje was het verboden woord.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Lothian schreef:Afbeelding
:LOL: :LOL:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Soeb88 schreef:Laat die hondjes dan maar naast een hond die wel een normale snuit heeft een uithoudingsvermogens test doen, een kijken wie het snelste omvalt. Die rekensom is snel gemaakt..
Nou er was er laatst een die beweerde dat een kortsnuit beter en gezonder was dan de gemiddelde langsnuit. Op mijn aanbod dat ik mijn 10 jaar oude mechelaar wel wilde laten lopen tegen haar 1 jarige kortsnuit is helaas niet op ingegaan ;)
Dat mijn 14 maanden oude mechel met 34 graden kort pakwerk deed (waar ze vandaan komt zijn dat voorjaarstemperaturen) zonder ademhalingsproblemen gaf als reactie dat alle pakwerkhonden mishandeld worden en als ze maar iets mankeren afgeschreven en ingeslapen worden. Het was Kiara op de video. Heb ze bedankt voor de tip. Had me tot op heden toch zeker een 3000/3500 gescheeld en komt voor het jaar om is denk ik nog wel 2000 bij
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Nanna schreef:
annnie schreef:En peren zijn fruitiger dan appels!
Lees nou effe het hele stuk voordat je oordeelt ;-)

hmmm...nou, ok dan.... :blont:
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef:
Nanna schreef:Voorlopig gaat het maar om twee dingen. Het exorbitante bedrag dat je beurt voor een bestamboomde snorkpup en de prijsjes die je er op een show mee kunt winnen. Beide zaken zijn nu door de wetgeving gecoupeerd. We mogen nu dus de extinction burst beleven. Mensen zijn eigenlijk niet veel beter dan honden :wink: De gezondheid van de snuitloze hond wordt in vele toonaarden bezongen maar als het aangetoond moet worden krijgen we een PL uitslag en een oogonderzoekje te zien.
Steek maar in mijn aars.
Nou daar gaat het nog niet eens om denk ik hoor, want zonder stamboom kunnen ze net zoveel vragen. De meeste pups met stamboom doen nu 1500-1800 euro de pups zonder stamboom en de NEK durven prijzen te vragen die daar gewoon 1000 euro boven zit. Bij die showers gaat het om andere dingen dan geld (jij kan dat vast beter benoemen :mann: ) maar dan wordt het wel moeilijk om toe te geven dat voor jouw eer en glorie je gehandicapte beestjes fokt.
Het gaat over meer dan bulldoggen he.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Célie schreef:
Nanna schreef:Er wordt gegild en gewezen. En ze proberen medestanders te krijgen.
"wacht maar, straks zijn de kortpoten en honden met veel vacht aan de beurt! Worden die verboden!"

Niet in de gaten hebbend dat geen enkel ras verboden wordt. Je mag alleen geen snuitloze pups meer fokken.
Dan doen we het toch gewoon via Duitsland of Hongarije :cool2:

https://link.marktplaats.nl/m1592006731

Afbeelding

http://frenchkings.nl//product-categorie/onze-reutjes
En daarom moet er naast een fokverbod ook maar gewoon een importverbod komen. Als 'we' hier hebben besloten dat we niet willen dat ze hier geboren worden, moet het ook niet mogelijk zijn om ze uit het buitenland te halen.

Maar goed, dat vind ik bij wel meer dingen.
Lothian
Zeer actief

Célie schreef:Afbeelding

ketjingggggggggg :mann:
Ik las dat Franse bulldoggen veel oogproblemen hebben en dat dat knijpen met de ogen zoals deze doet een teken van oogpijn kan zijn.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Lothian schreef: Ik las dat Franse bulldoggen veel oogproblemen hebben en dat dat knijpen met de ogen zoals deze doet een teken van oogpijn kan zijn.
Er is ook nog eens een significante relatie tussen met de ogen knijpen en CM, wat bij de franse bulldog vaak voorkomt.
Opvallend veel honden die volgens de eigenaren geen klachten hebben, maar wel met hun ogen knijpen, zijn aangedaan.
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef: Dat is sowieso een opvallend kenmerk bij veel kortsnuiteigenaren/fokkers dat ze ziende blind zijn. :ugh:
Ongetwijfeld, maar dat staat hier los van. Wanneer een hond mild tot matig aangedaan is, is er vaak geen klinisch beeld.
Het is bij de toyhondjes niet anders. Gucci wordt gewoon in de kennel geflikkert omdat het een zenuwlijerig, krijsend stuk chagrijn is en hij naar Djenna en Djaysen hapt.
Komen ze er na jaren achter dat dat beest stikt van de pijn en ingeslapen moet worden. "Met pijn in me hart, we zullen je nooit vergeten R.I.P. " :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Afbeelding

Hahaha wat een pareltje!
ZONDERDEFOKKERSVANONS
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een volk zeg.. hier kan je toch ook geen gesprek mee voeren.
Ze zijn vast ook klimaatontkenners, tegen de coronamaatregelen en voor Zwarte Piet en Donald Trump.. zucht.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Wat een klucht.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Nanna schreef:Mensen zijn ook gewoon niet meer geïnteresseerd in rashonden.
Ondertussen zijn de rashonden niet aan te slepen...
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Cleva schreef:
under the red sky schreef:
Nanna schreef:Mensen zijn ook gewoon niet meer geïnteresseerd in rashonden.
Ondertussen zijn de rashonden niet aan te slepen...
En wat betekent dat in deze kwestie?

Ik heb zelf ook twee rashonden, he?
Ik ben niet tegen rashonden. Ik ben tegen slecht bestuur.

Maar goed, het gegeven dat de gevestigde kynologie de rashond in bezit zou hebben is al quatsch.
Er is niets van jou bij. Het is gewoon een dierenras. Heb jij niet gemaakt, heb jij niet verzonnen en nadat je weg bent lopen er weer andere mensen mee.
De rashond was er al honderden jaren voor die hele papieren kraam werd opgericht. Maak je maar geen illusies over hoe weinig de rashond met papieren verweven is. En nu, met DNA al helemaal niet meer.

Nee hoor, je kunt ook van rashonden houden zonder die limonade te zuipen.
Ik reageerde slechts op de opmerking dat er geen interesse meer zou zijn in rashonden. Dat is flauwekul.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Cleva schreef:
under the red sky schreef:Ik reageerde slechts op de opmerking dat er geen interesse meer zou zijn in rashonden. Dat is flauwekul.

Oh nee. Dat zie ik inderdaad totaal niet. Zat raspuppies op straat.
Allemaal met een rolriempje met een zakje er aan geknoopt. Ik hou mijn hart vast.
Toch is het veel gehoorde antwoord als ik vraag waarom een rashond aan de pup kopers en waarom speciaal een havanezer. Het antwoord dat ze heel bang zijn om in de broodfok terecht te komen als ze een stamboomloos exemplaar kopen. Marktplaats is bij veel pupkopers uit den boze en op sites van rasverenigingen wordt veel gekeken naar fokkers en beschikbare nestjes of nestjes op komst. Ik snap best dat hier op het hondenforum er anders over rashonden gedacht wordt maar mijn ervaring is toch wel anders als het om de serieuze pup koper gaat die door alle broodfokkers op internet niet heen kan kijken.
Ook bij kruising nestjes houd ik mijn hart vast als mensen en ras kiezen als dekreu wat stijf staat van de epilepsie en deze ras hond, buiten de rasvereniging om, toch wordt ingezet gaan bij mij de alarmbellen wel af.
Afbeelding
gevni havanezers
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de tollerpups zijn niet aan te slepen. ik krijg nu al aanvragen voor eind 2021, ze bieden het dubbele als ze maar een pup hebben. ondanks dat er bij mij op de site staat dat wij niemand meer aannemen voor de wachtlijst blijven de mailtjes en telefoontjes binnen komen. naar wat ik hoor is het bij veel rassen. een vriendin van mij fokt briards en ook zij heeft hier mee te maken. nu is een briard niet echt een ras voor jan en alleman. dus is er weinig vraag naar stamboomhonden? nee, er is weinig aanbod van stamboomhonden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:dus is er weinig vraag naar stamboomhonden? nee, er is weinig aanbod van stamboomhonden.
Er is nu in iedere categorie minder aanbod dan vraag. Dat zegt niets over de algemene lijn.
Binnen tien jaar wordt een DNA getest coi de norm. Dan is het vlot afgelopen.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

dagmar88 schreef:
ellen en de birmanen schreef:dus is er weinig vraag naar stamboomhonden? nee, er is weinig aanbod van stamboomhonden.
Er is nu in iedere categorie minder aanbod dan vraag. Dat zegt niets over de algemene lijn.
Binnen tien jaar wordt een DNA getest coi de norm. Dan is het vlot afgelopen.
Van mij zou dat nu al ingevoerd mogen worden. Ik denk dat heul veul fokkers van stamboomhonden zich het rambam schrikken van de uitslag als ze hun fokhonden en pups daarop laten testen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”