Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wespenaanval

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Wespenaanval

Ongelezen bericht door lucie »

o gatver, wat eng :blauwoog: hopelijk voelen ze zich snel weer beter
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nou wat eng :80: En gewoon binnen, de honden lagen gewoon rustig te slapen? Dat is heel raar..
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Heb je niet ergens binnen een nest zitten? Volgens mij is dit de tijd dat het nest wordt afgebroken en de wespen in een soort overlevingsmodus onderweg gaan :ugh:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Kun je een nest in je schuur hebben, of onder je dak?

Twee weken geleden is een bekende Nederlander overleden aan wespensteken, die was meer dan 100 keer gestoken. Dus misschien bellen met de gemeente?

Op de camping had ik een wespennest in mijn schuur, die liet ik met rust en zij mij ook. Maar een wat stevige trilling kan ze aan het schrikken maken en dan heb je de poppen aan het dansen. Hard weglopen en dan ergens naar binnen is het enige wat dan helpt.
Sneu dat je honden gestoken zijn, die begrijpen daar niets van. :ugh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Kan het misschien zijn dat er buiten meerdere wespen waren en door het geluid (?) de ene hond eropaf gegaan is? En dus buiten pas gestoken werd, net als de rest.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

De wespenkoningin legt eieren die larven worden. De larven worden door de werksters gevoed met insecten en kadavers. De zoete poep van de larven wordt vervolgens door de werksters als voedsel gebruikt.

Op een gegeven moment vliegen de nieuwe koninginnen en de darren uit het nest en dan zal ook de oude koningin het nest verlaten. Er worden dan geen eieren meer gelegd en geen larven geproduceerd en daardoor hebben de werksters geen eten meer. Ze gaan buiten het nest op zoek naar zoete vloeistoffen om in leven te blijven (daardoor worden ze in de zomer zo irritant rondom je glas limonade) en ze zijn geprikkeld, in de war en steken snel.

Het kan dus zijn dat dit een paar verlaten werksters waren die de weg letterlijk en figuurlijk kwijt zijn.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hè wat naar, gelukkig heb je uiteindelijk alles weggekregen en hopelijk trekken de zwellingen snel weg.

Raaf wordt buiten weleens gestoken (naar mijn idee zonder aanleiding), onmiskenbaar die schrik-/pijnreactie, het happen en rennen. Binnen heb ik het gelukkig nog nooit gehad maar eergisteren had ik wel ineens vier wespen in huis. Gelukkig allemaal kunnen doden/wegbonjouren voordat ze kwaad konden doen (de kittens gingen er al achteraan :schrik: ).
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

He bah wat eng. Hopelijk gaat alles goed!
Afbeelding
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Dat klinkt alsof je ergens een nest in de buurt hebt zitten.
Het zijn ook rotbeesten, ze zitten nu in de aanvalmodus, er is weinig nodig om ze te laten steken.
Groetjes, Terry
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Wel erg veel wespen die spontaan naar binnen vliegen. Als je een ouder huis hebt met een kruipruimte onder de vloer verwacht ik daar een nest, let vooral op bij de plinten. Kan ook nog tussen de balken van het plafond zitten. Van daaruit kruipen ze naar het licht. Vaak is dat de opening waar de lamp uit het plafond komt. Bij zachtboard plafond kijken naar lichtbruine vlekken. Als je dat ziet zijn ze bijna door je plafond heen gevreten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat zielig en ook eng. Arme honden. Wij hebben dit jaar voor het eerst steeds wespen in de tuin en bij de tafel buiten. Andere jaren wel eens eentje.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Stomme wespen, arme honden.
Mijn man is zaterdag door een wesp gestoken, en de volgende dag werd de binnenkant van zijn bovenbeen steeds roder en harder.
Er kwam een behoorlijke plek met allemaal blaasjes die ook nog eens open gingen.
Het is nog steeds niet over ondanks medicijnen er voor.
Hopelijk hebben de hondjes er verder geen last van.
Mijn neef werd zondag in zijn tong gestoken en binnen een kwartier kreeg hij overal uitslag.
Net voor hij bij de dokterspost was, ging het bijna mis en raakte hij bijna weg.
Ik weet niet wat voor gif die wespen hebben, maar het is niet fijn als ze je steken.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Getver, doodeng!! Arme honden... :O: :(:

Ik ben veel te bang voor die rotzakken, maar ik heb ze meermalen weggeslagen bij de honden vroeger, en nu ook bij Kyuubi. Ik ril ervan, maar je valt NIET mijn honden aan. Rhodi en Branco zijn beiden hun hele leven zonder steken doorgekomen.
Het hoogtepunt was wel toen Rhodi in zijn bench was gaan liggen, ik spiernaakt was omdat ik net zou gaan douchen en ik een wesp bij hem ontwaarde... in mijn blote kont, met een laars over mijn arm, ging ik het monster te lijf. :LOL: En ik overwon, vond ik mooi stoer van mezelf. :goeie:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Bah wat eng. Hier happen ze er ook altijd naar. Vond er laatst eentje dood op de grond toen ik thuiskwam, naast de voerbakken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

he bah, ja die dingen blijven prikken, helemaal niet leuk en best eng ook wel :ugh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

:80: Dat was schrikken. En niet zonder gevaar inderdaad. Bij teveel gif kun je overlijden aan anafylactische shock, maar ik weet niet of dit ook voor dieren geldt.
Wespen kunnen hun nest ook onder de grond hebben.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Voor een anafylactische shock kan 1 steek genoeg zijn het is een allergische reactie
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

twinkeltje schreef:Voor een anafylactische shock kan 1 steek genoeg zijn het is een allergische reactie
Ook als je niet allergisch bent voor wespensteken, kun je eraan overlijden als je maar vaak genoeg gestoken wordt. De stof is giftig, maar de normale dosis te klein voor niet-allergische wezens.
Soeb88
Zeer actief

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Hier is er ook sinds kort enorme overlast, van 2 soorten wespen, de normale wesp en de franse veld wesp, die heeft wat langere poten maar die steekt zo enorm snel zonder dat er wat aan de hand is... vliegt naar je toe, steekt en is weer weg. Beide jongens al een paar x slachtoffer geworden van deze wespen.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier van de week een wesp in mijn haar en vannacht 3 in de woonkamer.
Ze hebben geen van allen gestoken, ik heb ze gedood met vliegenspray en ook daar werden ze niet kwaad van.
Ik vind het wel apart dat ze overdag niet binnen waren, maar pas tussen 4 en 5 's nachts.
Afbeelding
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Iew!
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Oh bah. Wespen zijn echt het enige waar ik bang voor ben. Aiko half er ook altijd naar en vorig jaar had zo'n kreng zich vastgezet aan zijn kin en bleef maar steken. Gelukkig heeft ie er niks aan overgehouden, maar heb hem nog lang in de gaten gehouden. Denk overigens ook maar niet dat ie er ook maar iets van heeft geleerd.
S@ndr@
Zeer actief

petra1 schreef:Hier van de week een wesp in mijn haar en vannacht 3 in de woonkamer.
Ze hebben geen van allen gestoken, ik heb ze gedood met vliegenspray en ook daar werden ze niet kwaad van.
Ik vind het wel apart dat ze overdag niet binnen waren, maar pas tussen 4 en 5 's nachts.
Afbeelding
zit er dan niet ergens een nest, ik zou even observeren, wij hadden vorig jaar een nest in de nok van het huis, en t enen moment was er niets en t volgende vlogen er heel veel in de slaapkamer :hmmm: .. waren ze gewoon buiten gebleven had ik niets met t nest gegaan, maar deze kwamen met 40 a 50 tegelijk naar binnen en die steken doen me net even te veel auwie zeg maar
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

De wespen zijn momenteel vervelend, mijn kleindochter is in een week drie keer geprikt en heeft inmiddels een wespenfobie. Er zat er vorige week een op Lotus haar speeltje, Lotus zag hem als een lekker toetje na een spin en motvlinder maar ik was haar deze keer voor.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
S@ndr@
Zeer actief

Sneeuw heeft vanmorgen ook een aanvaring gehad met een wesp, dochter belde in paniek, Sneeuwtje wat zo sielug, dus de azijn truc maar uitgelegd en onder tussen is alles rustig daar, gelukkig wat het er maar 1.. dit is inderdaad de tijd van het jaar dat ze vervelend worden/zijn.. uitkijken dus,,ook bij glasbakken en zo :roll:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Kwam deze link tegen op het paardenforum

Dus ook natuurlijk met honden goed oppassen

Had net ook last van, gelukkig, maar 1. Was baloe aan het bordtelen en het beest bleef maar bij ons vliegen dus toch maar naar binnen gegaan. Baloe reageerde ook met weglooen gelukkig ipv pakken
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Kwam deze link tegen op het paardenforum

Dus ook natuurlijk met honden goed oppassen

Had net ook last van, gelukkig, maar 1. Was baloe aan het bordtelen en het beest bleef maar bij ons vliegen dus toch maar naar binnen gegaan. Baloe reageerde ook met weglopen gelukkig ipv pakken
Fenneke en Baloe
Afbeelding
petra1
Zeer actief

Mickie schreef:
petra1 schreef:Hier van de week een wesp in mijn haar en vannacht 3 in de woonkamer.
Afbeelding
Grote joekels? Dan zijn het hoornaars, die vliegen ook 's nachts.
Nee, gewoon wespen.
Afbeelding

petra1
Zeer actief

S@ndr@ schreef:zit er dan niet ergens een nest, ik zou even observeren, wij hadden vorig jaar een nest in de nok van het huis, en t enen moment was er niets en t volgende vlogen er heel veel in de slaapkamer :hmmm: .. waren ze gewoon buiten gebleven had ik niets met t nest gegaan, maar deze kwamen met 40 a 50 tegelijk naar binnen en die steken doen me net even te veel auwie zeg maar
Bij mij in ieder geval niet. Ik had het raam in de badkamer op een klein kiertje open staan en daar zijn ze waarschijnlijk door naar binnen gekomen. Nu dat dicht is, heb ik al 3 avonden niets gezien. Buiten zie ik ze ook niet vliegen, ik heb al een paar keer 's avonds goed gekeken, maar zie dan alleen muggen.
Buurman op de andere hoek zei gisteren dat zij overdag niet buiten kunnen zitten omdat er zoveel wespen zitten bij hun. Waarschijnlijk daar in de buurt een nest denk ik, en zij hebben al contact met de woningbouwvereniging daar over.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Maeve schreef:Heb je niet ergens binnen een nest zitten? Volgens mij is dit de tijd dat het nest wordt afgebroken en de wespen in een soort overlevingsmodus onderweg gaan :ugh:
Zo'n nest heb ik een keer gehad tussen plafond van de werkkamer en de vloer van de zolderkamer.
Viel er opeens een hele partij wespen op mijn computer en toetsenbord. :schrik:
Ze waren wel redelijk sloom toen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”