Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duivels dilemma Zuri!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Duivels dilemma Zuri!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ja het kan dus beiden zijn of een combinatie van ..
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Kennelhoest is ongeveer hetzelfde als verkoudheid/griep bij mensen. Dan blijf je elkaar ook niet aansteken. Als je het eenmaal gehad hebt, ben je (voorlopig) immuun tegen dat exacte virus. Herbesmetting is zeer onwaarschijnlijk. Dus ik zou inderdaad alleen behandelen bij symptomen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Je arme meisje toch, beterschap.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Fotogravinnetje schreef:Kennelhoest is ongeveer hetzelfde als verkoudheid/griep bij mensen. Dan blijf je elkaar ook niet aansteken. Als je het eenmaal gehad hebt, ben je (voorlopig) immuun tegen dat exacte virus. Herbesmetting is zeer onwaarschijnlijk. Dus ik zou inderdaad alleen behandelen bij symptomen
Ik zit me hier ook enorm te verbazen, kennelhoest is absoluut niet vergelijkbaar met gardia. Ook niet eens qua besmettelijkheid, maar iedere gezonde hond is er misschien een dagje een beetje bleh van, meer niet. Ik zou beslist niet "de hele bende" gaan behandelen. Zuri wel, maar voor de rest gewoon een hoestdrankje voor kinderen in huis halen. Voor het geval dat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:nou ja het kan dus beiden zijn of een combinatie van ..
Je moet natuurlijk echt doen waar je jezelf fijn bij voelt maar Xygan mocht destijds niet eens AB omdat de da dat liever niet bij kennelhoest ab gaf en zeker niet bij pups/jonge honden. En hij had t t ergst van hun 2.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kan in dit geval gewoon niet uitsluiten dat de dierenarts gelijk heeft, dus ik doe gewoon netjes wat zij voorschrijft, want ik weet het gewoon niet - in dit geval niet. Ik ga daar naar toe voor advies, we spreken alles door zijn geeft aan dat dit een goede zou zijn en in dit geval gewoon van nou doe maar dan. punt. ik ben niet illegaal bezig of zo zeg maar :wink:
Of het goed voelt is wat anders, maar niet doen voelt ook niet goed.
de heren lopen die snot neus gewoon schoon te maken en met hun kom ( kwam- ik beperk het nu wel even tot ik zeker weet of en hoe of wat ) ik wel bijna overal.. tja..doe maar gewoon even dan.
Voor nu lijkt zuurtje het heel goed te doen even op de AB, voor nu is dat even het belangrijkste.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”