Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Couperen anno 2020
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Couperen anno 2020
Nu ziet mijn ex partner een pup rondlopen met gesneden oren; in haast elk EU-land is deze praktijk toch verboden?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Couperen anno 2020
Crescent schreef:Nu ziet mijn ex partner een pup rondlopen met gesneden oren; in haast elk EU-land is deze praktijk toch verboden?
Die pups worden geimporteerd. Mijn overburen en ook andere mensen in het dorp hier hebben rondom gecoupeerde dobermans. Die komen uit Oost Europa. In Duitsland is het misschien nog wel strenger dan in Nederland en toch is dat geen punt. De pups komen dan met 3 of 4 maanden naar hier. Ze hebben deze honden voor bewaking en dan moeten ze er domweg stoer uitzien blijkbaar. Een vriend van mij heeft trouwens net een Weimeraner overgenomen van een Duitse fokker. Staart is ook op 2-3e gecoupeerd zag iuk gisteren. Toch heeft de fokker de hond zelf gefokt en is het een prachtige teef. Fokker werd ziek dus heeft alles herplaatst waaronder dit eenjarige wel gecoupeerde teefje.....vreemd.
- dagmar88
- Zeer actief
Net zoals er particulieren voor inseminatie voor honderden euro's het land door reizen zullen er in dat wereldje wel orenknippers in te huren zijn.laeken schreef:Crescent schreef:Nu ziet mijn ex partner een pup rondlopen met gesneden oren; in haast elk EU-land is deze praktijk toch verboden?
Die pups worden geimporteerd.
Ik zie vaak genoeg gecoupeerde bull of pit nesten voorbij komen met twee in Nederland wonende ouders.
En die zien er niet uit alsof er thuis met de keukenschaar is geknipt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik nog DJTs had waren die uit Duitsland ooo aan de staart gecoupeerd. Dat mocht als ze aantoonbaar aan een jager verkocht werden. Als een hond dan later herplaatst wordt zoals je schrijft kan die staart er natuurlijk niet meer aangeplakt worden.laeken schreef:Crescent schreef:Nu ziet mijn ex partner een pup rondlopen met gesneden oren; in haast elk EU-land is deze praktijk toch verboden?
Die pups worden geimporteerd. Mijn overburen en ook andere mensen in het dorp hier hebben rondom gecoupeerde dobermans. Die komen uit Oost Europa. In Duitsland is het misschien nog wel strenger dan in Nederland en toch is dat geen punt. De pups komen dan met 3 of 4 maanden naar hier. Ze hebben deze honden voor bewaking en dan moeten ze er domweg stoer uitzien blijkbaar. Een vriend van mij heeft trouwens net een Weimeraner overgenomen van een Duitse fokker. Staart is ook op 2-3e gecoupeerd zag iuk gisteren. Toch heeft de fokker de hond zelf gefokt en is het een prachtige teef. Fokker werd ziek dus heeft alles herplaatst waaronder dit eenjarige wel gecoupeerde teefje.....vreemd.
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Degene die ik ken komen inderdaad uit het oosten, vaak uit Rusland. Ik vind het toch geen gezicht, veel mooier met staart en oren.
Als je jaagt met je hond mag je in sommige landen inderdaad de staart wel laten couperen, maar de oren niet.
Als je jaagt met je hond mag je in sommige landen inderdaad de staart wel laten couperen, maar de oren niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
In bepaalde landen mag het nog, kun je vaak doorgeven als je wat gecoupeerd wil hebben. Ik weet van 1 jachthond die geheel toevallig net als de rest in het nest, een accidentje aan de staart hadden en die allemaal geheel toevallig medisch gecoupeerd moesten worden.
En een boxer fokker hier heeft een Spaanse kennelnaam ook. De gecoupeerde pups vallen onder de spaanse naam.
En een boxer fokker hier heeft een Spaanse kennelnaam ook. De gecoupeerde pups vallen onder de spaanse naam.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet meer in alle Staten. Wel mag je als je in een staat woont waar het niet mag het in een staat laten doen waar het wel mag.Célie schreef:Mag het in Amerika ook nog? Zie veel van die Bully's geïmporteerd uit Amerika die ook alles er af hebben.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
AKC daar hé. Maar ja. Alleen niet wat voor export is geloof ik. Al weet ik dat niet zeker.Célie schreef:Ook met FCI rassen dan?crutz schreef:Niet meer in alle Staten. Wel mag je als je in een staat woont waar het niet mag het in een staat laten doen waar het wel mag.Célie schreef:Mag het in Amerika ook nog? Zie veel van die Bully's geïmporteerd uit Amerika die ook alles er af hebben.
Vrienden hebben Beaucerons, die couperen ze aan de oren behalve als ze voor export zijn of voor de sport/africhtingssport met hogere verwachtingen, want met een gecoupeerde hond mogen ze niet deelnemen aan wedstrijden in Europa/Frankrijk
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Showen weet ik niet. De africhting (Franse ring/Mondioring) accepteert het nietCélie schreef:Ja, ik kwam er even niet opcrutz schreef:AKC daar hé. Maar ja. Alleen niet wat voor export is geloof ik. Al weet ik dat niet zeker.Célie schreef:Ook met FCI rassen dan?crutz schreef: Niet meer in alle Staten. Wel mag je als je in een staat woont waar het niet mag het in een staat laten doen waar het wel mag.
Vrienden hebben Beaucerons, die couperen ze aan de oren behalve als ze voor export zijn of voor de sport/africhtingssport met hogere verwachtingen, want met een gecoupeerde hond mogen ze niet deelnemen aan wedstrijden in Europa/Frankrijk![]()
Ja, zie je zoiets dacht ik ook gelezen te hebben, maar nou zag ik ook weer dat als het in land van herkomst is toegestaan dat je er dan wel mee mag showen hier.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het zal je verbazen hoeveel er nog achter in het schuurtje gecoupeerd wordt hier in NL. Vooral onder de bullys.
- Marlett
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
- Aantal honden: 2
Ik sprak pas iemand die een fokker had die na een maandje of wat nog even even met het nest op en neer reisde naar het Oostblok. Hij glunderde bij het idee...