Zoals ik al in mijn voorstel stukje schreef heb ik niet zoveel ervaring met honden maar ik heb nu de Labradoodle van vrienden een weekje in huis. Het is een hartstikke lieve en makkelijke hond dus weinig problemen. Ik vraag me alleen het volgende af.
Hij doet niets liever dan in de tuin ravotten. Lekker rollen over het gras en rennen over de paadjes. Helemaal prima wat mij betreft maar hij snuffelt en eet soms ook aan allerlei planten. Vind ik voor die planten ook niet erg, als hij daar maar geen last van krijgt. Vooral siergras en besjes van de Cornus Kausa zijn zijn favoriet. Die besjes zijn voor een mens overigens wel eetbaar maar weet niet hoe het met een hond zit.
Moet ik dit corrigeren? Of weet hij zelf wel wat hij kan doen?
Groet,
Arnold
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in de tuin
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
-
- Zeer actief
Re: Hond in de tuin
Een hond weet niet wat wel of niet giftig is, dus ik zou even kijken of je iets hiervan in de tuin hebt staan: https://www.puppyopvoeden.nl/giftige-pl ... or-honden/
Persoonlijk mogen de honden hier niet op planten kauwen, juist omdat ik niet altijd precies weet wat schadelijk is of niet. Stokjes doen ze dan wel weer vaak.
Je zou je oppashond een kauwspeeltje of bot kunnen geven waar die buiten op kan kauwen.
Persoonlijk mogen de honden hier niet op planten kauwen, juist omdat ik niet altijd precies weet wat schadelijk is of niet. Stokjes doen ze dan wel weer vaak.
Je zou je oppashond een kauwspeeltje of bot kunnen geven waar die buiten op kan kauwen.
-
- nieuw lid
Re: Hond in de tuin
Bedankt voor de tips Persistence!
Ik heb op die site gekeken en gelukkig heb ik niet echt iets gevaarlijks in de tuin. Maar goed, ik ben ook meer van beter voorkomen dan genezen. Het grasveld ligt al bezaaid met speeltjes dus er zijn alternatieven genoeg.
Ik heb op die site gekeken en gelukkig heb ik niet echt iets gevaarlijks in de tuin. Maar goed, ik ben ook meer van beter voorkomen dan genezen. Het grasveld ligt al bezaaid met speeltjes dus er zijn alternatieven genoeg.