Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koeling laadruimte auto
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Koeling laadruimte auto
Vorige maand heb ik een Ford transit custom gekocht nadat mijn Transporter de geest had gegeven.
Maar ik wil graag de laadruimte voorzien van koeling.
Zonder het tussenschot eruit te halen. Auto is op grijskenteken dus ik wil aan de eisen blijven voldoen om m als bedrijfswagen te gebruiken.
Is een dakventilator voldoende koeling ook als de auto stilstaat.
Of is er ook een mogelijkheid om een (stand) airco te monteren in de laadruimte?
Ik ben opzoek naar ervaringen....
Maar ik wil graag de laadruimte voorzien van koeling.
Zonder het tussenschot eruit te halen. Auto is op grijskenteken dus ik wil aan de eisen blijven voldoen om m als bedrijfswagen te gebruiken.
Is een dakventilator voldoende koeling ook als de auto stilstaat.
Of is er ook een mogelijkheid om een (stand) airco te monteren in de laadruimte?
Ik ben opzoek naar ervaringen....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Koeling laadruimte auto
Neem eens contact op met Hondenauto
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Een dakventilator is bedoeld om verse lucht aan te voeren wat wel prettig is voor je honden. Het koelend effect is daarbij te verwaarlozen. Sommige ventilators voeren ook lucht af. Is een wettelijke verplichting als je gevaarlijke stoffen vervoert. Kijk hiermee uit als je je honden in de auto achterlaat. Altijd de ramen in de cabine op een kier zetten. Doe je dat niet dan trek je de zuurstof uit de auto. Een soort van vacuum dus, met alle gevolgen van dien voor je honden.
Extra airco in de laadruimte laten aanbrengen is een prijzige optie. Een betaalbare optie is om de bestaande airco deels te verleggen naar de laadruimte.
Extra airco in de laadruimte laten aanbrengen is een prijzige optie. Een betaalbare optie is om de bestaande airco deels te verleggen naar de laadruimte.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- dre
- Zeer actief
Ik heb een dakventilator in de caddy, werkt fijn maar echt koelen doet hij niet,dan zou je toch richting airco moeten kijken.
Zelf gebruik ik de ventilator in combinatie met een koeljas, dan wordt de hele ruimte ook wel aardig koel,maar het tipt niet aan een airco die actief koelt.
De installateur zei trouwens dat je de ventilator alleen naar buiten moet laten blazen, anders trek je de warme lucht (van op je dak) juist naar binnen,terwijl nu de warme lucht eruit wordt geblazen.
En ik weet niet hoe jouw busje is afgewerkt, maar mijn dakventilator heeft genoeg staan draaien, zowel rijdend als stilstaand, en heeft nog nooit vacuüm of alle zuurstof eruit getrokken.
Zelf gebruik ik de ventilator in combinatie met een koeljas, dan wordt de hele ruimte ook wel aardig koel,maar het tipt niet aan een airco die actief koelt.
De installateur zei trouwens dat je de ventilator alleen naar buiten moet laten blazen, anders trek je de warme lucht (van op je dak) juist naar binnen,terwijl nu de warme lucht eruit wordt geblazen.
En ik weet niet hoe jouw busje is afgewerkt, maar mijn dakventilator heeft genoeg staan draaien, zowel rijdend als stilstaand, en heeft nog nooit vacuüm of alle zuurstof eruit getrokken.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Een auto is echt niet zo afgesloten dat je de zuurstof er uit trekt.Wolfsblut schreef:Een dakventilator is bedoeld om verse lucht aan te voeren wat wel prettig is voor je honden. Het koelend effect is daarbij te verwaarlozen. Sommige ventilators voeren ook lucht af. Is een wettelijke verplichting als je gevaarlijke stoffen vervoert. Kijk hiermee uit als je je honden in de auto achterlaat. Altijd de ramen in de cabine op een kier zetten. Doe je dat niet dan trek je de zuurstof uit de auto. Een soort van vacuum dus, met alle gevolgen van dien voor je honden.
Wat Dre hieronder schrijft klopt. Je zuigt met een dak ventilator juist de warme lucht weg, van binnen naar buiten
- Gimmick
- Zeer actief
crutz schreef:Neem eens contact op met Hondenauto
ik heb contact met ze opgenomen ben benieuwd.
Mijn transporter had een koelere laadruimte dan mijn transit.
het wordt heel snel warm in de laadruimte.
En Taxi en Gentle hebben daar niet snel last van maar Veyron heeft snel last van de warmte.
Als ik dan toch bezig ga met aanpassingen, dan wil ik het ook goed doen.
daarom zat ik te denken aan een eventuele stand airco in de bak op een extra accu.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn vandaag net weer terug van vakantie. Je hoort vast snel watGimmick schreef:crutz schreef:Neem eens contact op met Hondenauto
ik heb contact met ze opgenomen ben benieuwd.
Mijn transporter had een koelere laadruimte dan mijn transit.
het wordt heel snel warm in de laadruimte.
En Taxi en Gentle hebben daar niet snel last van maar Veyron heeft snel last van de warmte.
Als ik dan toch bezig ga met aanpassingen, dan wil ik het ook goed doen.
daarom zat ik te denken aan een eventuele stand airco in de bak op een extra accu.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Gimmick
- Zeer actief
nou dan heb ik een enorme unit op het dak liggen.Pemba schreef:Dak airco voor caravans?
auto moet nog wel enigsinds verkoopbaar zijn tzt.