Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontwormingsschema pups
Moderator: moderatorteam
- marjolijn
- Erelid
ontwormingsschema pups
Daar ben ik een beetje uit omdat ik altijd volwassen honden in opvang heb. De pupjes hier zijn nu 9 weken en met 6 weken voor het laatst ontwormd. Er staat me nog iets bij dat ze nu weer ontwormd moeten worden. Wie weet dit??
Marjolijn

- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Even denken hoe het ook alweer zat...... Kaya heb ik iedere 2 weken ontwormd tot de leeftijd van 16 weken. Daarna bij een half jaar, toen bij de leeftijd van 1 jaar en nu 2 keer per jaar (al smokkel ik weleens wat).
In ieder geval moetend de puppies nu wel weer ontwormd worden als het 3 weken geleden is. Persoonlijk zou ik dit over 3 weken weer doen en dan nogmaals 3 weken later (zo bewandel je een beetje een tussenweg).
In ieder geval moetend de puppies nu wel weer ontwormd worden als het 3 weken geleden is. Persoonlijk zou ik dit over 3 weken weer doen en dan nogmaals 3 weken later (zo bewandel je een beetje een tussenweg).
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
whoopy
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Helen G
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen
Daarbij zijn wormen zeker niet altijd met het oog te zien.
- marjolijn
- Erelid
-
Helen G
- Actief
Nee, maar wel met een microscoop. Als ze al enkele keren ontwormd zijn, hoeven ze geen wormen te hebben. En zeker voor een pup geldt, des te minder troep in het lijfje des te beter.Stang schreef:Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar je loopt toch niet tijdens je wandelingen met de hond met een microscoop op zak. En als je bij zo'n pup wacht tot ie de symptomen van wormen vertoont en je moet dan eerst nog daadwerkelijk wormenb vaststellen kan het voor zo'n klein beestje al te laat zijn. Dat risico zou ik persoonlijk niet willen nemen.Helen G schreef:Nee, maar wel met een microscoop. Als ze al enkele keren ontwormd zijn, hoeven ze geen wormen te hebben. En zeker voor een pup geldt, des te minder troep in het lijfje des te beter.Stang schreef:Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
qyan
ik doe dit met qyan ook, maar met een pup zou ik het dus niet doen, maar gewoon ontworemn volgens schema.Stang schreef:Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen
zelfs een mestonderzoek toont niet altijd de wormen aan.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Dat wilde ik net gaan schrijven!qyan schreef:ik doe dit met qyan ook, maar met een pup zou ik het dus niet doen, maar gewoon ontworemn volgens schema.Stang schreef:Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen

-
qyan
ik was je voorHutsje schreef:Dat wilde ik net gaan schrijven!qyan schreef:ik doe dit met qyan ook, maar met een pup zou ik het dus niet doen, maar gewoon ontworemn volgens schema.Stang schreef:Dit kan je misschien met een volwassen hond doen (meningen zijn hierover verdeeld), maar toch zeker niet met een pup!!! Die kleintjes kunnen dood gaan aan wormen.....Helen G schreef:Ik zou de ontlasting even na laten kijken en pas ontwormen als ze ook daadwerkelijk wormen hebben, anders is het zinloos om ze te ontwormen.
groetjes Helen