Grappig dat jullie haar allemaal pittig vinden.
Ik heb natuurlijk 0 ervaring met kleine ratten.. dus ja dit ziet er wel pittig uit maar verder vind ik haar best wel meevallen.
Maargoed, zij is dan ook meteen mn enige referentiekader
laeken schreef:Het is een soort spel gecombineerd met bezitsnijd. Want ze speelt absoluut en heeft plezier. Toch vertoont ze ook neigingen tot verdedigen van de bal.
Guus kan ook zo spelen. Laatst hadden we de voerbakken verkeerdom gegeven. Bas die van Guus en andersom. Toen mijn partner dat wilde omwisselen ging Guus ineens heel erg snel schrokken en zette hij zijn lijfje in om te blokkeren. Toen heb ik mijn partner wel gewaarschuwd dat als hij zou bijten dat terecht was. En dat hij daar niet van moest schrikken. Ik zag dat het een optie was. Ik zie het bij jullie spel niet hoor. Maar de gedragingen komen wel voort uit die neiging. Gelukkig blijft ze er speels bij. Met een bal blijft Guus er ook speels bij. Ik zou een vreemde of een kindje dit spelletje niet met haar laten spelen

Het is inderdaad precies zoals je hier omschrijft!
Ze blijft er speels bij, maar ze is eigenlijk best wel heel erg bezitterig.
Ze laat zich alleen heel snel daar van af zetten als het ware.. ook door Xavi inmiddels (ze eten ook gezellig uit hetzelfde bord als we dat zo aanbieden).
Blijkbaar zit het haar dus niet heel hoog maar ze laat het wel even zien bij zo'n spel.
En nee, dit doet ze mooi alleen met mij.. je moet wel weten wat je doet en wanneer het tijd is om te stoppen.
Ik twijfelde eerst ook best wel of ze het nou spel vond of dat ze echt aan het snauwen was.
Maar aangezien ze wegrent met de bal en 'm weer komt brengen en je dan uitdaagt, zal het wel haar manier van spelen zijn.