Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg
Moderator: moderatorteam
- Cuddie_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
- Aantal honden: 3
Re: Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg
Ja ik zal mijn uiterste best doen om het een beetje te beperken allemaal. Nadeel is inderdaad dat ze het niet laten merken... hij loopt op het moment ook gewoon 'normaal', dat maakt het wel moeilijk om te zien of het goed gaat of niet.
- Cuddie_
- Zeer actief
De hitte helpt op het moment wel bij de rust... hij is zelf ook wat rustiger nu omdat het gewoon enorm warm is, dus dat scheelt. In de tuin is een relatief klein stukje afgezet van een aantal m2 waar hij lekker in de schaduw kan liggen, maar geen ruimte om echt te spelen/rennen. Hij gaat liefst los van de andere 2 de tuin in voor een plasje af en toe tussendoor, gezien ze met z'n 3tjes de neiging hebben om achter elkaar aan te vliegen af en toe.
Daarnaast bij beetje normaal weer gaat hij gewoon 3 keer 1km lopen ongeveer. Met dit weer is dat alleen in de vroege ochtend 1 ronde en de rest vd dag is het gewoon veel te warm voor wandelingen.
Vanmorgen toevallig mijn schoonbroer met zijn hondje (zo'n 5 kilo dingetje) tegengekomen. Die heeft hij als pup wel eens gezien maar daarna eigenlijk nooit meer. Hij sprong ook even met een grom toen hij hem aan de overkant zag (soms doet hij dat nog.. helaas. Maar is véél milder en makkelijker terug te krijgen in rust). Vervolgens gevraagd of hij even mocht komen snuffelen. Dit was oke. Dus met Moos richting hem gelopen en dan merk je dat hoe dichterbij hij komt hoe rustiger en onzekerder hij wordt.... maar hij kreeg wel een beetje interesse. Ging toch wel heel voorzichtig snuffelen. Toen hij zijn neus bijna ín het hondje duwde kreeg hij een kleine snauw (waar hij dan ook even van onder de indruk is, maar verder reageert hij dan niet terug). Goed afgesloten met een vriendelijke snuffel en verder gelopen.
Heel fijn als je zo'n moment hebt dat je dit kan doen!
Maar ja bij een vreemde hoef je natuurlijk niet aan te komen met een hond die grommend opspringt bij het zien van hun hond en dan 'heee... mogen we even komen snuffelen?'
Daarnaast bij beetje normaal weer gaat hij gewoon 3 keer 1km lopen ongeveer. Met dit weer is dat alleen in de vroege ochtend 1 ronde en de rest vd dag is het gewoon veel te warm voor wandelingen.
Vanmorgen toevallig mijn schoonbroer met zijn hondje (zo'n 5 kilo dingetje) tegengekomen. Die heeft hij als pup wel eens gezien maar daarna eigenlijk nooit meer. Hij sprong ook even met een grom toen hij hem aan de overkant zag (soms doet hij dat nog.. helaas. Maar is véél milder en makkelijker terug te krijgen in rust). Vervolgens gevraagd of hij even mocht komen snuffelen. Dit was oke. Dus met Moos richting hem gelopen en dan merk je dat hoe dichterbij hij komt hoe rustiger en onzekerder hij wordt.... maar hij kreeg wel een beetje interesse. Ging toch wel heel voorzichtig snuffelen. Toen hij zijn neus bijna ín het hondje duwde kreeg hij een kleine snauw (waar hij dan ook even van onder de indruk is, maar verder reageert hij dan niet terug). Goed afgesloten met een vriendelijke snuffel en verder gelopen.
Heel fijn als je zo'n moment hebt dat je dit kan doen!
Maar ja bij een vreemde hoef je natuurlijk niet aan te komen met een hond die grommend opspringt bij het zien van hun hond en dan 'heee... mogen we even komen snuffelen?'

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vraagje: waarom moet hij van jou die hond naderen als hij het zo spannend vindt?
- Cuddie_
- Zeer actief
Omdat daar een succesmoment voor hem te halen is. Ervaren dat er niks engs is en hij veilig is. Waarop hij tevreden en volledig ontspannen door kan lopen.
Dat kan normaal niet bij het passeren.
Dat kan normaal niet bij het passeren.