Moderator: moderatorteam
Enenen, zijn er al herder pups inmiddels?Mizzsylver schreef:Spannend Maeve!misschien maar goed ook dat ze wat eerder loops is, als ik zie hoe het overal weer oploopt qua besmettingen kan het maar zo zijn dat er weer grenzen dichtgaan.
Ik had middenin die crisis denk ik ook overgeslagen..En ik heb de pupkopers nu ook verteld dat er eventueel maatregelen komen, dus misschien later pupbezoek, sowieso alleen gezinsleden en geen familie/buren/vrienden mee en een limiet op het aantal bezoeken. We moeten inderdaad maar zien hoe het loopt met een eventuele tweede golf, maar het is iedereen op de lijst duidelijk dat gezondheid voorop staat en we ons desnoods met z'n allen even wat moeten aanpassen. Vonden ze overigens ook primaDoyaquba schreef:Het is lastig met de grens overgaan enzo, met Quira haar nest was de dekking echt de week voor alle maatregelen, dat was ook wel spannend. Pupkopers zijn ook wat minder vaak geweest. Ideaal is anders, maar het is zoals het is. Ken wel veel fokkers die hierdoor een loopsheid hebben overgeslagen, ook als het eigenlijk het laatste nest zou zijn van een teef. Maar gezondheid gaat altijd voor.
Wel benieuwd of er echt een tweede golf komt, in dat geval misschien ook maar eens een nederlandse reu uitzoeken, ipv eentje uit Beieren
Ja als ze net een maand later loops was geworden toen was het ook overgeslagen, maar goed, inderdaad ook van die maatregelen getroffen met pupkopers en dat vond iedereen prima. Alleen gezinsleden inderdaad en alleen zonder klachten, en helaas maar 2 bezoeken.Maeve schreef: Ik had middenin die crisis denk ik ook overgeslagen..En ik heb de pupkopers nu ook verteld dat er eventueel maatregelen komen, dus misschien later pupbezoek, sowieso alleen gezinsleden en geen familie/buren/vrienden mee en een limiet op het aantal bezoeken. We moeten inderdaad maar zien hoe het loopt met een eventuele tweede golf, maar het is iedereen op de lijst duidelijk dat gezondheid voorop staat en we ons desnoods met z'n allen even wat moeten aanpassen. Vonden ze overigens ook prima![]()
Een nest daarna verwacht ik volgend jaar zomer, dat vind ik zo lastig. Want geen idee hoe het er daar voor staatMaar ik merk wel dat ik ook wat meer uitkijk naar België/Duitsland voor een reu in plaats van weer naar Scandinavië te karren
Wat jammer van de 2 teefjes. Hoe weet je dat Dali de pup opgegeten heeft?Mizzsylver schreef:De pups van Dali zijn geboren
De bevalling verliep vlotjes, 6 pups in 3,5 uur.
Helaas werd er een teefje met een open buik geboren en die is ingeslapen, afgelopen nacht is er nog een teefje overleden en die is door Dali opgegeten.
De andere vier doen het gelukkig goed, Dali is heel zorgzaam over ze.
Ik denk zomaarMarion. schreef:Wat jammer van de 2 teefjes. Hoe weet je dat Dali de pup opgegeten heeft?Mizzsylver schreef:De pups van Dali zijn geboren
De bevalling verliep vlotjes, 6 pups in 3,5 uur.
Helaas werd er een teefje met een open buik geboren en die is ingeslapen, afgelopen nacht is er nog een teefje overleden en die is door Dali opgegeten.
De andere vier doen het gelukkig goed, Dali is heel zorgzaam over ze.
Maar gefeliciteerd met het 4-tal!
Brrr, lijkt me ook heel naar om terug te zien op de cameraMizzsylver schreef:Dank jullie wel! Ze is nu heel content met de vierling![]()
Ik weet het omdat er een camera opstaat en ik terug kon kijken. Ik ben om 12 uur gaan slapen savonds, om 2 uur de wekker en nog eens gekeken, toen om 5 uur gaan kijken en was de pup weg. Nergens bloed of viezigheid dus eerst de serre doorzocht, achter de kist, onder de stretcher maar geen pup. Toen op de camera teruggekeken en gezien dat ze de pup eerst probeerde te activeren en daarna opat.
Ik voel me echt vreselijk, eerst al die pup laten inslapen bij de dierenarts, dan een pup kwijt zijn en de ontdekking doen waar die gebleven is, vandaag alle mensen voor een teef moeten vertellen dat er geen pup voor ze is. Fokken is niet altijd leuk![]()
Maar nu gaan we genieten, het teefje blijft hier
je hebt goed geteld. inderdaad 9 pups. ze krijgt synulox en dat is een veilig AB voor drachtige en zogende dieren. we hopen het ook dat het voor die tijd dicht is maar dat denk ik niet. ik spoel het regelmatig met jodium en smeer het daarna in met honingzalf.Lothian schreef:Ik tel er negen, of niet?
Raar en vervelend, die bult. Heeft de antibiotica nog gevolgen voor de pups? Hopelijk is het weer mooi schoon en dicht voor ze moet zogen.
dat was ik dus ook. toch een ontsteking. gelukkig doet ze het goed en ziet de wond er goed uit.** Angela ** schreef:Aaahhhh ben jij dat , ik zat al hmmm die foto’s heb ik vd week op fvf ook gezien
Dus toch een abces dan , raar he en waar zou dat toch vandaan komen he
Suc6 met de bevalling ,lamp zal je iig niet nodig hebben haha
Vandaag is ons tuig 3 weken
En nu accepteert Kono ook de andere honden bij de pups
Net zo zitten genieten in de tuin , tante poets ( ons Pinky ) en Kyto er lekker bij
Pinky kon haar geluk niet op , en Kono had zoiets van zo let jij ff op dat grut dan ga ik even wat anders doen
Maar wel met een scheef oog in de gaten houden hoor
Vd week rustig de andere honden introduceren , heel benieuwd wat Danger ervan vind
Z’n broer Dutch die op visite was en door t hek mocht snuffelen was er helemaal gek van
het was een erg lange nacht, veel graven, hijgen, onrustig, maar geen pups. ik hoop dat ze de dag door trekt en vannacht gaat bevallen. het is nu al bloedje warm in huis.