Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niezen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Niezen

Ongelezen bericht door Anja »

Donderdag ging ik de honden uitlaten en in een momentje van onoplettendheid dook Hanna een stuk berm in vol met grasaren.
Omdat ze te terplekke een niesbui kreeg en met haar poot over haar bek ging wrijven schoot ik gelijk een beetje in de stress. Dus werk afgezegd en een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
Mijn vaste dierenarts was er niet dus bij een andere geweest. Volgens hem was ze gestoken door een insect en niesde en kwijlde ze daardoor zo erg. Antihistamine injectie gehad en weer naar huis.
Maar ze bleef regelmatig niezen. Vanmorgen niesde ze zo hard en zo vaak dat ik Toch maar een afspraak gemaakt heb bij mijn eigen dierenarts.

Hanna onder narcose en in haar neus gekeken en er bleek een hele grote grasaar in haar neus te zitten.

Afbeelding

Arme hond... heeft ze 5 dagen met dat ding in haar neus gelopen. En naar die dierenarts ga ik nooit meer.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Persistence
Zeer actief

Re: Niezen

Ongelezen bericht door Persistence »

Nou gelukkig zijn ze eruit zeg!
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Jeetje wat gaat zoiets snel. Gelukkig is het eruit.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Jeetje, arm beest. Gelukkig is het eruit!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fijn dat het er uit is zeg en idd wat een misser van de eerste dierenarts.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

klote dingen :(: fijn dat het er nu uit is, en ja 5 dagen , aai.. leuk ook dat ze je gewoon wegzetten dan :hmmm:
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Wat goed dat je zo alert hebt gereageerd (en inderdaad wel een misser van DA nummer 1).
Fijn dat ze van dat onding verlost is.

Ik ben me ook altijd bewust van die dingen maar je kan niet altijd voorkomen dat je hond er toch mee in aanraking komt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Zo jemig! Akelig
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Waarom, waaaaaaaaaaaaaaaaarom dacht die eerste DA daar niet aan of wilde hij daar niet aan denken
Het is de tijd van grasaren.

Gelukkig is er alsnog goed gehandeld :ok:
Goed van jou om terug te gaan.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Anja schreef: ...
Arme hond... heeft ze 5 dagen met dat ding in haar neus gelopen. En naar die dierenarts ga ik nooit meer.
Ocherm...
En je had die eerste DA verteld dat Hanna in een berm vol grasaren dook? Lekker dan!

Beterschap voor Hanna!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

tomaat schreef:
Ocherm...
En je had die eerste DA verteld dat Hanna in een berm vol grasaren dook? Lekker dan!

Beterschap voor Hanna!
Ja natuurlijk heb ik dat verteld. Ik ga niet voor niets met spoed naar de dierenarts. Hij was zo vol overtuiging dat het een insectenbeet was dat ik dat aannam..
Grasaren zijn mijn grootste angst sinds ik er wel eens een van Mica's buik gepeuterd heb die al helemaal in haar vel vast zat :ugh:
Ik let er altijd heel goed op dat ze er niet bij in de buurt komen maar nu was ik Miek even aan het verbieden omdat ze een kattendrol opvrat en lette heel even niet op die kleuter..
Kl*te grasaren en voornamelijk kl*te gemeente met hun debiele maaibeleid :mep:
Laatst gewijzigd door Anja op 05 aug 2020 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
tomaat
Actief
Mijn ras(sen): Podenco & Poedel

Ongelezen bericht door tomaat »

Anja schreef:
tomaat schreef:
Ocherm...

Beterschap voor Hanna!
Ja natuurlijk heb ik dat verteld. Ik ga niet voor niets met spoed naar de dierenarts. Hij was zo vol overtuiging dat het een insectenbeet was dat ik dat aannam..
Grasaren zijn mijn grootste angst sinds ik er wel eens een van Mica's buik gepeuterd heb die al helemaal in haar vel vast zat :ugh:
Ik let er altijd heel goed op dat ze er niet bij in de buurt komen maar nu was ik Miek even aan het verbieden dat ze een kattendrol opvrat en lette heel even niet op die kleuter..
Kl*te grasaren en voornamelijk kl*te gemeente met hun debiele maaibeleid :mep:
Ik zie nu dat ik een ? achter ‘dook’ had gezet, dat had een punt moeten zijn. Excuses. Ik ging er uiteraard vanuit dat je van de grasaren verteld had. Dat een DA dat negeert en niet even de moeite neemt om met een lampje of zo in de neus te kijken, snap ik echt niet. Die grasaar is in die 5 dagen ‘gezellig’ dieper gekropen.

Hier staan ze ook aan de overkant in de berm, laten ze ze eerst lekker uitgroeien en drogen zodat het fijn uit kan zaaien, gaan ze dan maaien. Inmiddels staan ze alweer in volle glorie met zaad.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het zijn echt ellende dingen he, gelukkig dat die eruit is. Hier zit Sjonnie iedere wandeling helemaal onder. Hier staan ze in de stad echt op alle uitlaatplekken.. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Brigitte schreef:Het zijn echt ellende dingen he, gelukkig dat die eruit is. Hier zit Sjonnie iedere wandeling helemaal onder. Hier staan ze in de stad echt op alle uitlaatplekken..

Ja dit heeft karel ook heel vaak. Vandeweek vond ik er ineens een op zijn schouder, die zat al een gat te maken in zijn vel, was helemaal verdikt. Echt ellende.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

sbientje schreef:
Brigitte schreef:Het zijn echt ellende dingen he, gelukkig dat die eruit is. Hier zit Sjonnie iedere wandeling helemaal onder. Hier staan ze in de stad echt op alle uitlaatplekken..

Ja dit heeft karel ook heel vaak. Vandeweek vond ik er ineens een op zijn schouder, die zat al een gat te maken in zijn vel, was helemaal verdikt. Echt ellende.
Ja, is niet normaal hoe snel dat gaat he Afbeelding hier ook gelijk als we terug zijn aan de voordeur vast en helemaal nalopen. De Bullen hebben er met hun hele korte vacht weinig last van maar Sjon Afbeelding

TostiBostie
nieuw lid
Mijn ras(sen): Cockapoo

Ongelezen bericht door TostiBostie »

Dag allemaal, ik ben nieuw hier en maak me een beetje zorgen om mijn hondje Tosti. Tosti is een Cockapoo van 15 weken oud. Een paar uur geleden ging Tosti even plassen in het gras en daarna bleef ze constant niezen. Ze was zeker een half uur tot 45 min niet lekker en lusteloos. Ze bleef herhaaldelijk niezen. Voor het eerst kwam ze niet uit haar mandje toen ik haar riep. Nu heeft ze een uurtje geslapen en kwispelt haar staart weer. Ze at meteen toen ik haar na het slapen brokjes gaf en drinkt ook prima. Ze ademt rustig en zonder gekke geluiden. Ze slikt en haar slijmvliezen bij haar ogen zien er normaal uit. Wel blijft ze niezen. Niet meer zo excessief, maar wel regelmatig. Als ze aan het rusten is, dan niest ze niet. Ze heeft geen snotneus. Ik heb geen grasaren gezien en zie niks aan haar neus, ogen of in haar bekje. Wat is nu wijsheid om te doen? Ze is dus wel weer energiek, maar dat niezen lijkt me een signaal dat ze ergens door geïrriteerd is of toch iets in haar neus heeft. Ze kan een prikkelende stof hebben opgesnuffeld, hoe lang zouden jullie dit aankijken? Even wachten hoe het morgen gaat of nu meteen de dierenarts bellen?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als zo blijft zou ik de dierenarts even bellen kijken wat die zegt, misschien een grasaar in het neusje
Ik hoop dat het snel over is
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou naar de dierenarts gaan.
Als ze blijft niezen heeft ze "iets" in haar neus gekregen dat er niet hoort.
Grasaren zie je zelden of nooit in de neus verdwijnen, dat wil dus niet zeggen dat die er niet in zit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
steffieh
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door steffieh »

wat spannend allemaal en vervelend!! het zijn echt ondingen en ook nog moeilijk te zien in de neus enzo ook! heb ooit gehoord van eentje in het oor. hopelijk niet vaker!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”