Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulpvraag bij zindelijkheidstraining
Moderator: moderatorteam
- -Pier-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bastardo Español
- Aantal honden: 1
Hulpvraag bij zindelijkheidstraining
Sinds 3 weken hebben we een bijna 5 maanden oude adoptiepup, Ziggy. Een heerlijk hondje!
Uiteraard zijn we vanaf de eerste dag bezig met zindelijkheidstraining. We herkennen aan z’n gedrag dat ie eruit moet. Dan begint hij wat onrustig te drentelen en snuffelen. Dat doen we dan meteen en dan doet hij ook gelijk z’n behoefte, wat uitbundig geprezen wordt.
Ook zien we vaak gelukkig nog net bijtijds dat Ziggy ergens in de kamer door ‘de hurken’ gaat om te poepen. ‘Nee, nee, snel eruit’ zeggen we dan en als dat goed gaat wordt er weer uitbundig geprezen.
Maar....Ziggy geeft (nog) niet zelf aan dat hij eruit moet. Door bijvoorbeeld bij de deur te gaan zitten met een piepje of blafje. Als wij niet alert zijn plast en poept hij in huis.
Kwestie van meer tijd nodig? Doen we iets verkeerds? Kunnen we nog iets anders/extra’s doen?
Uiteraard zijn we vanaf de eerste dag bezig met zindelijkheidstraining. We herkennen aan z’n gedrag dat ie eruit moet. Dan begint hij wat onrustig te drentelen en snuffelen. Dat doen we dan meteen en dan doet hij ook gelijk z’n behoefte, wat uitbundig geprezen wordt.
Ook zien we vaak gelukkig nog net bijtijds dat Ziggy ergens in de kamer door ‘de hurken’ gaat om te poepen. ‘Nee, nee, snel eruit’ zeggen we dan en als dat goed gaat wordt er weer uitbundig geprezen.
Maar....Ziggy geeft (nog) niet zelf aan dat hij eruit moet. Door bijvoorbeeld bij de deur te gaan zitten met een piepje of blafje. Als wij niet alert zijn plast en poept hij in huis.
Kwestie van meer tijd nodig? Doen we iets verkeerds? Kunnen we nog iets anders/extra’s doen?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hulpvraag bij zindelijkheidstraining
Hij is nog hartstikke jong en nog maar heel kort bij jullie. Echte controle over die kringspieren krijgen ze meestal pas later. Gewoon volhouden dus en geduld hebben
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik denk dat het nogal veel gevraagd is dat hij het zelf moet aangeven. Je zou nu elke 2 a 3 uur (of even aftasten wat hij aan kan) naar buiten moeten gaan voor een plasje en poepje. Onze reu was met vijf maanden ook echt nog niet zindelijk en gaf het al helemaal niet aan als hij moest.
Geef het nog even wat tijd en wellicht wat meer plas rondjes lopen.
Geef het nog even wat tijd en wellicht wat meer plas rondjes lopen.
_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Gewoon voldoende vaak zorgen dat hij kan poepen en plassen op een plek waar het okee is, hem daarvoor prijzen en dan valt het kwartje vanzelf. Mijn hond geeft overigens ook niets (of heel weinig) aan, sommige honden zijn zo..
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gewoon meer tijd geven ,dat komt echt wel goed.
Wat ook handig is er een woord aan koppelen en daarop belonen.
Wij zeggen plasje doen en dan weten ze dus wat er verwacht wordt maar ook beloond.
Hartstikke makkelijk vinden wij.
Wat ook handig is er een woord aan koppelen en daarop belonen.
Wij zeggen plasje doen en dan weten ze dus wat er verwacht wordt maar ook beloond.
Hartstikke makkelijk vinden wij.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- georges
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Jullie zijn in elk geval al erg goed bezig als je de signalen kan herkennen. Het kan ook helpen na te proberen gaan wanneer hij (nog) in huis plast. Na het spelen ? Eten ? Slapen ? Om de 2 uur ? 3 uur ?
Als je weet dat hij er ongeveer elke 2 uur uit moet kan je voor jezelf een wekkertje zetten om hem op tijd uit te laten
Liever een keer te veel of te vroeg naar buiten dan te laat 
Als je weet dat hij er ongeveer elke 2 uur uit moet kan je voor jezelf een wekkertje zetten om hem op tijd uit te laten

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Bij Dex die hier was toen hij 8 weken was duurde het tot hij 6/7 maanden was. En Saartje was meteen al zindelijk.
Ik denk idd dat je het wat tijd moet geven. Het komt wel goed.
Ik denk idd dat je het wat tijd moet geven. Het komt wel goed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- BieneMaya
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Maya is volgende week 5 maand oud maar zij geeft t nog niet echt zelf aan. Of nou ja, wel eigenlijk. Want ze wordt heel onrustig als ze naar buiten moet.
Ik ga dan ook direct met haar naar buiten dus ze heeft geen ongelukjes meer in huis.
Ik ga dan ook direct met haar naar buiten dus ze heeft geen ongelukjes meer in huis.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Sommige honden piepen ook niet of gaan niet bij de deur zitten.
Sue krabbelde heel braaf bijv. s nachts aan het bed ( waar ik natuurlijk doorheen sliep
)
of ging voor het raam zitten.
Cash ging een beetje hijgen en als ik het niet snapte
steeds erger. Arme Cash was zo slim maar ik snapte haar nooit meteen, ze kwam ook halen of aanstaren en dan zei ik wat wil je dan?
Nou, plassen dus
Dat die met mij als baas met een week zindelijk was is een wonder.
Er zijn soms ook kleine signalen, goed observeren en verder komt het altijd wel goed.
Sue krabbelde heel braaf bijv. s nachts aan het bed ( waar ik natuurlijk doorheen sliep

of ging voor het raam zitten.
Cash ging een beetje hijgen en als ik het niet snapte

Nou, plassen dus

Dat die met mij als baas met een week zindelijk was is een wonder.
Er zijn soms ook kleine signalen, goed observeren en verder komt het altijd wel goed.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja bij Dex ging dat ook zo. Als hij ging lopen zenuwen dan moest hij naar buiten. Hij was wel al snel bijna zindelijk maar volledig pas bij 6/7 maanden. En pas na een jaar ofzo heeft hij door dat hij gewoon bij de deur kan zitten en door een poepje te geven de deur voor hem wordt open gedaan.
Saartje was meteen zindelijk. Maar die geeft niks aan. Die houd het op tot we naar buiten gaan of de tuindeur open gaat.
Saartje was meteen zindelijk. Maar die geeft niks aan. Die houd het op tot we naar buiten gaan of de tuindeur open gaat.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Sommige geven het niet aan. Noah gaat bij de schuifdeur piepen, die geeft het dus wel aan. Perry niet. Als hij losloopt in huis, poept hij gewoon
nu is hij gewoon goed zindelijk, wel laatst een ongelukje. toen hij in de bench sliep, gaf hij het overigens wel keurig aan. Dan ging hij heel zachtjes kwispelen, de schat 

- dagmar88
- Zeer actief
Hang van die bellen aan de deur. https://www.aliexpress.com/item/3288942 ... web201603_
Elke keer dat je met hem naar buiten gaat, geef je er een ros aan.
Elke keer dat je met hem naar buiten gaat, geef je er een ros aan.
-
- Zeer actief
Haha dan zou je hier de hele dag jingle bells horen denk ik 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn honden geven niks aan. Je moet het voor zijn. Steeds uit jezelf de deur open doen op tijd. Dan wordt hij vanzelf zindelijk.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wandel twee keer per dag en verder gaat de hele dag door zo nu en dan de deur open. In de zomer altijd. Als ik thuis ben. In de winter een paar keer per dag. Als wij weken gaat het eigenlijk altijd goed. Snachts niet altijd maar dat is de shit met kleine hondjes. Die kunnen het minder goed ophouden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik heb een tijdje zo'n velletje gehad. Lijkt op een fietsbel daar slaan ze op met de pootjes. Hoorde we snachts ping pingPersistence schreef:Haha dan zou je hier de hele dag jingle bells horen denk ik

- dagmar88
- Zeer actief
Bij m'n vorige honden werkte het heel goed en nu heb ik ze net weer hangen.Persistence schreef:Haha dan zou je hier de hele dag jingle bells horen denk ik
Maar goed, ik ga er vanuit dat Zus bij een druppel regen ongegeneerd onder tafel blijft kakken en Jaap gilt toch wel.
Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit

Het zal in ieder geval wel tegen vallen dat de deur straks weer dicht moet, die staat sinds maart open en ze zijn er nogal content mee.
- -Pier-
- Vaste gebruiker
Bedankt allemaal voor de reacties en creatieve ideeën. Ik ga er ook wel vanuit dat het goedkomt 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zo te lezen gaat het al behoorlijk goed. De meeste honden die ik heb gehad gaven niks aan, dan was het gewoon zelf zorgen dat je ze vaak genoeg buiten zette. Mijn huidige pup is de eerste die bij de deur gaat zitten, wel zo makkelijk.
- -Pier-
- Vaste gebruiker
Update:
Het gaat hartstikke goed. In huis wordt niet meer gepoept en geplast. Sterker nog, meneer gaat met een prangende blik in de ogen voor de deur zitten als ie eruit moet.
Kanniebeter!
Het gaat hartstikke goed. In huis wordt niet meer gepoept en geplast. Sterker nog, meneer gaat met een prangende blik in de ogen voor de deur zitten als ie eruit moet.
Kanniebeter!