Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Koningspoedel
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Koningspoedel
Wij zijn ons aan het oriënteren naar een ander hondenras. We hebben nu een Engelse Cocker wat een ontzettend leuk hondje is. Ze is bijna 12 jaar er komt geen andere hond bij zolang ze nog leeft.
Mijn man wil graag een grotere hond. Een kortharige hond is eigenlijk niet de bedoeling. Ik ben allergisch en kan beter over een langharige hond plus dat een Poedel dan natuurlijk helemaal super is.
We hebben 2 kinderen, nu 6 en 3 jaar. Ik werk 4 dagen de hond zou 3 dagen ongeveer 6 uur alleen zijn waarbij de mogelijkheid tot uitlaten is door familie.
Het karakter staat ons ook aan. Maar op zo'n website staan natuurlijk niet alle dingen. Wat is jullie ervaring met koningspoedels? En wat zijn goede fokkers? Ik vind een Bruine erg mooi.
Mijn man wil graag een grotere hond. Een kortharige hond is eigenlijk niet de bedoeling. Ik ben allergisch en kan beter over een langharige hond plus dat een Poedel dan natuurlijk helemaal super is.
We hebben 2 kinderen, nu 6 en 3 jaar. Ik werk 4 dagen de hond zou 3 dagen ongeveer 6 uur alleen zijn waarbij de mogelijkheid tot uitlaten is door familie.
Het karakter staat ons ook aan. Maar op zo'n website staan natuurlijk niet alle dingen. Wat is jullie ervaring met koningspoedels? En wat zijn goede fokkers? Ik vind een Bruine erg mooi.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Koningspoedel
Ik heb 2 grote poedels. 1 super relaxte abrikoos en 1 pittige blauwe. Wat wil je weten? Bruin is idd mooi maar helaas maar even. Bruin vergrijst heel snel.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jaaaa, hier de trotse eigenaresse van een Grote Poedel bruin. Kom maar kijken haha.Dat ze verkleuren is zeker waar maar met veel verschil in individu. Hazel blijft best lang bruin. Maar ze is geweldig, altijd blij, vrolijk, energiek. Zij komt uit Duitsland. Meer keuze in fokkers. Nou ja, gooi er een kwartje in en ik klets je de oren van je hoofd over haar en Poedels. Geweldige hond!
- StormenRoxy
- Zeer actief
OH dat wist ik niet, de andere kleuren verkleuren niet zo erg?Miezemuis schreef:Ik heb 2 grote poedels. 1 super relaxte abrikoos en 1 pittige blauwe. Wat wil je weten? Bruin is idd mooi maar helaas maar even. Bruin vergrijst heel snel.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Hahaha super leuk, mijn man wilde eerst niet, maar sinds hij koningspoedel Pip op Instagram heeft gevonden is hij om. Met als voorwaarde dat ie niet zo getrimd word in het echte poedel kapsel.*Esther schreef:Jaaaa, hier de trotse eigenaresse van een Grote Poedel bruin. Kom maar kijken haha.Dat ze verkleuren is zeker waar maar met veel verschil in individu. Hazel blijft best lang bruin. Maar ze is geweldig, altijd blij, vrolijk, energiek. Zij komt uit Duitsland. Meer keuze in fokkers. Nou ja, gooi er een kwartje in en ik klets je de oren van je hoofd over haar en Poedels. Geweldige hond!

- Miezemuis
- Zeer actief
Mijn abrikoos verkleurd minimaal, mijn blauwe veel erger, maar daar is de bedoeling. Grijze en blauwe worden zwart geboren en worden steeds lichter.StormenRoxy schreef:OH dat wist ik niet, de andere kleuren verkleuren niet zo erg?Miezemuis schreef:Ik heb 2 grote poedels. 1 super relaxte abrikoos en 1 pittige blauwe. Wat wil je weten? Bruin is idd mooi maar helaas maar even. Bruin vergrijst heel snel.
- Miezemuis
- Zeer actief
Daar is het leuke van poedels, ieder kapsel kan en mag.StormenRoxy schreef:Hahaha super leuk, mijn man wilde eerst niet, maar sinds hij koningspoedel Pip op Instagram heeft gevonden is hij om. Met als voorwaarde dat ie niet zo getrimd word in het echte poedel kapsel.*Esther schreef:Jaaaa, hier de trotse eigenaresse van een Grote Poedel bruin. Kom maar kijken haha.Dat ze verkleuren is zeker waar maar met veel verschil in individu. Hazel blijft best lang bruin. Maar ze is geweldig, altijd blij, vrolijk, energiek. Zij komt uit Duitsland. Meer keuze in fokkers. Nou ja, gooi er een kwartje in en ik klets je de oren van je hoofd over haar en Poedels. Geweldige hond!
-
- Actief
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik moest direct aan lieve Hazel denken.*Esther schreef:Jaaaa, hier de trotse eigenaresse van een Grote Poedel bruin. Kom maar kijken haha.Dat ze verkleuren is zeker waar maar met veel verschil in individu. Hazel blijft best lang bruin. Maar ze is geweldig, altijd blij, vrolijk, energiek. Zij komt uit Duitsland. Meer keuze in fokkers. Nou ja, gooi er een kwartje in en ik klets je de oren van je hoofd over haar en Poedels. Geweldige hond!

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Hier nog een trotse eigenaresse van een zwarte koningspoedel.
Die komt ook bij Kees ( bouvierpoedel) vandaan.
Superkarakter voor mij, lief, bescheiden, eigenlijk een watje maar ook een vrolijke frans.

Dit is een wat oudere foto, inmiddels is zijn snoet al aardig grijs aan het worden
Die komt ook bij Kees ( bouvierpoedel) vandaan.
Superkarakter voor mij, lief, bescheiden, eigenlijk een watje maar ook een vrolijke frans.

Dit is een wat oudere foto, inmiddels is zijn snoet al aardig grijs aan het worden

- Judith
- Zeer actief
Hier ook 2 grote poedels, Dana komt ook bij Bouvierpoedel vandaan (is een zus van de abrikoos van miezemuis).
Het zijn (in mijn ogen) ontzettend vrolijke leergierige sociale honden naar mens en dier. Ze leren snel en vind het ook leuk, maar zijn niet slaafs. Ik vind het honden die veelzijdig zijn en zich goed aanpassen.
Ze kunnen soms wat angstig zijn, maar dat vind ik ook heel erg afhankelijk uit welke lijn. Dana vind alles prima, als ik het goed vind, dan doet ze het. Dino is wat sneller onder de indruk, maar daar weet ik de geschiedenis niet van (=herplaatser).
Als je nog meer poedels wil zien, op fb is er de pagina Poedel love. Zitten allerlei soorten poedels, mensen die het vooral leuk vinden om te vertellen.
Bruin is trouwens een lastige kleur om te krijgen en vaak ook een stuk duurder. Dan moet je uitwijken naar Duitsland. Ik zou de kleur dan ook niet als echte eis nemen.
Ik weet niet waar je woont, misschien is er wel iemand in de buurt die een keer wil wandelen?
Ik woon in zuid Holland, maar ik dacht dat jij ergens bij de Duitse grens woonde?
Het zijn (in mijn ogen) ontzettend vrolijke leergierige sociale honden naar mens en dier. Ze leren snel en vind het ook leuk, maar zijn niet slaafs. Ik vind het honden die veelzijdig zijn en zich goed aanpassen.
Ze kunnen soms wat angstig zijn, maar dat vind ik ook heel erg afhankelijk uit welke lijn. Dana vind alles prima, als ik het goed vind, dan doet ze het. Dino is wat sneller onder de indruk, maar daar weet ik de geschiedenis niet van (=herplaatser).
Als je nog meer poedels wil zien, op fb is er de pagina Poedel love. Zitten allerlei soorten poedels, mensen die het vooral leuk vinden om te vertellen.
Bruin is trouwens een lastige kleur om te krijgen en vaak ook een stuk duurder. Dan moet je uitwijken naar Duitsland. Ik zou de kleur dan ook niet als echte eis nemen.
Ik weet niet waar je woont, misschien is er wel iemand in de buurt die een keer wil wandelen?
Ik woon in zuid Holland, maar ik dacht dat jij ergens bij de Duitse grens woonde?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
- *Esther
- Zeer actief
Lief! Wat was ze toen nog jong en dol! Maar zo braaf ook met al die andere honden.Hilly45 schreef:Ik moest direct aan lieve Hazel denken.*Esther schreef:Jaaaa, hier de trotse eigenaresse van een Grote Poedel bruin. Kom maar kijken haha.Dat ze verkleuren is zeker waar maar met veel verschil in individu. Hazel blijft best lang bruin. Maar ze is geweldig, altijd blij, vrolijk, energiek. Zij komt uit Duitsland. Meer keuze in fokkers. Nou ja, gooi er een kwartje in en ik klets je de oren van je hoofd over haar en Poedels. Geweldige hond!![]()
- *Esther
- Zeer actief
Dat was in zijn gloriedagen. Da's er nu wel af. Bob. Brrr.... 

-
- Zeer actief
Moet zeggen dat ik ook wel gecharmeerd ben van Koningspoedels. Al weet ik niet hoe ik de vachtverzorging van ze ga vinden.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Super leuke reacties!
Als het zover is zou ik inderdaad graag contact zoeken met kees. Heeft hij een Facebook pagina van zijn kennel?
Als het zover is zou ik inderdaad graag contact zoeken met kees. Heeft hij een Facebook pagina van zijn kennel?

- Miezemuis
- Zeer actief
Zoek inderdaad een fokker die goed naar de lijnen kijkt en dan nog heb je geen zekerheid. Lizzie is super lief en bescheiden. Keetje komt uit dezelfde lijn, want zij is een pup van een nestzus van Lizzie en Dana ( wel van andere fokker). Zij is heel eenkennig. Voor eigen mensen ontzettend lief maar vreemden vermijdt ze actief ze is dan ook wat angstig. Daarbij zit er ook nogal jachtpassie in. Ze is echt het tegenovergestelde van Lizzie, die kan ik overal los laten. Er is nog een keer en herhaalcombinatie gedaan van dezelfde ouderdieren. Ik sprak een van de teefeigenaren uit dat nest en haar teefje heeft hetzelfde gedrag als Keetje. Ook vrij onzeker.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb 2 harlekijn poedels gehad. de 1e herplaatst nadat ze 2 katten had doodgebeten bij ons in huis. de 2e herplaatst omdat het na 2 jaar niet meer ging met de tollers. die mochten niet meer lopen van haar. maar 1 ding weet ik wel, als ik geen tollers meer heb komt er weer een poedel.