Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heden en verleden in één roedel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Heden en verleden in één roedel

Ongelezen bericht door Lothian »

Stel dat je overleden honden nu nog/weer zouden leven... hoe zou dat samengaan met je huidige honden? Droom die uitkomt of meer een nachtmerrie?

Zorro (mijn avatar) en Dalí heb ik tegelijk gehad en die waren dikke maten, dat ging heel goed.

Zorro had Lucca heel leuk gevonden. Zo'n mooie teef :mann: daar was hij wel "heyyy schatje"- kwispelend op af gerend.

Lucca was gechoqueerd geweest door die vrijpostige vent onder haar staart :80: maar ze was daarna zeker wel ontdooid. Ze is nogal gecharmeerd van zelfverzekerde, ongecastreerde, vriendelijke reuen.

En bij jullie?
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Heden en verleden in één roedel

Ongelezen bericht door billy »

Ehhhh allemaal tegelijk, een nachtmerrie denk ik :LOL: :LOL:

3 bouvier reuen, een Lakeland reu en teef, een Zwarte russische terrier reu en een kaukaas reu, en dat allemaal bij Dirk en Truus, sluit me op :LOL:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is 1,5 jaar samen geweest met Nanni, dat zou prima gebleven zijn. Perry was ook geen probleem geweest bij Nanni. Tuana en Nanni zijn ook 3 jaar samen geweest, Tuana ging met mijn zus mee het huis uit. Daarna kwam Noah. In het begin gingen Noah en Tuana samen maar met de jaren niet meer. Tuana had wel met Perry gekund.
Dus alleen Noah/Tuana had niet gekund, de andere combinaties wel
Perry en Noah

Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dat zou fantastisch zijn, mijn lieve oude Fayetje bij deze twee :I:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xena en Dusty zouden uitstekend passen bij de huidige 3. Xantos is niet voor niets herplaatst dus nee dat zou een drama zijn. Xito had er ook prima tussengepast al weet ik niet of Xavi zijn plaats weer zou willen afstaan in t roedel, ben bang van niet dus dan zou Xito t wel moeten doen met een trede lager.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Leuk idee! Nou, dat wordt wel druk.....
Teddy zal zich een rolberoerte schrikken, misschien dat ze alleen mijn aller-allereerste hondje, een Dwergkeesje geweldig zou vinden, echt haar formaat. De Spinone zal alles wel best vinden, dat weet ik zeker. De Corgi dames kenden elkaar ook nog maar hoe dat zou gaan met Polar....daar ben ik niet zeker van. Beetje teveel hetzelfde karakter. Bij de Dwergkees hoorde een oude Boxerdame uit het asiel, die zou met de Boxer Chelsea uit een latere tijd niet echt samen op de bank gaan liggen, ben ik bang :o
En Hazel....die maakt nooit problemen. Maar dan mag ik echt wel een andere auto gaan aanschaffen :80: Ik zou ook weer graag een Corgi hebben trouwens.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dat zou geen onverdeeld succes zijn ;-)
Mijn Groenendaeler reu was niet bepaald sociaal met andere honden, al had hij nog wel enig respect voor intacte bazige teven. Dus met Mila en Taartje zou het misschien wel kunnen, maar met andere reuen kon hij echt niet, en Amy zou hij opvreten, die is heel onderdanig binnen de roedel.
Lara, mijn collie van vroeger, was een heel stabiele en zelfverzekerde dame. Met andere honden had ze niet veel. Ze kon op zich wel met alles (negeerde eigenlijk bijna alle honden), maar als een andere hond vervelend deed tegen haar, pikte ze dat niet. Ik denk dat dat met Mila wel voor wat problemen had gezorgd, maar met Amoz, Amy en Taartje zou dat wel prima gegaan zijn.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Daar heb ik te veel honden voor gehad.

Pjotr zou er hier en nu weer heel goed tussen passen, daar denk ik wel eens aan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck en Tika zouden elkaar knettergek hebben gemaakt... Beide druk en reactief.
Biène mis ik nu echt als opvoeder, die zou Tika veel meer grenzen hebben geboden, Kobe laat veel teveel toe, hij durft niet in te grijpen lijkt wel. En toen hij vorige week wel een keer een grens aangaf ging dat niet heel lekker, 2 gaten in haar kaak. Ze heeft er overigens niets van geleerd.
Numa zou niet goed gaan in deze roedel, die had Biène nodig om in het gareel te blijven. Seppe zou dan wel weer prima passen denk ik.
Nika zou zwaar zuchten, kut herders

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

billy schreef:Ehhhh allemaal tegelijk, een nachtmerrie denk ik :LOL: :LOL:

3 bouvier reuen, een Lakeland reu en teef, een Zwarte russische terrier reu en een kaukaas reu, en dat allemaal bij Dirk en Truus, sluit me op :LOL:
Dit is wel de meeste horror denk ik. Jij houdt gewoon van flinke ego's :tongue:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

*Esther schreef:
billy schreef:Ehhhh allemaal tegelijk, een nachtmerrie denk ik :LOL: :LOL:

Dit is wel de meeste horror denk ik. Jij houdt gewoon van flinke ego's :tongue:
Ik val nu eenmaal op moeilijke rassen denk ik, maar apart en sommige samen is best te doen, maar alles samen neeeeee :LOL: :LOL:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Scooby zou kibo absoluut niet tolereren in huis; zo'n onstabiele reu.
Djenna en Djoj zouden als echte teven elkaar naar het leven staan.
De enigste die met alle honden zou kunnen die ik heb of heb gehad zou Andor zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Het was de bedoeling dat Yara nog zou leven toen Quira bij ons kwam (ze is net daarvoor overleden met 6.5 jaar) maar ik denk dat ze elkaar eenmaal volwassen helemaal niet zouden tolereren. Dan hadden we overigens ook de andere teef uit het nest genomen, die dat wel zou kunnen. Maar een hele dominante teef met een iets minder dominante, maar toch wel duidelijk aanwezige, teef...nee, dat was een nachtmerrie geworden na het eerste jaar. Dus ergens is dat wel goed uitgekomen denk ik, hoe erg het toen ook was. De huidige roedel past perfect bij elkaar, dus heel blij dat we pas later aan meerdere honden zijn begonnen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik denk dat het tussen Boomer, Elco en Gait prima had kunnen werken, maar de verschillen in behoefte zouden voor mij erg lastig geworden zijn, vrees ik. Boomer zo kalm, Elco en Gait veel beweeglijker. Wel zou Elco dan een maatje gehad hebben om samen mee op andere honden af te rennen (zo blij dat ik Boomer al snel wat anders aangeleerd heb, want een lab van 35 kilo die zo op je af rent is NIET leuk, ook al zit er geen greintje kwaad in)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, dat had niet gekund. Er was voor Segno alleen "ruimte" (voor dat ego van haar) omdat Coda er niet meer was. Klinkt lullig, maar het is wel zo. Dat zijn/waren allebei dames die van nature de leiding hebben, dat was heel ongezellig geworden. Maar na Coda's overlijden was dat ook precies wat er in de roedel ontbrak, en dus koos ik uit dat nest een pupje met pit, en dat werd Segno.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Jeugd: de twee keeshonden waren prima met alles. Nesquick de lab evenzogoed. Leeloo de Collie x Stabij vond ook alles lief en leuk.
Nu: Doc de herder beet absoluut als ze er geen zin in had. En mijn huidige twee zijn super tolerant. Helaas sinds C is gebeten door een spitz/oertype is ze aanvallend naar elk exemplaar die trekken vertoont.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Linka zou Sofi hebben opgevreten. En Izzy zou weer met Linka ruzie hebben gekregen. Voor de rest zou alles wel lekker samen hebben gekund.
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested

Ongelezen bericht door senna03 »

Milo was stapelverliefd geworden op Mila, hij was gek op Maltezers. Senna had even haarfijn duidelijk gemaakt aan Mattie dat zij de baas was, maar ik denk dat ze daarna prima samen hadden gekund. Pebbles zou in het begin erg bang zijn geweest voor Senna denk ik.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik denk dat je mij dan op kan vegen als alle honden bij elkaar zouden zijn.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O met Toots. Heel goed. Behalve dan dat Toots wel wat meer op zichzelf zou zijn en vaak bij de kat liggen. Maar dat zou geen problemen opleveren iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Luna zou Izzie aan flarden hebben gebeten. Over Lot zou ze met liefde Heersen.
Nee, mijn huidige combinatie doet het prima maar wijlen Luna kon alleen echt goed samen met een pittige reu. En die past dan weer niet zo goed bij mij.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Dan komen er 7 reuen en 1 teef hierbij nee denk niet dat dat een succes gaat worden :schrik: sowieso zou Bunker alles en iedereen opvreten en als enigste overblijven :lol1: Als hij nog geleefd had dan had ik ook alleen nog hem gehad want daar kon echt geen hond bij gezet worden..
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hiervoor heb ik alleen Bonny gehad. Denk dat Bonny en Kira niet echt met elkaar door een deur hadden gekund.
Minou en Luna passen zich bijna overal bij aan, dus daar zou geen probleem mee zijn.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Douscha en Kailen had echt een dreamteam geweest :love: ; zij een flinke bitch maar dol op speelse mooie reuen die naar haar pijpen willen dansen en hij een supertolerante goedzak. Maar bij Mara had dat een complete ramp geweest :O:
Maverick was dol op Lizzy, al wilde zij niks van hem weten, maar in haar jonge jaren hadden ze denk ik wel heerlijk kunnen rennen samen :cheer:
Amber had met iedereen gekund, al was ze denk ik te lief geweest voor Liza
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Tibby lijkt qua karakter veel op Digger, dan had ik een zwart klein alfareutje en zwart klein alfateefje tegelijk gehad. Geen idee hoe dat zou gaan. Met de andere dames zou Tibby wel eens een stevige discussie kunnen krijgen.
Chip, ook een alfateef, maar van een heel andere orde.. Zij had zich niet veel aangetrokken van de rest maar had haar plek naast de baas opgeëist. Geen idee hoe dat was gegaan als we Noa dan ook nog hadden, nog zo'n zelfverzekerde teef, maar o zo sociaal.
Tommy had als een blij ei lekker met iedereen die wil gespeeld. Ik denk dat hij Manipi geweldig zou hebben gevonden.
Foxy was zeer op haar hoede geweest voor Nova en Happy. Happy had er wel een draai aangegeven om de verhoudingen goed te houden. Dit durf ik niet te zeggen van Nova. Luca had ook niet bij onze huidige twee teven gepast.

Resumé, Noa, Chip en Tommy zouden er denk ik tussen passen, Luca, Tibby en Foxy zou lastiger worden. Dus wel berghond of retriever, geen terrier of cattledog, lijkt niet helemaal onlogisch.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier overleed Finn net voordat Jol echt bij ons kwam wonen. Die twee kenden elkaar wel en dat was een goede combi, die twee lagen elkaar wel.
Bluf en Jol hebben daarna met elkaar ging.

Bluf heeft Aki 1x als pup gezien, en vlak voor hij zou komen overleed zij plots.
Die 2 hadden een goede match geweest, druk vooral, maar zouden elkaar helemaal hebben gevonden.

Aki en Finn.. hmmmm.. denk dat dat wel had gegaan, maar dan had Finn hem wel een aantal keren verteld dat hij de baas in huis was waar niet al te gek gedaan mee kon worden :hmmm:
Aki zou zich daar waarschijnlijk in geschikt hebben.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

IK denk niet dat Pom en Maupie een leuk stel geweest waren. Karel had haar wel leuk gevnden gok ik, maar die vindt alle teven die van wanten weten wel prima.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

Wat leuk, daar denk ik ook wel eens over na.

Hiervoor had ik Egan, Coyo, Ulic, Kayleigh en Sam. Kayleigh is als eerste overleden en toen kwam Lotte.
Kayleigh had Lotte niet zo gemogen :engel:
Lotte mocht Egan niet, dus haar heb ik herplaatst.
Toen kwam Maddie erbij. En ongepland na een half jaar Fitz. Coyo overleed.
Kayleigh had Maddie niet zo gemogen :engel: Fitz misschien wel, maar Kayl was nogal van het eerst doen dan denken.
Toen heeft Flow een poos bij ons gewoond. Haar heb ik herplaatst omdat ik haar niet kon bieden wat ze nodig had. Ulic, Egan en Sam zijn overleden.
Kayleigh had Flow heel erg niet gemogen :schrik: Lotte en Flow was ook geen zegen geweest. Coyo was waarschijnlijk ook niet wild geweest van Flow en omgekeerd.
Als laatste is Imp erbij gekomen. Egan, Coyo, Ulic en Sam hadden Imp wel gemogen. Kayleigh, Lotte en Flow zouden NIET gecharmeerd zijn geweest van mevrouw de prinses.

Het efficiëntst zou ik dus al mijn reuen en Maddie en Imp bij elkaar kunnen hebben. De rest van mijn teven waren heksen.
Alles bij elkaar zou een pittig bloedbad geven, vrees ik.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk dat alles prima samen had gekund, een beetje druk maarja
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Met alle honden uit mijn leven zou het teveel worden maar de laatste zou zeker kunnen.
Sien kon het prima vinden met Luus en Abra en Orson en Rio ongetwijfeld ook. Jimi zou ook voor hun geen enkel probleem zijb.
Spok en Micron zouden het meest moeten wennen aan Jimi denk ik, de rest zou probleemloos gaan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”