Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!Hoe krijg ik m'n hond weer aan het eten?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jes77
geregistreerd lid

Help!Hoe krijg ik m'n hond weer aan het eten?

Ongelezen bericht door jes77 »

[color=blue]Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje.Sinds zaterdag eet mijn hond d'r brokken niet meer op.Het zijn gewoon de brokken die ze altijd krijgt.Als je haar een botje geeft eet zij die wel,net als honde snoepjes(deze krijgt ze nu niet omdat ze eerst haar gewone brokken moet eten).Ik zie verder niets raars aan haar,alleen dat ze zich steeds suffer voelt(natuurlijk door het niet eten!).Ze komt nu wel vaker bedelen bij ons omdat ze blijkbaar wel honger heeft.Ze is nu 1 jaar oud en nog niet loops geweest.Mogenlijk is dat een oorzaak?Zaterdag voor ze niet meer at heeft ze wel diaree gehad.
Zeg alsjeblieft niet dat ik gelijk naar de dierenarts moet gaan,want dat vind ik te snel,mede omdat ze wel een beetje honger heeft in andere dingen.Alvast erg bedankt!
Liefs,Jessica :zwaai: [/color]
webjoosting
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Iets lekkers door de brokken heen doen ofzo ? Laat ze de hele bak staan of maar een beetje ?
Kan zijn hoor dat het door de mogelijke loopsheid komt, maar ik zou nu toch niet te lang meer wachten met niet naar de dierenarts te gaan ... vanaf zaterdag niet meer eten lijkt me toch wel erg lang. Drinkt ze wel voldoende??
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Hoi,

Persoonlijk zou ik als het niet vaker voorgekomen is toch naar de dierenarts gaan. Ook de diaree geeft wel wat aan natuurlijk.
Wil je het zekere voor het onzekere dan moet je het laten controleren.

Om lekkere dingen door haar voer te gaan doen, zoals vlees, soep, yoghurt, boulion en andere dingen wat je dus vaak ziet met dit probleem is geen goede oplossing. Zo gaat de hond dadelijk niet meer eten als er alleen maar brokken inzitten.

Ik heb met mijn hond ook dat probleem ik ben al maanden bezig. Ik heb er meerdere keren vlees doorgedaan omdat ik vond dat ze moest eten vanwege het invallen en suf zijn. Ik begon me afgelopen weekend zo'n zorgen te maken dat ik gister toch naar de dierenarts ben gegaan. De dierenarts vertelde me dat Shay-la nu net zolang wacht met eten tot ze er van mij vlees bij krijgt. Ook heb ik nieuwe brokken mee gekregen van de dierenarts. De brokken heb ik gisteravond gegeven en ik heb haar nog nooit zo goed zien eten. Ik dacht ik wacht morgen af en vanmorgen heeft ze netjes weer een bakje leeggemaakt. Nou is het afwachten maar hoop dat het zo blijft. De dierenarts heeft haar gecontroleerd en weet zeker dat ze kerngezond is. Het gras eten en dergelijke is nu ook over.

Shay-la is altijd al een wat moeilijkere eter geweest. Ze is onwijs kieskeurig. Maar door er van alles doorheen te doen maak je het denk ik alleen maar erger.

Dit is mijn mening dat zeg ik er wel bij het kan zijn dat andere hier anders over denken en dat mag dan..

Succes ermee.
Afbeelding
jes77
geregistreerd lid

hoi
jes77
geregistreerd lid

Er ging geloof ik effie wat fout :p:
Bedankt voor jullie snelle reacties.Fijn om te lezen dat het ook je eigen ervaringen zijn.Dan ben ik niet de enige haha!Dat met die lekketre brokjes in het eten doen zal ik dan maar niet doen voor de zekerheid.Anders werkt het misschien alleen maar averechts.
Misschien reageren er nog meer mensen die tips hebben,ik wacht nog effies af.Jullie in ieder geval alvast erg bedankt! :ok:
carolaleijtens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carolaleijtens »

Graag gedaan hoor ik weet héél goed hoe je je voelt. Je voelt je wat machteloos. Ik hoop ook dat er nog meer mensen reageren maar dat komt wel hoor.

Groetjes weer.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hoe is d'r ontlasting na zaterdag geweest? weer goed of nog diarree?

Als ze nog diarree heeft, dan zou ik dus wel richting dierenarts gaan. Heeft ze geen last daarvan, dan zou ik het proberen met wat lekkers door of over het eten.

Je hoort wel vaker dat honden hun brokken na een tijdje zat zijn; gewoon op uitgekeken. Ook kan de loopsheid ermee te maken hebben.

Maar nogmaals: als ze nog steeds diarree heeft, dan zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik sluit mij bij het voorgaande aan. Probeer de oorzaak van de diaree te achterhalen. Zeker als het langer dan een dagje duurt.
Wat het eten betreft, wij hebben dus ook zo'n zeiksnor wat eten betreft. Er zijn situaties geweest dat hij werkelijk weigerde te eten en we naast of achter hem stonden om hem te dwingen te eten. Diverse merken brokken geprobeerd. En hij at ze of binnen een half jaar niet meer of hij kreeg er vachtproblemen van. Uiteindelijk hebben we een merk gevonden dat hij nu jaren later nog steeds eet en waar hij geen vachtproblemen van krijgt.
Wat bij hem wel helpt is dat hij er op een gegeven moment een maatje bij kreeg die gek op eten is. En zijn voer door een ander (in zijn ogen ranglagere) op laten eten was hem echt te min (ik promoot hier overigens niet het nemen van een 2e hond mee!).
Feit is dat Tagor dus wel een vrij dominant karakter heeft en het dus ook een machtstrijd tussen hem en ons werd.
Een hond kan beter dan b.v. een kat een dagje zonder eten. Wat je dus kan doen is hem/haar de bak voer voor de neus zetten en deze als hij/zij niet eet na een tijdje weg halen. Bij de volgende maaltijd weer gewoon de brokken neerzetten. Uiteraard geen tussendoortjes geven (maar dat deed je al niet). Geloof mij dat als een hond echt trek eet ie de brokken die je hem voorzet.
1 ding: mocht ze nog diaree hebben zorg er dan wel voor dat ze in ieder geval blijft drinken i.v.m. uitdroging.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tom heeft het de laatste week ook dat hij minder eetlust heeft. Maar als hij s'morgens niet gegeten heeft, eet hij die avond wel gewoon zijn bak leeg. Ontlasting is goed en hij drinkt ook nog gewoon. Zit er missschien iets in de lucht? ;)
taffie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door taffie »

hier nog zo een! sinds vrijdag maar gaat wel al weer steeds beter
jes77
geregistreerd lid

Hoi Allemaal!!!!
Ze eet weer!!!!!!Het heeft even geduurd,maar....!
Ik denk dat ze net als wat jullie schrijven gewoon effies niet zo'n trek had.
Ik heb ook nog geprobeerd een andere hond te laten mee eten,omdat jullie dat ook als ideetje aan droegen.Maar dat ging niet hellemaal zoals ik gehoopt had.Tika(m'n hond) had meer oog voor die andere hond dan voor het fijt dat haar bak werdt leeg gegeten!Lief he!
Maar ze eet weer en dat is het voornaamste,toch!O ja, ze heeft geen diaree meer (was 1 dagje).
Allemaal onwijs bedankt!
Liefs,Jes :ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fijn!!!!!! Gelukkig maar! :ok: :-D
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier