2,5 jaar terug heb ik een poging gedaan om de rondwandeling rond het stuwmeer van Nisramont te lopen. Waar ik toen halverwege een lift terug naar de auto kreeg, omdat ik anders nooit voor het donker terug zou zijn bij de auto, hadden we vandaag 6 uur voor het donker zou worden.
Volgens het bord was de wandeling 13km, maar in de praktijk was het 16km. Ik was vantevoren enigszins aan het twijfelen of Lou deze wandeling wel zou trekken, maar ze heeft mooi het tegendeel bewezen. Ze heeft de hele wandeling voorop gelopen en stond met haar ogen rollend te wachten als ik ergens uit stond te hijgen en het gevoel had dat mijn hart er via m'n oren uit zou bonken.
Ik ben echt wel wat gewend wat Ardennen wandelingen betreft, maar deze viel mij echt loodzwaar. Constant omhoog, omlaag en weer omhoog via smalle rotsachtige paadjes vol boomstronken en andere obstakels. Het was het wel absoluut, zonder twijfel waard. Een onwijs mooie, gave en overweldigende wandeling die je zoveel moois van de Ardennen laat zien.
Dus voor wie zich een keer verveelt en zichzelf en z'n honden af wil matten.. De stuwdam van Nisramont is waar je moet wezen. Volg de rode ruit en je bent wel een uur of 5 zoet.

Terug bij de auto nog even zitten voor we weer 2 uur terug moesten rijden en toen was ze stiekem toch wel heel erg moe.