Musketon, excuses... Dat is inderdaad wel netjes ja. Wereld van verschil.dagmar88 schreef:Stap anders eens over dat opgepompte egootje heen, voor je hond. Musketon was het trouwens, maar dat wist je wel.Cuddie_ schreef: Jammer dat anderen direct afhaken en me toewensen dat ik iemand tegenkom die een ketting naar mijn hond z'n kop klettert etc... omdat ik hun advies niet opvolg.
Je gaat geen losloopgebied in om met een loslopende gemuilkorfde hond van 60 kilo andere honden als proefkonijn te gebruiken.
Dat wil je niet begrijpen. Voor jouw hond is er altijd een excuus, maar begrip voor anderen en wat jij daar bij aan kunt richten, is er niet.
Met je uitdagerij achter hekken en ramen, opzoeken en nalopen en het geniale commentaar dat pups niet in losloopgebied horen als ze niet als een robot kunnen luisteren![]()
Ik hoop inderdaad voor je dat hij een goede zwieper krijgt voor er een (gelegenheids)roedel bovenop duikt of hij jouw oefenmateriaal beschadigt/angst aanjaagt/er vandoor laat gaan en er een hond dood in de greppel eindigt.
Heel misschien wil het kwartje bij jou dan eens vallen.
Zulke honden laat ik niet bij de mijnen in de buurt komen nee, gek toch he. En daar ben ik echt niet alleen in.
Jij moest een extreme hond, zoals je zelf al verlekkerd zegt een "giant".
Die heb ik toevallig en die heb ik altijd gehad. Nu extreem klein, hiervoor extreem groot of hondagressief.
Je haalt zelf bewust zo'n exces in huis, dus je zorgt ook maar zelf dat niemand daar last van heeft.
Als je dat boontje niet kunt doppen moet je daar je raskeuze op aanpassen. We willen allemaal wel eens wat.
Ik loop ook niet in een losloopgebied met mijn hond dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Je bent nu echt gewoon een beetje aan het zoeken naar gezeik of niet? Ik ga er verder niet op in. Zonde van het topic.
Daarbij is 'giant' niet verlekkeren, dat is gewoon de benaming voor honden van dat soort formaat. Het is gewoon officieel een 'Giant breed'. Kan er niks anders van maken.