Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cuddie_ schreef:
Dat was zeker een sneer naar Cleva. Dat zal je mij niet zien ontkennen.
Op het moment dat je iemands kleinkinderen erbij haalt om uit te halen, verdien je het ook om een sneer te krijgen. .
Ik haal niemands kleinkinderen erbij. Ik verwees naar het posten van berichten over kleinkinderen als reactie op de stelling dat dit forum er is om onnozele wezens de juiste weg te wijzen.
Dat is niet zo. Daar is het forum niet voor opgericht en dat is ook niet iets waar we mee bezig zijn.
Dan wordt dat dus ook niet ineens een argument als je een ander er de bek mee kunt snoeren.
Dat Tineke foto's plaatst is prima en het zijn beeldige kinders. Daar gaat het helemaal niet om.
Je vindt jezelf zo vreselijk slim en handig maar ondertussen valt alles constant uit je poten en heb je helemaal niets om je houding te verantwoorden.
Waarom zet jij je kleinkinderen hier dan neer? Om mensen van hun kinderwens af te brengen?
Dit vind ik toch echt wel een gemene sneer naar iemands kleinkinderen toe hoor.
Daarnaast is het forum er naar mijn idee wél voor om elkaar te helpen en advies te geven etc.
Cuddie_ schreef: Het is een nestje van Cleva. Dan is het oke. Als iemand anders precies dezelfde plannen had, maar net nieuw was hier, was diegene waarschijnlijk afgebrand. Dat is hetgeen waar ik moeite mee heb.
Nee hoor. Dat was misschien eerder wel zo. Tegenwoordig wordt het outcrossen naar andere rassen hier toegejuicht. Mits goed onderbouwd.
Zomaar lukraak 'een nessie' zal wel nooit een hit worden hier.
Dus je sneer sloeg alsnog echt nergens op. Het was slaan om het slaan. En dat van iemand die zich graag profileert als 'netjes'.
Geeft niks, want ik ben de eerste die een rel appreciëert 1: Maar doe je dan niet anders voor dan dat je bent.
En of je je ook niet meer wilt laten opkloten door madame Schreeuwbek om haar bericht te quoten opdat ik het zie. Het is zo doorzichtig
Dan loop ik misschien achter met mijn kennis van dit forum van richting 2011. Daar werd je toch echt afgeslacht hoor.
En ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, dus als dit niet het geval is en mijn reactie dus nergens op sloeg, dan bij deze... mijn excuses.
Ik profileer mij overigens niet als netjes. Ik ga netjes om met mensen die netjes met mij en anderen omgaan. Betekent niet dat ik niet met alle liefde uithaal naar iemand die uithaalt naar mij of anderen.
Nee, je haalt uit naar iedereen van wie je denkt dat ie naar jou uithaalt. En keer op keer blijk je slecht te lezen en op halve informatie verregaande conclusies te trekken. Je diskwalificeert je keer op keer als serieus te nemen gesprekspartner. Je zou er verstandiger aan doen voorlopig niets te schrijven en eerst te zorgen dat je weet waar je het over hebt, niet alleen te denken dat je weet waar je het over hebt zoals nu
Cuddie_ schreef:Zooo.. lekker bezig.
Lekker kortzichtig dat iemand die hier met een vraag komt over de aanschaf van een bepaalde hond, direct debiel is met slechte ideeën.
Naar mijn idee ben je ook debiel als je maar 'gewoon even een nestje' met je hond gaat doen, omdat je er een pup van wilt hebben. Zonder dat je daarbij daadwerkelijk op de 'goede' manier fokt, met alles wat er bij komt kijken.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want het is maar net van wie het idee komt natuurlijk of het oke is of niet.
Cleva schreef:Ook in 2011 niet. Toen vlogen de nesten met bouvier/poedels je om de oren. Evenals de labradoodles en de greysters.
Ik ben dik tevreden met dit nest. Vooral omdat ze zo enthousiast ontvangen worden en allemaal in beeld blijven.
Dat jij juist daarop insteekt om aan dat plezier afbreuk te proberen te doen zegt me meer dan genoeg.
Ik heb er verder geen last van maar de intentie is glashelder.
Je staat er mooi op.
Ik kan mij toch andere dingen herinneren van dit forum in die tijd. Maar maakt verder ook niet uit. Als het nu anders is, doet dat er sowieso niet toe.
Je hebt gelijk, was niet netjes van me om dat er bij te halen. Ik liet me meeslepen door emoties (zwangerschapshormonen zijn niet makkelijk hoor ) door jouw lelijke uitspraak over iemands kleinkinderen.
Cuddie_ schreef:Gezien jij totaal geen idee hebt waar mijn mening vandaan komt, ben je zelf degene die te snel conclusies trekt ben ik bang.
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten. Zij steken daar zó veel moeite in, met als doel het beste eruit te halen.
Een nest fokken met je eigen hond omdat je er een pup van wilt, vind ik gewoon egoïstisch. Er zijn zo veel honden in het asiel... er zijn gewoon veel te veel honden al. Laten we vooral allemaal nóg meer honden maken... omdat we dat gewoon graag willen.
Ik sta daar niet achter nee.
Dat jullie daar anders over denken, vind ik prima. Ik heb ook helemaal geen intentie om iemand er van te overtuigen dat mijn mening de juiste is. Ik vind het prima om het gewoon oneens te zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en mogen best anders over zaken denken.
Maar ik vind het wel heel hypocriet dat er binnen een bepaald 'groepje' hier op het forum níks fout kan zijn... terwijl precies diezelfde dingen bij een ánder (nieuwkomer) zeker weten tot op de grond afgebrand zouden worden.
Jij hebt toch ook een hond? Niemand zit te wachten op een uitvallende joekel hoor. Die hadden ook niet gefokt hoeven te worden toch? Ze vallen om met 7 jaar, daar heb je wat aan.
Cuddie_ schreef:Zooo.. lekker bezig.
Lekker kortzichtig dat iemand die hier met een vraag komt over de aanschaf van een bepaalde hond, direct debiel is met slechte ideeën.
Naar mijn idee ben je ook debiel als je maar 'gewoon even een nestje' met je hond gaat doen, omdat je er een pup van wilt hebben. Zonder dat je daarbij daadwerkelijk op de 'goede' manier fokt, met alles wat er bij komt kijken.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want het is maar net van wie het idee komt natuurlijk of het oke is of niet.
En jij zat te janken dat je hond erbij werd gehaald en ik heb daar nog vriendelijk op zitten reageren? Ik krijg altijd spijt als ik debieltjes een tweede kans geef en werderom spijt.
Jij bent echt een stumper met je gejank zeg. Niemand heeft het hier tegen jou en toch ga je zelf doen waar je drie pagina's geleden nog over zat te janken. Echt te triest voor woorden jij. Mijn compassie ben je nu wel kwijt.
Jammer eigenlijk dat de eerste indruk toch keer op keer blijkt te kloppen. Toen je me afserveerde in je eigen topic had ik al kunnen weten dat je triest was aangezien ik je wilde helpen.
@ Malinois; ik was persoonlijk klaar. Ben niet van plan om een hele nieuwe discussie of gedoe te gaan beginnen. Dus ik kies er even voor om verder niet te reageren op die berichten van jou hier.
Cuddie_ schreef:
Want? Jij weet hoe veel asielhonden ik wel of niet gehad heb?
Waarom ik mijn account niet ophef? Wie denk jij dat je bent?
Aangezien je 29 of 30 jaar bent, je eerste bericht sprak over een Maltezer die je 10 jaar had, daarna petit brabançon en later nog 1 andere hond die je als pup aangeschaft hebt, je een jaar terug nog keek voor een Amerikaanse bulldog x berner sennen pup omdat je dat wel wat leek en nu 3 honden hebt waarvan 1 leonberger, schat ik maximaal 1 asielhond. Waarbij je keuze valt op ongezonde honden (een platsnuit, een ras dat vaak de 6 niet haalt en een kruising tussen een allergiehoop en kankerbak, waarbij het type kruising typisch onverstandige fok is).
Lelijk dan over een kruising tussen kerngezonde rassen, waarbij de pups al besproken zijn voor ze geboren zijn en de ouderdieren netjes getest zijn, laat je slechte karakter en weinig zelfkennis wel uitermate duidelijk doorschijnen.
Nee hoor ik heb helemaal geen asielhond gehad. Nooit niet. Alleen van goede fokkers.
Gevoelsmatig zou ik liever een asielhond hebben, omdat ik graag dieren een fijn huis bied, die daar hard naar op zoek zijn. Daarom komen al mijn knagers altijd uit de opvang. Maar gezien ik asielhonden met een verleden en kinderen geen goede combinatie vind, heb ik daar bewust nooit voor gekozen.
De petit brabancon is overigens helemaal geen ongezond ras. Het is geen franse bulldog/mopshond he. Daarnaast worden leonbergers gemiddeld over het algemeen toch wel zeker 8, waarbij je vaak zat nog honden van >10 ziet en heel af en toe ook eentje die de 8 niet red. Op je laatste ongepaste opmerking over rassen ga ik niet eens in. Smaakloos.
Nou poe poe 8 hele jaren... dan was mn huidige hond al 2 jaar dood geweest en die loopt nu nog op zn sloffen 10 km per dag naast de fiets. Wat zeg ik zijn oma liep hier nog op dr 14e naast de fiets. En jij durft je smoel open te trekken over fokgeschikt???
Cleva schreef:Je blijft draaien. Het is waarschijnlijk zo normaal voor je dat je het niet eens doorhebt.
Ik heb geen lelijke uitspraken gedaan over wiens kleinkinderen dan ook.
Waarom zet jij je kleinkinderen hier dan neer? Om mensen van hun kinderwens af te brengen?
Dit vind ik persoonlijk toch echt een lelijke uitspraak. Daarmee suggereer je mijn inziens dat het niks positiefs is, haar kleinkinderen. Want anders zou je alleen maar kinderwens stimuleren als het zo'n leuke dotjes zijn.
Maar goed maakt ook verder niet meer uit. Ik heb het geprobeerd netjes af te sluiten, ook naar jou. Wat je daar mee wilt doen is volledig aan jou. Ik ben klaar in ieder geval.
Cuddie_ schreef:Gezien jij totaal geen idee hebt waar mijn mening vandaan komt, ben je zelf degene die te snel conclusies trekt ben ik bang.
Ik ben er voorstander van dat er fokkers zijn die zich enorm verdiepen en heel erg weloverwogen met bepaalde honden voortplanten. Zij steken daar zó veel moeite in, met als doel het beste eruit te halen.
Een nest fokken met je eigen hond omdat je er een pup van wilt, vind ik gewoon egoïstisch. Er zijn zo veel honden in het asiel... er zijn gewoon veel te veel honden al. Laten we vooral allemaal nóg meer honden maken... omdat we dat gewoon graag willen.
Ik sta daar niet achter nee.
Dat jullie daar anders over denken, vind ik prima. Ik heb ook helemaal geen intentie om iemand er van te overtuigen dat mijn mening de juiste is. Ik vind het prima om het gewoon oneens te zijn. We zijn nou eenmaal allemaal mensen en mogen best anders over zaken denken.
Maar ik vind het wel heel hypocriet dat er binnen een bepaald 'groepje' hier op het forum níks fout kan zijn... terwijl precies diezelfde dingen bij een ánder (nieuwkomer) zeker weten tot op de grond afgebrand zouden worden.
Oh dus jou Leonberger komt uit het asiel? Dat verklaard een hoop denk ik
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cuddie_ schreef: Het is een nestje van Cleva. Dan is het oke. Als iemand anders precies dezelfde plannen had, maar net nieuw was hier, was diegene waarschijnlijk afgebrand. Dat is hetgeen waar ik moeite mee heb.
Nee hoor. Dat was misschien eerder wel zo. Tegenwoordig wordt het outcrossen naar andere rassen hier toegejuicht. Mits goed onderbouwd.
Zomaar lukraak 'een nessie' zal wel nooit een hit worden hier.
Dus je sneer sloeg alsnog echt nergens op. Het was slaan om het slaan. En dat van iemand die zich graag profileert als 'netjes'.
Geeft niks, want ik ben de eerste die een rel appreciëert Maar doe je dan niet anders voor dan dat je bent.
En of je je ook niet meer wilt laten opkloten door madame Schreeuwbek om haar bericht te quoten opdat ik het zie. Het is zo doorzichtig
Dan loop ik misschien achter met mijn kennis van dit forum van richting 2011. Daar werd je toch echt afgeslacht hoor.
En ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven, dus als dit niet het geval is en mijn reactie dus nergens op sloeg, dan bij deze... mijn excuses.
Ik profileer mij overigens niet als netjes. Ik ga netjes om met mensen die netjes met mij en anderen omgaan. Betekent niet dat ik niet met alle liefde uithaal naar iemand die uithaalt naar mij of anderen.
Wat maakt het uit als iemand wat over je zegt? Mij maakt het niks uit, lig er niet wakker van, maar naar mij halen niet veel mensen uit.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cuddie_ schreef:@ Malinois; ik was persoonlijk klaar. Ben niet van plan om een hele nieuwe discussie of gedoe te gaan beginnen. Dus ik kies er even voor om verder niet te reageren op die berichten van jou hier.
Ah je kunt dus geen antwoord geven. Prima hoor. Houdoe!
gonnie schreef:
Wat maakt het uit als iemand wat over je zegt? Mij maakt het niks uit, lig er niet wakker van, maar naar mij halen niet veel mensen uit.
Jij bent met Gerard getrouwd en hebt ondertussen wel een dikke huid gekweekt denk ik , wat mij betreft heb je gelijk hoor en al je het kunt is dat fijn
Domor schreef:
Aangezien je 29 of 30 jaar bent, je eerste bericht sprak over een Maltezer die je 10 jaar had, daarna petit brabançon en later nog 1 andere hond die je als pup aangeschaft hebt, je een jaar terug nog keek voor een Amerikaanse bulldog x berner sennen pup omdat je dat wel wat leek en nu 3 honden hebt waarvan 1 leonberger, schat ik maximaal 1 asielhond. Waarbij je keuze valt op ongezonde honden (een platsnuit, een ras dat vaak de 6 niet haalt en een kruising tussen een allergiehoop en kankerbak, waarbij het type kruising typisch onverstandige fok is).
Lelijk dan over een kruising tussen kerngezonde rassen, waarbij de pups al besproken zijn voor ze geboren zijn en de ouderdieren netjes getest zijn, laat je slechte karakter en weinig zelfkennis wel uitermate duidelijk doorschijnen.
Grijns, jouw presentatie van feiten is altijd zo raak.
Domor: 1
Cuddie: 0
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
je mag best een ras fokken,ze motten alleen stoppen met extreme rassen willen fokken .. ze verkloten de zooi door steeds eens tapje verder te gaan en met zijn allen achter de pik van de kampioen( ja keurmeesters kiezen ook te vaak voor de extremen) te gaan lopen als keuze voor hun nest
Cuddie_ schreef:
Dan moet je maar beter geen Leonbergers gaan fokken. Echt, het ras staat er niet best voor. Of je nou 'je stinkende best doet' of niet. Je zet pups op de wereld die een predispositie hebben om jong te overlijden. Ik geloof eigenlijk ook niet zo in fokkers van rashonden die er alles aan doen om gezonde honden te fokken. Tulijk is het meegenomen maar de hoofdmoot is eigenlijk meestal het uiterlijk. "Ik gebruik die reu want mijn teef heeft een wat steile achterhand en dat kan hij mooi oplossen met zijn goed gehoekte achterstel"
Geeft allemaal niks, maar zie het zoals het is. Het fokken van raszuivere Leonbergers is NIET beter dan het op de wereld zetten van speciaal gekozen en geteste onverwante ouderdieren. Integendeel.
Oh maar dat zeg ik ook niet hoor. Het probleem is dat er veel te veel slechte fokkers zijn. Ik zou nooit beweren dat een raszuivere leo beter is dan een kruising. De meeste kruisingen zijn gezonder dan raszuivere honden. Helaas..
Cuddie_ schreef: Het probleem is dat er veel te veel slechte fokkers zijn. Ik zou nooit beweren dat een raszuivere leo beter is dan een kruising. De meeste kruisingen zijn gezonder dan raszuivere honden. Helaas..
Ik weet niet of het 'slechte fokkers' zijn. Ik neem aan dat ze de beste bedoelingen hebben. Maar je kunt alleen maar werken met wat je hebt. En als alles al een schrikbarend hoog COI heeft dan houdt het een keertje op.
Veel fokkers fokken gigantisch op uiterlijk. Een bredere kop, een speciaal kleurtje, nóg kleiner etc.
Ik heb bewondering voor de fokkers die écht heel kritisch naar hun lijn kijken en zoeken in het buitenland naar goede lijnen waar zij mee verder kunnen, om een zo goed mogelijke gezondheid te krijgen. De fokkers die ook bij minimale 'niet ideale' omstandigheden direct een lijn stilleggen i.p.v. maar gewoon verder fokken omdat dat meer geld oplevert.
gonnie schreef:
Jij bent met Gerard getrouwd en hebt ondertussen wel een dikke huid gekweekt denk ik , wat mij betreft heb je gelijk hoor en al je het kunt is dat fijn
Die dikke huid had ik lang voordat ik Gerard kende, al toen ik heel klein was. Daarom ben ik ook nooit gepest op school of waar dan ook. Ze hadden er geen plezier van om mij te pesten. Als iemand me vroeger gompie noemde ging ik er gewoon in mee, dan was de lol er snel voor ze af.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie schreef:
Die dikke huid had ik lang voordat ik Gerard kende, al toen ik heel klein was. Daarom ben ik ook nooit gepest op school of waar dan ook. Ze hadden er geen plezier van om mij te pesten. Als iemand me vroeger gompie noemde ging ik er gewoon in mee, dan was de lol er snel voor ze af.
Cuddie_ schreef: Het probleem is dat er veel te veel slechte fokkers zijn. Ik zou nooit beweren dat een raszuivere leo beter is dan een kruising. De meeste kruisingen zijn gezonder dan raszuivere honden. Helaas..
Ik weet niet of het 'slechte fokkers' zijn. Ik neem aan dat ze de beste bedoelingen hebben. Maar je kunt alleen maar werken met wat je hebt. En als alles al een schrikbarend hoog COI heeft dan houdt het een keertje op.
Veel fokkers fokken gigantisch op uiterlijk. Een bredere kop, een speciaal kleurtje, nóg kleiner etc.
Ik heb bewondering voor de fokkers die écht heel kritisch naar hun lijn kijken en zoeken in het buitenland naar goede lijnen waar zij mee verder kunnen, om een zo goed mogelijke gezondheid te krijgen. De fokkers die ook bij minimale 'niet ideale' omstandigheden direct een lijn stilleggen i.p.v. maar gewoon verder fokken omdat dat meer geld oplevert.
Nou, stoppen met een lijn is dan weer heel slecht voor je genetische diversiteit. In principe moet je zo min mogelijk dieren uitsluiten van de fok en je vooral richten op die genetische diversiteit in je ras, bij voorkeur de genenpoel verbreden. Bij de leonbergers hebben ze in het verleden te rigoureus dieren uitgesloten, om HD, epilepsie en agressie eruit te krijgen. En nu is de genenpoel om te huilen zo klein. De levensverwachting is gekelderd een kamer is een enorm probleem geworden. Gelukkig heb je in Frankrijk een heleboel kleine subpopulaties die misschien zelf wel behoorlijk zijn ingeteeld, maar die een belangrijke rol in het redden van het ras zouden kunnen spelen omdat ze genen bij zich dragen die in de rest van de populatie (vrijwel) verdwenen zijn. Ze doen het op show misschien minder goed, maar je kunt nog wel eventjes iets langer vasthouden aan de raszuiverheid
Ik denk dat alles mag fokken als het maar gezond is en handelbaar, persoonlijk ben ik wel blij dat er meer kruisingen komen waar goed over na gedacht wordt.
En honden met genetisch bepaalde agressie zijn in mijn ogen niet nodig in Nederland, nergens denk ik