Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Cuddie_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Petit Brabancon, Leonberger
Aantal honden: 3

Re: Angst-agressie bij ‘giant’ van >60kg

Ongelezen bericht door Cuddie_ »

sirene schreef:Wat een idioot idee :80: ik weet niet in wat voor losloopgebieden jij komt maar hier is dat _het_ recept voor een nog agressievere hond.
Of hij het nu doet uit angst, omdat hij er gewoon geen zin in heeft of uit dominantie-agressie, in alle gevallen zal het resultaat zijn dat hij alleen maar leert dat hij nog meer uit moet vallen om honden op afstand te houden.
In losloopgebieden stieren namelijk allemaal ongecontroleerde honden op jouw hond af.
Als je hem al onder zou willen dompelen in een enorme hoeveelheid honden moet je dat doen in een gecontroleerde omgeving. Een hondenschool of een aanlijngebied waar men zich er echt aan houdt. Daar kan hij leren dat er echt niks gebeurd. In een losloopgebied leert hij precies het tegendeel want er gebeurd waarschijnlijk elke wandeling wel iets.
Zoals ik al, volgens mij een keer of 5 ondertussen, aangaf.... ben ik er dus inderdaad nog niet over uit hoe ik het ga aanpakken i.v.m. de ongecontroleerde situatie met vreemde honden.
Ben er alleen nog niet uit over hoe wél. Maar dat komt wel.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cuddie_ schreef:Het is ook helemaal niet de bedoeling dat ze hem moeten opvoeden. Het gaat er om dat hij honden om zich heen ziet, zo veel mogelijk. Hij hoeft niks met die honden te doen hij blijft gewoon bij mij.

Het niet kunnen verweren is wel echt een ding ja. Dat vind ik ook.
Ja jeetje, maar jemig. Waarom moet jouw hond op de mijne uitvallen, ook al kan hij geen gaten maken? En het kan mij niet zoveel schelen om welke grond jouw hond uitvalt (angst, of weet ik veel), ik heb het eigenlijk gewoon liever niet. Waarom zou mijn hond dat moeten ondergaan? Al kan er niet gebeten worden?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cuddie_ schreef:
natalie schreef:Nee je hebt meerdere berichten niet helemaal begrepen, zover is mij wel duidelijk. Ik merk dat ik er zelfs boos om word, wat een idioot advies je hebt gekregen. Vreselijk. Maar ik wens je veel succes en ik hoop dat het goed gaat allemaal.
Dat ik het niet met alles eens ben, betekent niet dat ik het niet begrijp. Beetje rare opmerking.
Boos worden om een advies dat een ander krijgt... oké.. niet nuttig. Maar dat moet je zelf weten.

En bedankt. Ik hoop het ook!

Nou, eigenlijk meer dat die arme hond zo'n enorme klapjosti heeft getroffen.

Kan je trouwens wel vertellen wat ie hier ook met die muilkorf kan krijgen, een musketon voor z'n onopgevoede smoel al lang voor hij bij mijn honden is.
Ik duim dat je zo iemand tegenkomt.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je hebt een hond die aangeeft niet met andere honden te willen. En wat doe je? Tussen de honden losgooien. Arme Moos
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:Het is ook helemaal niet de bedoeling dat ze hem moeten opvoeden. Het gaat er om dat hij honden om zich heen ziet, zo veel mogelijk. Hij hoeft niks met die honden te doen hij blijft gewoon bij mij.

Ja jeetje, maar jemig. Waarom moet jouw hond op de mijne uitvallen, ook al kan hij geen gaten maken? En het kan mij niet zoveel schelen om welke grond jouw hond uitvalt (angst, of weet ik veel), ik heb het eigenlijk gewoon liever niet. Waarom zou mijn hond dat moeten ondergaan? Al kan er niet gebeten worden?
Hij geeft een snauw als jouw hond te dichtbij komt? Hij zegt gewoon dat hij hem/haar niet in zijn buurt wilt....
Je doet alsof hij hem wilt opvreten, maar dat niet kan omdat hij een muilkorf om heeft. Een snauw is echt zo raar niet hoor, doodnormaal in de hondenwereld dat ze elkaar op die manier laten weten ergens niet van gediend te zijn.
En nogmaals, wil je niet dat jouw hond een snauw kan krijgen, dan moet je dus zorgen dat jouw hond niet ongecontroleerd op mijn hond (of vergelijkbaar) afrent. :wink: Dan is er helemaal niks aan het handje.
Cuddie_
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef:
natalie schreef:Nee je hebt meerdere berichten niet helemaal begrepen, zover is mij wel duidelijk. Ik merk dat ik er zelfs boos om word, wat een idioot advies je hebt gekregen. Vreselijk. Maar ik wens je veel succes en ik hoop dat het goed gaat allemaal.
Dat ik het niet met alles eens ben, betekent niet dat ik het niet begrijp. Beetje rare opmerking.
Boos worden om een advies dat een ander krijgt... oké.. niet nuttig. Maar dat moet je zelf weten.

En bedankt. Ik hoop het ook!

Nou, eigenlijk meer dat die arme hond zo'n enorme klapjosti heeft getroffen.

Kan je trouwens wel vertellen wat ie hier ook met die muilkorf kan krijgen, een musketon voor z'n onopgevoede smoel al lang voor hij bij mijn honden is.
Ik duim dat je zo iemand tegenkomt.
Op dit smerig bericht ga ik niet eens antwoorden, dat is het echt niet waard.
Cuddie_
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Je hebt een hond die aangeeft niet met andere honden te willen. En wat doe je? Tussen de honden losgooien. Arme Moos
Waarom is dat zielig? Hij hoefde niet tussen de honden te zijn hij heeft een zee van ruimte om te gaan waar hij wilt. Hij had een halve km afstand kunnen nemen van iedere hond die daar was.
Hij koos er zelf voor om het hier en daar heel voorzichtig op te zoeken, op een klein afstandje. En hij kon ervaren dat er een berg honden los liepen, sommige op zichzelf snuffelend, anderen druk stoeiend.... en níemand die hem op wilde eten. =)
Was heel mooi om te zien hoe zijn spanning juist zakte toen hij zelf kon bepalen waar hij heen ging. Hij zat niet meer aan een riem, maar had de vrijheid om de afstand te kiezen die hij zelf wilde.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

Hij geeft een snauw als jouw hond te dichtbij komt? Hij zegt gewoon dat hij hem/haar niet in zijn buurt wilt....
Je doet alsof hij hem wilt opvreten, maar dat niet kan omdat hij een muilkorf om heeft. Een snauw is echt zo raar niet hoor, doodnormaal in de hondenwereld dat ze elkaar op die manier laten weten ergens niet van gediend te zijn.
En nogmaals, wil je niet dat jouw hond een snauw kan krijgen, dan moet je dus zorgen dat jouw hond niet ongecontroleerd op mijn hond (of vergelijkbaar) afrent. :wink: Dan is er helemaal niks aan het handje.
Het maakt nogal verschil of je weet dat je hond uitvalt of dat je weet dat je hond in wezen heel sociaal en sociaalvaardig is. In het eerste geval is het extra belangrijk je hond geen kans te geven op dat ongewenste gedrag. Een hond die sociaal is en even onder het appel uit duikt, zou dat niet moeten hoeven bekopen met een traumatiserende ervaring (en vervolgens werk je dan uiteraard weer aan dat appèl). Je hebt wel altijd te voorkomen dat jouw hond een andere hond traumatiseert, zeker als je weet dat hij dat gedrag vertoont
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Cuddie_ schreef: Advies voor nu, snuitje of muilkorf om en losloopgebieden. Zo veel als kan tussen de honden in.
:ugh: Dat meen je niet.
Nou zeg dat
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Cuddie_ schreef:
DesireeB schreef:

Hondenschool is helaas komende woensdag de laatste, dan is zomerstop.
Stel ik kom jou tegen. Mijn Droef kan ook uitvallen naar grote reuen dan(voor de rest is hij super makkelijk). Gaat jouw hond dan niet op mijn hond af denk je? Kan je hem dan nog bij je houden?

Ik zie het als ik hier loopt namelijk geregeld gebeuren. Ik loopt met 2 aangelijnde honden omdat Droef dus niet meer met elke reu kan(En de ander is gewoon een klein loeder, die loopt al langer alleen aangelijnd). En nog laten mensen hun reu lekker op Droef uitvallen.
Ik kan Droef prima houden, meestal voorkom uitvallen liever en loop ik snel om, maar soms lukt dat niet. Maar blijkbaar zijn er een aantal die er een strakke plasser van krijgen dat hen hond uit mag vallen tegen Droef. Ze bijten niet hoor, alleen schijn aanvallen inzetten.

Maar stel Droef krijgt jouw hond toch te pakken omdat hij te dichtbij kwam met zijn uitvallen? Wat dan?
Ik vind het onverstandig. Nu kreeg hij een waarschuwing maar de volgende keer blijft het daar misschien niet bij.
Als hij niet te vertrouwen is met andere reuen dan verwacht ik dat ook jij niet zonder muilkorf zou lopen in een losloopgebied.

Mijn hond gaat alles uit de weg. Dus die zal juist écht niet richting jouw hond gaan als die zou uitvallen.

Het probleem zal dan altijd liggen bij de hond die naar hém toe komt. En het is en blijft een feit.. dat je daar in een loosloopgebied dus niet de controle over hebt..wat daar wel en niet rondloopt.
Zoals ik al aangaf loop ik hier zo min mogelijk in de buurt. Ook het omheinde hondenveldje en losloopstrookje slaan we bijna altijd over. Heel af en toe op bizarre tijden lopen we er wel. Op het veld mag Droef een enkele keer even los om met een vriendje vriendinnetje te spelen. Dan sta ik als een bezetenen de omgeving te scannen en dat is dan max 5 minuten. Dat is dan wel met een bekende hond, waarvan al bewezen is dat ze elkaar leuk vinden. Voor de rest is Droef altijd vast en als we wel een keer via de losloopstrook gaan, keer in om zodra ik ook maar vermoed dat de tegenligger Droef niet bevalt. Ik voorkom het uitvallen liever dan het opzoeken.
Voor de rest pak ik de auto naar industrie terrein waar Droef lekker los kan en gaat meestal zijn beste vriend mee. Hij kan dus wel socaal zijn maar pikt niks van andere intacte reuen(tenzij hij ze van pup af aan kent, die kunnen wel een aardig potje breken bij hem).

Het zal nu dus niet zomaar gebeuren dat Droef een hond te pakken krijgt(desalniettemin overweeg ik een muilkorf voor Droef en Izzy in de hoop dat mensen dan wel hen hond bij zich houden om niet losloop plekken, niet omdat ik hem niet kan houden).

Ik geef het je als voorbeeld, om ook een andere kant te laten zien. Waarom is het zo belangrijk voor je dat hij zo snel al tussen andere honden moet lopen? Kan je dan niet beter gewoon afspreken met iemand en langzaam aan opbouwen. Gewoon gezamenlijk leren wandelen met zo nu en dan andere honden?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Cuddie_
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

Het maakt nogal verschil of je weet dat je hond uitvalt of dat je weet dat je hond in wezen heel sociaal en sociaalvaardig is. In het eerste geval is het extra belangrijk je hond geen kans te geven op dat ongewenste gedrag. Een hond die sociaal is en even onder het appel uit duikt, zou dat niet moeten hoeven bekopen met een traumatiserende ervaring (en vervolgens werk je dan uiteraard weer aan dat appèl). Je hebt wel altijd te voorkomen dat jouw hond een andere hond traumatiseert, zeker als je weet dat hij dat gedrag vertoont
Nogmaals, hij valt uit aan de riem, op afstand.
Los, met een hond die te dichtbij komt, snauwt hij een keer. That's it.
Geen enkele hond loopt een traumatische ervaring op als een keer een hond zegt 'dit is te dichtbij'. Hij is onzeker en wilt dat de hond weg gaat, hij vreet hem niet op.
Cuddie_
Zeer actief

DesireeB schreef:
Cuddie_ schreef:
DesireeB schreef:

Hondenschool is helaas komende woensdag de laatste, dan is zomerstop.
Stel ik kom jou tegen. Mijn Droef kan ook uitvallen naar grote reuen dan(voor de rest is hij super makkelijk). Gaat jouw hond dan niet op mijn hond af denk je? Kan je hem dan nog bij je houden?

Ik zie het als ik hier loopt namelijk geregeld gebeuren. Ik loopt met 2 aangelijnde honden omdat Droef dus niet meer met elke reu kan(En de ander is gewoon een klein loeder, die loopt al langer alleen aangelijnd). En nog laten mensen hun reu lekker op Droef uitvallen.
Ik kan Droef prima houden, meestal voorkom uitvallen liever en loop ik snel om, maar soms lukt dat niet. Maar blijkbaar zijn er een aantal die er een strakke plasser van krijgen dat hen hond uit mag vallen tegen Droef. Ze bijten niet hoor, alleen schijn aanvallen inzetten.

Maar stel Droef krijgt jouw hond toch te pakken omdat hij te dichtbij kwam met zijn uitvallen? Wat dan?
Ik vind het onverstandig. Nu kreeg hij een waarschuwing maar de volgende keer blijft het daar misschien niet bij.
Als hij niet te vertrouwen is met andere reuen dan verwacht ik dat ook jij niet zonder muilkorf zou lopen in een losloopgebied.

Mijn hond gaat alles uit de weg. Dus die zal juist écht niet richting jouw hond gaan als die zou uitvallen.

Het probleem zal dan altijd liggen bij de hond die naar hém toe komt. En het is en blijft een feit.. dat je daar in een loosloopgebied dus niet de controle over hebt..wat daar wel en niet rondloopt.
Zoals ik al aangaf loop ik hier zo min mogelijk in de buurt. Ook het omheinde hondenveldje en losloopstrookje slaan we bijna altijd over. Heel af en toe op bizarre tijden lopen we er wel. Op het veld mag Droef een enkele keer even los om met een vriendje vriendinnetje te spelen. Dan sta ik als een bezetenen de omgeving te scannen en dat is dan max 5 minuten. Dat is dan wel met een bekende hond, waarvan al bewezen is dat ze elkaar leuk vinden. Voor de rest is Droef altijd vast en als we wel een keer via de losloopstrook gaan, keer in om zodra ik ook maar vermoed dat de tegenligger Droef niet bevalt. Ik voorkom het uitvallen liever dan het opzoeken.
Voor de rest pak ik de auto naar industrie terrein waar Droef lekker los kan en gaat meestal zijn beste vriend mee. Hij kan dus wel socaal zijn maar pikt niks van andere intacte reuen(tenzij hij ze van pup af aan kent, die kunnen wel een aardig potje breken bij hem).

Het zal nu dus niet zomaar gebeuren dat Droef een hond te pakken krijgt(desalniettemin overweeg ik een muilkorf voor Droef en Izzy in de hoop dat mensen dan wel hen hond bij zich houden om niet losloop plekken, niet omdat ik hem niet kan houden).

Ik geef het je als voorbeeld, om ook een andere kant te laten zien. Waarom is het zo belangrijk voor je dat hij zo snel al tussen andere honden moet lopen? Kan je dan niet beter gewoon afspreken met iemand en langzaam aan opbouwen. Gewoon gezamenlijk leren wandelen met zo nu en dan andere honden?
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar wat ik dus aangaf is gewoon dat mijn hond echt 0 zal doen met Droef. TENZIJ hij op hem af komt rennen... dan snauwt hij een keer.
Nogmaals (6e keer :lol1: ) ik ben voor mijzelf aan het bekijken op welke manier ik het daadwerkelijk wil aanpakken. Om het op een gecontroleerde manier te doen. Omdat ik, zoals eerder aangegeven, zelf ook niet heel fan ben van een situatie waarbij andere honden de boel kunnen verzieken.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

En de mijne doet dat dus niet. Die gaat beslist niet op jouw hond af. Sterker nog, die gaat op haar kont zitten, stilletjes wachten tot jullie voorbij zijn.

Jij vind het een ding dat jouw hond zich niet kan verweren met een snuitje? Ik vind het een ding dat mijn hond oefenmateriaal moet zijn. Ze krijgt niets van snauwen hoor, alleen snauwen alleen omdat zij daar toevallig loopt vind ik niet heel nodig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:
Cuddie_ schreef:
ellen en de birmanen schreef:mijn god, hoe dom kan je zijn? je hond blijft bij je zeg, maar je kan niet zonder een uitvallende hond een andere hond passeren. in een losloopgebied heb je een grote kans dat er honden los lopen. maar jou hond blijft bij je. nu kom ik aan met mijn pup die, gelukkig, geen negatieve ervaring heeft met honden, vrolijk huppelend naar jou hond toe. denk je nu echt dat jou hond niet uit zal vallen.
ga trainen op het negeren van andere honden, beloon je hond als deze aandacht heeft voor jou en wees niet zo ongelofelijk stom, omdat toevallig de instructeur en een leo-"kenner" het zeggen tegen je.
van mij hoef je het ook niet aan te nemen, maar open je ogen.
Beetje jouw verantwoordelijkheid ook om jouw pup bij je te kunnen houden/terug te kunnen roepen als het niet gewenst is dat hij op een hond af gaat.
Mijn hond snauwt van zich af als een hond hem te dichtbij komt. Dus als jouw pup dan toch op hem af rent, zal hij inderdaad een snauw met een muilkorf om krijgen.
Is wel grappig hoe hier constant gehamerd wordt op hoe mijn hond mijn verantwoording en ‘probleem’ is en dat nu opeens de ongehoorzame honden van anderen ook nog eens mijn probleem zijn.
In principe heb je natuurlijk gewoon gelijk. Jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Mijn hond de mijne. Dat is een feit.
Maar, en dat is puur gebaseerd op een mening, een pup moet natuurlijk wel nog leren. Jonge, onstuimige honden die eens in de zoveel tijd met bananen in de oren kampen. Ze hebben niets kwaads in de zin, ze zijn gewoon op ontdekkingsreis. Net als een traag oudje dat niet alles in de omgeving nog opmerkt. Als baas kun je dat niet altijd voorkomen. Zo'n hond hoeft dan niet meteen een tirade van een andere hond te ontvangen. Niet als die buiten proportie is en zo klinkt de reactie van jouw hond wel n.a.v. jouw posts.
Daar kunnen ze best een nare ervaring aan overhouden, zeker als je hond zo enorm en indrukwekkend is.
Als er een grauwende Leonberger met korf op mijn pup dook, kreeg doe 1e gewoon vliegles hoor. En ik denk maar zo dat er meer zijn die zo denken. Een pup luisterd nu eenmaal niet altijd daarom loop je ergens waar t relatief veilig is en waar ie los kan om te oefenen. En ja op dat moment ben ik erg sterk ;) overigens ook zonder die korf hoor.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

Jij hebt ook geen drol verstand van hondengedrag he, die "snauw" kan ruim voldoende zijn voor 1 of meerdere honden zijn om er vol op te knallen. Succes maar weer zolang je hier maar ver weg blijft
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wat een achterlijke adviezen worden er trouwens op hondenscholen gegeven. Ik verbaasde me al een tijd waarom wij ineens werkelijk alle rassen krijgen aangemeld omdat ze adviezen krijgen bij "normale" hondenscholen waar mensen niets mee kunnen en/of ronduit levensgevaarlijk zijn. Deze past er in ieder geval ook tussen. Iedereen kan zich schijnbaar hondenschool noemen
Afbeelding
Cuddie_
Zeer actief

Marion. schreef:
Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

En de mijne doet dat dus niet. Die gaat beslist niet op jouw hond af. Sterker nog, die gaat op haar kont zitten, stilletjes wachten tot jullie voorbij zijn.

Jij vind het een ding dat jouw hond zich niet kan verweren met een snuitje? Ik vind het een ding dat mijn hond oefenmateriaal moet zijn. Ze krijgt niets van snauwen hoor, alleen snauwen alleen omdat zij daar toevallig loopt vind ik niet heel nodig.
Maar hoe vaak moet ik nog blijven aangeven dat ik aan het kijken ben op welke manier ik in gecontroleerde situaties kan gaan oefenen?
Jullie blijven vallen over het losloopgebied, maar dit was een ADVIES. Ik heb al zo vaak aangegeven hier ook de nadelen in te zien dus dat ik wil kijken hoe ik het wél kan gaan aanpakken.

Niemands hond is oefenmateriaal overigens, ook niet als ik wel naar een losloopgebied zou gaan. Mijn honden hebben ook wel eens een snauw gehad van een hond die het niet waardeerde dat er gesnuffeld werd. Dat hoort er bij naar mijn idee....
Cuddie_
Zeer actief

malinois schreef:
Manuma schreef:
Cuddie_ schreef:
ellen en de birmanen schreef:mijn god, hoe dom kan je zijn? je hond blijft bij je zeg, maar je kan niet zonder een uitvallende hond een andere hond passeren. in een losloopgebied heb je een grote kans dat er honden los lopen. maar jou hond blijft bij je. nu kom ik aan met mijn pup die, gelukkig, geen negatieve ervaring heeft met honden, vrolijk huppelend naar jou hond toe. denk je nu echt dat jou hond niet uit zal vallen.
ga trainen op het negeren van andere honden, beloon je hond als deze aandacht heeft voor jou en wees niet zo ongelofelijk stom, omdat toevallig de instructeur en een leo-"kenner" het zeggen tegen je.
van mij hoef je het ook niet aan te nemen, maar open je ogen.
Beetje jouw verantwoordelijkheid ook om jouw pup bij je te kunnen houden/terug te kunnen roepen als het niet gewenst is dat hij op een hond af gaat.
Mijn hond snauwt van zich af als een hond hem te dichtbij komt. Dus als jouw pup dan toch op hem af rent, zal hij inderdaad een snauw met een muilkorf om krijgen.
Is wel grappig hoe hier constant gehamerd wordt op hoe mijn hond mijn verantwoording en ‘probleem’ is en dat nu opeens de ongehoorzame honden van anderen ook nog eens mijn probleem zijn.
In principe heb je natuurlijk gewoon gelijk. Jouw hond is jouw verantwoordelijkheid. Mijn hond de mijne. Dat is een feit.
Maar, en dat is puur gebaseerd op een mening, een pup moet natuurlijk wel nog leren. Jonge, onstuimige honden die eens in de zoveel tijd met bananen in de oren kampen. Ze hebben niets kwaads in de zin, ze zijn gewoon op ontdekkingsreis. Net als een traag oudje dat niet alles in de omgeving nog opmerkt. Als baas kun je dat niet altijd voorkomen. Zo'n hond hoeft dan niet meteen een tirade van een andere hond te ontvangen. Niet als die buiten proportie is en zo klinkt de reactie van jouw hond wel n.a.v. jouw posts.
Daar kunnen ze best een nare ervaring aan overhouden, zeker als je hond zo enorm en indrukwekkend is.
Als er een grauwende Leonberger met korf op mijn pup dook, kreeg doe 1e gewoon vliegles hoor. En ik denk maar zo dat er meer zijn die zo denken. Een pup luisterd nu eenmaal niet altijd daarom loop je ergens waar t relatief veilig is en waar ie los kan om te oefenen. En ja op dat moment ben ik erg sterk ;) overigens ook zonder die korf hoor.
Ja want inderdaad voor een pup is een losloop gebied wel echt dé plek waar hij veilig kan oefenen. :oohja:
Cuddie_
Zeer actief

malinois schreef:
Cuddie_ schreef:
Marion. schreef:

Jij hebt ook geen drol verstand van hondengedrag he, die "snauw" kan ruim voldoende zijn voor 1 of meerdere honden zijn om er vol op te knallen. Succes maar weer zolang je hier maar ver weg blijft
Als je een hond hebt die er 'vol op knalt' als een andere hond aangeeft hem niet te dicht in de buurt te willen dan mag ik hopen dat je daarmee niet in een losloop gebied loopt. :scratch:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Het gaat hier allang niet meer om het gedrag van een hond.
Alleen iemand achter een scherm die te veel tijd heeft en iedereen slimmer af denkt te zijn. En er veel genoegen in schept de hele dag te quoten en iedereen van repliek te dienen...
Ook apart gedrag als je het mij vraagt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
malinois schreef:
Manuma schreef:
Cuddie_ schreef: Beetje jouw verantwoordelijkheid ook om jouw pup bij je te kunnen houden/terug te kunnen roepen als het niet gewenst is dat hij op een hond af gaat.
Ja want inderdaad voor een pup is een losloop gebied wel echt dé plek waar hij veilig kan oefenen. :oohja:
Ja hoor uitstekend, de laatste 3 hebben dat uitstekend hier kunnen oefenen, 25 meter van huis in t losloopgebied.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

*Esther schreef:Het gaat hier allang niet meer om het gedrag van een hond.
Alleen iemand achter een scherm die te veel tijd heeft en iedereen slimmer af denkt te zijn. En er veel genoegen in schept de hele dag te quoten en iedereen van repliek te dienen...
Ook apart gedrag als je het mij vraagt.
Nou ja dit dus :wink: ik haak af :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
malinois schreef:
Cuddie_ schreef:
Marion. schreef: Ja jeetje, maar jemig. Waarom moet jouw hond op de mijne uitvallen, ook al kan hij geen gaten maken? En het kan mij niet zoveel schelen om welke grond jouw hond uitvalt (angst, of weet ik veel), ik heb het eigenlijk gewoon liever niet. Waarom zou mijn hond dat moeten ondergaan? Al kan er niet gebeten worden?
Als je een hond hebt die er 'vol op knalt' als een andere hond aangeeft hem niet te dicht in de buurt te willen dan mag ik hopen dat je daarmee niet in een losloop gebied loopt. :scratch:
Die zijn er zat ja, zeker reuen onderling die gewoon heel sociaal zijn tot er gegromt wordt. En nee niet mijn hond maar ik kom er dagelijks een stuk of 3 tegen waarvan ik t van weet dat ze t doen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

moos is nu 12 maand,
mijn ervaring is dat een hond naarmate hij ouder wordt, ook anders kan gaan reageren op bepaalde situaties,
hou dat wel in je achterhoofd,
onze lana was tot die leeftijd een allemans vriendje, maar in de volgende jaren kreeg ze wel een ander standpunt wat betreft sommige andere honden,
voor al de uitdagers en grootbekken moet ze niet, en daar deinst ze niet voor terug,
zodoende lopen we ook niet in losloopgebieden, daar weet je dat je ontmoetingen hebt met andere buurtende honden, of jolige pups,
dat willen we bewust vermijden,
Cuddie_
Zeer actief

Lanavandevledders schreef:moos is nu 12 maand,
mijn ervaring is dat een hond naarmate hij ouder wordt, ook anders kan gaan reageren op bepaalde situaties,
hou dat wel in je achterhoofd,
onze lana was tot die leeftijd een allemans vriendje, maar in de volgende jaren kreeg ze wel een ander standpunt wat betreft sommige andere honden,
voor al de uitdagers en grootbekken moet ze niet, en daar deinst ze niet voor terug,
zodoende lopen we ook niet in losloopgebieden, daar weet je dat je ontmoetingen hebt met andere buurtende honden, of jolige pups,
dat willen we bewust vermijden,
Ja dat zeker. Hij is nog niet volwassen, dus dat kan nog alle vormen gaan aannemen inderdaad.

We gaan sowieso eens 'samen zwemmen' met de hond van mijn schoonbroer. Dat is ook zo'n waterrat, net als Moos. En een teefje.
Hopen dat hij dat als leuk gaat zien...

En volgende week nog een nest-wandeling. Met zijn broertjes/zusjes samen wandelen.

Verder maar eens goed gaan denken over mogelijkheden.
Cuddie_
Zeer actief

Heavy schreef:Weet je wat ik me afvraag. Als jouw hond zo 100% netjes bij je blijft lopen en nooit op een andere hond afgaat waarom loop je dan in godsnaam met een uitvallende hond ? Dan kan hij toch gewoon altijd los ?
Ik weet niet hoe de regels in Drenthe zijn, maar hier heb je aanlijnplicht.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

In het geval van zo'n hele grote zware hond vind ik persoonlijk dat het argument om geen muilkorf te dragen omdat hij zich niet kan verdedigen niet zo heel steekhoudend.
Orson heeft weleens een korf gedragen en dat was ook met korf nog steeds een imposante hond van 70 kilo die je echt niet zomaar even omgooit.
Bij de angst voor echte agressie zie ik dus liever wel een korf dan niet.
Al is dat uiteraard geen argument om dan maar verder te denken ze zoeken het uit.
Maar ik denk dat er heel wat incidenten voorkomen hadden kunnen worden als sommige honden korven zouden hebben gedragen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Cuddie_
Zeer actief

Ik ga er vanuit dat dat geen directe opmerking richting mij is? Gezien ik aangaf hem (ondanks dat hij niet bijt) voor de zekerheid wél een muilkorf wil omdoen. Gewoon voor de veiligheid.

Ik vind het voor hem alsnog wel een risico met honden die ik niet ken.. daarom wil ik ook eigenlijk niet zomaar naar een losloopgebied. Je weet niet wat je tegenkomt. Je gooit hem niet zomaar omver, maar als hij écht gegrepen zou worden, kan dat hoe dan ook flinke schade aanrichten natuurlijk. Als ik denk aan een flinke stafford ofzo bijvoorbeeld.
Buiten het feit dat we dan helemaal terug bij af zijn met zijn onzekerheid.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Cuddie_ schreef:Ik ga er vanuit dat dat geen directe opmerking richting mij is? Gezien ik aangaf hem (ondanks dat hij niet bijt) voor de zekerheid wél een muilkorf wil omdoen. Gewoon voor de veiligheid.

Ik vind het voor hem alsnog wel een risico met honden die ik niet ken.. daarom wil ik ook eigenlijk niet zomaar naar een losloopgebied. Je weet niet wat je tegenkomt. Je gooit hem niet zomaar omver, maar als hij écht gegrepen zou worden, kan dat hoe dan ook flinke schade aanrichten natuurlijk. Als ik denk aan een flinke stafford ofzo bijvoorbeeld.
Buiten het feit dat we dan helemaal terug bij af zijn met zijn onzekerheid.
Nee dat is een reactie op dat een hond zich niet kan verdedigen met muilkorf :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Cuddie_ schreef:
Heavy schreef:Weet je wat ik me afvraag. Als jouw hond zo 100% netjes bij je blijft lopen en nooit op een andere hond afgaat waarom loop je dan in godsnaam met een uitvallende hond ? Dan kan hij toch gewoon altijd los ?
Ik weet niet hoe de regels in Drenthe zijn, maar hier heb je aanlijnplicht.
Wat is voor hem het verschil tussen loslopen (en dus niet uitvallen) en het aan de lijn meelopen? Staat er spanning op de lijn? Wordt hij gedwongen in een rechte lijn en in een bepaald tempo te lopen ipv met een bochtje om de andere hond heen en iets vertragen of meer afstand nemen? Daar zou ik mee aan de slag gaan. Dat hij zich vrij voelt het gedrag dat hij los vertoont ook aan de lijn te vertonen zonder zich geremd te voelen door de lijn of door de handler. Als hij het los kan, kun je het hem ook aan een lijn laten doen, mits de afstand tot de andere hond groot genoeg is
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”