Tamara81 schreef:blondie schreef:Nou... hier moet ik ook maar niet meer kijken.
Zag een tip staan van een herplaatsingsite hier...
Kom ik bij deze uit..
https://www.dierenasiels.com/dier/0938E ... 5A44BF123B
Nee, we zijn niet zo snel al aan het kijken. En volgens mij moet je al hélemaal niet een gelijkend hondje gaan zoeken.
Maar zo maf..
Aah

Een gelijkend hondje daar kom je al snel op uit als je van een rashond houdt. Bij kruisingen of bastaarden kun je ook gelijkende hondjes tegenkomen. Het nadeel kan misschien zijn dat je deze met Jol gaat vergelijken.
Ik was willekeurig aan het klikken.
Want ja inderdaad, als je border collie en stabij gaat zoeken zie je heel veel Jolly look-a-likes.
En het was een schat van een hond, maar er waren zeker ook dingen van de stabij en de border in haar waar ik erg aan moest wennen en me uiteindelijk ook bij neer heb gelegd
Tijdje geleden was mijn vriend akkoord met een hond die we alle twee zagen zitten, Jol was uiteraard nog gewoon in leven. Maar ik had er een heel goed gevoel over dat zij bij Jol zou passen, én dat Aki daar een vriendin in zou vinden. Zij werd echter bij een ander gezin geplaatst.
We waren dus wel al een beetje aan het kijken, was overigens een hond met een flinke scheut (Duitse/Mechelse) herder erin.
Nu moeten we eerst verwerken dat Jol er niet meer is, én we hebben nog 2 kittens die voor vertier kunnen gaan zorgen maar nog niet echt los bij Aki zijn. Dus dat heeft nu de prio
Dat er wel een 2de hond komt is vrijwel zeker. Ook mijn vriend vindt het nu raar om "maar" met 1 hond te lopen of maar 1 hond in huis te hebben. Ik had dat destijds ook toen Finn weg was gevallen en ik alleen nog met Bluf liep. Maar die leegte werd dus snel opgevuld door Jol + baas
Het komt wel, misschien komt er ineens weer iets op ons pad. We zijn er ook nog niet over uit wat voor hond. Kies je voor een herder, waarvan je dan eigenlijk weet dat je toch wat meer moet gaan sturen of voor wederom een soort "makkelijk" hondje zoals Jol was met andere honden.
Belangrijkst is dat het een match is met Aki en uiteraard met ons en dat de katten geaccepteerd worden door een nieuweling.
Maar eerst maar even rust in de tent.