Stel ik kom jou tegen. Mijn Droef kan ook uitvallen naar grote reuen dan(voor de rest is hij super makkelijk). Gaat jouw hond dan niet op mijn hond af denk je? Kan je hem dan nog bij je houden?Cuddie_ schreef:Het is ook helemaal niet de bedoeling dat ze hem moeten opvoeden. Het gaat er om dat hij honden om zich heen ziet, zo veel mogelijk. Hij hoeft niks met die honden te doen hij blijft gewoon bij mij.
Het niet kunnen verweren is wel echt een ding ja. Dat vind ik ook.
Hondenschool is helaas komende woensdag de laatste, dan is zomerstop.
Ik zie het als ik hier loopt namelijk geregeld gebeuren. Ik loopt met 2 aangelijnde honden omdat Droef dus niet meer met elke reu kan(En de ander is gewoon een klein loeder, die loopt al langer alleen aangelijnd). En nog laten mensen hun reu lekker op Droef uitvallen.
Ik kan Droef prima houden, meestal voorkom uitvallen liever en loop ik snel om, maar soms lukt dat niet. Maar blijkbaar zijn er een aantal die er een strakke plasser van krijgen dat hen hond uit mag vallen tegen Droef. Ze bijten niet hoor, alleen schijn aanvallen inzetten.
Maar stel Droef krijgt jouw hond toch te pakken omdat hij te dichtbij kwam met zijn uitvallen? Wat dan?
Ik vind het onverstandig. Nu kreeg hij een waarschuwing maar de volgende keer blijft het daar misschien niet bij.