Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gewenning herplaatser
Moderator: moderatorteam
- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
- Aantal honden: 1
gewenning herplaatser
Goedenavond,
Vanmorgen heb ik een 1-jarige boomer x Jack Russell opgehaald bij een gezin. De hond is opgevoed in huis maar later steeds vaker naar de werkschuur gedaan omdat het jongste kindje erge schrik had van zijn enthousiaste gedrag.
Hij komt wat onzeker en onderdanig over naar mij, knuffelt graag en gaat dan op zijn rug liggen en hij is inderdaad erg enthousiast.
Ik woon in een appartement en en hij loopt heel de dag al achter mij aan en ook regelmatig naar de voordeur. Ik heb even boodschappen gedaan (10 minuten) en toen heb ik hem in zijn bench gedaan, volgens de oude eigenaren is hij dit gewend en kan hij ook alleen zijn. soms een hele dag en is hij ook gewend om te slapen in de bench, maar hij ging nu gelijk blaffen en piepen. Dit is misschien wel logisch gezien alle veranderingen.
Mijn vraag is alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, ook vannacht? Als ik even op de slaapkamer ben en de deur dicht doe gaat hij piepen en heen en weer rennen.
Ik had ergens ook verwacht dat een bench al een soort veilige plek voor hem zou zijn nu.
Hebben jullie ideeën?
Alvast bedankt.
Vanmorgen heb ik een 1-jarige boomer x Jack Russell opgehaald bij een gezin. De hond is opgevoed in huis maar later steeds vaker naar de werkschuur gedaan omdat het jongste kindje erge schrik had van zijn enthousiaste gedrag.
Hij komt wat onzeker en onderdanig over naar mij, knuffelt graag en gaat dan op zijn rug liggen en hij is inderdaad erg enthousiast.
Ik woon in een appartement en en hij loopt heel de dag al achter mij aan en ook regelmatig naar de voordeur. Ik heb even boodschappen gedaan (10 minuten) en toen heb ik hem in zijn bench gedaan, volgens de oude eigenaren is hij dit gewend en kan hij ook alleen zijn. soms een hele dag en is hij ook gewend om te slapen in de bench, maar hij ging nu gelijk blaffen en piepen. Dit is misschien wel logisch gezien alle veranderingen.
Mijn vraag is alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, ook vannacht? Als ik even op de slaapkamer ben en de deur dicht doe gaat hij piepen en heen en weer rennen.
Ik had ergens ook verwacht dat een bench al een soort veilige plek voor hem zou zijn nu.
Hebben jullie ideeën?
Alvast bedankt.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: gewenning herplaatser
Ik zóu in het begin als hij weerstand heeft naar de bench het deurtje open laten en hem in de kamer laten als je naar de wc gaat etc. Slapen zou hij gewoon op mijn kamer mogen om te wennen als hij zich thuis voelt zal het wel gemakkelijker gaan.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Logisch dat zo'n verandering een hond wat onzeker kan maken.
Ik zou het hetzelfde aanpakken als bij een pup, gewoon kleine stapjes in het tempo welke de hond aangeeft.
Geef hem maar tijd en werk aan jullie band dan komt het vast goed.
Ik zou het hetzelfde aanpakken als bij een pup, gewoon kleine stapjes in het tempo welke de hond aangeeft.
Geef hem maar tijd en werk aan jullie band dan komt het vast goed.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dit is heel normaal gedrag voor herplaatsers. Ik heb zelf herplaatsers en ook veel honden opgevangen en daar is er niet één bij geweest die niet in meer of mindere mate dit gedrag vertoonde. Ze zijn even al hun houvast en veiligheid kwijt en zoeken dat bij jou. Ik deed er nooit iets mee behalve ze veiligheid, steun en duidelijke routines bieden. Ze mochten ook gewoon bij mij in de slaapkamer slapen - desnoods zet je de bench in de slaapkamer als de hond al is gewend om in de bench te slapen en je dit ook graag zo wilt houden. Na een paar dagen wennen en het begrijpen van de routines zag ik dit gedrag met de dag afnemen en nog wat later ging ook het alleen laten vanzelf prima (al was dat bij mij meestal wel met een andere hond erbij).
- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
Dank voor jullie tips. Ik zet de bench op de slaapkamer vannacht en open maar de eerste nacht en ga inderdaad structuur aanbieden. Wat ik me nog afvroeg, iedere beweging komt ie naar me toe, kan ik dit het beste negeren of wel gewoon aaien? Mijn vorige hond kon absoluut niet alleen blijven omdat mijn moeder altijd thuis was, ik wil niet nogmaals een te aanhankelijke hond.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik slaap de eerste nachten op de bank . Verder de drie rrr handhaven. Rust regelmaat zijn de grootste , reinheid is natuurlijk.
Ik heb nu mijn 5e herplaatser en het duurt echt een poosje voor je alle ins en outs kent vanelkaar. Maar het komt goed .
Ik heb nu mijn 5e herplaatser en het duurt echt een poosje voor je alle ins en outs kent vanelkaar. Maar het komt goed .
Laatst gewijzigd door fenneke op 11 jul 2020 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
De eerste dagen zou ik het evennprima vinden als hij mij overal volgt. Daarna wil ik zelf naar de wc kunnen en dus wat gaan beperken 

Fenneke en Baloe

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Doe eerst maar elkaar een beetje leren kennen en zo, gewoon lekker wandelen en aandacht en vertrouwen, hij is er nog geen dag.bowiej schreef:Dank voor jullie tips. Ik zet de bench op de slaapkamer vannacht en open maar de eerste nacht en ga inderdaad structuur aanbieden. Wat ik me nog afvroeg, iedere beweging komt ie naar me toe, kan ik dit het beste negeren of wel gewoon aaien? Mijn vorige hond kon absoluut niet alleen blijven omdat mijn moeder altijd thuis was, ik wil niet nogmaals een te aanhankelijke hond.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De basis van alleen kunnen zijn is vertrouwen en gevoel van veiligheid, dus zorg daar eerst maar voor. Niet te snel willen, want als dat gevoel van veiligheid er niet is, kom je nergens
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hier een herplaatser die zo gezegd ook aan zijn bench was gewend.
De dag dat hij hier kwam heeft hij gelijk duidelijk gemaakt dat nooit meer te willen.
Hij is er ook nooit meer in geweest het ging beter zonder.
Ik zou de hond gewoon even de tijd geven
De dag dat hij hier kwam heeft hij gelijk duidelijk gemaakt dat nooit meer te willen.
Hij is er ook nooit meer in geweest het ging beter zonder.
Ik zou de hond gewoon even de tijd geven
-
- Zeer actief
Ik lees ook mee. Mijn ene herplaatser was al volwassen en kon zo alleen blijven, ging meteen slapen.
Maar pas ook eentje van 9 maanden erbij, daarbij lukt het (helemaal) alleen laten ook nog niet goed. Nouja, 10 minuten nu misschien zonder gillen. Met andere hond erbij gaat wel goed.
Ik weet dus ook niet of mijn advies waardevol is aangezien het hier ook nog geen succes is. Het zich veilig en vertrouwd laten voelen is wel heel belangrijk. Eerst eens een deur in huis dicht. Paar seconden, dan weer terug voordat er paniek is. Dat uitbouwen in minuten, en hetzelfde dan ook met de buitendeur doen.
Iets met jouw geur in de bench en een botje. Ik had een doek eroverheen om wat rustiger te laten worden, maar die heeft ze uiteindelijk in 100 stukken getrokken, sindsdien geen doek meer.
Ik heb een webcam en kan kijken wat ze doet en of ze blaft. Ik kan er ook door praten, dat helpt wel goed.
Eigenlijk lukt het pas vandaag voor het eerst, en dat is een paar weken, dat ik bijv. kan schoonmaken zonder dat ze constant achter me aan loopt. Het liefst wel hoor, maar ik stuur haar terug haar mandje in. Eerst geoefend met stofzuigen dat ze daarin bleef, elke keer als ik langskwam een brokje in de mand, braaf, en dat moment steeds een stukje verlengen.
De ene hond zal het sneller oppakken dan de andere. Weet je of de eigenaren checkten of ze alleen thuis kon blijven zonder blaffen?
Want daar kwam ik dus achteraf achter, ja hoor, ze kon wel een paar uur alleen blijven in de bench. Of ze dan blafte? Nee, niet dat ik weet tenminste want de buren hebben niet geklaagd want die hebben zelf ook honden. Oh.
Maar pas ook eentje van 9 maanden erbij, daarbij lukt het (helemaal) alleen laten ook nog niet goed. Nouja, 10 minuten nu misschien zonder gillen. Met andere hond erbij gaat wel goed.
Ik weet dus ook niet of mijn advies waardevol is aangezien het hier ook nog geen succes is. Het zich veilig en vertrouwd laten voelen is wel heel belangrijk. Eerst eens een deur in huis dicht. Paar seconden, dan weer terug voordat er paniek is. Dat uitbouwen in minuten, en hetzelfde dan ook met de buitendeur doen.
Iets met jouw geur in de bench en een botje. Ik had een doek eroverheen om wat rustiger te laten worden, maar die heeft ze uiteindelijk in 100 stukken getrokken, sindsdien geen doek meer.
Ik heb een webcam en kan kijken wat ze doet en of ze blaft. Ik kan er ook door praten, dat helpt wel goed.
Eigenlijk lukt het pas vandaag voor het eerst, en dat is een paar weken, dat ik bijv. kan schoonmaken zonder dat ze constant achter me aan loopt. Het liefst wel hoor, maar ik stuur haar terug haar mandje in. Eerst geoefend met stofzuigen dat ze daarin bleef, elke keer als ik langskwam een brokje in de mand, braaf, en dat moment steeds een stukje verlengen.
De ene hond zal het sneller oppakken dan de andere. Weet je of de eigenaren checkten of ze alleen thuis kon blijven zonder blaffen?
Want daar kwam ik dus achteraf achter, ja hoor, ze kon wel een paar uur alleen blijven in de bench. Of ze dan blafte? Nee, niet dat ik weet tenminste want de buren hebben niet geklaagd want die hebben zelf ook honden. Oh.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tijd en geborgenheid. En lekker samen dingen ondernemen.