Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waakse familiehond, sportief, niet saai, extrovert

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

marcel1976
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Bobtail, Lab, Bull Terrier
Aantal honden: 0

waakse familiehond, sportief, niet saai, extrovert

Ongelezen bericht door marcel1976 »

Samen,

Laatste jaren geen honden meer gehad, vooral ivm kleine kinderen.
In het verleden lab, bobtail en bull terrier gehad.

Wat is naar jullie mening een ras welke zou kunnen voldoen aan onderstaand:
-kort harig
-middelgroot / groot
-sportief (mee joggen enz)
-extrovert
-absoluut waaks
-kindervriend
-mag geen krulstaart hebben :)

Persoonlijk kom ik vaak op een boxer uit, maar wat zijn jullie bevindingen ?
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: waakse familiehond, sportief, niet saai, extrovert

Ongelezen bericht door annnie »

marcel1976 schreef:Samen,

Laatste jaren geen honden meer gehad, vooral ivm kleine kinderen.
In het verleden lab, bobtail en bull terrier gehad.

Wat is naar jullie mening een ras welke zou kunnen voldoen aan onderstaand:
-kort harig
-middelgroot / groot
-sportief (mee joggen enz)
-extrovert
-absoluut waaks
-kindervriend
-mag geen krulstaart hebben :)

Persoonlijk kom ik vaak op een boxer uit, maar wat zijn jullie bevindingen ?

Nou, wat dacht je van een boxer :lol1:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Beauceron?
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Of een Hollandse herder korthaar.

Denk wel dat een boxer vrolijker is.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Boxer is vaak wel waaks als in blaffen maar niet in een verdedigende manier. Totaal niet geschikt om een terrein te bewaken bijvoorbeeld. Dus de vraag is dan, waarvoor waaks en hoe belangrijk is dat.
Die van ons blaffen wel als er iemand aan de deur staat maar meestal pas als diegene al bijna binnen is omdat ze liggen te maffen :roll:
En dan snel komen aanrennen om het bezoek plat te knuffelen. :I:

Ehm bullmastiff? Rhodesian Ridgeback?
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 08 jul 2020 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind de combi waaks en kindervriend lastig. Hoe oud zijn die kinderen, hoeveel aanloop van vriendjes is er? Eigen kinderen lijkt me geen probleem, maar vriendjes gaat niet altijd even soepel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
marcel1976
geregistreerd lid

Boxer ken ik van vrienden van vroeger, waren altijd clowns. Oom had er vroeger eentje toen ik heel klein was. woonde toen in Rotterdam en noemde de Boxer opzettelijk "Ajax".

Mechelaar vind ik tevens super interessant, echter zijn ze niet te nerveus en zijn het kindervrienden ?

Hollandse herder heb ik afgelopen week bij ons in het dorp op de cursus gezien, was er om eens te kijken, absoluut nette honden. Kwam rustig op me over.

Vizsla, zijn blijkbaar super kindervrienden maar maken volgens mij voor iedereen de deur open voor iedereen en 30km biken per dag gaat me niet lukken

Cane Corso, absoluut mooie honden, echter hebben die niet vaak kwaaltjes ?
Doyaquba
Zeer actief

Een boxer maakt ook de deur open voor iedereen hoor en kwaaltjes ja die hebben ze ook vaak. Bijna elk ras heeft last van kwaaltjes...

Een kruising herder een idee? Met iets kindvriendelijkers en rustigers dan, want je wil niet elke dag 30 km fietsen (beetje overdreven natuurlijk :wink: )
marcel1976
geregistreerd lid

kipo schreef:Ik vind de combi waaks en kindervriend lastig. Hoe oud zijn die kinderen, hoeveel aanloop van vriendjes is er? Eigen kinderen lijkt me geen probleem, maar vriendjes gaat niet altijd even soepel.

Ja absoluut deel je mening, vaak enigzins controversieel geloof ik.

Met waaks bedoel ik aanslaan bij onraad en niet direct onder de bank kruipen..

Kids zijn nu 8, 9 en 10.
Doyaquba
Zeer actief

Nanna schreef:
marcel1976 schreef: Cane Corso, absoluut mooie honden, echter hebben die niet vaak kwaaltjes ?
Ongetwijfeld. Maar goed, Boxers zijn zo'n beetje de uitvinders van kanker dus wat dat aangaat is het poteto potato
Heeeeel goed afluisteren welke lijnen daar last van hebben en dan iets kopen waar dat niet in zit :lol1: Maar nee het is verschrikkelijk, zeker in nederland. Ben ik wel met je eens. Alles boven de 10 jaar oud is een cadeautje als je een boxer hebt :cry:
Jammer want verder zijn het fantastische honden :engel:
Doyaquba
Zeer actief

Nanna schreef:
marcel1976 schreef: Met waaks bedoel ik aanslaan bij onraad en niet direct onder de bank kruipen..
Definieer onraad.
Een hond weet het verschil niet tussen een pakjesbezorger en een dief. Geloof me, je wilt geen hond die woest blaffend de vensterbank leeghaalt. Dat gaat héél snel vervelen.
Het is maar net wat je een hond leert natuurlijk. De pakketbezorger wordt 2 keer naar geblaft om te laten weten dat ie er is, maar toen er laatst om 2 uur s nachts iemand in de tuin van de buren stond te praten werd er wel goed aangeslagen. Dat valt buiten normaal namelijk. Al ken ik wel boxers waar het blaffen uit is 'getraind' dus die blaffen ook niet meer bij onraad.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

8, 9 en 10 lijkt mij veel drukte met zich mee te brengen. Hier zijn de meiden 6 en 8 en gebeurt het zeer regelmatig dat de buitendeur 100x op een dag open en dicht gaat en er 2, 4, tot 10 kinderen in en uit rennen.
Ik hoef geen hond die daarvan over de kook gaat. En ik vind het ook heel fijn dat, hoe druk het ook wordt, geen van mijn honden nu het nodig vindt om zich ermee te bemoeien.
Mijn eerste hond had dit niet getrokken, die had die kinderen in een hoek gedreven en een kneep in een velletje was niet ondenkbaar geweest.

Doyaquba
Zeer actief

Lopen jouw honden 30 km in anderhalf uur? :80:

Verder wel eens met Cleva dat je toch minstens 2 uur per dag actief bezig moet kunnen zijn met een sportieve hond. Natuurlijk kan dat eens een dag wat minder zijn, dat gebeurt, maar niet om de dag dat je geen tijd hebt. Dus als je die wil moet dat inderdaad in de agenda passen.
marcel1976
geregistreerd lid

Nu ik heb de Vizsla al meermaals bekeken. Vindt het super nette en vrolijke honden.
Zit volgens mij enkel vrolijkheid in en niks kwaads.
Vraag me alleen af of ze niet te fit voor me zijn. Uurtje joggen, biken, wandelen is allemaal geen probleem.
Maar beestje moet niet de tent afbreken als ik een keer net wat minder tijd op een dag om wat mega actiefs te doen.

Rhodesian, idem dito, mega mooie honden maar niet te extreem veeleisend qua beweging ?
Doyaquba
Zeer actief

Als je minder tijd hebt op een dag moet je een hond niet fysiek aan het werk zitten maar mentaal, speuren, zoeken, nieuwe truukjes, wat dan ook. Dan is een kwartier concentratie vermoeiender dan een uur wandelen :wink:

Hier 's ochtends half uur fietsen, 's middags 10 minuten appèl oefeningen, 's avonds een uur los lopen (vaak met een van z'n vriendinnen)
Tussendoor wil ik nog wel eens een balspelletje doen, maar ik moet ook werken :wink: ah ja en vrije loop in en uit de grote tuin, dat wel (met nog 3 boxervriendinnen)
Verder gaat hij altijd als het kan met me mee naar dingen, autorijden is z'n hobby :lol1:

Ik weet natuurlijk niet of dat voor een Vizsla of een RR ook zo werkt, maar ik geloof dat mijn hond hiermee tevreden is.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

De Ridgebacks van een kennis van mij hebben genoeg aan af en toe fietsen, dagelijks een goede wandeling en wat denkwerk her en der. Ik vind het fijne honden. Ze zijn in huis rustig en buiten lekker actief. Tenminste, die van haar. Ze heeft er 3.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
marcel1976
geregistreerd lid

Hoi, joggen, fietsen, wandelen is allemaal geen probleem hoor, met plezier zelfs.
Dus begrijp me absoluut niet verkeerd :love:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik loop in de ochtend wel eens op met een kennis met jonge Vizsla. Die hond is actief ja, maar niet actiever dan mijn eigen honden. Ik loop meestal een uurtje, max 1,5 uur. De eigenaresse zegt dat de hond buiten in de middag nog wat hersenwerk ( kwartier max) heel rustig is thuis. Je moet het ook niet te spannend maken hoor.
Afbeelding
marcel1976
geregistreerd lid

Kells schreef:
marcel1976 schreef:Nu ik heb de Vizsla al meermaals bekeken. Vindt het super nette en vrolijke honden.
Vraag me alleen af of ze niet te fit voor me zijn. Uurtje joggen, biken, wandelen is allemaal geen probleem.
Maar beestje moet niet de tent afbreken als ik een keer net wat minder tijd op een dag om wat mega actiefs te doen.

Rhodesian, idem dito, mega mooie honden maar niet te extreem veeleisend qua beweging ?
Noem je een uurtje wandelen, fietsen of joggen actief? Dat gaat hem echt niet worden met een Vizla. Ik denk met geen enkele hond uit rasgroep 7.
Hoi hoi, neem het aub niet te strikt op als ik het over 'een uurtje heb'

Tuurlijk ben ik actief maar ik ga natuurlijk niet schrijven dat ik elke dag 2 uur ga joggen en dat een hond meer dan 1x per dag naar buiten moet dat mag duidelijk zijn.

Lui ben ik niet maar ik ben niet hyper actief, derhalve wil ik dan ook geen hyper-actieve viervoeter welke geen rust in zich heeft

Kids zijn er ook en geloof me mentaal en ook conditioneel zal een mogelijke kandidaat zekers niet gespaart worden :)
Vroeger onze hond thuis die lag elke maandag knock out ergens in huis omdat die moest bijkomen van de drukte en inspanningen gedurende het weekend :)
annemick
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemick »

Van kinds af aan opgegroeid met boxers en bouviers (reuen).
Nu zelf al 2e boxer (teven).
Mijn huidige boxer is behoorlijk waaks/alert en net zoals mijn vorige boxer lijkt zij te horen of het bekenden zijn of niet.
Ik weet nog een keer dat ik alleen in het huis van mijn ouders was toen zij een weekend weg waren. Wij woonden aan het bos, de honden sloegen 's nachts aan en hielden niet op, een bouvier en oude boxer, Ik heb de deur naar de tuin open gedaan, de bouvier ging onzeker achter mij staan en de boxer ging zonder ook maar seconde twijfel op zoek.
Ik heb mij met m'n boxers nog nooit onveilig gevoeld, al kunnen ze soms nog zo dwaas doen, als het erop aan komt zijn ze er.
Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief

annemick schreef:Van kinds af aan opgegroeid met boxers en bouviers (reuen).
Nu zelf al 2e boxer (teven).
Mijn huidige boxer is behoorlijk waaks/alert en net zoals mijn vorige boxer lijkt zij te horen of het bekenden zijn of niet.
Ik weet nog een keer dat ik alleen in het huis van mijn ouders was toen zij een weekend weg waren. Wij woonden aan het bos, de honden sloegen 's nachts aan en hielden niet op, een bouvier en oude boxer, Ik heb de deur naar de tuin open gedaan, de bouvier ging onzeker achter mij staan en de boxer ging zonder ook maar seconde twijfel op zoek.
Ik heb mij met m'n boxers nog nooit onveilig gevoeld, al kunnen ze soms nog zo dwaas doen, als het erop aan komt zijn ze er.
Precies mijn ervaring :I:

Zelfs ooit op vakantie in een bungelow. Een kaars vanzelf uit laten doven 's nachts en het tafelkleed stond dus in de fik. Kwam de hond ons wekken en die kwam normaal nooit op slaapkamers :D
Ik durf met hond ook gerust 's avonds laat over straat, hij weet perfect wie er te vertrouwen is en wie niet. Ik weet dan ook precies wanneer 1 iemand met 2 pitbulls in de straat verderop staat :mrgreen: zodat ik kan omlopen.
Als ik 's nachts (2 uur ofzo) thuiskom hoef ik alleen even hoi te zeggen en blaffen ze niet. Als een vreemde voor de deur staat blaffen ze wel :E:

Het zijn ontzettende clowns, maar ze kunnen heel veel als het nodig is
Hammetime
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Hammetime »

Ik heb een Hollandse Herder, ze is goed met kinderen en zeer waaks. Soms wat té waaks.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zeg grote poedel en dan gewoon korte coupe :ok: het zal niet ingrijpen misschien maar maakt wel de hele buurt wakker hoor
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Hongaarse windhond
Bodeguero
:engel:
en vergeet de herdergroep nog maar even voor nu

Afbeelding
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Absoluut waaks en kindervriend vind ik niet heel passend. Een super waker is over het algemeen geen enorme kindervriend.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef zou prima in het plaatje passen. De Old Englisch Bulldog dus. Maar het ras raad ik niemand aan wegens de gezondheid + dat er ook autisten tussen de oldie's zitten(die zijn ook leuk maar niet waaks bijvoorbeeld en schijten 7 kleuren als er ineens iets afwijkends is in het straatbeeld) zoals mijn vorige oldie.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Vergis je niet in waaksheid. Ik dacht dat ik een slim, nuchter hondje had met een "eigen gedachte" over dingen. Laat zich niet opnaaien, doet niet mee met de groep, blijft stil.

Drie jaar verder slaat ze met verve aan op alle geluiden die niet in haar boekje passen, haartjes op de schouder keurig opgezet, en als ze het echt meent, voegt ze zelfs een welgeplaatste grom toe.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Een dalmatier? Kindervriend, waaks (slaat aan), clowns,sportief, goed trainbaar. Maar thuis is het een vloerkleed :mrgreen:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

marcel1976 schreef:
Kells schreef:
marcel1976 schreef:Nu ik heb de Vizsla al meermaals bekeken. Vindt het super nette en vrolijke honden.

Noem je een uurtje wandelen, fietsen of joggen actief? Dat gaat hem echt niet worden met een Vizla. Ik denk met geen enkele hond uit rasgroep 7.
Hoi hoi, neem het aub niet te strikt op als ik het over 'een uurtje heb'

Tuurlijk ben ik actief maar ik ga natuurlijk niet schrijven dat ik elke dag 2 uur ga joggen en dat een hond meer dan 1x per dag naar buiten moet dat mag duidelijk zijn.

Lui ben ik niet maar ik ben niet hyper actief, derhalve wil ik dan ook geen hyper-actieve viervoeter welke geen rust in zich heeft

Kids zijn er ook en geloof me mentaal en ook conditioneel zal een mogelijke kandidaat zekers niet gespaart worden :)
Vroeger onze hond thuis die lag elke maandag knock out ergens in huis omdat die moest bijkomen van de drukte en inspanningen gedurende het weekend :)
Lichaamsbeweging is niet de enige manier waarop je aan de behoeftes van een hond kunt voldoen. Beweging is een onderdeel van gezondheid. Net zoals volop tijd om de neus te gebruiken, en voldoende mentale uitdaging bieden is minstens net zo belangrijk als een x aantal uur rechtuit joggen, of zigzag achter de bal aan.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij hebben twee Duitse Pinschers, met hen is het leven nooit saai, ze zijn lief voor onze kleinkinderen, sportief en eentje is waaks.
Maar ik hoor van andere bezitters dat ze weleens vriendjes van hun kinderen minder leuk vinden.
Die van mij zijn tot nog toe allemansvrienden. Onze vorige Pinschers waren dat niet zo.

Afbeelding
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”