Te leuk en lelijk om niet te delen

Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Afgrijselijk
Dat dacht ik ook!Zamunda schreef:Het is qua mops in elk geval een hele verbetering.
Nee. Met de retromops (x parson) zijn ze al generaties aan het klootviolen met nét een neus.Persistence schreef:Dat dacht ik ook!Zamunda schreef:Het is qua mops in elk geval een hele verbetering.
Maar ik vraag me af of die neus wel ‘lang’ blijft als je nu terugkruist met een mops.
ik verwacht eerder lelijker dan mooierDesireeB schreef:Ik zag ze ook voorbij komen. Ze zijn nog maar 7 maanden, ben wel benieuwd hoe ze zijn met 1,5 jaar bijvoorbeeld.
Mooi zijn ze niet, maar dat vind ik de echte mops ook niet.
Ben wel benieuwd wat je krijgt als je deze weer kruist met een andere outcross mops.
malinois schreef:Ja ik zag hem gister! Die brindle vind ik erg leuk. Die ander lijkt wat uit model.
Persistence schreef:Ik krijg de afbeelding hier niet op![]()
Maar dit is mops x poedel:
Op die pagina zie je ook de mops x shiba, parson jack russel en engelse staff.
Laat maar zitten, een ras dat jankt van de vage allergieën moet je gewoon helemaal niet mee fokken. Zonde van die whippet erin.laeken schreef:Ik zou zo graag willen dat iemand voor mij een Whippet x Franse bull zou kruisen....![]()
Wat is de oorzaak van die allergieën? Oh, wacht, dat is een inteeltprobleem. Daar heb je dus geen last meer van bij een kruising, zeker als je terugkruisen op die hond heel lang voorkomtSaba schreef:Laat maar zitten, een ras dat jankt van de vage allergieën moet je gewoon helemaal niet mee fokken. Zonde van die whippet erin.laeken schreef:Ik zou zo graag willen dat iemand voor mij een Whippet x Franse bull zou kruisen....![]()
Ik persoonlijk zou daar niet zo prat op gaan eerlijk gezegd, het staat helemaal niet vast hoe dat precies werkt qua erfelijkheid. ( Jaja, ik weet dat een grotere diversiteit aan genen in principe een beter immuunsysteem geeft.) Maar war mij betreft maar beter maar gewoon van niet, er zijn 200+ andere rassen om uit te kiezen als je iets wil kruisen. Niets zo erg als chronisch jeuk. Zou er persoonlijk behoorlijk van balen als je een nest allergische pups op de wereld zet, laat staan als zoiets behoorlijk in de lijn der verwachting ligt.Fotogravinnetje schreef:Wat is de oorzaak van die allergieën? Oh, wacht, dat is een inteeltprobleem. Daar heb je dus geen last meer van bij een kruising, zeker als je terugkruisen op die hond heel lang voorkomtSaba schreef:Laat maar zitten, een ras dat jankt van de vage allergieën moet je gewoon helemaal niet mee fokken. Zonde van die whippet erin.laeken schreef:Ik zou zo graag willen dat iemand voor mij een Whippet x Franse bull zou kruisen....![]()
Saba schreef:Ik persoonlijk zou daar niet zo prat op gaan eerlijk gezegd, het staat helemaal niet vast hoe dat precies werkt qua erfelijkheid. ( Jaja, ik weet dat een grotere diversiteit aan genen in principe een beter immuunsysteem geeft.) Maar war mij betreft maar beter maar gewoon van niet, er zijn 200+ andere rassen om uit te kiezen als je iets wil kruisen. Niets zo erg als chronisch jeuk. Zou er persoonlijk behoorlijk van balen als je een nest allergische pups op de wereld zet, laat staan als zoiets behoorlijk in de lijn der verwachting ligt.Fotogravinnetje schreef:Wat is de oorzaak van die allergieën? Oh, wacht, dat is een inteeltprobleem. Daar heb je dus geen last meer van bij een kruising, zeker als je terugkruisen op die hond heel lang voorkomtSaba schreef:Laat maar zitten, een ras dat jankt van de vage allergieën moet je gewoon helemaal niet mee fokken. Zonde van die whippet erin.laeken schreef:Ik zou zo graag willen dat iemand voor mij een Whippet x Franse bull zou kruisen....![]()
Jawel, helaas. Alles waar ook maar iets van bull in zit.laeken schreef: Maar ligt dat wel in de lijn der verwachting? Is bekend dat kruising Franse bullen allergische gevallen zijn? Ik kan me namelijk prima voorstellen dat dat helemaal niet het geval zal zijn. Staffords zijn ook behebt met jeukerige aanleg. Toch heb ik nooit gehoord van een x stafford met jeuk.
Jij had toch stafford x bull. Dat snap ik wel. Maar stafford x herder? Jeukerig? Of Stafford x whippet?dagmar88 schreef:Jawel, helaas. Alles waar ook maar iets van bull in zit.laeken schreef: Maar ligt dat wel in de lijn der verwachting? Is bekend dat kruising Franse bullen allergische gevallen zijn? Ik kan me namelijk prima voorstellen dat dat helemaal niet het geval zal zijn. Staffords zijn ook behebt met jeukerige aanleg. Toch heb ik nooit gehoord van een x stafford met jeuk.
Ja, pitbull x bull terrier, dus van beide kanten bullen invloed. Maar op inteelt kun je het dan al niet gooien, dat percentage kan nooit hoog genoeg zijn om problemen te veroorzaken.laeken schreef: Jij had toch stafford x bull. Dat snap ik wel. Maar stafford x herder? Jeukerig? Of Stafford x whippet?