Ik ben een beetje aan het lezen over gezondheid inderdaad en lees over HD, epilepsie en oogproblemen. Maar zie ook wel websites van fokkers die daarop testen en fokken met ouderdieren die vrij zijn van die aandoeningen. Zijn er helemaal geen "goede" grote zwitserse sennenhonden te vinden?Nanna schreef:Inteelt bij de vleet en ze barsten van de HD. Is mij door een kenner/eigenaar medegedeeld die er zelf ook eentje had. Die uiteraard ook stijf stond van de HD.Jackira schreef:Er was eigenlijk nooit een rashond die mij echt aansprak. Meestal vind ik kruisingen leuker. Maar vandaag kwam ik iemand tegen met een grote zwitserse sennenhond.
Wat een mooie hond, en wat een leuk karakter ook. Een grote hond maar toch atletisch en beweeglijk. Een beetje een Shira, dus ik ben gelijk verkocht. Er komt hier geen hond bij momenteel maar ooit, ooit komt er zo'n hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verlanglijstje honden
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Verlanglijstje honden
Haha! Nou volgend jaar wordt het die Poedel. En dan denk ik dat ik met haar wel uitgefokt benZinodo schreef:Een kruising Sofi x working cocker lijkt mij ook geen verkeerd ideeSandra&co schreef:Working Cocker vind ik trouwens ook wel erg interessant.

Testen op epilepsie is alvast niet mogelijkJackira schreef:Ik ben een beetje aan het lezen over gezondheid inderdaad en lees over HD, epilepsie en oogproblemen. Maar zie ook wel websites van fokkers die daarop testen en fokken met ouderdieren die vrij zijn van die aandoeningen. Zijn er helemaal geen "goede" grote zwitserse sennenhonden te vinden?Nanna schreef:Inteelt bij de vleet en ze barsten van de HD. Is mij door een kenner/eigenaar medegedeeld die er zelf ook eentje had. Die uiteraard ook stijf stond van de HD.Jackira schreef:Er was eigenlijk nooit een rashond die mij echt aansprak. Meestal vind ik kruisingen leuker. Maar vandaag kwam ik iemand tegen met een grote zwitserse sennenhond.
Wat een mooie hond, en wat een leuk karakter ook. Een grote hond maar toch atletisch en beweeglijk. Een beetje een Shira, dus ik ben gelijk verkocht. Er komt hier geen hond bij momenteel maar ooit, ooit komt er zo'n hond.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
mijn wens is alvast in vervulling gegaanlucie schreef: Daarnaast wil ik al heel lang een kleine terrier. Ik was/ben bezig met een Bodeguero, maar dat ligt nu ff stil.

-
- Zeer actief
Een eindeloos lijstje waarvan het grootste deel er nooit gaat komen.
Degene die ik het liefste wilde heb ik al.
En verder staat op mijn verlanglijstje:
Een donkerrode sable Saluki reu met zwarte oorharen. Ik heb 80 jaar zitten zoeken op Google naar een voorbeeld, maar ze zijn allemaal een beetje lellek.

Een Black & Tan Saluki reu, maar dan wel met die warme/donkerbruine tanpoints

Italiaantje

En wat ik ook graag zou willen, maar waarvan het karakter me (op dit moment) niet echt past.
- Rhodesian Ridgeback
- Australian Shepherd
- Duitse Staande Draadhaar
Degene die ik het liefste wilde heb ik al.

En verder staat op mijn verlanglijstje:
Een donkerrode sable Saluki reu met zwarte oorharen. Ik heb 80 jaar zitten zoeken op Google naar een voorbeeld, maar ze zijn allemaal een beetje lellek.

Een Black & Tan Saluki reu, maar dan wel met die warme/donkerbruine tanpoints

Italiaantje

En wat ik ook graag zou willen, maar waarvan het karakter me (op dit moment) niet echt past.
- Rhodesian Ridgeback
- Australian Shepherd
- Duitse Staande Draadhaar
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Klopt, maar er is zeker wel aan te komen. Ik had volgens de DNA test een halve Coonhound uit Griekenland meegenomen.
En anders neem je zijn voorganger de Bleu.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Ik volg de Sibiliani Porcelaine Kennel al een tijdje en die hebben echt een paar pracht exemplaren op het moment. Dat zou dan mijn eerste rashond vanaf pup worden.
Voor zo een exemplaar zo ik echt gaan;

Al acht ik de kans groter dat ik met een gebutste kettinghond in de achterbak terugrijd uit Frankrijk.
Voor zo een exemplaar zo ik echt gaan;

Al acht ik de kans groter dat ik met een gebutste kettinghond in de achterbak terugrijd uit Frankrijk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Deze sluit ik nog steeds niet helemaal uit, al heb ik (qua karakter) nog niet het type gevonden dat bij mij past. Maar een Chesapeake Bay Retriever om mee te werken lijkt me geweldig!

Of een Brittany (Spaniel), Amerikaans type

En dan als ik de jachthonden ooit zat ben, dan een Västgötaspets

Of een Brittany (Spaniel), Amerikaans type

En dan als ik de jachthonden ooit zat ben, dan een Västgötaspets

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
- Zeer actief
Ja echt. Ik zag er gister 2 in het bos, zulke leuke beesten. Maar ze kunnen ook hard blaffen haha!twinkeltje schreef:O wat een leuk ras die Västgötaspets
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- twinkeltje
- moderator
Ja te waaks voor hierPersistence schreef:Ja echt. Ik zag er gister 2 in het bos, zulke leuke beesten. Maar ze kunnen ook hard blaffen haha!twinkeltje schreef:O wat een leuk ras die Västgötaspets

- twinkeltje
- moderator
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Een toller, een werklijn golden, een rode ruwharige teckel en een leuk klein hondje die goed op schoot past.
Dat moet dan per duo, mag van mezelf niet meer dan twee honden.
Dat moet dan per duo, mag van mezelf niet meer dan twee honden.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik ben in mijn hoofd al jaren bezig met ofwel een Sheltie erbij, ofwel een Border Collie. Ik ben echt gek op beide rassen.
Als alles goed gaat en mocht lopen zoals gehoopt, komt die wens dit najaar uit! Border
Als alles goed gaat en mocht lopen zoals gehoopt, komt die wens dit najaar uit! Border

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Een poedel x border lijkt me zo ontzettend leuk. En dan liefst maatje Jip (of net iets groter).
En iets poedel x ruwharigs zou ik ooo nog wel eens voor kunnen vallen. Zoals Floortje was, waar ik veel te kort van heb kunnen genieten.

En iets poedel x ruwharigs zou ik ooo nog wel eens voor kunnen vallen. Zoals Floortje was, waar ik veel te kort van heb kunnen genieten.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies
Leuk hoor!Habibi schreef:Ik ben in mijn hoofd al jaren bezig met ofwel een Sheltie erbij, ofwel een Border Collie. Ik ben echt gek op beide rassen.
Ik wil niet anders meer. Voor de gezelligheid en het mooie wil ik er ooit een Whippet en/of een standaard Ruwharige Teckel bij maar een Border hoort bij mij.