Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Moderator: moderatorteam

Brindlecardi schreef:Ik gok:
Shih tzu x chi x mopshond x keeshond
Fotogravinnetje schreef:Ik zeg tibetaanse spaniel en villagedog
Die was daar op vakantie, ik snap het! Samen met die mops...Tamara81 schreef:Markiesje (die liep toevallig in Roemenië rond) X Mops x Teckel, en een vleug Shih Tzu
Grote kans...Lothian schreef:Villagedog zal er dan sowieso in zitten

Die hoor ik meer!DeDiana schreef:Chihuahua x keeshond x vlinderhondje.
Pekinees is ook al vaker genoemd hier in de omgeving inderdaad.. en keesje ook, Vooral als je naar zijn zusje kijkt, die draagt haar staart ook als een kees, maar Kai kan dat niet omdat zijn staart gebroken is.laeken schreef:Pekinees met veel villagedog. Let maar op. Pekinees weer ik zeker. Misschien ook keeshond. Maar dan keestype van aldaar.
Die geef ik zelf ook een grote kans!Zamunda schreef:Kees?
Markiesje gaat er sowieso niet uit komen, aangezien die niet in de database zit. En een kruising met markiesje is door de geografie en de verspreiding van het markiesje ook zeer onwaarschijnlijkHabibi schreef:pekinees x markies
Dat is dat Markiesje geweest wat toevallig in Roemenië op vakantie was... Zelfs een fokker voor 4 jaar terug op... animal event??? wist heel zeker dat hij een Markiesje was... als hij niet gecastreerd was, had ze hem wel als dekreu willen hebben.... ( god.. moet er niet aan denken.. voor mij is hij het meest perfecte, liefste hondje wat er is.. maar het nou niet bepaald een... hoogstandje qua gezondheid, lichamelijk en geestelijk...Fotogravinnetje schreef:Markiesje gaat er sowieso niet uit komen, aangezien die niet in de database zit. En een kruising met markiesje is door de geografie en de verspreiding van het markiesje ook zeer onwaarschijnlijkHabibi schreef:pekinees x markies
Ik weet het. Ik weet ook precies wie de fokker is. Hoewel ze zelf best mooie hondjes heeft, vraag ik me wel af hoe goed ze zelf is in het beoordelen van hoe goed een hondje aan de rasstandaard voldoet. Ze heeft in ieder geval hart voor het ras en begrijpt hoe belangrijk het is om nog steeds verse genen toe te voegenRi@nne schreef:Dat is dat Markiesje geweest wat toevallig in Roemenië op vakantie was... Zelfs een fokker voor 4 jaar terug op... animal event??? wist heel zeker dat hij een Markiesje was... als hij niet gecastreerd was, had ze hem wel als dekreu willen hebben.... ( god.. moet er niet aan denken.. voor mij is hij het meest perfecte, liefste hondje wat er is.. maar het nou niet bepaald een... hoogstandje qua gezondheid, lichamelijk en geestelijk...Fotogravinnetje schreef:Markiesje gaat er sowieso niet uit komen, aangezien die niet in de database zit. En een kruising met markiesje is door de geografie en de verspreiding van het markiesje ook zeer onwaarschijnlijkHabibi schreef:pekinees x markies)
Fotogravinnetje schreef:Ik weet het. Ik weet ook precies wie de fokker is. Hoewel ze zelf best mooie hondjes heeft, vraag ik me wel af hoe goed ze zelf is in het beoordelen van hoe goed een hondje aan de rasstandaard voldoet. Ze heeft in ieder geval hart voor het ras en begrijpt hoe belangrijk het is om nog steeds verse genen toe te voegenRi@nne schreef:Dat is dat Markiesje geweest wat toevallig in Roemenië op vakantie was... Zelfs een fokker voor 4 jaar terug op... animal event??? wist heel zeker dat hij een Markiesje was... als hij niet gecastreerd was, had ze hem wel als dekreu willen hebben.... ( god.. moet er niet aan denken.. voor mij is hij het meest perfecte, liefste hondje wat er is.. maar het nou niet bepaald een... hoogstandje qua gezondheid, lichamelijk en geestelijk...Fotogravinnetje schreef:Markiesje gaat er sowieso niet uit komen, aangezien die niet in de database zit. En een kruising met markiesje is door de geografie en de verspreiding van het markiesje ook zeer onwaarschijnlijkHabibi schreef:pekinees x markies)
De grap met genen is, dat hoe meer verschillende je er hebt in je populatie, hoe kleiner de kans dat ongewenste genen tot uiting komen. Daarom is inteelt beperken zo belangrijk. En om dat te kunnen doen, moet je zorgen voor grote genetische diversiteit. Dus ja, vanuit dat oogpunt zouden zelfs Kai's genen waardevol voor het markiesje geweest kunnen zijnRi@nne schreef:Fotogravinnetje schreef:Ik weet het. Ik weet ook precies wie de fokker is. Hoewel ze zelf best mooie hondjes heeft, vraag ik me wel af hoe goed ze zelf is in het beoordelen van hoe goed een hondje aan de rasstandaard voldoet. Ze heeft in ieder geval hart voor het ras en begrijpt hoe belangrijk het is om nog steeds verse genen toe te voegenRi@nne schreef:
Dat is dat Markiesje geweest wat toevallig in Roemenië op vakantie was... Zelfs een fokker voor 4 jaar terug op... animal event??? wist heel zeker dat hij een Markiesje was... als hij niet gecastreerd was, had ze hem wel als dekreu willen hebben.... ( god.. moet er niet aan denken.. voor mij is hij het meest perfecte, liefste hondje wat er is.. maar het nou niet bepaald een... hoogstandje qua gezondheid, lichamelijk en geestelijk...)
Die had je met Kai wel gehad... of het genen zijn die je wilt... ik vraag het me af..1: Ik herinner me wel dat er inderdaad hele mooie hondjes waren daar ja, ook heel lief.
Oh echt? Dat wist ik helemaal niet! Interessant!Fotogravinnetje schreef:De grap met genen is, dat hoe meer verschillende je er hebt in je populatie, hoe kleiner de kans dat ongewenste genen tot uiting komen. Daarom is inteelt beperken zo belangrijk. En om dat te kunnen doen, moet je zorgen voor grote genetische diversiteit. Dus ja, vanuit dat oogpunt zouden zelfs Kai's genen waardevol voor het markiesje geweest kunnen zijnRi@nne schreef:Fotogravinnetje schreef:Ik weet het. Ik weet ook precies wie de fokker is. Hoewel ze zelf best mooie hondjes heeft, vraag ik me wel af hoe goed ze zelf is in het beoordelen van hoe goed een hondje aan de rasstandaard voldoet. Ze heeft in ieder geval hart voor het ras en begrijpt hoe belangrijk het is om nog steeds verse genen toe te voegenRi@nne schreef:
Dat is dat Markiesje geweest wat toevallig in Roemenië op vakantie was... Zelfs een fokker voor 4 jaar terug op... animal event??? wist heel zeker dat hij een Markiesje was... als hij niet gecastreerd was, had ze hem wel als dekreu willen hebben.... ( god.. moet er niet aan denken.. voor mij is hij het meest perfecte, liefste hondje wat er is.. maar het nou niet bepaald een... hoogstandje qua gezondheid, lichamelijk en geestelijk...)
Die had je met Kai wel gehad... of het genen zijn die je wilt... ik vraag het me af..1: Ik herinner me wel dat er inderdaad hele mooie hondjes waren daar ja, ook heel lief.