Ik heb 4 border collies en alle 4 super knuffelaars.Maud_D95 schreef:Nee, ik ga er nooit helemaal uit zijn denk ik, haha. Ik denk dat er meerdere wel zouden passen, dus op het moment dat we daadwerkelijk tot aanschaf overgaan, zullen we sowieso even moeten kijken welk soort beschikbaar is. Ik neig zelf naar kruising herder x retriever, maar moet zeggen dat ik de Border Collie ook wel interessant vind, zeker als ik zo de tricolor of red merle zie, wauw! Alleen het knuffelgehalte twijfel ik wat aan, maar aan de andere kant kun je ook niet alles hebben natuurlijk. Uiteindelijk ga je toch intens gelukkig zijn met de hond die je hebt, ook al voldoet ie niet 100% aan alle eisen die ik van tevoren stel. Gelukkig zit er geen grote haast achter, aangezien we niet binnen nu en 3 maanden per se een hond willen ofzo. We willen er pas een als we er echt over uit zijn welke, er een beschikbaar is, en we 100% zeker zijn van hoe we alles regelen etc. Dus dit is nog steeds een rustige oriëntatie, al hebben alle berichten me echt heel erg geholpen in het duidelijker gericht zoeken en voor mezelf duidelijk krijgen wat ik wel of niet wil en belangrijk vind. Dus daarvoor alleen al heel veel dank, heb er echt superveel aan (volgens mij blijf ik dat herhalen, haha).
Komen echt bij je liggen.
Ik zelf kijk niet naar kleur, als ik een pup wil (hoewel ik zwart/wit of 2 kleur het mooiste vind). Ik kijk eerst naar gezondheid, karakters van ouders etc.