Ofja, bijna perfect dan. Nu we in een dorp wonen lopen we binnen een minuut het dorp uit en dit park is zowat onze achtertuin. Een heerlijke plek om te wandelen, zeker in de avond kom je er bijna niemand tegen. Oké, wel jeugd die samenkomt op de bankjes, maar die zijn altijd erg leuk naar de honden.
Lynne doet het zo goed en als ik genoeg brokjes bij me heb en uitdeel luistert ze best goed. Omdat het in het park aardig veilig is mocht ze voor het eerst bloot. Jachtlijntje om en gaan en in het park lekker los. Suze gaat wel vaker gelijk vanuit huis los mee. Dus dit keer twee naaktlopers in onze achtertuin
Oja, het was bijna perfect omdat bijna aan het eind Lynne ineens via een paadje tussen de struiken een stukje kapot gaas had gevonden en zo het voetbalveld op liep. Suze weigerde mee te gaan door de struiken, dus haar moest ik in het park achterlaten om Lynne te kunnen halen. Lynne die niet van plan was al die nieuwe geurtjes zomaar op te geven, dus die liep precies een meter of tien voor me uit op haar dooie gemakje alles te besnuffelen. En echt niet dat ze kwam, de trut, ze liep vrolijk aan de rand het hele voetbalveld rond. Gelukkig was dit veld leeg, maar een veld verderop waren ze wel aan het voetballen. Uiteindelijk na veel gedoe kon ik madam weer een soort van terugjagen via het paadje naar het park. Suze blij, want die was mij al kwijt (en gelukkig niet zelf naar huis gelopen). Uiteindelijk vond ze een dooie duif en terwijl ze daar aan snuffelde kon ik haar de lijn omdoen. Pfff. Weer wat grijze haren erbij.
Inmiddels mag ze dus echt niet meer bloot lopen en loopt ze door deze actie meer aangelijnd dan misschien nodig is. Maar het is nou eenmaal niet de bedoeling dat mevrouw volledig haar eigen gang gaat en dan pas komt zodra zij denkt dat ze tijd heeft. Echt hoor, wat een trut. Gelukkig kan ik er nu wel om lachen, stomme hond
Maar ze had wel lol en Suze ook. Dus op dat ongeplande extra half uur na was het gewoon een perfecte wandeling met twee hele blije naaktlopers

Twee kontjes

Ze ziet er al zoveel beter uit

Lekkere dingskes

Twee hele blije honden

Brokjes strooien

Whieee, ik kom al!

Ik ook!

Slokje water (ik wacht op de dag dat lompe onhandige Lynne de kleine Suze in het water duwt)

Brokjes gestrooid en zelf doorgelopen. Dit vind ik zo'n leuk tafereeltje

Leuk hè!

Nog meer blije bekkies

En nog meer brokjes strooien

Ja, nog steeds blije koppies

Het was heerlijk rustig in het park, dus even op een bankje gaan zitten en genieten. Suze en Lynne komen er dan bij liggen

Uitzicht over het park vanaf het bankje

En toen ging ik Lynne kroelen en kreeg ze ineens de dolle minuten. Ze rente ineens op volle snelheid (voor haar dan) een eind weg en ik dacht nog, ohoh. Maar na een meter of 20 ging ze uit zichzelf vol in de remmen en kwam ze met net zo'n vaart en blije bek teruggerend
Toen konden we weer rustig verder wandelen. Zo'n blij koppie

Ze lijkt op de vorige foto nog best dichtbij, maar dit is de werkelijke afstand. Lynne? Kom je terug alsjeblieft?

En toen was het tijd om naar huis te gaan. Maar precies het laatste stukje ontdekte ze het gat in het gaas en ging ze er vandoor
Dus daar eindigde de fotoreeks