Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lolala
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2

Re: Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!

Ongelezen bericht door Lolala »

Was ik net bij de da hebben ze geen plek en kon ik onverrichterzake weer terug. Hond helemaal gestrest.
Nu wachten op morgen dus, wat een toestand.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ach jee wat naar! wil ze nog iets lekkers te eten?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lolala schreef:Was ik net bij de da hebben ze geen plek en kon ik onverrichterzake weer terug. Hond helemaal gestrest.
Nu wachten op morgen dus, wat een toestand.
Wat is dat voor idioterie, daar maken ze dan toch tijd voor en was gezegd dat het kon
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Heel veel sterkte
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lolala schreef:Als het pijn zou doen zou ik het toch aan haar merken lijkt me. Ik weet niet of het op de blaas drukt, de bult hangt meer onder haar buik zeg maar.
Ik zal de foto naar de da sturen en bellen, dat is een goed idee.
Nee honden kunnen erg goed pijn verbergen. Ik heb een hond met een gebroken teen gehad, geen dag mank gelopen nooit iets gezien. Pas toen ie voor iets anders geröngent werd kwam deze oude breuk naar voren. On topic ik vind t er erg pijnlijk uitzien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoiets kan toch altijd wel tussendoor... ik zou bellen dat t echt nu moet en niet morgen ivm lijden.
Heel veel sterkte
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lolala
Vaste gebruiker

malinois schreef:Zoiets kan toch altijd wel tussendoor... ik zou bellen dat t echt nu moet en niet morgen ivm lijden.
Heel veel sterkte
Nee het kon niet, staan we daar voor niks met een gestreste hond.
Ze is nu overigens lekker en rustig aan het slapen en lijkt weer heel ontspannen. Ik blijf bij haar vannacht of neem haar mee naar bed.
Ik hoop dat ze uit zichzelf overlijdt want ik vind het toch een hele nare beslissing.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als de wiedeweerga een andere DA bellen en bij deze dus nooit meer komen.

Suzanne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lolala schreef:
malinois schreef:Zoiets kan toch altijd wel tussendoor... ik zou bellen dat t echt nu moet en niet morgen ivm lijden.
Heel veel sterkte
Ze is nu overigens lekker en rustig aan het slapen en lijkt weer heel ontspannen. Ik blijf bij haar vannacht of neem haar mee naar bed.
Ik hoop dat ze uit zichzelf overlijdt want ik vind het toch een hele nare beslissing.
Potver wat een rotstreek :(:
Heb je pijnstilling gekregen?

Komen ze morgen wel thuis?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Lolala schreef:
Heel veel sterkte

Het is naar dat ze niet meer langer bij jullie kan zijn kaar het is GEEN nare beslissing. Het is de beste beslissing die je voor haar kunt, nee, MOET nemen.
Mogelijk had je die beslissing eerder moeten nemen, maar dat doet niet meer terzake.
Ze heeft nu pijn, dit is niet de manier waarop je maatje afscheid van jullie en van het leven moet nemen. Dat je haar niet kwijt wilt snap ik, maar dat wil je over 10 jaar ook niet.

Je moet nu, vind ik, iets doen. Een andere DA bellen, uitleggen en vragen of die NU tijd wil maken om haar thuis in te laten slapen. Je kunt zo, is mijn mening, de nacht niet nog in!

Suzanne
Lolala
Vaste gebruiker

Nou verschillende da gebeld, niemand had tijd. Ik heb nu pijnstillers gehaald. Ik hoop dat ze daar wat van opknapt.
~Suzanne~
Zeer actief

Lolala schreef:Nou verschillende da gebeld, niemand had tijd. Ik heb nu pijnstillers gehaald. Ik hoop dat ze daar wat van opknapt.

Nee, dat zal ze niet, ze heeft nu alleen geen / minder pijn. Je kunt je definitieve beslissing hier niet op uitstellen.
Echt, ik snap dat je haar niet wilt laten gaan, maar je moet nu niet aan JOU denken maar aan je hond. Dat verdient ze.

Ik begin me wat zorgen te maken; je denkt (zoals het op mij overkomt) veel te veel in je eigen belang; dat kan niet !

Suzanne
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Erg assertief ben je ook niet, volgens mij. Je hebt een hond die lijdt en die NU van dat lijden verlost moet worden. Je moet niet vriendelijk vragen of ze tijd hebben. Dit is een spoedgeval. Maar als jij het niet presenteert als spoedgeval, zullen ze het ook niet als spoedgeval behandelen. En ja, nu krijg je ook nog avondtarief, maar ik zou net zolang bellen en hameren op geholpen worden tot je het voor elkaar hebt.
Je zegt 'ik hoop dat ze uit zichzelf overlijdt'. Realiseer jij je dat je daarmee zegt: ik heb liever dat ze pijn lijdt, zolang ik maar geen beslissing hoef te nemen? Dat is dus in je eigen belang, niet in het belang van je hond!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

~Suzanne~ schreef:
Lolala schreef:Nou verschillende da gebeld, niemand had tijd. Ik heb nu pijnstillers gehaald. Ik hoop dat ze daar wat van opknapt.

Nee, dat zal ze niet, ze heeft nu alleen geen / minder pijn. Je kunt je definitieve beslissing hier niet op uitstellen.
Echt, ik snap dat je haar niet wilt laten gaan, maar je moet nu niet aan JOU denken maar aan je hond. Dat verdient ze.

Ik begin me wat zorgen te maken; je denkt (zoals het op mij overkomt) veel te veel in je eigen belang; dat kan niet !

Suzanne
Wat is dit een rare opmerking Suzanne. :80:
Ze wil haar hondje laten inslapen, dat kan morgen thuis of vandaag bij de DA.
Komt ze met het hondje bij de DA, zegt de DA zegt geen tijd te hebben.
Morgen thuis lijkt wel te kunnen, dus nu pijnstiller zodat het hondje niet te veel pijn heeft tot de DA morgen thuis komt.
De definitieve beslissing IS dus al genomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Oei, Suzanne, even het topic terug lezen. Deze opmerking is niet zo netjes .... :ugh:

Lolala, ik hoop dat jullie de nacht goed doorkomen en sterkte morgen :knuffel:
~Suzanne~
Zeer actief

Ik heb het hele topic gelezen en lees eigenlijk in al haar berichten "ik wil deze beslissing niet nemen; ze is nog te goed".
En daar ben ik het op basis van wat ik verder zie helemaal niet mee eens.
Ik snap dat er nu geen DA is die bereid is aan huis te komen of tijd heeft om haar in te laten slapen (hoewel, echt begrijpen doe ik dat niet).
Maar in het laatste bericht ook weer "hoop dat ze nog wat op knapt".. en daarin zie ik echt alleen maar 'ik wil haar niet kwijt"..
Misschien lezen jullie wat anders? Ik lees een baasje wat krampachtig doende is de ernst van de situatie niet in te zien.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

ranetje schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Wat is dit een rare opmerking Suzanne. :80:
Ze wil haar hondje laten inslapen, dat kan morgen thuis of vandaag bij de DA.
Komt ze met het hondje bij de DA, zegt de DA zegt geen tijd te hebben.
Morgen thuis lijkt wel te kunnen, dus nu pijnstiller zodat het hondje niet te veel pijn heeft tot de DA morgen thuis komt.
De definitieve beslissing IS dus al genomen.
Dat dacht ikook, tot ik las "hopelijk knapt ze hier nog wat van op"....

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Erg assertief ben je ook niet, volgens mij. Je hebt een hond die lijdt en die NU van dat lijden verlost moet worden. Je moet niet vriendelijk vragen of ze tijd hebben. Dit is een spoedgeval. Maar als jij het niet presenteert als spoedgeval, zullen ze het ook niet als spoedgeval behandelen. En ja, nu krijg je ook nog avondtarief, maar ik zou net zolang bellen en hameren op geholpen worden tot je het voor elkaar hebt.
Je zegt 'ik hoop dat ze uit zichzelf overlijdt'. Realiseer jij je dat je daarmee zegt: ik heb liever dat ze pijn lijdt, zolang ik maar geen beslissing hoef te nemen? Dat is dus in je eigen belang, niet in het belang van je hond!

Dit dus, sorry, ik kan het niet zo mooi zeggen als jij, maar dat is wat ik bedoel!

Suzanne
Lolala
Vaste gebruiker

De beslissing is echt wel genomen hoor, maar ik hoop dat ze zich wat beter voelt door de pijnstillers.
Ik ga geen ruzie maken aan de telefoon met een da die dan tegen heug en meug komt. Ik wil dat ons hondje vredig kan inslapen zonder dat hier een chagrijnig iemand haar een spuitje komt geven.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lolala schreef:De beslissing is echt wel genomen hoor, maar ik hoop dat ze zich wat beter voelt door de pijnstillers.
Ik ga geen ruzie maken aan de telefoon met een da die dan tegen heug en meug komt. Ik wil dat ons hondje vredig kan inslapen zonder dat hier een chagrijnig iemand haar een spuitje komt geven.
Ik hoop met je mee dat de pijnstilling inderdaad goed helpt en dat ze een rustige nacht heeft.
Heel veel sterkte :roos:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jij bent degene die haar kent en jij bent degene die nu bij haar is.
Daarom ben jij de enige die kan inschatten of ze deze nacht met die pijnstillers nog hebben kan, zodat ze morgen rustig thuis kan sterven.

Op dit forum wordt soms verkeerd gelezen of te snel een conclusie getrokken naar aanleiding van een paar woorden of zinnen.
Je hebt het al moeilijk genoeg nu. Mooi de klep van je laptop dicht en je laatste uren met haar samen doorbrengen.

inderdaad bij haar blijven, af een toe een knuffel als ze even wakker is, misschien nog iets lekkers, wat foto's maken en van haar houden. Ik wens jullie een rustige nacht en veel sterkte morgen. :roos:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

verwen haar maar flink en heel veel sterkte gewenst. :roos:
Afbeelding
gevni havanezers
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

kooi schreef:Jij bent degene die haar kent en jij bent degene die nu bij haar is.
Daarom ben jij de enige die kan inschatten of ze deze nacht met die pijnstillers nog hebben kan, zodat ze morgen rustig thuis kan sterven.

Op dit forum wordt soms verkeerd gelezen of te snel een conclusie getrokken naar aanleiding van een paar woorden of zinnen.
Je hebt het al moeilijk genoeg nu. Mooi de klep van je laptop dicht en je laatste uren met haar samen doorbrengen.

inderdaad bij haar blijven, af een toe een knuffel als ze even wakker is, misschien nog iets lekkers, wat foto's maken en van haar houden. Ik wens jullie een rustige nacht en veel sterkte morgen. :roos:
Precies dit.
Veel sterkte Lolala.
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

Veel sterkte
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Heel veel sterkte
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Lolala
Vaste gebruiker

Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft net gewandeld en was helemaal als vanouds. Heeft ook gegeten en nog naar een auto geblaf. Dus... ik weet niet wat ik nu wijsheid vind want als we haar leven nog kunnen rekken met pijnstilling? Ik ga morgen eens even met de da hierover overleggen of dat een optie zou kunnen zijn.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Ik ben geschrokken van de foto, en vraag mij echt af of je hond nog wel enigszins pijnvrij kan zijn ?
Mij lijkt inslapen diervriendelijker, je kan evt met dierenarts overleggen, maar doe je je hond er nog een plezier mee ? Door te laat te zijn met je keuze kan het zijn dat je hond het heel zwaar kan krijgen.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Lolala schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft net gewandeld en was helemaal als vanouds. Heeft ook gegeten en nog naar een auto geblaf. Dus... ik weet niet wat ik nu wijsheid vind want als we haar leven nog kunnen rekken met pijnstilling? Ik ga morgen eens even met de da hierover overleggen of dat een optie zou kunnen zijn.
Eerlijk gezegd vind ik het aan de hand van je foto onbegrijpelijk dat je haar leven nog wil rekken. Maar ik wens je wel heel veel sterkte met alles.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Zinodo schreef:Ik snap er niks meer van.
Ik ook niet :U:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lolala schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft net gewandeld en was helemaal als vanouds. Heeft ook gegeten en nog naar een auto geblaf. Dus... ik weet niet wat ik nu wijsheid vind want als we haar leven nog kunnen rekken met pijnstilling? Ik ga morgen eens even met de da hierover overleggen of dat een optie zou kunnen zijn.
Precies wat ~Suzanne~ aanhaalde. Je kiest nu niet voor je hond maar enkel voor jezelf
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”