Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 2
Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!
Nou de titel zegt het al, ik heb maar even een vervolgdraadje gemaakt.
Op de tumor van onze oudere hond, die we niet meer laten opereren, staat spanning en er zit nu een piepklein gaatje in waar de hond vocht/bloed af likt. Ze zit er steeds aan en ik begin ernstig te twijfelen of we er toch wel goed aan hebben gedaan haar niet te laten opereren, ondanks alle advies hier.
Ons hondje is nog hartstikke blij en vrolijk dus inslapen is geen optie nu.
Ik las ergens dat als een tumor van buiten open gaat, het van binnen ook open is, dus het zal nu snel gaan? Ik voel me zo slecht hierover, ondanks al jullie advies en de wetenschap dat dit ws echt het beste is.
Op de tumor van onze oudere hond, die we niet meer laten opereren, staat spanning en er zit nu een piepklein gaatje in waar de hond vocht/bloed af likt. Ze zit er steeds aan en ik begin ernstig te twijfelen of we er toch wel goed aan hebben gedaan haar niet te laten opereren, ondanks alle advies hier.
Ik las ergens dat als een tumor van buiten open gaat, het van binnen ook open is, dus het zal nu snel gaan? Ik voel me zo slecht hierover, ondanks al jullie advies en de wetenschap dat dit ws echt het beste is.
-
- Zeer actief
Re: Vervolg oudere hond met tumor; tumor gaat open!
Je kiest altijd zelf, ondanks adviezen hier en bij de dierenarts. We komen alleen af en toe met een visie die je kunt overwegen.
Voor nu zou ik, eventueel vanaovnd nog, overleggen met de dierenarts.
Suzanne
Voor nu zou ik, eventueel vanaovnd nog, overleggen met de dierenarts.
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ik snap dat het zo voelt. Rot voor je.Lolala schreef:Nou de titel zegt het al, ik heb maar even een vervolgdraadje gemaakt.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je wacht tot je hondje niet meer vrolijk en blij is omdat die van pijn en ongemak krom loopt of helemaal niet meer kan lopen ben je te laat.
Heel begrijpelijk dat je nog niet aan een afscheid wil denken en dat het liefst voor je uit wil schuiven.
Jij weet zelf eigenlijk zelf al heel goed wat de goede beslissing is maar je hart schreeuwt nog NEE !!!
Heel veel sterkte.
Heel begrijpelijk dat je nog niet aan een afscheid wil denken en dat het liefst voor je uit wil schuiven.
Jij weet zelf eigenlijk zelf al heel goed wat de goede beslissing is maar je hart schreeuwt nog NEE !!!
Heel veel sterkte.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Toen bij mijn Taartje de tumor aan haar poot open ging, heb ik haar in laten slapen 
Ze was er overigens al eens aan geopereerd, de tumor was weggehaald, maar de snijranden waren helaas niet schoon en het bleek kwaadaardig, dus de dierenarts zei al dat de tumor zou terugkomen. Nogmaals opereren vond ik geen optie voor een oudere hond, met de wetenschap dat dit ook enkel een doekje voor het bloeden zou zijn en de tumor na een tweede operatie ook weer terug zou komen. De poot amputeren vond ik vanwege haar leeftijd en omdat ze ook al tumoren op andere plekken op haar lichaam had ook geen optie.
Zij was ook gewoon nog vrolijk en levendig en had er eigenlijk niet veel last van, maar het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat ze er wel echt last van zou krijgen en dat wilde ik haar besparen, aangezien dit natuurlijk nooit meer beter zou worden.

Ze was er overigens al eens aan geopereerd, de tumor was weggehaald, maar de snijranden waren helaas niet schoon en het bleek kwaadaardig, dus de dierenarts zei al dat de tumor zou terugkomen. Nogmaals opereren vond ik geen optie voor een oudere hond, met de wetenschap dat dit ook enkel een doekje voor het bloeden zou zijn en de tumor na een tweede operatie ook weer terug zou komen. De poot amputeren vond ik vanwege haar leeftijd en omdat ze ook al tumoren op andere plekken op haar lichaam had ook geen optie.
Zij was ook gewoon nog vrolijk en levendig en had er eigenlijk niet veel last van, maar het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat ze er wel echt last van zou krijgen en dat wilde ik haar besparen, aangezien dit natuurlijk nooit meer beter zou worden.
-
- Vaste gebruiker
Ik vind het echt nog niet de tijd om haar in te laten slapen maar wil lijden natuurlijk wel voor zijn. Ik vind dit echt moeilijk maar bij een hondje wat verder nog blij rond loopt zie ik dat nog niet zitten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat zie je zelf nog als alternatief?Lolala schreef:Ik vind het echt nog niet de tijd om haar in te laten slapen maar wil lijden natuurlijk wel voor zijn. Ik vind dit echt moeilijk maar bij een hondje wat verder nog blij rond loopt zie ik dat nog niet zitten.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bij mijn Dumás is recent een tumor aan zijn poot/voet open gegaan. We hebben hem een poos op ontstekingsremmers gehad en het gaat nu vrij goed. Het is een melanoom dus het is sowieso aflopende zaak. Wij hebben ook gekozen om niet te behandelen maar de ontsteking hebben we dus wel behandeld.
-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat we dat maar moeten doen, ontstekingsremmers. Hoop alleen niet dat de da weer gaat zeuren..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hilly45 heeft dat met Sam toen behoorlijk goed weten te behandelen.
Wel een lang topic, maar misschien heb je er wat aan.
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... tumor+poot
Wel een lang topic, maar misschien heb je er wat aan.
https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... tumor+poot
-
- Vaste gebruiker
Heb ooit een oude hond met steeds opengaande tumor wel laten opereren. Had ook geen keus, de tumor zat bij de staartaanzet, bij zijn poepgat. Wel bij een hele goede dierenarts. Is goed gegaan. De hond was wel in goede conditie.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Helaas kun je vaak achteraf pas zeggen of je de goede keuze hebt gemaaktLolala schreef:Nou de titel zegt het al, ik heb maar even een vervolgdraadje gemaakt.

-
- Vaste gebruiker
Dankjewel voor jullie reacties.
Nu nog opereren is helemaal geen optie meer, de tumor of flink gegroeid dus een operatie zal alleen maar zwaarder zijn.
Vanochtend dachten we dat ze stervende was maar nu lijkt het weer wat beter te gaan.
Is een tumor die open barst nu een teken dat het van binnen ook open is?
Nu nog opereren is helemaal geen optie meer, de tumor of flink gegroeid dus een operatie zal alleen maar zwaarder zijn.
Vanochtend dachten we dat ze stervende was maar nu lijkt het weer wat beter te gaan.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Waarom wil je dan nog weten of de tumor ook van binnen open is? Een tumor is geen blaas, die woekert door je lijf. De opperhuid houd tegen dat hij naar buiten kan komen maar blijkbaar is de opperhuid nu geknapt.Lolala schreef:Dankjewel voor jullie reacties.
Heel veel sterkte in het maken in de juiste keuze voor je hondje.
Zelf was ik liever 1 week te vroeg dan een uur te laat. Maar die keuze moet je zelf maken.
-
- Vaste gebruiker
Ja dat is het moeilijke, ze ligt de hele ochtend al op de bank en slaapt, lijkt geen pijn te hebben en is rustig. Moet je haar dan in laten slapen, wie weet is ze gewoon een beetje ziek en vanmiddag weer helemaal fit.
Ik heb dat ergens gelezen van die tumor, als er vocht uit komt dat het dan einde verhaal is omdat het dan van binnen ook open is.
Ik heb dat ergens gelezen van die tumor, als er vocht uit komt dat het dan einde verhaal is omdat het dan van binnen ook open is.
-
- Vaste gebruiker
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Jij bent echt de enige die deze vraag kan/moet beantwoordenLolala schreef:Ja dat is het moeilijke, ze ligt de hele ochtend al op de bank en slaapt, lijkt geen pijn te hebben en is rustig. Moet je haar dan in laten slapen, wie weet is ze gewoon een beetje ziek en vanmiddag weer helemaal fit.

Het is nooit een makkelijke beslissing, ik denk dat het merendeel hier op HF deze situatie maar al te goed kent. Maar zoals verschillende mensen al schreven beter een week te vroeg dan 1 uur te laat

Sterkte ermee en knuffel voor de hond

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan me niet voorstellen dat die tumor op de foto geen pijn doet eigenlijk.
De beslissing is aan jou.
Overleg met je DA en vraag zijn/haar mening als je twijfelt.
En sluit operatie uit want dat zal het niet worden met zo'n snel groeiende tumor.
De beslissing is aan jou.
Overleg met je DA en vraag zijn/haar mening als je twijfelt.
En sluit operatie uit want dat zal het niet worden met zo'n snel groeiende tumor.
-
- Zeer actief
Het ziet er heel pijnlijk en ontstoken uit, ik zou denk ik hier al die knoop doorhakken, ( na overleg) dit zou ik niet laten gaan tot ze niet meer wil.
-
- Vaste gebruiker
Als het pijn zou doen zou ik het toch aan haar merken lijkt me. Ik weet niet of het op de blaas drukt, de bult hangt meer onder haar buik zeg maar.
Ik zal de foto naar de da sturen en bellen, dat is een goed idee.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
S@ndr@ schreef:Het ziet er heel pijnlijk en ontstoken uit, ik zou denk ik hier al die knoop doorhakken, ( na overleg) dit zou ik niet laten gaan tot ze niet meer wil.
Ik ook . Als ze niet meer wil ben je in mijn ogen te laat .
Fenneke en Baloe

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wat als je zelf zo'n wond zou hebben? Honden zijn erg hard voor zichzelf vooral als het een hond is die de baas tevreden wil stellen.Lolala schreef:Als het pijn zou doen zou ik het toch aan haar merken lijkt me. Ik weet niet of het op de blaas drukt, de bult hangt meer onder haar buik zeg maar.
-
- Vaste gebruiker
Ik heb de da gemaild met foto. Heb gevraagd of het inslapen thuis kan gebeuren. Als iedereen hier zegt dat het pijn zal doen dan geloof ik dat en moeten we de beslissing nemen. Ik wil haar niet laten lijden.
Ik wacht het antwoord van de da af.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
DE beslissing moet je zelf nemen.Lolala schreef:Ik heb de da gemaild met foto. Heb gevraagd of het inslapen thuis kan gebeuren. Als iedereen hier zegt dat het pijn zal doen dan geloof ik dat en moeten we de beslissing nemen. Ik wil haar niet laten lijden.
Die is hartverscheurend moeilijk maar het beste wat je je hondje nu kan geven.
Voor jou lijkt de eerste stap op de regenboogbrug nu veel te hoog maar voor je hondje een bevrijding van pijn en angst.
De meeste honden zijn meesters in het verbergen van pijn omdat ze in de natuur door roedel leden gedood zou worden.
Het zien van de foto deed mij huiveren. Het is echt niet te vroeg voor DE beslissing.
Sterkte

-
- Vaste gebruiker
We hebben de da gebeld, het gaat niet meer. Nu kunnen ze morgen hier komen om haar in te laten slapen of we kunnen er vanmiddag heen.
Dus weer een beslissing, laten we haar nog langer lijden of gaan we met haar op pad.
Ze kan ook niet meer overeind komen.
Dus weer een beslissing, laten we haar nog langer lijden of gaan we met haar op pad.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kan je pijnstilling ophalen bij de dierenarts zonder dat je haar meeneemt? Kan dat dan kan je evt tot morgen wachten, kan dat niet dan zou ik vanmiddag daarheen gaanLolala schreef:We hebben de da gebeld, het gaat niet meer. Nu kunnen ze morgen hier komen om haar in te laten slapen of we kunnen er vanmiddag heen.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Ach wat sneu.
Ik zou een hond niet laten lijden. Zeker als ze niet meer overeind kan komen.
Ik zou een hond niet laten lijden. Zeker als ze niet meer overeind kan komen.
- Suzanne
- Zeer actief
Wat Nanna zegt.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
-
- Zeer actief
in dit geval als het zo snel achteruit gaat zou ik ook zelf heen gaan deze dag- dus vanmiddag nog.. ik denk dat het nu klaar is ook
.. was t rustiger geweest dan had ik het thuis laten doen omdat het rustiger is en gaat daar.. heel veel sterkte als je gaat ..

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat kan het dan toch ineens snel gaan
Ik zou er ook heengaan, als ze niet meer op kan staan, dan is het tijd dat ze zsm uit haar lijden verlost wordt.
Een laatste knuffel, een dikke kus en gaan.
Heel veel sterkte

Ik zou er ook heengaan, als ze niet meer op kan staan, dan is het tijd dat ze zsm uit haar lijden verlost wordt.
Een laatste knuffel, een dikke kus en gaan.
Heel veel sterkte