Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Feta zwemt en ik ben trots!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Feta zwemt en ik ben trots!

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb het wel aangemoedigd bij allebei. Gait heeft het duidelijk sneller koud dan Elco, dus die vindt het al snel te koud, maar hij heeft nu het zomer is wel heel veel plezier in ballen uit het water halen. Gait heeft een doel nodig om naar toe te zwemmen, liefst niet te ver, en anders zwemt hij een of twee rondjes van een meter doorsnede en komt dan het water weer uit. Elco zwemt graag parallel met ons mee door de sloot, of naast een bruggetje. Wel vraagt hij toestemming voor hij het water in gaat. Voor Elco kun je de bal eigenlijk nooit ver genoeg gooien.
Laatst had Elco het toch wel koud gekregen van het zwemmen, maar lag z'n balletje nog in het water. Toen kon ik Gait gelukkig sturen om de bal op te halen.
Ik vind het belangrijk dat een hond weet dat ie in het water kan en mag afkoelen als het warm is. Daadwerkelijk zwemmen vind ik nog leuker
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ha leuk, knappe Feta!

Mila en Amy zwemmen allebei graag. Mila ook van pups af aan, die had weinig aanmoediging nodig en was meteen al gek op water. Meestal wil ze wel dat ik een bal of stok gooi, maar als het heel warm is, gaat ze ook gewoon zomaar wat rondjes zwemmen.
Amy sprong ooit, toen ze nog maar net bij mij was, het water in achter een watervogel aan en zwom meteen alsof ze nooit anders had gedaan, terwijl in de wijde omgeving van waar zij is opgegroeid echt nergens water was, dus ik wist zeker dat ze nooit eerder had gezwommen. Nu nog steeds gaat ze graag overal het water in en de Waal overzwemmen in de winter was ook geen probleem voor haar :oeps:

Amoz vindt zwemmen eng, maar is wel gek op water. We hebben het wel een aantal keer samen geoefend en hij kan het prima, maar je ziet de paniek in zijn ogen zodra hij geen bodem meer onder zijn voeten voelt. Omdat hij wel lekker het water in gaat ter afkoeling en er dan ook plat op zijn buik in gaat liggen, heb ik het daar maar bij gelaten. Zwemmen vindt hij blijkbaar echt niet leuk.

Arlo is nog niet echt een waterliefhebber, maar gaat er wel steeds makkelijker in. We zullen zien of hij uiteindelijk ook zwemmen leuk gaat vinden.

Taartje moest er echt niks van hebben, die probeerde nog te drinken zonder dat haar tenen nat werden. Als ik samen met haar ging, liep ze wel wat verder het water in en ze is ooit van een stijl kantje getuimeld tijdens graafwerkzaamheden en bleek toen prima te kunnen zwemmen. Maar dat vond ze niet voor herhaling vatbaar :lol1:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier precies hetzelfde! Guus zwemt sinds twee weken ineens. Ik heb echt alles op alles gezet en hem ook echt in het water gedragen. Steeds weer. En ineens na heel veel prijzen haalde hij zelf een stok en nu is hij niet meer te stoppen. Ik stuur je zo een WhatsApp met een filmpje Tamara. :E:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat leuk dat Feta zich ontpopt heeft als waterratje.

Hier is water maar een beetje leuk.
Als het warm is gaat lily wel de zee in, maar meestal wil ze de bodem kunnen blijven voelen. Alleen als het heel heet is, er helemaal geen golven zijn en ik ver het water in ben, komt ze naar me toe zwemmen. Helaas zijn hier geen rivieren of meren, want ik denk dat ze het daarin fijner zou vinden om te zwemmen.

Alfil is alleen van het pootje baden. Ik heb hem een paar keer meegenomen het water in en hij kan prima zwemmen, maar dan ging hij vervolgens tegen de benen van vreemde mensen aanstaan: 'bescherm mij tegen die enge mevrouw die mij dwingt te zwemmen!' Dat doe ik dus maar niet meer :oeps:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tanja en Anne gaan wel het water in, maar zwemmen hebben ze nog niet gedaan.
Nou ja, Tanja wel toen ze als klein pupje in paniek het water in was gesprongen, als ze niet gezwommen had was ze er niet meer,geweest. Duurde even voordat ik haar vond.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
LuNiko
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): XHH en HH KH

Ongelezen bericht door LuNiko »

Leuk dat Feta zwemt. Wat kun je trots zijn op zo'n 'overwinning'

Lucky denk dat ze alleen kan zwemmen als ik een speeltje in het water gooi. Als ze wil zwemmen komt ze dan ook voor mij staan kijken of ik niet even wat kan gooien zodat zij kan zwemmen. Uit zichzelf gaat ze wel graag het water in maar dan tot haar buik.

Niko rent vanaf 10wk het water in. Hij is nu 7 maanden en zwemt korte stukjes. Heb wel het idee dat dat meer per ongeluk gaat. Maar het weerhoudt hem er niet van om dan nog 20x het water in te rennen.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Kan me voorstellen dat je er blij mee bent! Joy is als labrador natuurlijk geboren om te zwemmen :) Die heb ik toen ze ieniemienie was een speeltje uit het water laten apporteren en ze zwom meteen alsof ze nooit anders gedaan had. Een paar maanden later bewees ze als puber ook over een prima uithoudingsvermogen te beschikken, toen ze buiten mijn gezichtsveld een dikke tien minuten achter een stel zwanen aan zwom. Ze zwemt zeer geregeld, liefst om uit of over water te apporteren.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Oh ik zat helemaal in de 'fotomodus' met de nieuwe plugin dus verwachtte een zwemmende Feta te zien haha. Komt nog wel hè?

Wat gaaf dat ze zwemt! Ik vind het leuk, zwemmende honden.
Mister vond het heerlijk maar moest het nog leren op zijn 12de (lukte met zwemvest en meegaan in het water).
Willem vindt water geweldig om in te spetteren en met zijn snuit water omhoog te gooien maar dat je er ook in zou kunnen zwemmen komt niet in hem op volgens mij. Misschien dat ik toch nog eens ga kijken of het hem op een rustige manier te leren valt, maar voor nu denk ik dat dat niet verstandig is qua vertrouwen in ons.
Lais vindt het natuurlijk te koud :F: . Ze kan het wel maar doet het alleen als ze het Echt Heel Erg Heet heeft.
Ravi zwemt niet zomaar maar achter een balletje aan vindt hij geweldig :I: . Zo gaaf om te zien! Of hij het al gedaan had voor hij hier kwam weet ik niet, het leek er niet op, maar het is echt genieten in de zomer.

Maar dus geen zwemmers om het zwemmen, dat wil ik nog wel graag hoor. Lijkt me zo genieten zoals met Feta, dat ze er geen genoeg van krijgt om rondjes te zwemmen, gewoon omdat ze het zwemmen zó leuk vindt :I: .
Zamunda
Zeer actief

Balen van je telefoon, maar dan blijf je natuurlijk lekker kijken ipv wegrennen met de kans dat ze achter je aan komt :D . Vanavond herkansing!

Ja wie weet gaat Willem nog weleens, maar zonder zwemmen is hij al degene die het gekst is op water, zo leuk om te zien.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tamara81 schreef:
DeDiana schreef: Amy sprong ooit, toen ze nog maar net bij mij was, het water in achter een watervogel aan en zwom meteen alsof ze nooit anders had gedaan, terwijl in de wijde omgeving van waar zij is opgegroeid echt nergens water was, dus ik wist zeker dat ze nooit eerder had gezwommen. Nu nog steeds gaat ze graag overal het water in en de Waal overzwemmen in de winter was ook geen probleem voor haar :oeps:
Typisch Amy :LOL: Alles voor een stukje achter het wild aan. Misschien had Amy toen ook nog niet echt door dat watervogels net iets beter kunnen zwemmen dan honden :lol1:
Dat heeft ze helaas nog steeds niet helemaal door :oeps: Amy ziet overal kansen.

Volgende keer inderdaad de camera in de aanslag ;-) En in ieder geval veel zwemplezier voor jullie komende zomer!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Beide honden zwemmen niet. Ik ben van plan deze zomer te kijken of Izzie inmiddels bereid is haar buik nat te laten worden. Bij Lot moeten we nog beginnen met de pootjes. Ik hoop dat ik ze steeds iets meer vertrouwd krijg met het water, ik vind het altijd zo fijn afkoelen voor ze op warme dagen.
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Prachtig hé om ze zo in het water te zien?!
Onze Ollie heet natuurlijk een waterhond en dat zullen we weten ook.
Hij springt echt prachtig vanaf de kant in het water.
Hoge golven in de zee draait ie z'n poot niet voor om.
Het is alleen jammer dat ie al in het water ligt voordat ik 'm op andere gedachte kan brengen.
Hij heeft een gore sloot al uitgeprobeerd voordat ik 'm überhaupt zie.
Wij hebben serieus een hondenbad in de garage omdat hij zovaak afgespoeld moet worden als we niet willen dat ons huis naar stinksloot ruikt.. :lol1:
Hiervoor hadden we een border collie die bijna alles op commando deed en als iemand dan tegen me zei: 'ja ik heb een retriever, die hou je niet uit het water', dan dacht ik :maar dat leer je je hond toch?
Nah ja nu hebben we Ollie :hmmm:
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna is nooit goed geweest in zwemmen. In haar jongere jaren ging ze wel eens stukje om iets te apporteren, maar goed is ze nooit geweest. Ze moest altijd even uitvogelen hoe het ook alweer moest :schrik: Momenteel houdt ze het bij pootje baden en bij erg warm weer wil ze aan zee wel tot de buik.

Vito daarentegen... Zwemmen is zijn lust en zijn leven :cheer: Of hij nou iets apporteert of gewoon een rondje gaat, zwemmen is het mooiste wat er is. En ik wil niet opscheppen, maar hij is er echt heel erg goed in :wink: Als ik iets in het water gooi gaat hij er met een grote sprong in en zet dan de turbo aan. Je verwacht het niet zo snel bij een bullterriër en hij is zeker geen atletisch type, maar hij zwemt de meeste honden er uit. Hij is zowat sneller in het water dan op het land zullen we maar zeggen.

Edit; de zee is helemaal het einde voor Vito. Hoge golven, het interesseert hem niks. Afgelopen jaar zijn we vaak naar het strand geweest en we moesten regelmatig achter hem aan, anders hadden we taferelen gehad zoals in die Snelle Jelle? reclame. Met andere woorden; dan hadden we hem in Engeland op kunnen halen :LOL:
Laatst gewijzigd door Luna87 op 24 jun 2020 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Dat moet een heerlijk gevoel gegeven hebben. Mijn vorige hond moest niets van water hebben. En wat kon ik dan jaloers zijn op anderen. Vooral met warm weer.

Binti is een echte waterrat. Als het aan haar ligt komt ze er niet uit. Helaas hier in de buurt weinig betrouwbaar zwemwater.
Zamunda
Zeer actief

Jetski schreef:Wij hebben serieus een hondenbad in de garage omdat hij zovaak afgespoeld moet worden als we niet willen dat ons huis naar stinksloot ruikt.. :lol1:

Hiervoor hadden we een border collie die bijna alles op commando deed en als iemand dan tegen me zei: 'ja ik heb een retriever, die hou je niet uit het water', dan dacht ik :maar dat leer je je hond toch?
Nah ja nu hebben we Ollie :hmmm:
Whahaha :LOL: .
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Dat is altijd zo leuk om te zien, honden die spelen in het water en een stukje zwemmen :I:
Hier niks en stiekem ben ik daar wel blij mee. Met die lange vachten zou dat een ramp worden. Damy is een keer in de vijver gesprongen (achter een eend aan) en die maakte meteen rechtsomkeert toen hij merkte dat 't kroos op water lag en niet op zand :lol1: Hij zwom wel heel netjes.

Noa vindt het als enige heel leuk om keihard door plassen heen te rennen. Soort van hetzelfde?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Wat leuk is dat dan, knappe Feta :cheer: :cheer:

Truus is een waterrat en Dirk duurde even maar is nu ook gek op zwemmen, Dirk heeft Truus bommetjes geleerd :I:

Afbeelding

Afbeelding

En met warm weer op je gemakkie zwemmen. :mrgreen:

Afbeelding
Linx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linx »

De Chineesjes zwemmen in principe niet. Onze Amy* besloot ineens te gaan zwemmen toen ze bijna op het eind van de dracht was. :hmmm: Ze gaan wel bijna allemaal het water in uit zichzelf, maar alleen een beetje pootje baden. De Poedel wil heel erg graag zwemmen omdat de Mechel zwemt, maar hij kan er niet zoveel van. We hebben al zó vaak met één voet in het water gestaan omdat we dachten dat we hem moesten gaan redden. :roll: De Hollander doet vooral aan pootje baden, maar kan wel zwemmen en doet dat heel soms. De Golden... Nou, tja, laten we zeggen dat die wel zwemt, en graag ook. :lol1:
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”