Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te dun??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Te dun??
Van de week was ik met Guus voor z'n apk en enting bij de DA. Alles was prima maar hij vond hem wel aan de schrale kant... Nu houd ik juist van schrale honden en ik vind het wel meevallen. Hij is slank en moet niet verder afvallen. Maar gezien z'n gewrichten is elke kilo die je niet hoeft te dragen mooi meegenomen. Hij weegt tikkie meer dan 25 kg wat aan de onderkant is voor een reu van zijn maat. Da gaf aan dat er best wat kg bij mogen zolang hij onder de 30 kg blijft..
Wat jullie? //cloud.tapatalk.com/s/5ef249a623a ... WA0014.mp4
Wat jullie? //cloud.tapatalk.com/s/5ef249a623a ... WA0014.mp4
blablabla 

-
- Zeer actief
Re: Te dun??
Ja dat vind ik dus ook. Was ook behoorlijk verbaasd dat hij daar over begon.Cleva schreef:Doodnormaal. Mooi fit maar niet eens een beetje mager.
blablabla 

-
- Zeer actief
Hij ziet er prima uit! Ik denk dat Morris zelfs nog wat schraler staat. Maar ja, dat zie je bijna niet door de vacht. Bij Morris mag er nu weer een beetje bij, maar ook niet veel. Ik hou hem ook liever wat schraler hoor. Hij heeft dan wel geen slechte gewrichten, maar voor een berner die dit jaar 10 wordt wil ik niet teveel onnodige kilo's. En voor een labje met slechte gewrichten is ook elke kilo extra er een teveel. Ik zou er niks aan veranderen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Lekker zo houden, hoor. Die dierenarts is zo gewend aan de over het algemeen te zware huishonden dat hij niet meer weet hoe gezond gewicht eruit ziet
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Niks mis mee hoor. Inderdaad mooi op gewicht zeker gezien zijn gewrichten. Waarom daar maximaal 5 kilo bij moet van de dierenarts is mij een raadsel
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Prima juist. Zeker met die ellebogen van hem zou ik hem eerder zo houden dan iets mollig.
Die da ziet alleen maar van die vetkleppen en die komen tenminste lekker vaak
Die da ziet alleen maar van die vetkleppen en die komen tenminste lekker vaak

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Ik kan de foto niet zien; zou iets moeten downloaden.. Je kunt de foto nu gewoon op het forum zetten? 
Suzanne

Suzanne
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Is een video~Suzanne~ schreef:Ik kan de foto niet zien; zou iets moeten downloaden.. Je kunt de foto nu gewoon op het forum zetten?
Suzanne
-
- Zeer actief
Ook goed, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik die ga downloadencrutz schreef:Is een video~Suzanne~ schreef:Ik kan de foto niet zien; zou iets moeten downloaden.. Je kunt de foto nu gewoon op het forum zetten?
Suzanne

Suzanne
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ziet er prima uit.
Droef liep er laatst schraler bij. Niet echt door gehad omdat het zo geleidelijk ging. Tot ik met hem langs de DA moest en ik hem ging wegen. Doe ik standaard als ik er toch ben. Pas toen werd duidelijk dat hij wel erg magertjes werd. Voor hij geopereerd werd woog hij 38 kg en nu vind ik 34/35 prima. Maar hij woog nu maar 33.
DA zei er niks van overigens. Ik begon er zelf al over. Daar zien ze hem liever 35/36 kg zodat hij ook iets reserve heeft. Ik vind zijn ellebogen belangrijker dan reserves, daar hebben ze begrip voor.
Bij Droef kwam het overigens door de combinatie mooi weer en corona dus ook meer actief. Iets meer voer en nu is hij weer prima, al heb ik hem niet meer gewogen.
Droef liep er laatst schraler bij. Niet echt door gehad omdat het zo geleidelijk ging. Tot ik met hem langs de DA moest en ik hem ging wegen. Doe ik standaard als ik er toch ben. Pas toen werd duidelijk dat hij wel erg magertjes werd. Voor hij geopereerd werd woog hij 38 kg en nu vind ik 34/35 prima. Maar hij woog nu maar 33.

DA zei er niks van overigens. Ik begon er zelf al over. Daar zien ze hem liever 35/36 kg zodat hij ook iets reserve heeft. Ik vind zijn ellebogen belangrijker dan reserves, daar hebben ze begrip voor.
Bij Droef kwam het overigens door de combinatie mooi weer en corona dus ook meer actief. Iets meer voer en nu is hij weer prima, al heb ik hem niet meer gewogen.
-
- Zeer actief
Tippex weegt 25kg en dan is maximaal 5kg erbij echt heel erg veel. Gewoon mooi slank blijven houden.
Ik herken het commentaar wel maar mijn DA heeft een mollige border collie dus die heeft zichzelf al uit de discussie gediskwalificeerd.
Ik herken het commentaar wel maar mijn DA heeft een mollige border collie dus die heeft zichzelf al uit de discussie gediskwalificeerd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Via een YouTube link wel dit is zo te zien via tapatalk geüpload. Je hoeft het niet op te slaan. Enkel te downloaden~Suzanne~ schreef:Ook goed, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik die ga downloadencrutz schreef:Is een video~Suzanne~ schreef:Ik kan de foto niet zien; zou iets moeten downloaden.. Je kunt de foto nu gewoon op het forum zetten?
Suzannedat moet dan gewoon normaal te zien zijn toch?
Suzanne
- Doyaquba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Hij ziet er top uit, 5 kg erbij op 25 is echt veel trouwens, misschien moet de dierenarts zelf wat kwijt
Ik zie liever een iets te schrale hond dan een te dikke, maar dat schijnt ook een omstreden mening te krijgen hoorde ik laatst op de hondenclub 'want reserves in geval van ziekte'. Nou gewrichten gaan voor hoor, die kleine kans op ziekte...ondertussen zijn een hoop van de honden daar een kg of 4/5 te zwaar

Ik zie liever een iets te schrale hond dan een te dikke, maar dat schijnt ook een omstreden mening te krijgen hoorde ik laatst op de hondenclub 'want reserves in geval van ziekte'. Nou gewrichten gaan voor hoor, die kleine kans op ziekte...ondertussen zijn een hoop van de honden daar een kg of 4/5 te zwaar

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Een hond met gezond gewicht heeft al voldoende reserves. Extra hebben ze niet nodig. Schraal is nog niet mager, maar onderkant gezond gewicht en dus genoeg reserves. Maar meestal is dat 'reserves moeten hebben' een excuus om de hond wat mollig te laten zijn. Dat zijn dus te veel 'reserves'
Elco stond als puber wel te schraal, tegen het magere aan, maar ik kreeg er echt niets bij zonder dat hij een dag z'n eten oversloeg. Nou, dan maar niet
Elco stond als puber wel te schraal, tegen het magere aan, maar ik kreeg er echt niets bij zonder dat hij een dag z'n eten oversloeg. Nou, dan maar niet
Knap hondje zo, zeker geen 5 kg erbij.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als je kijkt naar de risico op sterfte bij mensen is 1kg onder het ideaalgewicht (Bij normaal sportende blanke mensen een BMI van 20-21) net zo risicoverhogend als 2-3kg boven het ideaalgewicht en dat verschil wordt bij meer ondergewicht groter. Dus de insteek van liever 2kg minder dan 1kg meer die je hier vaak ziet is ook niet per se waar.
Ik kan hier geen filmpjes zien en het gaat om een hond met gewrichtsproblemen, dus dan zou ik inderdaad wat aan de onderkant gaan zitten en kan ik niet inschatten hoe het met hem echt is, maar het zo schraal mogelijk willen ben ik echt geen fan van.
Ik kan hier geen filmpjes zien en het gaat om een hond met gewrichtsproblemen, dus dan zou ik inderdaad wat aan de onderkant gaan zitten en kan ik niet inschatten hoe het met hem echt is, maar het zo schraal mogelijk willen ben ik echt geen fan van.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Deze hond is niet eens echt schraal, maar gewoon goed op gewicht. Alleen lijkt hij in vergelijking met een gemiddelde labrador wat erg schraal. Ligt meer aan dat gemiddelde dan aan deze hond
Zelfs als hij in een bocht staat, zie je nog vrijwel niets van de achterste rib aftekenen. Dus ik durf te wedden dat als je gaat voelen, je z'n ribben makkelijk kunt voelen, maar er wel een klein laagje vet overheen zit. Zoals het hoort dus

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik kan het niet zien (pagina blijft laden), maar je hoeft natuurlijk geen tank te hebben omdat het labrador heet.
Beweegt goed, mooie vacht en actief?
Dan is het prima en hoeft er geen gram bij.
Beweegt goed, mooie vacht en actief?
Dan is het prima en hoeft er geen gram bij.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat is dan ondergewicht voor een lab? of voor welke hond dan ook?Domor schreef:Als je kijkt naar de risico op sterfte bij mensen is 1kg onder het ideaalgewicht (Bij normaal sportende blanke mensen een BMI van 20-21) net zo risicoverhogend als 2-3kg boven het ideaalgewicht en dat verschil wordt bij meer ondergewicht groter. Dus de insteek van liever 2kg minder dan 1kg meer die je hier vaak ziet is ook niet per se waar.
Er zijn diverse onderzoeken gedaan bij honden. Er is oa uit onderzoek gebleken dat de oudste honden ter wereld 3 dingen gemeen hadden:
- calorie restrictie
- dagelijkse beweging
- regelmatig vers onbewerkt eten toegevoegd krijgen
Dit is een onderzoek
Kealy RD, Lawler DF, Ballam JM, et al: Effects of diet restriction on life span and age-related changes in dogs. JAVMA 220(9):1315–1320, 2002.
Schrale honden en honden met optimaal gewicht kunnen gemiddeld wel 1 tot 2 jr langer leven dan honden met overgewicht. Op gewicht houden zorgt niet alleen voor meer levenskwaliteit (meer energie, beter bestand tegen warmte en minder kans op aandoeningen) maar kan zelfs de levensverwachting verlengen.
-
- Zeer actief
Het zijn net mensen...sirene schreef:En wat is dan ondergewicht voor een lab? of voor welke hond dan ook?Domor schreef:Als je kijkt naar de risico op sterfte bij mensen is 1kg onder het ideaalgewicht (Bij normaal sportende blanke mensen een BMI van 20-21) net zo risicoverhogend als 2-3kg boven het ideaalgewicht en dat verschil wordt bij meer ondergewicht groter. Dus de insteek van liever 2kg minder dan 1kg meer die je hier vaak ziet is ook niet per se waar.
Er zijn diverse onderzoeken gedaan bij honden. Er is oa uit onderzoek gebleken dat de oudste honden ter wereld 3 dingen gemeen hadden:
- calorie restrictie
- dagelijkse beweging
- regelmatig vers onbewerkt eten toegevoegd krijgen
Dit is een onderzoek
Kealy RD, Lawler DF, Ballam JM, et al: Effects of diet restriction on life span and age-related changes in dogs. JAVMA 220(9):1315–1320, 2002.
Schrale honden en honden met optimaal gewicht kunnen gemiddeld wel 1 tot 2 jr langer leven dan honden met overgewicht. Op gewicht houden zorgt niet alleen voor meer levenskwaliteit (meer energie, beter bestand tegen warmte en minder kans op aandoeningen) maar kan zelfs de levensverwachting verlengen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Er is echt niets mis met je hond, ik vind dit er juist een stuk gezonder uitzien dan de gemiddelde labrador.
Zeker als hij slechte gewrichten heeft zou ik er geen extra gewicht op willen zien.
Zeker als hij slechte gewrichten heeft zou ik er geen extra gewicht op willen zien.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
-
- Zeer actief
Ik vind hem ook niet te mager hoor, en ik ga er zeker niets aan veranderen. Met mijn oude hond kreeg ik soms bijna ruzie met mensen die vonden dat ik haar mishandelde omdat ze te mager was.. terwijl die zelf met bijzettafeltjes door het bos waggelden. Mensen zijn helemaal gek geworden haha.
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Ergens vind ik het niet eens gek dat mensen denken dat een obese labrador de standaard is, in het straatbeeld is dat toch wel hetgeen wat je het vaakst ziet.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Gek is het niet maar een dierenarts zou beter moeten weten.. maar goed, genoeg DAs met te dikke honden en zo..
- Hayleycopter
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Greyhound x Whippet , Swiffer
Hij ziet er prima uit!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
'Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.' - Milan Kundera
Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018
Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018