Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorhuid schoonmaken, hoe vaak?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

priscilla
nieuw lid

Voorhuid schoonmaken, hoe vaak?

Ongelezen bericht door priscilla »

Benji heeft vaak als ie zich lekker uitschud dat er groene spetters om je oren vliegen en dat de muren gespikkeld zijn.... :mrgreen:
Nu las ik al ergens dat je zn voorhuid schoon kon spoelen met afgekoelde kamillethee, maar hoe vaak mag je zoiets doen?
En hoe gaat dat precies in zn werk?
Kan dat gewoon met een spuitje ofzo, die kun je hier in de dierenwinkel kopen...
Ik heb er al vaker van gehoord en ik weet theoretisch wel hoe het moet, maar ik hoor het liever 10000 keer dat ik het goed dan 1 keer fout! ;)
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Re: Voorhuid schoonmaken, hoe vaak?

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Hier heb ik nog nooit van gehoord :roll:

Mijn honden wassen zichzelf altijd, en ja als ik toch wat zie hangen dan veeg ik het gewoon weg met een stukje wc-papier.

Gr. Deborah :mrgreen:
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Moos heeft er bij tijd en wijlen ook last van. Nou ja meer ik dan Moos want volgens verschillende DA heeft het geen verdere klachten bij de hond en ik merk dat ook niet aan Moos. Er is een gel in de handel om te reinigen die je met een spuitje in de voorhuid spuit en dan iets heen en weer haalt om het te verspreiden. Werkt ff maar het komt daarna even hard weer terug, is mijn ervaring. Ik ben dus gestopt en merk dat het niet meer maar ook niet minder is geworden. Castreren zou helpen maar als dat de enige reden zou zijn dan poets ik wel wat vaker. Hoop dat je er wat aan hebt.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Voorhuid schoonmaken, hoe vaak?

Ongelezen bericht door joe »

priscilla schreef:Benji heeft vaak als ie zich lekker uitschud dat er groene spetters om je oren vliegen en dat de muren gespikkeld zijn.... :mrgreen:
Nu las ik al ergens dat je zn voorhuid schoon kon spoelen met afgekoelde kamillethee, maar hoe vaak mag je zoiets doen?
En hoe gaat dat precies in zn werk?
Kan dat gewoon met een spuitje ofzo, die kun je hier in de dierenwinkel kopen...
Ik heb er al vaker van gehoord en ik weet theoretisch wel hoe het moet, maar ik hoor het liever 10000 keer dat ik het goed dan 1 keer fout! ;)
Heel herkenbaar, die groene spetters.
ik wist lange tijd niet waar het vandaan kwam, maar wist wel dat het was sinds de komst van de hond...
Ja toen ben ik gaan speuren en zag idd zo'n lekkere groene klodder aan zijn snikkel hangen :kotz:

De voorhuidscleaner van Specicare helpt super. Een weekje en het is weg!
Ik heb hier ook een topic over geopend, over hoe je het spul moet gebruiken. Kijk maar eens :ok:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=40367
priscilla
nieuw lid

Ongelezen bericht door priscilla »

Ow bedankt hoor!
Ik ga is kijken voor specicare,kan je neem ik aan gewoon bij de d.a.
En nee castreren doe ik m er zeker niet voor, dan maar vaker poetsen ja, Hij wast zn "zwiebel" regelmatig hoor deborah,maar blijkbaar niet goed genoeg, gepaard met de heerlijke sleurpgeluiden.... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”